די לטרור ההנקה
הגירסה החרדית

ענבל30

New member
../images/Emo45.gif

בדיוק על הדוגמאות האלו חשבתי... וכמו שאין לי רגשות אשמה על שרומי אוכלת ירקות מרוססים מהסופר (אחרי שטיפה כמובן
) ולא ירקות אורגניים - כך אמא שבחרה לא להניק לא צריכה לחוש אשמה.
 
צר לי ../images/Emo10.gif

צר לי שאת מסכימה יותר עם הגב' טימברג* מאשר איתי - היא זו שמטיפה לסתימת פיות, ולא אני. אני מאוד מסכימה איתך שכל אחת צריכה לנהוג כראות עיניה, ודווקא משום כך חשוב שהמידע בנושא חשיבות ההנקה יהיה זמין לכל, וכך כל אחת תוכל להגיע להחלטה מושכלת.
צר לי שלמרות מאמציי יצא לי מכתב דוגמטי ומיליטנטי. אני לא התכוונתי להטיף מוסר לאף אחת. להיפך - בהחלט נתתי מקום לאפשרות של שילוב תמ"ל והנקה, ובהחלט כתבתי שמי שמאילוצים אלו ואחרים בוחרת לא להניק איננה צריכה לחוש רגשי אשם. מצאתי לנכון להגיב למכתב ששלל פרסום של מידע בנוגע ליתרונות ההנקה, והעדפתי לעשות זאת תוך התייחסות לנקודות במכתב שלקו בחוסר דיוק, לא מתוך קטנוניות אלא משום שאני חושבת שלא נכון להשאיר את ההנחה שבלתי אפשרי לעבוד ולהניק כמו שהיא. לא רציתי להיות פסקנית, קטנונית או מיליטנטית (יצא לי מכתב הרבה פחות מיליטנטי ממה שאני חושבת
). כנראה שאני (עוד) יותר פנאטית ממה שחשבתי
.
וצר לי מאוד שאת לא מוצאת את מקומך בפורום. אני חושבת שחלק מהשיח אודות הנקה, ובמיוחד בפורום שכותרתו היא תמיכה בהנקה, צריך לכלול גם דיון בדרכים לתמיכה בהנקה בכלל האוכלוסיה, וחשיפה למידע בכלי תקשורת, כולל גם עיתונים כמו משפחה טובה, הוא חלק חשוב מכך. ================================ *ההערה שלי אודות האפשרות שהמכתב ממוחזר לא היתה הערה קטנונית גרידא ולא כוונה אישית כנגד הגברת טימברג, אני פשוט יודעת שמדי פעם הם ממחזרים מכתבים למערכת. כך למשל אותם מכתבים בעד ונגד חיסונים הופיעו בעיתון ככתבם וכלשונם בהפרש של שנה וחצי זה מזה.
 

מאיטאי

New member
לא מיליטנטי ולא נעליים

כתבת יפה, הצגת אנפורמציה מדוייקת ואף חזרת יותר מפעם אחת על האופציה לתת תמ"ל. מה לעשות שהאמת היא שתמ"ל, עם כל השיפורים שלו, עדיין רחוק מלהיות הדבר האמיתי. ואין מה לעשות תמ"ל הוא אופציה אבל לא הטובה ביותר עבור התינוק. מי שמגיעה להחלטה לתת תמ"ל מתוך מחשבה שזה כמו חלב אם, מגיעה אליה מבורות שמכתבים בדוגמת מכתבה של גב' טימברג מעודדים. זו לא מיליטנטיות, זו עובדה. מי שלא טוב לה, לא רוצה, לא מתחשק לה, קשה לה , לא יכולה- שלא תניק, זכותה המלאה! לעיתון אין את אותה זכות. עיתון צריך להפיץ מידע מדוייק ולא להעמיק בורות.
 

סם2

New member
גליה, כל מילה נוספת - מיותרת

כתבת דברים שחשבתי לעצמי ולא העזתי לכתוב בגלל אותה הרוח.
 

מאיטאי

New member
נו באמת........

הפורום הזה מורכב מקשת רב גונית של נשים. יש מניקות הנקה מלאה, יש משלבות תמ"ל, יש שואבות, יש לא שואבות, יש מניקות למרחקים ארוכים וקצרים. הרוח המשותפת המנשבת פה היא המוכנות לתת תמיכה מכל ה-
. כל הודעה בקשר לגמילה נענית, כולל חיבוקים ותמיכה. כל הודעה בקשר למעבר לתמ"ל נענית, גם כשלרבות פה אין ניסיון מעשי, הן חוקרות ושואלות ומפנות. זאת מיליטנטיות ? או פנאטיות ? אם כולנו היינו מסכימות כל הזמן, היה די משעמם פה. אני שמחה שעולים נושאים לדיון ואני שמחה שיש דיעות שונות. זה גורם לי לבחון את עצמי והחלטותיי כל הזמן. יש פה מאגר ידע בלתי נדלה. אולי תאזרי אומץ ותבטאי את דיעותייך האמיתיות ? אולי תמצאי שיש לך יותר תומכות ממה שחשבת ? וגם אם לא, מה תפסידי ? לפחות לא תשמרי בבטן שיש "אתן" ויש "אני".
 

סם2

New member
קומץ מדעותי כתבתי למעלה וגם

בהזדמנויות נוספות. אני לא כזו בישנית, אני פשוט חושבת שיש לבחור בפני מי להשמיע. לא מהתנשאות חלילה יותר מתוך השאלה האם הצד השני פתוח לשמוע דעה שונה. בהסתמך על דברים שקראתי פה ותגובות שקיבלתי נוצר לי הרושם שבפורום הזה יש קו מנחה בסיסי שקצת שונה מאיך שאני רואה את הדברים. אני מנסה ל"השפיע" בדרכי. אם זה במילוי השאלונים בנושא ההנקה, אם זה בשיחות עם חברות וכד' השורה התחתונה או בעצם נקודת המוצא שלי היא אפשרות ובחירה. אני חושבת שלהניק זו בחירה. אני בחרתי להניק. היתה לי אפשרות כזו כי ההנקה זרמה בלי שום קשיים. יש כאלו שאין להן אפשרות מסיבות שונות. הן לא אמהות פחות טובות ממני. הידיעה שיש אפשרויות נוספות מעבר להנקה רק חיזקה את הבטחון שלי להניק. ידעתי שחיי ביתי לא תלויים בדבר ושאם זה לא יסתדר היא לא תרעב. אתן מדברות פה על עידוד הנקה. ואני שואלת האם הצבת אם מול אפשרות אחת שהיא "הבחירה הנכונה" אינה גורמת להפך ממה שאתן רוצות. האם השמצת התמ"ל (שנותן חיים לילדים רבים של אמהות שלא מניקות) היא הדרך לעודד הנקה? האם לא נכון בעינכן לקדם את ההנקה ע"י הדברים המתקשרים בה. זה הרי כל כך אינטימי, פיזי,חם זו נתינה אדירה ואני כל הזמן רואה את הפער בין ההנקה לבין הרוח השורה על הפורום הזה.
 

justmom

New member
תמ"ל שנותן חיים לילדים של אימהות

לא מיניקות? סליחה? אם לא היו דוחפים את התמ"ל הזה באגרסיביות שכזו בכל מחלקות יולדות, בכל בתי-החולים, אולי יותר אימהות היו מיניקות? ולעניין נותן חיים - תמ"ל זה לא האוכל האופטימלי לתינוקות. התפקיד העיקרי שלו הוא לשמש תזונה לתינוקות שאתרע מזלם ואימהותיהם לא מסוגלות להיניק אותם. לאלה הוא באמת נותן חיים - כמו שאנטיביוטיקה מצילה חיים במקרה של מחלה. היית נותנת אנטיביוטיקה לכל ילד באשר הוא כי זה מציל חיים? בחברה המערבית התהפכו היוצרות, והתמ"ל הפך לברירת המחדל - בעיקר "בזכות" מנגנון השיווק האדיר ועתיר המשאבים של היצרניות. ועוד משהו לגבי "מציל חיים" - התמ"ל אחראי ישירות למותם של מיליוני ילדים בעולם השלישי! לא מאות, או אלפים - מיליונים! תמ"ל משווק באגרסיביות שהוכן עם מים מזוהמים, תמ"ל שחשף ילדם לשלשולים ולמחלות מעיים, תמ"ל מדולל ולא מזין כי האימהות (שחלבן יבש אחרי שהשתמשו בדוגמיות החינם) לא היו מסוגלות להרשות לעצמן לקנות אותו בכסף. פה זה פורום תמיכה בהנקה - אם אנחנו לא נקדם הנקה, מי בדיוק יעשה את זה? ליצרניות התמ"ל יש מיליארדים, והן משקיעות אותן בתבונה בבתי-החולים, בתינוקיות ובמחלקות היולדות, בעיתונות ובטלוויזיה, כדי לייצר לעצמן שוק לקוחות גדול ורחב ככל האפשר. זה התפקיד שלהן - הן קיימות כדי לעשות כסף. אנחנו, פה ובמסגרות אחרות, עושות ככל יכולתנו (הדלה, יש לציין, לפחות כלכלית) לקדם הנקה כדי שמי שכן רוצה להיניק לא תתייאש ותרים ידיים מחוסר ידע, או משטויות שמפרסמי התמ"ל דחפו לה.
 

סם2

New member
על אותו המשקל אפשר לומר שסקס

גורם לאידס. ואם תתני לסיני תמ"ל מחלב פרה בטוח שגם לו יקרה משהו נורא בגלל חוסר היכולת של המעיים שלו לעכל חלב זה. אין לי שום בעיה עם קידום ההנקה. להפך. אני מאד בעד. הבעיה היחידה שיש לי זה עם הדרך. שבעיני היא לו נכונה, לא משרתת את המטרה ויוצרת אנטגוניזם. אגב, אחי, אני ורבים מבני דורנו לא הונקו בגלל האופנה של תמ"ל שהיתה באותה התקופה. את יכולה לטעון שכולנו קיבלנו מזון שאת מקבילה את השימוש בו לאנטיביוטיקה ??
 

לאה_מ

New member
איזו דרך לא משרתת את המטרה ויוצרת

אנטגוניזם? אני ראיתי פרסומות לתמ"ל שמבטיחות לך שהתינוק שלך יהיה חכם יותר (ואפילו גאון
...), שמבטיחות לך שהוא ישן כל הלילה, שמבטיחות לך אפילו שלום עולמי... ואת זה אני אומרת לך אפילו בתור מישהי שצופה בטלויזיה בשיעור מינימלי ביותר. החשיפה שלנו לפרסום של תמ"ל היא אדירה - החל בפרסומות בטלויזיה, עבור דרך שלטי חוצות ומודעות ו"כתבות תחקיר" בעתונים, וכלה בחלוקת דוגמיות, דיוור ישיר של דוגמיות וקופונים לבתיהן של אמהות לתינוקות, וחלוקת הטבות שונות לבעלי תפקידים בשרותי הבריאות. ועידוד ההנקה? איפה? בפורום באינטרנט? אה, אז זה לא משרת את המטרה ויוצר אנטגוניזם...
 
ואם חלילה אחת האמהות

שתבחר לא להניק את הילד שלה רגיש לכל דבר אחר, כמו שקראנו כאן לפני יומיים? (אני לא מוצאת הרגע את הקישור, זה היה בפורום של אסתר)? האם מישהי יכולה מראש לומר "הילד שלי לא אלרגי לתמ"ל"? האם תמיכתך בהחלטתה לוותר במקום נסיון אולי להציל את הנקה על ידי תמיכה בהתעקשותה למרות הקשיים והבעיות (ואלוהים יודע כמה קשיים ובעיות היו יל בארבעת ההנקות שלי) אינה גורמת במקרה כזה נזק לתינוק? את מתעקשת לראות רק את הצד של האישה ולא את הצד של היונק. והפורום הזה, שהמציא את עלמ"ה, הוא המקום הכי חם ותומך ומחבק על פני האדמות שאני מכירה. אני ממש נעלבתי.
 

סם2

New member
וזו בדיוק הסיבה שבגללה אני מצטרת

על כל מילה שאני טורחת לכתוב כאן.
 

סם2

New member
ומכון שלא קראת את כל השרשור אני

רוצה לומר שוב ש.....אני כן מניקה. וגם הולך לי טוב.
 
קראתי, לא דיברתי עלייך

דיברתי על "לתמוך בהחלטה לוותר על ההנקה". שזה עלול להיות לא פשוט, מבחינתה התינוק, חלילה. ומה זה קשור ללהצטער? אף אחד לא מת ממשהו שאת כותבת פה, זה בסדר גמור, אבל אם את חושבת שהפורום הזה הוא X ובעיני הוא Y מותר לי לא להסכים, לא?!
 

irisgh

New member
אז יופי לך ולרומי ../images/Emo13.gif

וקצת רוח טובה, חמודה. איזה כיף שהולך לכן טוב.
 

סם2

New member
פרסומות גם מבטיחות לך ש.....

אם תשתי קולה תהיי מגניבה. ואם תאכלי יופלה תהיי צעירה ברוחך ואם תלבשי TNT תהיי סקסית וכו... את לא באמת מאמינה לפרסומות נכון? את לא קונה הגיס בגלל התינוקות הרוקדים. את לוקחת את הדברים שנאמרים שם בערבון מוגבל וברור לך שיש נטיה להגזים. אותו היחס צריך להיות גם לפרסומות התמ"ל. אני קיבלתי חבילה של רמדיה הביתה. היא אופסנה בארון והיא שם ליום סגריר. זה שיש לי אותה לא בהכרח אומר שמיד אפתח אותה ואפסיק להניק. תני קצת יותר כבוד לאינטיליגנציה של האמהות ולזכותן לבחור מה טוב עבורן ובמקום לצאת במסע השמצות אפשר פשוט שכל אחת תאמץ אחת (שעדיין לא ילדה) ותחנוך אותה. זה מה שאני עושה עם חברה שלי ולא אין לי הכשרה מקצועית ואני לא מתימרת להיות מדריכה/יועצת וכד' לי יש את הנסיון שלה אין וזו הדרך בה נהגו נשים אלפי שנים לפני שקמו ליגות וקבוצות תמיכה. כמובן שאם תהיה לה בעיה אפנה אותה למומחית אבל את רוח ההנקה ואת הרצון ניתן להעביר אשה לרעותה וזו לדעתי פעולה שמקדמת את ההנקה בצורה טובה יותר מהשמצות.
 
קודם כל כל הכבוד לך ../images/Emo140.gif

זה באמת הטוב ביותר, עזרה אחת על אחת ממישהי מוכרת. הפורום הזה הוא אחת הדרכים להגדיל את המעגל הזה ואפילו להחזיר אותו. כמו שכתבת, כך נהגו נשים וכו'... לגבי השוואת הפרסומות את צודקת. מלבד סייג אחד. אחרי שאשתה קולה ואגלה שאני לא מגניבה, אלא נשארתי אותה מניקה פנטית סטורת שיער ומיליטנטית
אני אוכל לחזור לשתות מים. מתמ"ל הדרך חזרה לא תמיד קיימת. גם אף אחד לא שולח לי דוגמיות של קולה הביתה...
 

סם2

New member
קודם כל ../images/Emo9.gif

שנית, תינוקות ומזון לתינוקות במיוחד זו תעשיה שמגלגלת סכומי עתק ואני מניחה שמזה נובע החיזור אחרי לקוחות. מקבלים גם דוגמאות של חיתולים, מוצצים, בקבוקים ומה לא...בטח קיבלת בעצמך סטוק שלם. אני מאמינה בדרככן. במפגשים, בצורך בהסברה, בפרסומים וכתבות ובהדרכה. אני פשוט חושבת שעל מנת למנות יתרונות של אחד אין צורך להשמיץ את האחר במיוחד שמסתובבות בינינו רבות שמסיבות שונות לא יכולות/רוצות להניק.
 
למעלה