די לטרור ההנקה
הגירסה החרדית

עדיין לא הבנתי

איפה במכתב שלי (בגירסה הראשונה או השנייה) השמצתי את התמ"ל. זה לא נכון שהנקה יותר טוב מתמ"ל?
 

סם2

New member
הדיון כבר גלש מעבר למכתב שלך

ומסכימה מאד שעבורי הנקה טובה יותר מתמ"ל אבל עבור X שלא מצליחה להניק כי התינוק לא רוצה/יכול או כי יש לה בעיה כזו או אחרת אני לא יכולה לומר לך מה יותר טוב.
 
הכלל הראשון - שהתינוק יאכל!

זה ברור מאליו. השאלה היא ברמה העקרונית. וברמה העקרונית, אם אין בעיות מיוחדות, ברור שהנקה עדיפה, לא???
 

סם2

New member
ברור.

אחת המתנות הגדולות ביותר שקיבלנו זו הזכות להניק. ואני מכירה גם כמה גברים שהיו שמחים לו יכלו אבל אני חושבת שלעמוד מול ברירה אחת זה מצב קצת מלחיץ במידה ומשהו משתבש ולכן תמיד טוב לדעת שיש עוד מגוון אפשרויות על מעלותיהן וחסרונותיהן ויש את האפשרות לבחור.
 

מאיטאי

New member
מתברר שאין כ"כ ויכוח - לא ?

הויכוח התחיל מזה שהמכתב של אמא לביבה כונה מיליטנטי. את לא חושבת כך... אני גם חושבת שאפשר להסכים שאין רוח מיליטנטית בפורום. כי אנ חלק מהרוח (כמוך ועוד רבות) אני אישית מתרגזת רק כשנשים בוחרות לא להניק מתוך חוסר ידע. אשה שחושבת שתמ"ל זה בדיוק כמו חלב אם - טועה!!!! ואם היא בוחת לא להניק מסיבה זו, אז היא עושה עוול לעצמה. אני בעד זכותה של כל אשה לבחור עבור ילדיה, אך מקווה שהבחירה תהיה מושכלת ומודעת. נראה לי שאנחנו מסכימות
 

סם2

New member
אז עכשו אני צריכה להתחיל לכתוב את

הכל מהתחלה?????? כלום ממה שכתבתי פה לא נקלט????? אנחנו ממש, אבל ממש לא מסכימות ובמיוחד באמירה ש"אם היא בוחרת לא להניק ....היא עושה עוול לעצמה"....אני מסכימה שההנקה היא דבר גדול עבור האם אבל האם שכחת שהמטרה היא טובת התינוק ???? וכמובן, כך אני מבינה מדבריך, ש"בחירה מושכלת ומודעת" היא כמובן הטוב האבסולוטי, האמת האחת והיחידה האפשרות היחידה להזין תינוק בן יומו והיא כמובן הנקה....... היו שלום ותודה על הדגים.
 
זה לא מה שמאיטאי התכוונה אליו

אם שיודעת ומכירה את כל היתרונות והחסרונות של כל האופציות (הנקה / תמ"ל) ובוחרת בתמ"ל - זו זכותה המלאה! הבעיה הגדולה היא עם הצפת הפרסומות של התמ"ל, שמעבירות את המסר שאין שום הבדל בינו לבין חלב אם, עם הבקבוקים שמגיעים ביחד עם העגלות של התינוקות לחדרים בבית החולים, עם הדוגמאות שמחולקות חינם. כל אלה, בשילוב מחסור זועק בפרסומות מעודדות הנקה ובעיקר בצוותים מקצועיים שיכולים לתמוך ולעזור בימים הראשונים, גורם לאמהות לבחור בתמ"ל לא מתוך מודעות, וזו לא בחירה מושכלת. הנקה היא לא האופציה היחידה להזנת תינוק בן יומו, אך היא כן האופציה הטובה ביותר עבור התינוק. אם שלא רוצה להניק - זכותה המלאה, אך רצוי מאוד שתעשה זאת לא מתוך לחץ אלא מתוך בחירה מודעת.
 

מאיטאי

New member
תודה יעל../images/Emo45.gif

הבעיה שלי כנראה, היא שאני מניחה שהצד השומע הוא חכם לפחות כמוני ומניח את אותו הדבר לגביי. טועים לפעמים
תודה לך שהבהרת את כוונתי. העוול לאשה (ובכוונה הדגשתי את העוול לאם ולא לתינוק, כדי להבהיר שזכותה של כל אשה להחליט מה טוב לילדיה), הוא בכך שהיא מחליטה בלי לקבל אינפורמציה מדוייקת. אם יש לה את כל האינפורמציה והיא בוחרת לא להניק (ולא מעניין אותי מה סיבותיה), אחלה לה ולילדיה. אין דבר טוב מאדם השלם עם החלטותיו.
 
שמחה לא להסכים איתך...../images/Emo24.gif

התמ"ל לא אחראי ישירות למותם...אלא חברות התמ"ל. ולמה שמחה? כי זה מוכיח לי שכשאני מסכימה איתך זה עינייני ולא (רק) בזכות אהבתי אליך שלא תלויה בדבר.
 

Aimeeeee

New member
מישהי יכולה לתת לי לינק אמין

על חברות התמ"ל והנזק שהן גורמות במודע לעולם השלישי? פעם ראשונה שאני שומעת את זה, ועל פניו (ומכיוון שאני חסרת-אמון מטבעי), זה נשמע לי קצת קונספירטיבי. הרי חברות משלמות סכומי עתק בשביל לקדם את יחסי הציבור שלהן, ובכל מקרה, קהל היעד בעולם השלישי לא מסוגל להמשיך ולרכוש תמ"ל, אז מה יכולות להרוויח חברות התמ"ל מצעד כזה?
 
היי איימי, אם תחפשי בגוגל

nestle boycott תגיעי לאלפי אתרים שמסבירים את הסיפור, שהוא המוכר ביותר. מצטערת שקצרה בזמן אז לא יכולה לתת לינק יותר מדויק.
 
../images/Emo26.gif קישור במיוחד בשבילך

IBFAN - International Baby Food Action Network הוא ארגון שבין היתר עוקב אחר הפרות של הקוד הבינלאומי לשיווק תמ"ל (קוד של ארגון הבריאות העולמי ויוניצף משנת 1981). הקישור מוביל לדו"ח שלהם משנת 2001, לדף על נסטלה.
 
יש תמונה מחרידה../images/Emo5.gif

בבאופן טבעי. לא זוכרת אפילו איפה. של אם מניקה תאום ומאכילה תמ"ל את התאומה. שנראית קטנה ממנו, מורעבת וכתוב שאחרי יום היא מתה. אני ממש
עכשו כשאני נזכרת...
 
ואללה, את התמונה הזו בדיוק ניסיתי

לחפש אתמול, לטובת אחד הדיונים שם (לא מצאתי). מדובר באמא מאיראן, אם אני זוכרת נכון, שאמרו לה שלא תוכל להניק תאומים. אז היא בחרה להניק את הבן. אחרי שהבת מתה, היא הסכימה לתת את התמונה כדי שמאמהות אחרות תימנע ה"חוויה" הזו.
 

מאיטאי

New member
זה באמת מזעזע. ראיתי את התמונה

במסגרת הרצאה של דר' צימרמן. זה ממש עצוב.
 
למעלה