יש בתשובה הזאת שלך סוג של התנשאות.
מה זאת אומרת, "אם זה היה קורה אצלי"?
כאילו מה?
את יותר חכמה?
את יותר אינטליגנטית?
את בטח גם יותר משכילה.
רבש"ע, מתי סוף סוף תפסיקו להתנשא עלינו ולחשוב שאתם החזות של הכל?
מתי תבינו שיש מושג כזה שנקרא "מנטליות"?
מתי סוף סוף תבינו שהמנטליות של יוצאי ארצות המזרח היא אינה המנטליות של יוצאי אירופה?
כשתתחילו לכבד את המנטליות שלנו אז אולי נוכל סוף סוף להתחיל "לדבר".
רק לפני יום חבר שלך פה ממש בפורום המכובד הזה כינה אותנו, "נמוכי מצח".
אם הוא חושב שזה מעליב אותנו, אז כדאי שיחשוב שוב.
זה לא מעליב אותנו זה רק משקף את הנפש השחורה הטמונה בתוך תוכו בפנים.
בקשר לזרעים...
אין לי מושג מה קורה עם זרעי החוטמית, אבל זרעי השנאה והפילוג כבר נבטו לצערי לפני הרבה זמן.
היות שאני גם מרשה לעצמי להגיב, אולי תמצא לך כעת עילה לנגח גם אותי על שאני מתנשא (כולי תקווה שלא).
כי בחיאת: למה לדעתך משפט כמו "אם זה היה קורה אצלי" נראה בהכרח כהתנשאות? אצלי= כמי שאני, ללא קשר להשכלתי ו/או למעמדי.
אני במקומך הייתי (אולי) תוהה, האם רעיה כבר חיתנה בן או בת, וכיצד היא כהורה נהגה ב"אירוח הראשון" בו אירחה או התארחה.
אבל בוא ונלך אחרת.
היו לי חברות בעבר, גם כאשר הוריי היו בחיים ולחברות הללו לא נישאתי.
במקרה אחד, הורי אחת החברות "עברו" אצלנו כשאספו אותי לבילוי איתם, אף כי הוריי לא "הקדימו" וביקרו אצלם.
ישבו. אכלו ארוחה קלה ונסענו. ולא היה אז שום דיבור על "קידומי עניינים", כי מה לעשות? לא היו לנו כוונות כלשהן "להתקדם".
ואנחנו? לבננו (אפשר לומר "היחיד") הייתה חברה. הוריה עשו איזה שיפוץ בבית ואז הייתה להם "עילה" להזמין אותנו.
אז באנו. ראינו. אכלנו, התקשקשנו וחזרנו הביתה.
וזה לא היה כדי לקדם שום עניין. אחרי זה היו עוד מספר מפגשים או מפגשונים, שגם הם לא "קידמו דבר".
כי מה? ה"ילדים" לא נפגשו לאורך תקופה של כ-5 שנים (ולא גרו כמעט שנה ביחד)?
מישהו בדק, מה הם עשו בחשכה או שמישהו הזהיר אותם שלא לעשות 'זה' ומאד להימנע 'מזה'?
חחחח
והאמן לי: איש לא הצטרך לבדוק. היו "צלילים" רמים שהעידו על כך, שהם לא הניחו תפילין ביחד.
אז כעת יש לו חברה אחרת, אלא שעדיין לא הגענו למצב בו הוריה או אנחנו יזמנו מפגש.
יגיע הרגע? נזרום. הן אם הוריה הקווקזים יקדימו ויזמינו, והן אם התימניה ובעלה האשכנזי יהיו הראשונים שיציעו זאת קודם.
ובכוונה הדגשתי מוצא, כדי להדגיש, שהכל כאן מתערבב.
ומה בנוגע לדתי, מסורתי, חילוני, מתבולל או כאלה?
לזה אין משמעות? והלוא כל המנהגים הללו הם נגזרי מסורת שכרוכה איכשהו גם במנהגים הדתיים.
אז היכן "הקצוות"?
עד כמה הדת חשובה ומשתלטת?
אשתי באה מבית דתי. ואני? היא הכירה אותי וידעה מהן דעותיי על בונה עולם ועל ההקפדות הנדרשות.
כשהיינו חברים, היא לא העזה להתניע את הרכב שלה מכניסת השבת עד צאתה, ולכן, בימי הקיץ הארוכים,
יצא לנו להיפגש רק בשעות המאוחרות של המוצ"שים.
ומה לאחר שנישאנו?
היא הייתה אישה עובדת, ששבה הביתה בשעות אחה"צ המאוחרות והיא הייתה זקוקה למנוחה לאחר יום העבודה והנסיעה בעטיה.
לכן, היא די נמנעה מלבקר את הוריה בימי החול.
אז היינו מגיעים "רק" בשבתות, בד"כ בשעות הצהריים. אביה היה מסתכל על שעונו ומעיר: "אצלך השבת יצאה מוקדם היום".
ואז, בליל הסדר, חיכינו שיתארגן לשנת הליל שלו, ואז לקחנו את הפקלאות והתקדמנו לרכב.
אבל הוא הפתיע, ונזכר שהוא זקוק לעוד סיבוב PP. הוא ראה אותנו יוצאים ואמר: "טוב נו. אבל אתם תחזרו מחר, כן"? ו"מחר" להזכירך זה יום החג. ובאנו.
ואם בביקורנו אצלם בחג השבועות הייתה להם תקלה במכון החליבה? (כן. הם רפתנים).
אמא שלה לא ניגשה אלי ושאלה, אם אוכל להעיף מבט ולנסות לתקן את הבעיה?
וניגשתי ובדקתי וגם תיקנתי. בחג. כי חליבה דרושה גם בחגים בשל סבל הבהמות, ונוחות החולב חשובה לא פחות, כי כך נמנע סבלה של החמות.
או שבשבת אחת, פגשתי את חמי ליד הבית שבנו בנה בחצרו (בן ממשיך).
הוא הסתובב עצבני ושאלתי לפשר הדבר.
הוא אמר לי, ש"אתמול" הוא ובנו ניסו להשחיל את כבל ההזנה הראשי של החשמל ונכשלו.
הבן נסע להורי אשתו והוא רוצה להפתיע אותו ולהראות לו שהכבל מושחל.
אני השבתי שלי אין בעיה לעשות זאת ואני גם משוכנע שאצליח, אבל א. "היום שבת". ב. לא אוכל לעשות זאת לבד ואם אעשה זאת, אזדקק לעזרתו.
אז הוא קרץ ואמר "יאללה". אז נכון. זה היה "מבצע קצר" של כ-5 דקות מאמץ, אבל אתה מבין... זה מה שנקרא "וחיית בה" ולא "והתענית בה".
אז אצלנו בבית מקפידים על שמירה על שימוש בכלים חלביים ובשריים, אבל אשתי לא מסתכלת עלי, אם בא לי לנשנש משהו חלבי לאחר ארוחה בשרית.
והבן? כל עוד היה מתחת לגיל 20, הוא הקפיד יותר ממני. היום? עבר לו.
אז תתחיל לדבר על נסיגה מהרגלים, מנהגים, מסורת או דת? בסדר.
רק אל תתחיל לראות בכך התנשאות. בחיאת. כי מה? אתה בעצמך שומר על הדת? (ואני לא חוקר. זה לא עסקי).
אבל אם לא? אז מה כל כך חשוב לך ה"מנהג המזרחי" הזה כפי שהגדרת אותו?
האם דווקא הקפדה על המנהג הזה תהיה הדבר היחיד שיעשה את הבן או הבת שלך מאושרים יותר?
אני בטוח שלא.