דיון - השתלטות החרדים על העיר

עציון

New member
שטויות במיץ כפייתי....

הכפיה הדתית אינה קיימת בעיר הזאת. מה שכן קיים זה השמירה על סטאטוס קוו השומר על הסכמים שהושגו בין שני הצדדים. תראו כמה חנויות למימכר בשר לא כשר במרכז העיר? אין שום בעיה.... מקומות בילוי יש בעיר דבר המוכיח שלא יד הדתיים בדבר. למה היכל הקולנוע במרכז העיר ניסגר? למה? בגלל הדתיים? זו...בגלל שהקהל אנין הטעם של פ"ת מעדיף ללכת רחוק מהעיר. למה לא פותחים פאבים, מסעדות, דיסקוטים בפרברי העיר שם יש הסכמה של הדתיים? כי אין איש עסקים שעיניו בראשו שיפתח מועדון מפסיד מראש. זו כל התורה על רגל אחת. ותכניסו את זה טוב טוב לראש. ויכוח עקר מראש.
 

LuNa MaJnUnA

New member
אז זהו שלא!|דווקא|../images/Emo94.gif

מסעדות לא כשרות שהוקמו לשאר ימי השבוע לא יוצרות בעיה בשביל העירייה, רק אישורים, בירוקרטיה וגמרנו. הקמת מקומות בילוי דורשת הרבה מעבר לזה, ובין היתר מעורבות של האנשים הדתיים בעירייה - וכאן נכנסת הכפיה הדתית. איזה מאמין יסכים לפתיחת מועדון שיעבוד בעיקר בשבתות? אתה בהחלט מוזמן להכניס את זה טוב טוב לראש, ותודה על ההערכה.
 

עציון

New member
מאחר ואינך מצוי בניבכי הפוליטיקה

בעיר הניפלאה שלנו אז אתה ניסחף כי אתה(את?) מקובע בדעותיך ולא מוכן לצאת מקונכיית הדעות המקובעות ולבדוק את האמת שמאחורי האמת. לדתיים בעירייה ממש לא מפריע מקומות בילוי בפרברי העיר. ואם יש לך ספקות בענין איו לי בעיה להביא הוכחות. הבעיה היא אנשי העסקים שאינם מוכנים להשקיע מכיסם למקומות בילוי שהכישלון העיסקי רשום להם מראש על ה"מצח". איפה קולנוע היכל? איפה הוא?
 
אכן, יש הרבה מקומות../images/Emo60.gif

פתוחים בפרברי העיר
 
אבל הממ../images/Emo60.gif

למה אתם מתלוננים? למה זה כל כך כואב שחרדים וחילונים גרים יחד באותה עיר ואף אחד מהם הוא לא ממש "מיעוט"?
 

SupermanZW

Well-known member
נו, מזל שאני לא גר בפתח תקווה

מה שכואב זה לא שחרדים וחילונים גרים באותה עיר אלא הכפיה הדתית. ד"א כפיה דתית קיימת גם בחוקי המדינה ומתממשת למעשה בכל הארץ, אבל באופן פחות קיצוני מבפתח תקווה. רק הפרדה בין דת ומדינה היא הפתרון.
 

Dana19866

New member
תקרא את כל השירשור

כ]ייה דתית, הגבלת דברים על ידי הדתיים, שפ"ת יותר מידי דתית אפילו מערים כמו ירושלים ורמת גן.
 

lihi r

New member
זה לא מה שמפריע

לי ממש אין בעיה לחיות עם דתיים אני מכבדת אותם. הבעיה היא שאני לא חושבת שהם מכבדים אותנו והם כופים אלינו לעשות דברים. קחו לדוגמא שוב את הנושא של מקומות בילוי לנוער שכבר הזכרתי קודם. למה אנחנו בני הנוער צריכים לנסוע לערים אחרות ביום שישי בערב? למה אנשים מאזור סירקין צריכים לבוא לקניון הגדול ולא יכולים לראות סרט בקניון סירקין ביום שישי בערב? אני חושבת שבני הנוער אם היו פה מועדונים לא היו נוסעים למקומות אחרים אבל אין פה מועדונים אז הם נוסעים.
 
ובכן../images/Emo60.gif

מילא, אם הכל היה סגור ביום שישי. מ-י-ל-א אבל לא, הקולנוע באבנת פתוח בשישי, בתי קפה [כולל ארומה המהולל] פתוחים, חלק מהמרכז המסחרי באם המושבות פתוח. אנחנו חיים איתם יחד, ולכן מגיע להם מעט כבוד. לא הכל נסגר הרי.:) ומשהו אומר לי, שגם אם סירקין והקניון היו פתוחים -אנשים עדיין היו נוסעים למועדונים ופאבים בת"א.
 

lihi r

New member
לא כולם

היו נוסעים כי אני לדוגמא לא רוצה מועדונים בתל אביב כי אני לא יכולה להגיע לשם ואם פה היו מועדונים אז הייתי הולכת. ואתה לא יכול להגיד שלא נותנים להם כבוד כי אני נותנת להם כבוד אבל מי שלא מכבד אותי אני לא אכבד. יש לי הרבה שכנים דתיים שאני מאוד מכבדת ואין לי בעיה איתם אבל מתי שהם מנסים להגיד לי מה לעשות אני מפסיקה לכבד אותם.
 
../images/Emo60.gif

תקראי את החתימה שלי, זה אחד. שתיים, יש הרבה סיבות לחוסר המועדונים פה. זה לא אשמת החרדים. מה זה משנה לך שיום אחד בשבוע *חלק* מהדברים יהיו סגורים? העיר לא נהיית משותקת!
 

lihi r

New member
נכון

שהעיר לא נהיית משותקת אבל עדיין אין מה לעשות והיום האחד הזה זה היום היחיד שבו יש לנו אפשרות לצאת ולהנות ומתי שחלק מהמקומות סגורים אנחנו לא תמיד יכולים לעשות את זה.
 

LuNa MaJnUnA

New member
זה לא כואב...|דווקא|../images/Emo94.gif

וזה גם לא שיש לנו בעיה עם דוסים, לי לפחות אין...הבעיה נכנסת כשאנחנו מחויבים לפעול עפ''י העקרונות שלהם עם או בלי רצון.
 

עציון

New member
לונה, ספרי בפורום עפ"י אילו עקרונות

של הדתיים את חייה? ספרי...
 

LuNa MaJnUnA

New member
אויש די כבר, אין לי עצבים לריב איתך

ובהודעה שלי התכוונתי למקומות ציבוריים שלא מתאים לדתיים שיפתחו בשבת.
 
למעלה