הַדְּבָרִים

frustrated

New member
הַדְּבָרִים

רָחֵל רַצְתָה לִכְתֹּב עַל הַדְּבָרִים שֶׁלֹּא הָיוּ מֵעוֹלָם. שָׁנִים לְאָחָר מִכֵּן, עַל עֵרֶשׂ דְוַי, רָצַה יְהוּדָה עֲמִיחַי לִכְתֹּב עַל הַדְּבָרִים שֶׁהָיוּ מֵעוֹלָם. וַאֲנִי רַק רָצִיתִּי לִכְתֹּב עַל הַדְּבָרִים שֶׁהָיוּ, וְעַל הַדְּבָרִים שֶׁלֹּא הָיוּ, כִּי בְּעוֹלָמִּי אֶחָד הֵם. אוּלָי זוֹ הַזִּקְנָה שֶׁמִּזְדַּחֶלֶת לְתוֹכִי שָׁנִים לִפְנֵי שֶׁהֵגִּיעַ זְמַנָה, עוֹצֶרֶת אוֹתִי בְּאֵמְצָע הַיּוֹם לְשִׂיחוֹת טְפֵלוֹת. עֵינַי וּמֹחִי מְטֻשְׁטַשִׁים זֶה מִכְּבָר וְזִכְרוֹנִי מִדַּמֶה לְאָחוּ גָדוֹל אִם כִּי אֵינֶנִּי יוֹדֵעַ מָתַּי אוֹכְלוֹת הַפָּרוֹת מֵעֵשְׂבּוֹ, וּמָתַּי הֵן הוֹלְכוֹת מִמֵּנוֹ.
 
איזה דברים חכמים!../images/Emo39.gif../images/Emo91.gif

מתוסכל, כמה נהניתי לקרוא. ענג צרוף. אינני בטוחה אם לא נדרשת פה איזו חשיבה נוספת בקשר לתפירת הרעיונות, המעברים וכו' - אבל כל כך נהניתי שהייתי חייבת מיד לאמר. נ ה ד ר! רָחֵל רַצְתָה לִכְתֹּב עַל הַדְּבָרִים שֶׁלֹּא הָיוּ מֵעוֹלָם. שָׁנִים לְאָחָר מִכֵּן, עַל עֵרֶשׂ דְוַי, רָצַה יְהוּדָה עֲמִיחַי לִכְתֹּב עַל הַדְּבָרִים שֶׁהָיוּ מֵעוֹלָם. וַאֲנִי רַק רָצִיתִּי לִכְתֹּב עַל הַדְּבָרִים שֶׁהָיוּ, וְעַל הַדְּבָרִים שֶׁלֹּא הָיוּ, כִּי בְּעוֹלָמִּי אֶחָד הֵם. *איזו אמירה חכמה! אוּלָי זוֹ הַזִּקְנָה שֶׁמִּזְדַּחֶלֶת לְתוֹכִי *הייתי רוצה להחמיא לך על כך... שָׁנִים לִפְנֵי שֶׁהֵגִּיעַ זְמַנָה, עוֹצֶרֶת אוֹתִי בְּאֵמְצָע הַיּוֹם לְשִׂיחוֹת טְפֵלוֹת. עֵינַי וּמֹחִי מְטֻשְׁטַשִׁים זֶה מִכְּבָר וְזִכְרוֹנִי מִדַּמֶה לְאָחוּ גָדוֹל אִם כִּי אֵינֶנִּי יוֹדֵעַ מָתַּי אוֹכְלוֹת הַפָּרוֹת מֵעֵשְׂבּוֹ, וּמָתַּי הֵן הוֹלְכוֹת מִמֵּנוֹ.
 
אלה הדברים אשר דיבר מתוסכל..../images/Emo91.gif

ואני מוצא אותם יפים וחכמים. ואני מוצא את המעברים בין הבתים, ובכך את חוסר החיבור, למצויינים ומשרתים את המטרה. והמטרה, מה היא? רק לך פתרונים, ברם, ההפסקה המתודית בין הפסקאות הללו גורמת לקורא (לי) להתעקב ולחשוב עליהם בנפרד, ואח"כ לחשוב על כולם. יופי! אריה.
 

ש פ ר י ר

New member
מתוסכל גם אני התענגתי על השיר

נראה לי שאפשר לוותר על המילה רק בפסקה השלישית שתפקידה בדרך כלל למעט ואילו אתה מוסיף על הקודמים.
 

צינסקי

New member
הדברים החשובים באמת

מה שריתק אותי באמת זה משפט הסיום : "אֵינֶנִּי יוֹדֵעַ מָתַּי אוֹכְלוֹת הַפָּרוֹת מֵעֵשְׂבּוֹ, וּמָתַּי הֵן הוֹלְכוֹת מִמֵּנוֹ". איזה יופי. אהבתי את השיר הזה מאד. אני מוצא את הבתים והחלוקתם לתורמים ומועילים לזרימת השיר. צינסקי.
 

קסנדרה*

New member
../images/Emo91.gif ליצירה משובחת

רָחֵל רַצְתָה לִכְתֹּב עַל הַדְּבָרִים שֶׁלֹּא הָיוּ מֵעוֹלָם. שָׁנִים לְאָחָר מִכֵּן, עַל עֵרֶשׂ דְוַי, רָצַה יְהוּדָה עֲמִיחַי לִכְתֹּב עַל הַדְּבָרִים שֶׁהָיוּ מֵעוֹלָם. וַאֲנִי רַק רָצִיתִּי לִכְתֹּב עַל הַדְּבָרִים שֶׁהָיוּ, וְעַל הַדְּבָרִים שֶׁלֹּא הָיוּ, כִּי בְּעוֹלָמִּי אֶחָד הֵם. * הצעה : חד הם , לדעתי יותר מתאים אוּלָי זוֹ הַזִּקְנָה שֶׁמִּזְדַּחֶלֶת לְתוֹכִי שָׁנִים לִפְנֵי שֶׁהֵגִּיעַ זְמַנָה, עוֹצֶרֶת אוֹתִי בְּאֵמְצָע הַיּוֹם לְשִׂיחוֹת טְפֵלוֹת. עֵינַי וּמֹחִי מְטֻשְׁטַשִׁים זֶה מִכְּבָר וְזִכְרוֹנִי מִדַּמֶה לְאָחוּ גָדוֹל אִם כִּי אֵינֶנִּי יוֹדֵעַ מָתַּי אוֹכְלוֹת הַפָּרוֹת מֵעֵשְׂבּוֹ, וּמָתַּי הֵן הוֹלְכוֹת מִמֵּנוֹ. כתוב לעילא ולעילא, כמעט הכל כבר נכתב לך על-ידי, אז נותר לי רק להוסיף את אלה המעטות שכמעט חוזרות על עצמן: המשך אתה בכוון הנכון. ההתפתחות שלך והנגיעה בחומרים שונים ומגוונים מוליד עוד יצירות איכותיות כמו בזו הפעם. בהערכה קסנדרה
 
../images/Emo91.gif מתוסכל

עם כל יצירה שלך אני נפעמת יותר ויותר היכולות שלך מדהימות הדברים שאתה כותב חכמים וגורמים להנאה צרופה. מצוין. בהערכה, שלך פו
 

kaya11

New member
../images/Emo91.gif מתוסכלי ../images/Emo13.gif

עקבתי אחרי כתיבתך מאז שנכנסת לפורום וכתיבתך משתבחת בכל פעם. הרחבת את היריעה בצורה משמעותית וכמעט כל דבר שאתה כותב שונה, מיוחד מקורי וכתוב מצויין! תמשיך כך
 

Gal zilberman

New member
אתה כל הזמן מפתיע אותי מחדש../images/Emo91.gif

אכן יצירה משובחת, יש לך עתיד גדול לפניך. רק טוב.
 
למעלה