די לטרור ההנקה
הגירסה החרדית

זה כ"כ מחמם את הלב.

חבל שאין עוד אנשים כמוה. וכיף לך שיש לך אבא שגדל כך(וגם לו).
 
../images/Emo7.gif../images/Emo10.gif זה מסוג התמונות

שלא יצאו לי מהראש כל החיים. ממש ממש ממש מזעזע. כל כך עצוב שאין לי אפילו מילים לתאר את זה..
 

Arfilit

New member
מסכימה ולא מסכימה

גליה - אני מסכימה איתך שאין מקום לשיפוטיות בהחלטות שלוקח כל הורה לגבי ילדיו (עד גבול מסויים כמובן) - ואין מקום לשפוט אישה שהחליטה שלא להניק. אבל - לגבי המכתב של לביבה - צריך לזכור שהיא מייצגת עמדה. היא לא מתכוונת לכתוב מכתב מאוזן המסביר את כל הצדדים ב"ויכוח", כי אם נכותבת מכתב תושבה למכתב המציג עמדה השונה משלה. ככזה - נראה לי המכתב מנוסח היטב ובצורה תרבותית, לא מתלהמת וראויה. העובדה שהרבה בנות מסכימות עם מה שכתוב שם - אינה מפתיעה, כי מטבע הדברים - ציבור המשתתפות בפורום הזה תומכות בהנקה. לגבי האוירה בפורום - אני עדע היום טרם הרגשתי את הרוח עליה את מדברת, ואינני יודעת מה להשיב על כך.
 
../images/Emo51.gif ערפילית.

אני באמת התכוונתי להציג עמדה ולכן התנסחתי כפי שהתנסחתי. מה שרציתי לדעת זה אם מכתב כזה יועיל או רק יזיק ויעורר אנטגוניזם.
 

galiaS

New member
אני לוקחת את דברי בחזרה

אני לוקחת את דברי בחזרה בגלל שרק אחרי שקראתי את התגובות שלכם הבנתי שכתבתי אותם בפורום הלא נכון. עד עכשיו חשבתי שפורום הנקה הוא מסגרת בו נפגשות נשים מניקות ומדברות ומתיעצות על נושאים שקשורים בהנקה. לא הבנתי שאני בפורום שלקח על עצמו לעודד הנקה ולהשיב מלחמה לחברות התמ"ל. במסגרת כזאת אני לא רוצה להיות. אני לא מתחברת לחלק גדול ממה שנכתב בפורום. אין לי הגיגים על פלאי הנקה, על הגודש בשדי ועל איך להניק ילד בן 4. יחד עם זאת, היה לי נחמד לקרוא מדי פעם נושאים שונים שעלו בפורום. אז להתראות לכם בפורומים אחרים (אני מקווה שאתן לא ברוגז איתי).אני אמשיך לקרוא מדי פעם מה קורה בממלכת הציצי.
 
תקפצי ל../images/Emo185.gif או../images/Emo96.gifמדי פעם

חבל שאת מרגישה כך. לכל אחת יש פה מקום. למי שמהרהרת, כואבת, מתלבטת, משתפת, גומלת.... אם הפורום משום מה נראה לך חדגוני זה בגללך ושכמותך.
 
שוב, צר לי ../images/Emo10.gif

חבל לי על כל אחת שלא מרגישה נוח בפורום, ובפרט את - אם יש לך דעה שונה מה"קונצנזוס", זה יהיה רק מעניין אם תשארי. גם אני לא מתחברת לכל מה שנאמר בפורום - אז מה? לא חייבים להגיב על כל דבר. אני כן מוצאת ענין לייעץ שוב ושוב על גודש, על קפיצת גדילה ולתת טיפים לשאיבה, כי חשוב לי שגם אמהות אחרות א-יצליחו בהנקה וב-יהנו ממנה. ולא כל כך הבנתי למה את כן מצפה מהפורום אם כל הנושאים שנדונים פה הם אאוט. חוץ מזה, אפשר להיות בפורום גם כי כיף לחלוק חויות עם אמהות מניקות אחרות, אפילו אם אין לך ממש הגיגים. לי יש שביב הגיג פעם בחצי שנה, אבל בכל זאת כיף לי פה, כי אני נהנית מהפירגון ההדדי. חבל לי שאת לא והייתי שמחה לשמוע למה את כן מצפה מהפורום. ובשורה התחתונה - אוףףףףף איזו תיבת פנדורה פתחתי
למה כל דיון עקרוני חייב להסתיים בטריקת דלת של מישהי?
 

justmom

New member
תקני אותי אם אני טועה,

אבל אין לזה במקרה קשר לתגובה המאוד לא מתלהבת שלנו על ההשתלחות סרת הטעם של אחותך-לפורום באסתר? שמתי לב שכל המסתייגות מהמכתב של אימא לביבה הן אלו שקיבלו את ההודעה ההיא בשמחה ובצהלה, נרעשו ממחיקתה וליגלגו על פורום הנקה. אולי באמת הפורום הזה, כמו שכתבתן, "כבד" עליכן מפני שאין בו את שירשורי הפוצי-מוצי והציחקוקים האינסופיים?
 

galiaS

New member
אני מתקנת אותך

לא שמתי לב שמשהי חוץ מסם2 הסתייגה ממכתבה של אמא לביבה. כולכם כאחד הרעתם לה בקול תרועה. מצחיק אותי שאת מדברת אלי כמו ילדה בת 5.
 

Arfilit

New member
אני לא הרעתי ולא הסתייגתי

אני רק ציינתי שהיא מביעה את דעתה - ולכן אני לא רואה צורך בהצגת הויכוח כמכלול אלא רק בהצגת עמדתה. ככה זה כשאתה מציג עמדה.
 
סליחה, אבל ../images/Emo31.gif

עדי, גמני אוהבת אותך (מיכל - את מרשה?
) אבל אני חושבת שזה לא נכון ליצור לינקייג' בין שני המקרים. המשוואה קטנוניות וילדותיות = גישה "מתירנית" יותר לגבי תמ"ל (הקופירייטריוּת שלי לא משהו הבוקר
) לא בהכרח נכונה.
 
חבל שאת מרגישה כך

אחד הדברים היפים ביותר בפורום הזה (בתור מי שהסתובבה בעוד פורומים) הוא דווקא האווירה הנוחה שיש כאן לכל אחת להביע את דעותיה. ויכוחים הם דבר לגיטימי ורצוי (ואם כולנו היינו מסכימות על כל דבר בכלל לא היה טעם לקיים פורום, לא?). היופי של הפורום הזה בעיניי הוא שכל הויכוחים נותרים ברמה מאוד תרבותית ולא גולשים (כמעט) לעולם לפסים אישיים מכוערים, כמו שקורה בפורומים אחרים לא מעט, אגב. נכון שיש לפורום רוח מסויימת, ואולי היא לא מתאימה לכל אחת, אבל אני לא מסכימה עם קביעתך ש"הפורום לקח על עצמו להשיב מלחמה לחברות התמ"ל". בתור מי שהפיצה שאלונים על כך (התוצאות בקרוב - אני מבטיחה!) אני יכולה להגיד לך שדווקא חלק גדול מאוד מהמשיבות ענו שעידוד הנקה לא ראוי שיתבצע בצורת חקיקה נגד חברות התמ"ל. אני כן מסכימה שהפורום נועד לעודד הנקה, בצורה של תמיכה ועזרה בעיקר. יוזמות שיוצאות מכאן (העצומה שהיתה כאן בשבוע שעבר, עלמ"ה, מכתבים וכיו"ב) הן יוזמות אישיות, שכל אחת יכולה לבחור אם להצטרף אליהן או לא. וכמובן שכל אחת יכולה גם להעביר עליהן ביקורת, אך בעיניי היא גם צריכה לקבל את התגובות לביקורת שלה בצורה עניינית ולא כמתקפה אישית.
 
אני מסכימה עם לביבה../images/Emo45.gif

אבל יש לי שתי הערות: המכתב שלך ארוך ומדי פעם חזרת על אותו משפט, כדאי אולי לקצר כדי שיפרסמו. (מצד שני בעיתונים חרדים יש נטיה לפרסם מכתבים ארוכים...) הייתי מוסיפה הערה לגבי מחירי התמ"ל לעומת מחיר ההנקה. אני בטוחה שמי שמפרנסת בן תורה תשמח לקחת את זה בחשבון. ולגליה, לקום וללכת כי הרוח לא נראית לך זה לא ממש תורם. א את רוצה שקולך, השונה, ישמע- תישארי. תשכנעי. תישמעי.
 
הקול האחר

יש כאן בנות שישנות עם התינוק, ויש כאלה שממש לא. יש כאן בנות שבעד המנשא ויש כאלה שממש לא. יש כאן בנות שמשלבות תמ"ל ויש שממש לא. יש כאן בנות ששואבות ובנות שלא מוכנות או מסוגלות לשאוב. אני כבר לא מדברת על הבדלים אחרים, כמו דתיות, חילוניות, ימין, שמאל, מתנחלות, אנטימתנחלות... וכולן חיות יפה מאוד בכפיפה אחת. כל אחת פה היא קול אחר. כל אחת פה מוזמנת להיות קול עוד יותר אחר. המשותף ביננו הוא רק שאנחנו מ(ע)ניקות. לנו זה מספיק.
 

הילהל

New member
../images/Emo45.gifהשכנות "נאות" בעיני

משום מה הכתיבה שלך הזכירה לי את "דירה להשכיר".
 
לביבה העם אתך...

גם אני וחברותי, נשות אברכים המניקות, ועובדות,.. ולגבי אופי הפורום... זה לגיטימי שהפורום תומך בהנקה (לשם כך הוא נועד, לא?) אני קיבלתי כאן תמיכה מלאה בצעד של הוספת תמ"ל לבתי כאשר לא יכולתי לשאוב את כל הכמויות... ומדהים עד כמה איני מקבלת תמיכה מהנשים במקום העבודה שלי על השאיבות וכו'...
 

לאה_מ

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

ועצם העובדה שאני מניקה פעוט בן 2.10 לא הופכת אותי לפנאטית!!! זו בחירה שלי והיא לגיטימית בדיוק כמו כל בחירה אחרת!
 
למעלה