דלק קבוצה

dw

Member
מנהל
העליה בסקטור הגז נובעת ככל הנראה גם מידיעה מאתמול באדיבות אמיר פוסטר, שרשם על בעיות של חדירת מים לשדה זוהר המיצרי. בעיות שבגינן ככל הנראה מצרים תבקש להגדיל את הצריכה משדות תמר ולוייתן.

Egypt’s Zohr Struggles With Water Breakthrough | MEES
(כתבה סגורה)
 

בורסה 2008

Active member
קודם כל, אני שמח שזה מצחיק אותך.
שנית, זה לא כזה קידוח מהותי, עם אחוזי הצלחה לא בשמיים ועם כמויות שלא עליהם תקום ותיפול איתקה.

בזמן שאתה צוחק אגב, דלק קבוצה כבר פתחה פער של אחוזים לא מעטים על דלק קידוחים, למרות שלכאורה קיבלנו חדשות רעות בגזרת איתקה וטובות בקידוחים.
 

dw

Member
מנהל
קודם כל, אני שמח שזה מצחיק אותך.
שנית, זה לא כזה קידוח מהותי, עם אחוזי הצלחה לא בשמיים ועם כמויות שלא עליהם תקום ותיפול איתקה.

בזמן שאתה צוחק אגב, דלק קבוצה כבר פתחה פער של אחוזים לא מעטים על דלק קידוחים, למרות שלכאורה קיבלנו חדשות רעות בגזרת איתקה וטובות בקידוחים.
קצת קלילות. folta, פאלטה. זה פשוט ביקש את זה :)
מסכים שזה לא מהותי, כאשר אצל החאפר היווני (אנרג'יאן) כבר נגמרו לי האצבעות מלספור את הפעמים בהם דחו את השקת כריש. :LOL:
 

jsphs

Active member
לבורסה,

מחיר חבית ברנט מתקרב ל- 74$ לחבית.

כגלוי נאות, אין לי מניות או אופציות על מניות דלק, מחזיק באג"ח (בעיקר ל"ג) - מח"מ כחצי שנה, תשואה לפידיון כ- 13.5% שקלית.
כפי ש- DW ציין, לא ישולם הכסף לבעלי האג"ח עם הבטחונות יש אפשרות לקבל פארי באמצעות מימוש איתקה וכ- 55% דלק קידוחים, קצת נדלן, הלוואת מוכר פניקס, ....

לאיתקה יש יתרת חוב של כ- 1.07B$ ע"פ דו"חות אחרון. כש- 500M$ הם אג"ח בריבית של 9.375% לפרעון ביולי 2024 השאר חוב RBL.

הנחת היסוד היא תזרים נקי של כ- 200M$ ברבעון לאחר גידור, השקעות, הנהלה וכלליות, ......

באם אני בנעלי בעלי המניות, אני מנסה להמיר 1.07B$ חוב לחוב RBL של כ- 1.5B$ לעוד 5 שנים והחוב יחליף הלוואות ישנות. אג"ח איתקה 2024 יפרע מייד באם אפשרי, הריבית תהיה RBL נמוכה באופן מהותי. הלוואת מוכר דלק כ- 900M ש"ח תוחזר לדלק. כלומר ישאר חוב של כ- 1.5B$, מאחר ויש גידור מניחים כי החברה מוותרת על עלייה במחיר הנפט אבל מקבלת הגנה בגין ירידת מחירים באם תהיה. ה- 1.5B$ יוחזר בכ- 16 תשלומים רבעוניים של 100M$ כל אחד (קרן וריבית) ומכ- 200M$+ תזרים רבעוני אני מעביר 100M$ ל- RBL, ו- 100M$ יועברו לדלק כדוידנד רבעוני.
400M$ לדלק דוידנד מאיתקה מאפשר לה לפרוע את האג"ח כסדרו משך כמה שנים + להחזיק קופה לעת הצורך.


פרעון של ינואר-פברואר 2022 מוציא את דלק מאזור הסכנה. תשלום 2023-2025 מחסל כמעט סופית את תשלומי סדרא ל"א הגדולה.

כלומר ללא עזרה מדלק קידוחים די באיתקה על מנת להוציא את דלק מהבוץ. התנאי הוא קבלת הלוואת RBL על בסיס מאגרים קיימים כך שיאפשר להעלות תזרים לדלק בטווח זמן הקרוב ללא למכור נתח בחברה.
 

dw

Member
מנהל
לבורסה,

מחיר חבית ברנט מתקרב ל- 74$ לחבית.

כגלוי נאות, אין לי מניות או אופציות על מניות דלק, מחזיק באג"ח (בעיקר ל"ג) - מח"מ כחצי שנה, תשואה לפידיון כ- 13.5% שקלית.
כפי ש- DW ציין, לא ישולם הכסף לבעלי האג"ח עם הבטחונות יש אפשרות לקבל פארי באמצעות מימוש איתקה וכ- 55% דלק קידוחים, קצת נדלן, הלוואת מוכר פניקס, ....

לאיתקה יש יתרת חוב של כ- 1.07B$ ע"פ דו"חות אחרון. כש- 500M$ הם אג"ח בריבית של 9.375% לפרעון ביולי 2024 השאר חוב RBL.

הנחת היסוד היא תזרים נקי של כ- 200M$ ברבעון לאחר גידור, השקעות, הנהלה וכלליות, ......

באם אני בנעלי בעלי המניות, אני מנסה להמיר 1.07B$ חוב לחוב RBL של כ- 1.5B$ לעוד 5 שנים והחוב יחליף הלוואות ישנות. אג"ח איתקה 2024 יפרע מייד באם אפשרי, הריבית תהיה RBL נמוכה באופן מהותי. הלוואת מוכר דלק כ- 900M ש"ח תוחזר לדלק. כלומר ישאר חוב של כ- 1.5B$, מאחר ויש גידור מניחים כי החברה מוותרת על עלייה במחיר הנפט אבל מקבלת הגנה בגין ירידת מחירים באם תהיה. ה- 1.5B$ יוחזר בכ- 16 תשלומים רבעוניים של 100M$ כל אחד (קרן וריבית) ומכ- 200M$+ תזרים רבעוני אני מעביר 100M$ ל- RBL, ו- 100M$ יועברו לדלק כדוידנד רבעוני.
400M$ לדלק דוידנד מאיתקה מאפשר לה לפרוע את האג"ח כסדרו משך כמה שנים + להחזיק קופה לעת הצורך.


פרעון של ינואר-פברואר 2022 מוציא את דלק מאזור הסכנה. תשלום 2023-2025 מחסל כמעט סופית את תשלומי סדרא ל"א הגדולה.

כלומר ללא עזרה מדלק קידוחים די באיתקה על מנת להוציא את דלק מהבוץ. התנאי הוא קבלת הלוואת RBL על בסיס מאגרים קיימים כך שיאפשר להעלות תזרים לדלק בטווח זמן הקרוב ללא למכור נתח בחברה.
הנחת 200M$ לרבעון נראית אופטימית מדי לטעמי. 100M$ יותר סביר.
הסבר: שים לב שרק חלק מההפקה זה נפט אבל חלק זה גז טבעי, שזול בהרבה, 2. יש עלויות גידור, 3. כרגע צמצמו בכוח הוצאות אבל הן לא נעלמו אלא נידחו, יהיה צריך להשקיע בקידוחים חדשים + שיפור שדה קפטן + להשקיע בעלויות נטישת שדה שנסגר.
 

jsphs

Active member
הנחת 200M$ לרבעון נראית אופטימית מדי לטעמי. 100M$ יותר סביר.
הסבר: שים לב שרק חלק מההפקה זה נפט אבל חלק זה גז טבעי, שזול בהרבה, 2. יש עלויות גידור, 3. כרגע צמצמו בכוח הוצאות אבל הן לא נעלמו אלא נידחו, יהיה צריך להשקיע בקידוחים חדשים + שיפור שדה קפטן + להשקיע בעלויות נטישת שדה שנסגר.
DW, בשנת הקורונה 2020 חוב ה- RBL ירד ב- 330M$, אמנם חלקו בעזרת גידור שפעל לטובתה.

החברה מגדרת את פעילותה - היא מוכרת אופציה למחירי חבית גבוהים וקונה אופציה לירידת מחירי הנפט.
רק לשם הדוגמא להמחשה נניח ועלות הגדור בירידה שווה ערך לירידה היא מוכרת חוזה ב- 84$ וקונה חוזה ב- 64$ ולצורך הדוגמא נניח שהעלות דומה לשני הכוונים. אם מחיר הנפט יעלה נניח ל- 90$ היא תרוויח מהנפט יותר אבל תשלם למי שקנה מולה את החוזה כלומר היא מראש מוותרת על עלייה מעבר לסף מסויים. מצד שני אם מחיר הנפט ירד מתחת ל- 64$ היא עדין תמכור בפחות אבל תקבל תקבולים מהחוזה שקנתה.
לכן, עלות הגידור כשהיא גם מוכרת וגם קונה חוזים עתיידיים מתקזזים פחות או יותר.

החברה מגדרת סביב מחיר הנפט והמחיר בשנת 2021 הוא במגמת עלייה. לא יודע כמה היא גידרה ובאיזה מחיר, לאיזה טווח ולאיזו כמות - ברור שהמחירים טובים יותר מ- 2020 בממוצע. ולכן ההנחה של 72$ לשווה ערך חבית (כן ידוע שיש גם נפט וגם קונדסט) צריכה להיות שקולה לתזרים נקי של 200M$ ברבעון כהנחה סבירה.

לגבי השקעות, איתקה היא חברה בת בבעלות מלאה של דלק, היא אמורה לפעול לפי האינטרס של דלק - ואם ההנהלה שלה לא מבינה זאת (שים לב כתבתי אם כי אני פשוט לא יודע) אני מצפה מהנהלת דלק להחליף את מי שצריך באיתקה במי שכן יבין מה האינטרס של בעלי המניות.

השקעות יכולות לקרות מהר ויכולות לקרות לאט.

דלק עומדת בפני 4 תשלומים גדולים של קרן וריבית סדרא ל"א של 750M ש"ח ב- 4 השנים הקרובות. בינואר 2022 יש גם תשלום גדול 700M ש:ח של סדרא ל"ג. על מנת לצלוח את המחסום הזה דלק חייבת לחלוב את הבנות ולהעלות כל תזרים חופשי למעלה ב- 4 השנים הקרובות. ואני הצעתי שתפעל בשלב ראשון להגדיל את חוב ה- RBL ובחלק מהכסף להחזיר הלוואת דלק של כ- 900M ש"ח ולפרוע בפרעון מוקדם אג"ח 2024 באם אפשרי. לא רואה איך לדלק יש אופציה אחרת מאשר לא להחזיר את הכסף הזה הביתה. בעוד בדלק קידוחים היא חייבת להתחשב במיעוט באיתקה היא בעלים של 100% מהמניות והאינטרס שלה הוא דוידנדים כמה שרק ניתן בכמה השנים הקרובות.

אני הצעתי להחליף RBL קיים + אג"ח איתקה קיים בחוב חדש שיפדה ב- 4 השנים הקרובות. זורם איתך, תפרוס ל- 5 שנים. כל רבעון תפרע 80M$ קרן RBL - כל יתרת התזרים הפנוי תפנה לתחזוקה של הקיים, קצת CAPEX שמתחייב - אבל כל שאר הכסף היא חייבת להעלות כדוידנד לאמא.

אני מעריך שאם תראה בשנה הקרובה כל רבעון 100M$ דוידנד רבעוני לדלק קבוצה לאחר החזר של הלוואת דלק 900M ש"ח - השוק יתמחר את הסכון בדלק אחרת ויאפשר לה למחזר חוב כך שהרעב למזומנים יהיה מתון יותר.

הדבר גם יאפשר לפעול תחת מחירי נפט נמוכים יותר שיכולים להיות מעבר לטווח הגדור הקיים (נניח 2023)

דלק מצתה כמעט את כל הנכסים שלה שהיו זמינים למכירה - כעת זה הזמן להבנתי לשנה - שנתיים של חליבת הבנות על מנת להקטין את החוב שלה לרמה נסבלת - את ההשקעות שצריך יש לעשות לאחר מכן.

כמו שכתבתי, אני לא בעל מניות, לא אכפת לי מה מקור הכסף, האם מדובר בהנפקת זכויות של בעלי המניות או דוידנד או מכירה בהתאם לאמור בספרים של הנכסים שעומדים למכירה - האינטרס של בעלי האג"ח הוא לקבל את הכסף במועד כולל ריבית.
הרמתי את עצמי לרגע מעבר לאינטרס הצר וניסיתי לנתח את הדברים מנקודת מבט של בעל מניות.

להערכתי, הפתרון הכמעט יחיד שלה שלא כולל מכירה של נתח באיתקה או קבלת הלוואה כנגד המניות הללו הוא להגדיל את המינוף של איתקה שהיא במצב טוב ומייצרת מאות מיליוני $ תזרים נקי בשביל לפרוע אג"ח שהגיע כעת המועד לפרעונו ובריבית של 10-13% כפי שנסחר החוב הקצר של דלק (י"ג, י"ח, י"ט, ל"ג, ל"א) לא ניתן למחזר את החוב.
 

בורסה 2008

Active member
100M$ ברבעון? אפילו בשנה שעברה של המשבר סיימו עם תזרים גבוה מזה.
רוב ההכנסות של איתקה הן בנפט(ברבעון האחרון כ-70%), וגם מחיר הגז הטבעי עלה ביותר מ-16% מתחילת הרבעון השני.
ההכנסות ברבעון השני צריכות לעלות משמעותית בזכות עליית המחירים ואם המחירים יישארו במקום, אז ברבעון השלישי אמורה להיות עוד עליה משמעותית בהכנסות. התחלנו מ-321M$ ברבעון האחרון. עלויות מימון נטו של 53M$ ויורד כל רבעון בזכות חיסול החובות. הוצאות תפעוליות+הנהלה וכלליות של 100M$, כך שנראה לי שאפילו להגיד 150M$ תזרים נקי יהיה שמרני מאד למחירים הנוכחיים. אבל עוד חודשיים בערך נקבל עוד מושג עם דוח רבעון שני.
 

בורסה 2008

Active member
האג"חים של דלק כמו ברזל גם בימי ירידות. התשואות יורדות בארוכות לסביבות 10% ברוטו, וזאת כבר ריבית שמשתווה למסגרת שדלק לקחו כביטחון לימים קשים(9%).
אני מאמין שפעולת מימון מחדש באיתקה שווה כמה אחוזים נוספים, הזמן שעובר והביטחון שמתחזק בתזרים של איתקה ודלק קידוחים שווה כנראה עוד ירידה בתשואות לאורך זמן וגם הערת עסק חי אם תרד תוכל להשפיע לחיוב. במקביל דלק נערכת להנפקת סדרה מגובה ביהש של דלקד, ופתאום אני רואה מצב אופטימי מאד שאפשר להסתפק רק במימון באיתקה ולא בפעולה הונית, ולאחר מכן למחזר חוב בשוק ההון. זה תרחיש חלומי לדלק שיתן לה לשמור על כל אחזקתה באיתקה מבלי להתפשר על מחיר עכשיו. לא יודע אם זה עובר את ההסכמות עם מחזיקי האג"ח, אבל מותר לחלום :)
 

בורסה 2008

Active member
אז נמנה רגע את כל הגורמים הריאלים שיכולים להביא לירידת התשואות:
1. סיום עסקת מכירת תמר והעלאת דיבידנד כלשהו מהעודף.
2. פעולת מימון באיתקה והחזר הלוואת בעלים.
3. הזמן שעובר ובו איתקה ודלקד ממשיכות להרוויח בקצב הנוכחי.
4. הורדת הערת עסק חי.
5. הנפקת דלקד בלונדון(זה תרחיש פחות סביר לדעתי כרגע, אבל ניתן לו סיכוי של יותר מ-0%).
6. כמובן שיש את הפעולה ההונית באיתקה שאולי תשפיע בצורה הכי משמעותית, אבל הרעיון הוא לנסות להימנע ממנה.

מחזיק ולא ממליץ
 

בורסה 2008

Active member
אני לא בטוח לגמרי במספרים, אבל לדעתי יחס הביטחונות לא שווה ולכן לא צריך לצפות לסגירה אוטומטית של הפער.

מה שכן, בוצע גיוס שגבוה ב-190M ש"ח מהצפי(אם אני זוכר נכון בתזרים החזוי היה 260), ועוד מבקשים לגייס לפחות 60 בשלב הציבורי.
זאת עוד הפתעה לטובה ועוד צעד בדרך לתרחיש החלומי שבו לא צריך להיפרד משום חלק באיתקה כדי לשלם את החובות.
השלבים החשובים הבאים הם סגירת מכירת תמר והעלאת דיבידנד מקידוחים, מימון מחדש באיתקה והחזר של הלוואת הבעלים, ואז לדעתי יהיה סיכוי טוב להורדת הערת העסק חי ברבעון הבא, מה שידחוף את התשואות עוד מטה ואולי יפתח את האפשרות למיחזור בשוק.
 

dw

Member
מנהל
מחר השלב הציבורי של הנפקת דלק לה'
450 מלשח כבר הובטחו ועם הציבור זה יגיע ל 500, וזה מקדים את צפי החברה מהעבר בדבר גיוס החוב החדש.
סדרת האג"ח החדשה של קבוצת דלק תכניס לה כ-450 מיליון שקל - גלובס (globes.co.il)

זו בשורה מלבבת במיוחד לסדרות הקצרות, כשהסבירות לפירעונן המלא עולה.

לה' עדיפה על הארוכות (לא, לד) שכן היא כוללת 100% בטחונות בעוד של-לא' ו-לד' יש בטחונות דלק"ד באופן חלקי בלבד.
יחד עם זאת עם כל פירעון של קצרות יותר בטחונות דלק"ד מופנים לארוכות, כך שבשנה הבאה גם הארוכות צפויות ליהנות משיעור כיסוי גבוה של בטחונות דלק"ד.
 
למעלה