דלק קבוצה

בורסה 2008

Well-known member
יש איזו אווירת דשדוש בדלק קבוצה למרות הנסיקה במחירי הנפט והצפי שלה לעלות יחד עם השיפור הצפוי בביצועי איתקה.
אם אני צריך להמר על סיבה, יש חשש מסויים(בינתיים לא גדול) מהממשלה החדשה ומה שהיא תביא איתה בתחום האנרגיה. יש שרה חדשה כנראה במשרד האנרגיה ואולי קיים חשש לצעדים פופוליסטיים. גם דלק קידוחים מושפעת מזה לדעתי.
אני לא חושב שיש לממשלה הזאת את הפריבילגיה לפגוע בהכנסות שלה ממכירות הגז ולכן אני לא חושב שבאמת יבוצעו צעדים כנגד השותפויות.

הנושא השני הוא כמובן ציפייה למימון מחדש והפעולה ההונית באיתקה. מאמין ששתי הפעולות האלה אם יהיו מוצלחות, יהיו שוות כמה עשרות אחוזים בדלק קבוצה.

מחזיק ולא ממליץ
 

top102

Active member
אני מסכים ש האפסייד במניה הרבה יותר גבוהה. התחלתי לממש את הרווחים באגחים ו חלק מעביר למניה.
 

בורסה 2008

Well-known member
אני עשיתי את המעבר הזה מזמן, אבל כבר ציינתי פה שאם היו לי עוד מנות להכנס, לאחר ההסכם עם בעלי האג"ח ומבלי שהיו עליות משמעותיות לאחריו, זה היה הזמן לחזק מבחינתי.
 

adiv2020

Member
אני עשיתי את המעבר הזה מזמן, אבל כבר ציינתי פה שאם היו לי עוד מנות להכנס, לאחר ההסכם עם בעלי האג"ח ומבלי שהיו עליות משמעותיות לאחריו, זה היה הזמן לחזק מבחינתי.
אם התרחיש החיובי יתקיים , אני מעריך שאגח לד יתקרב לפארי .עד סוף השנה התשואה מאג"ח ל"ד מריביות וקרן כ 7% + כ -8% מעליית האג"ח . לאג"ח מח"מ של 4 שנים וריביות צפויות עד לפירעון עוד 28%.
מחזיק גם במניה אבל מממש בעליות וקונה שוב .
לדעתי כשתוסר הערת עסק חי המוסדיים יקנו .
ללא ממליץ .
 

dw

Well-known member
מנהל
המניה של דלק כבר ביצעה את רוב העליה לדעתי. היא השלישה את שוויה ממיליארד ל 3 מיליארד כיום.
זה כבר לא זול יותר, כאשר אם נוסיף חוב נטו בהיקף 4 מיליארד אנחנו באזור ה 7, ולמול זה עומד נכס של חצי מדלק"ד שזה בערך 3. שארית ה 4 מורכבת משווי איתקה + שאריות דלק ישראל וקצת נדלן. כדי להצדיק שווי זה איתקה הקשישה צריכה להיות שווה בלונדון לפחות מיליארד דולר, וסביר שזה לפחות מה שהיא שווה (בשנה שעברה היו גם כאלה שתמחרו אותה ב 0). תשובה מנגד מפנטז להנפיק אותה לפי 2 מיליארד $ שזו כבר משימה קשה קשה, שלא הצליח לבצע עד סוף מאי, ולכן מושך אותנו באף וממזמז זמן. כל רבעון דחיה שווה לו 100M$ (ולכן היה כדאי לו להסכים ל 3 ההנפקות, עוד מעט מנה ראשונה של 50 מלש"ח, כך שיהיה היצע בשוק למי שכ"כ רוצה את המניה דווקא). בהתחשב בדיסקאונט מקובל של חברות אחזקה (10-20%) נראה כי המניה מגלמת שווי איתקה של 1.4-1.6B$ , שזה מה שגם השוק מצפה בהנפקה, כך שהמניה נסחרת פחות או יותר די סביר. פלוס מינוס טיפה.

מניית דלק קבוצה כן תוכל להמשיך ולעלות אם דלק קידוחים תטפס, כאשר שווי 6 מיליארד ש"ח עבורה נראה די זול (מרוויחה למעלה ממיליארד שקל לשנה, מכפיל רווח 5-6, שדה לוייתן עתיד לצמוח בעתיד). דלק"ד נסחרה שנים בטווח של 800-1000, וכיום קצת מעל 500. לא רואה סיבה מדוע זו לא תחזור לטווח ההיסטורי שלה, שזה 50% יותר מהיום וזה ישפיע כמובן לחיוב גם על שווי דלק קבוצה האם.

האגחים מנגד עדיין מציעים תשואה לא רעה של 10%, ומבחינתנו הנושים אפשר למכור את איתקה גם לפי מיליארד דולר והכל טוב. לכן לא ממצמצים אם נאלץ להשתלט על החברה ולממש את נכסיה. נכס דלק"ד זה נכס מניב שלא כואב לי להחזיק בתיק, לא צריך את תשובה שיחזיק לי את היד ואת איתקה אני כנושה מוכן למכור במזומן גם לפי מיליארד דולר, כלומר אני אראה פארי, ואולי אפילו קצת יותר אם דלק"ד תחזור לטווח המחירים ההיסטורי שלה.
כדי להצדיק להחזיק את המניה, המסוכנת בהרבה, אני מבקש לקבל תשואה גבוהה משמעותית מ 10% שנתי, שאני מקבל בלי טובות באגחים.
לכן באגחים לא מכרתי שקל (רק מה שמגיע לפידיון "נמכר", עוד מעט מקבלים מנה בסידרה כב') בעוד במניה עשיתי טריידים.
מה שכן ככל שהתשואה באגחים יורדת כך אטרקטיביות המניה התחליפית עולה. אם וכאשר יקבלו דירוג השקעה, יעברו את הפארי והתשואה תרד לחד ספרתי נמוך אז כבר לא ישאר שומן על עצמות האגחים. כרגע עדיין אפשר להנות מביסים יפים.

לא פוסל אחזקה במניה, רק כדאי לצמצם ציפיות. החברה הבת דלק"ד מציעה לטעמי פוטנציאל אפסייד די מקביל, אני יושב כמו עלוקה קרציה על וריד הדיבידנדים , אין הערת עסק חי מפוקפקת ואף נושה לא חולם להעמיד לפרעון מיידי.
 

בורסה 2008

Well-known member
קודם כל, תודה שניקית קצת את הפורום. אני חושב שעדיף שתתחיל לנקות את היוזרים הבעיתיים במקום את ההודעות.

אני מסכים שלקידוחים יש אפסייד משמעותי, אך בשבילי זו מניה סולידית יותר מדלק קבוצה וגם בעלת פחות פוטנציאל(ג.נ- מחזיק גם בקידוחים וגם בקבוצה).
האג"חים של דלק קבוצה זה כבר פרופיל סיכון שונה לגמרי ולמי שמתאים 10% לשנה זו אחלה אלטרנטיבה(ג.נ- גם שם עדיין מחזיק).

איתקה תומחרה ב-0 כשהנפט היה ב-20$ ולא ידעו גם מה עד כמה הגידורים יוכלו לכסות על התקופה הקשה(בדיעבד הם כיסו מעולה). היום הנפט ב-73$, הסימנים להמשך עליות מחירים צצים בכל מקום, ואיתקה במחירי הנפט האלה זאת כבר פרת מזומנים גדולה בהרבה גם מדלקד, בטח בהתחשב באחזקה 100% שיש לדלק קבוצה בה(או 75% לאחר הנפקה).
73$ לחבית פחות 16$ עלות הפקה(עם כוונה להתייעל לכיוון 14$) כפול 65,000 חביות ליום(לפני פיתוחים עתידיים) אלה הכנסות של 1.35B$ לשנה. תוריד עלויות מימון+הנהלה וכלליות+עלויות גידור, ואתה עדיין יכול לייצר תזרים של 1B$ לשנה! ברבעון האחרון עם נפט ממוצע של 62$ אם אני זוכר נכון, איתקה יצרה תזרים מפעילות שוטפת של 221M$. אנחנו מדברים פה על תזרים של מילארדי שקלים בשנה שעם חיסול החוב העקבי באיתקה יוכלו לעלות ישירות לדלק קבוצה.

טוב שיש אי הסכמות על מניות כאלה ואחרות, בשביל זה יש שוק.
ימים יגידו :)
 

משקיע88

Well-known member
אינני מוצא סיבה להשוות בין השקעה באגחים של קבוצת דלק לבין השקעה במניות הקבוצה או דלקד. המשקיע באגח יקבל תשואה חסומה בשווי הפדיון, ולכן מי שמאמין ששוויה של קבוצת דלק גבוה מאפס בעצם מאמין שיקבל את הפארי. הוא גם נתמך בבטחונות של מניות דלקד. שאלת האטרקטיביות של השקעה במניות דלק קבוצה או קידוחים נפרדת מההשקעה באגחים. אולי מישהו יעדיף להשקיע דווקא במניות שופרסל (סתם דוגמה). אישית אני מעדיף השקעה במניות טכנולוגיה שונות על ההשקעה בתחום הנפט, אבל מסכים שהמחיר בדלק קבוצה נראה סביר, אך תלוי חזק במחיר הנפט.
 

dw

Well-known member
מנהל
אינני מוצא סיבה להשוות בין השקעה באגחים של קבוצת דלק לבין השקעה במניות הקבוצה או דלקד. המשקיע באגח יקבל תשואה חסומה בשווי הפדיון, ולכן מי שמאמין ששוויה של קבוצת דלק גבוה מאפס בעצם מאמין שיקבל את הפארי. הוא גם נתמך בבטחונות של מניות דלקד. שאלת האטרקטיביות של השקעה במניות דלק קבוצה או קידוחים נפרדת מההשקעה באגחים. אולי מישהו יעדיף להשקיע דווקא במניות שופרסל (סתם דוגמה). אישית אני מעדיף השקעה במניות טכנולוגיה שונות על ההשקעה בתחום הנפט, אבל מסכים שהמחיר בדלק קבוצה נראה סביר, אך תלוי חזק במחיר הנפט.
אפשר לקבל חשיפה לפעילות הפירמה, הנהנית מהעלייה במחיר הנפט, הן בעזרת האגחים והן בעזרת המניה.
האגחים מציעים למשקיע תשואה המגיעה לעיתים אפילו ל 12%, ואין צורך לקחת את סיכון הדיפולט שירסק את המניה.
לכן מי שבוחר לסכן כספו במניה טוב יהיה אם יצפה לתשואה עדיפה ע"פ האגחים. כדי להשיג תשואה כזו צריך ששער המניה יהיה מספיק נמוך.
כרגע, לדעתי, הוא כבר לא כזה. לא יקר אמנם אבל כזה שקשה יותר לייצר תשואה נאה קדימה.
לחילופין האפסייד במניה אמור להגיע גם מעליית ערך של החברה הבת דלק"ד. בכזה מקרה אפשר פשוט לקחת ישירות את החברה הבת, ולא להתעסק עם הצרות של תשובה בקומה למעלה.
 

בורסה 2008

Well-known member
קודם כל, אני מסכים פה עם משקיע, החשיפה למניה או לאג"חים של דלק קבוצה שונה לגמרי. הן היו יותר דומות בשערי אגח נמוכים יותר.
לא צריך איזו התפוצצות של דלק קבוצה כדי לקבל יותר מ-10% לשנה. דיי לחשב רווח של מיליארד ש"ח בשנה מדלקד+איתקה(במחירי נפט הנוכחיים זאת תחזית מאד שמרנית) וכבר קיבלת 33% על ההון העצמי בשנה(תוריד עלויות קבוצה שילכו ויקטנו עם פרעון החובות). בתחזית אופטימית זה גם יכול להיות פי כמה מזה.

לגבי מוכרים באג"ח, גם בשערים של 20 היו מוכרים, זה לא אומר דבר מבחינתי ולא סימן לכלום.

לגבי תוצאות איתקה, לא צריך להסתבך יותר מדי. תזרים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הוא 221m$ בשער נפט ממוצע של 62$.
גם מחירי הגז הטבעי עלו לאחרונה, אז אני חושב שאחרי כל ההוצאות אפשר לצפות לקצב שנתי של 1B$ לפחות.

יש סיכונים, והמספרים יכולים להשתנות משמעותית, אבל לדעתי יש כרית ספיגה עבה מאד לירידת מחירים ולעומת זאת תמחור חסר למצב הקיים, חלקו אולי בחשש שעדיין קיים לאי עמידה בתשלומים, הערת העסק חי וחוסר ביטחון בחוזים של לוויתן שאולי זו חלק מהסיבה למחיר הזול של קידוחים.

היום אגב ידיעה במצרים שהתגלו בעיות במאגר ענק שם ויש צפי להגדלה משמעותית של הייבוא מישראל. זה בדיוק מה שלוויתן צריך עכשיו. חוזי ייצוא חדשים.
 
נערך לאחרונה ב:

dw

Well-known member
מנהל
אהה, שים לב שהם קצת מייפים את המצב. עלות ההפקה האמיתית, לאורך זמן, גבוהה מ 16$.
הם, כמו כל הסקטור, צמצמו הוצאות בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך יותר יצטרכו להשקיע את הסכומים שתכננו - למשל, הפיתוח הצפוי להאריך את חיי מאגר קפטן הקשיש. כמו כן באחד מהדוחות הקודמים הם הסבירו שאם לוקחים בחשבון גם את עלות סגירת שדה נפט אז עלות ההפקה עולה ל 26$ (נו נו, גם אז מרוויחים יפה)
לוייתן, ואפילו תמר, אלה שדות חדשים מהניילונים. איתקה זה שדות זקנים מאד, משנות ה 70. טרנטה יד 5 עם הרבה מאד ק"מ. סוחבת עדיין אבל טרנטה.
החבר'ה הגדולים נוטשים את הים הצפוני המזדקן ומחפשים הזדמנויות במקומות אחרים בעולם (אקסון למשל מפתחת תשתית גדולה בגיאנה דרום אמריקה, יתכן שגם לרציו פטרוליום הזעירה יצא מזה משהו)

עוד נקודה שכדאי לתת עליה את הדעת זה סיכון הנדסי בפרויקט הארכת החיים של קפטן. נקווה שהכל ילך בסדר ושלא יהיו בעיות אבל אם כן יהיו? חס וחלילה, אז יהיה לא נעים. מן הסתם הרוכשים הבריטים בהנפקה מכירים היטב את הסחורה המקומית המזדקנת שלהם ולכן לא פשוט יהיה לקבל את הפנטזיה של תשובה. נאחל לו שכן אבל זה לא יהיה פשוט.
כנושה אני מחזיק אצבעות שאיתקה תחזיר לנו את הלוואת הבעלים 300M$ בקרוב ושיצליחו להנפיק אותה בחודשים הקרובים, גם בתמחור פחות שאפתני מהפנטזיות של תשובה. יש פה עדיין אי וודאות ולכן יש מוכרים באגחים שמוכנים להפרד מתשואה של 10%, שקשה למצוא בשוק.
 

dw

Well-known member
מנהל
הערה נוספת היא שהם לא באמת מפיקים 65 אלף חביות נפט, אלא שווה ערך אנרגטי לחביות נפט. בפועל חלק זה נפט וחלק גז טבעי, עליו מקבלים הרבה פחות.

ועוד הערה זה לא לשכוח את עלויות הגידור, שאינן קטנות. הן עזרו לאיתקה כאשר הנפט עשה בנג'י אבל עכשיו זה לשרוף כסף.
כמו כן על רוב התפוקה המגודרת השנה איתקה לא תקבל 62$ אלא הרבה פחות (חושב שסדר גודל של 50). נו נו, עדיין אין על מה להתלונן, אבל זה קצת פחות פנטסטי מאשר חושבים.

ועדיין - בהתחשב במחיר הנפט של היום זה לא יהיה בלתי סביר לצפות להנפקה לפי שווי שמתקרב ל 2B$. הלוואי. יתכן ויחלקו לנו 300M$ ואז אפשר שווי של 1.7B$
 

משקיע88

Well-known member
צודק. עיינתי לא מזמן בתנאי בורסת LSE ואני משער שלא יהיה קל לגייס 25% מחזיקים באיתקה שאינם בעלי עניין. זאת לדעתי הסיבה שהם השתעשעו ברעיון להציע לבעלי האגח להשקיע בהנפקה בהנחה תמורת האגחים. זה יותר מתאים למצב בו האגחים נסחרים רחוק מהפארי וזה לא המצב כרגע. כך או אחרת ההשקעה באגח הייתה מצויינת, ואני מחפש תחליפים...
 

בורסה 2008

Well-known member
תחליפים למה שהיה באגחי דלק קבוצה לא תמצא עד שלא תגיע "קורונה" חדשה 😊
 

משקיע88

Well-known member
תחליף מבחינתי הוא השקעה שאני מעריך שתרוויח. היא ממש לא חייבת להיות אג"ח קונצרני. אגב, לדעתי תחום ההשקעה באג"ח לסוגיו בארץ ובעולם הפך ללא מעניין. בשנת 2009 השקעתי רק 10% מהתיק במניות, והשאר באג"ח קונצרניות עם מח"מ 3 שנים ותשואה לפדיון 15% בממוצע. מצאתי 55 כאלה. אחרי שנה וחצי הן הניבו 120%.
אני משער שלא נמצא בקרוב סוג כזה של הזדמנות.
 

משקיע88

Well-known member
זה סובייקטיבי לחלוטין. אני מקצה חלק גדול למזומן ומבצע גיחות לטווח קצר להנפקות ולמסחר לטווח קצר.
 

dw

Well-known member
מנהל
שימו לב לווליום החריג במניות דלק"ד. 71 מלש"ח!
זה ווליום המתאים יותר לנייר מעוף, שזה אכן הרשימה בה המניה צריכה להיות (מרוויחים מיליארד שקל לשנה, שזה די יפה גם לנייר מעוף)
בעידכון הקרוב דלק"ד לא תחזור למדד (ביג וחברה לישראל לפניה) אך בעידכון הבא יש לה סיכוי.
 

בורסה 2008

Well-known member
אגב, קצת משעשע שמהרגע שדיברנו על תשואות דלק מניה מול אג"ח, המניה קפצה בערך ב-5% תוך יום, שזה חצי מהתשואה השנתית שאתה מקבל באג"ח.
לא אומר כלום לגבי העתיד, אבלשם את ההבדלים בפרופורציה הנכונה מבחינת תנודתיות.
 

dw

Well-known member
מנהל
אגב, קצת משעשע שמהרגע שדיברנו על תשואות דלק מניה מול אג"ח, המניה קפצה בערך ב-5% תוך יום, שזה חצי מהתשואה השנתית שאתה מקבל באג"ח.
לא אומר כלום לגבי העתיד, אבלשם את ההבדלים בפרופורציה הנכונה מבחינת תנודתיות.
אמת. התנודתיות במניה גבוהה משמעותית מאשר באגחים. לא לשכוח שזה יכול לקרות גם בירידות...

שים לב שמניית דלק קבוצה עלתה במקביל לעליה בחברה הבת דלק"ד, כך שאפשר לקבל חשיפה חלקית לשינוי באקוויטי, עם סיכון מופחת.
 

בורסה 2008

Well-known member
היום נכון לרגע זה יש הבדל של 3% בין קידוחים לקבוצה, ובאופן כללי השאלה היא למה אתה רוצה להיות חשוף. אני חושב שיש בקבוצה סיכונים שמתומחרים ביתר וסיכויים שמתומחרים בחסר בנוסף לאפסייד שאפשר לקבל מקידוחים. נכנסתי לשתי המניות בערך באותו זמן והתשואה על דלק קבוצה יותר מכפולה בינתיים מהתשואה על דלק קידוחים.
 
למעלה