דיון - השתלטות החרדים על העיר

LuNa MaJnUnA

New member
לשמוע מוזיקה בשבת?|דווקא|../images/Emo94.gif

לא ישבנו וכפינו עליכם להפעיל חשמל או לטגן לכם חביתה בשבת בבוקר! אנחנו לא מדברים פה על לשמוע תפילות וכאלה דברים, אנחנו מדברים על השפעה ישירה על החיים שלנו, ולא על לשמוע מוזיקה או לא עם או בלי כוונה.
 

Dana19866

New member
מצטערת אבל כל אדם ישמע מוסיקה

מתי שהוא רוצה, זה שאת בחרת לחיות בסגנון חיים מסויים לא אומר שכולם אמורים ליחות אחרייך. זאת הבעיה, שאנשים שומרי שבת מסויימים חושבים שאם הם לא הולכים לקניון לדוגמה בשבת, כי כמובן זה אסור, אז כולם אמורים לא ללכת. אבל כמו שאמרתי מקודם, כל אחד בוחר לחיות בצורה מסויימת, אם מפריע לך משהו מסויים פשוט אל תלכי אליו. את לא יכולה לחנך אנשים אחרים לשנות את אורך החיים שלהם רק בגלל ש**לך* אישית זה מפריע.
 

ציפי ג

New member
מעניין שעיר שהוקמה על ידי חרדים

שרחובות המושבה בה תוכננו כך שלא יהיה צלב, שבתי הספר הראשונים בה היו כולם דתים, מוגדרת כעיר חילונית. מתי השתלטו החילונים על העיר?
 

מיכל שב

New member
זו בדיוק הבעיה../images/Emo6.gif

כל השנים חשבנו שהצלחנו להשתלט עליה אבל כנראה שנכשלנו
 

ציפי ג

New member
הבעיה היא שאנשים רואים רק את עצמם

אני נולדתי בפ"ת. מאז ומעולם פ"ת היתה עיר עם ריכוז גבוה של דתים. מאז שהעיר הוכרזה לעיר, כמעט, היו בה 40% דתים. בכפר גנים יש שכונות שלמות של חרדים שהתישבו בה כשהיתה רק פרדסים ותנים. רק הם היו מוכנים לגור בעיר הנדחת ההיא. לא מוצא חן בעיניך? בדוק לפני שאתה קונה את הדירה מה התמהיל של העיר. אני לא הייתי הולכת לגור בחיפה האדומה. אין לי מה לחפש שם. יש לי מה לחפש בעיר בה ילדי יקבלו חינוך יהודי דתי טוב.
 

מיכל שב

New member
חייבת להודות שגם אני פתח תקוואית

מלידה ואני דווקא לא זוכרת ריכוז כזה גדול של חרדים בעיר (לא דתיים)
 

ציפי ג

New member
אפשר לראות כאלה דברים

לפי מספר בתי הספר של החרדים בעיר. כמה היו כשהיינו ילדים כמה יש היום, בהתחשב בפיתוח של העיר. במרכז העיר לא נוספו בתי ספר. הם גדלו אבל הם לא נוספו. נוספו בתי ספר בפריפריה - כלומר בהדר גנים. האם לא גדלו בפריפריה החילונית בתי ספר? כמו באם המושבות? בפ"ת היו הרבה חרדים מאז ומעולם, רק כמו שאמרתי הם ישבו במקומות נידחים, שהפכו היום להיות מרכז העיר. וכי הם אשמים? הם צריכים לברוח? ישיבת לומז'ה וישיבת אור ישראל קיימות בעיר כבר עשרות שנים. מאז הוקמה פ"ת היתה צפירה של כניסת שבת בעיר. זה רק ענין של נקודת מבט.
 

מיכל שב

New member
מסכימה באופן חלקי בלבד

את המבנה המדהים שבנו ברחוב טרומפלדור במטרה שיהיה גן לעיוורים נתנו לישיבה (גן אלי"ע ממוקם כיום ברחוב לבון, גם הוא במבנה מושקע מאוד). גני הילדים בסביבת המגורים של הורי הפכו לגנים חרדים. כמובן שאין לי בעיה עם אוכלוסיה כזו או אחרת אני רק מקווה שהסטטוס קוו שקיים בעיר לא ישתנה לרעתנו. וזו הזדמנות נהדרת לומר לך שאני כל כך אוהבת לקרוא את ההודעות שלך
 

PINK POOH

New member
על מה אתם מתלוננים?

אני דתית ציונית, לא חרדית, ועדין ההודעה שלך מקוממת! תגיד, בצפירה שלהם אתה עוצר את הרכב בצד ומפסיק לנסוע? לא. אז למה אתה רוצה שהם יעמדו בימי זיכרון ויכבדו אותך? "ארץ ישראל לעם ישראל ע"פ תורת ישראל". הארץ הזו ניתנה לעם ישראל כדי שיחיה בה ע"פ חוקי התורה, וזה שהגיע בן גוריון ולא מישהו אחר, זה סיפור נפרד. זוהי מדינת היהודים, מי שלא מוצא חן בעיניו מוזמן לעבור לחו"ל, אלוקים היה קיים לפני הרצל.
 

Gambinob22

New member
So what

Stop worrying about the hareidem and mind your own damn buissness . Just love yourself stop hating others!
 

Gambinob22

New member
So what

Stop worrying about the hareidem and mind your own damn buissness . Just love yourself stop hating others!
 
החרדים לא משתלטים על פתח תקוה

הם רק מחזירים אותה קצת למקומה הראשון ולמקימיה הראשונים. ואם כבר הנושא עלה שיסביר לי מישהו למה סגירת חנויות בשבת זה כפיה דתית ולחייב לעמוד בצפירה לכבד את הדגל לסגור חנויות ביום השואה ביום הזכרון וביום העצמאות זה לגיטימי
 
שטויות...

בקשר לפ"ת שהופכת להיות בני ברק עפ"י דעתך לפי דעתי זה שטויות...בקרש לחנוית שנסגרות בשבת שמעת על "חוק שעות עבודה ומנוחה"(חוק שמחזק את הסדר הסטטוס קוו) כדאי לך לעיין בו .ואולי בכלל אלו שיקולים של בעלי המקום שלא רוצים לפתוח את המקומות בשבת.מקומות בילוי חדשים כנראה לא יפתחו כי אולי אנשים מעדיפים להשקיע את הכסף שלהם על זה בת"א.
 
למעלה