דיון בין שכנים

עזרי לי להבין אותך

אני רואה שהבאת לינק לדברים של המתנדב. השאלה שלי אלייך: נניח יש שני חברים חילוני ודתי שנפגשים מידי פעם. האם "ויתור שווה משני הצדדים" הוא, לשיטתך, ללכת פעם למסעדה כשרה ופעם ללא כשרה?
 

א ו ר בת

New member
כן.

לא שאני חושבת שזה ייתכן, אבל ברמת העיקרון - כן. האת אתה מכיר צורה אחרת שיכולה לענות על ההגדרה של ויתור שווה ? ואולי תגיד לי על מה מוותר כאן החרדי ?
 

א ו ר בת

New member
ואיך זה

מתיישב עם "הראייה שלך "שמי שמוותר יותר אלה הם תמיד החילונים" היא מאד לא מאוזנת" ?
 

masorti

New member
והיא עוד מתונה יחסית...

שר הפנים למשל הוא פנאט ופונדמנטליסט חילוני הרבה יותר קיצוני.
 

tamarhp

New member
על מה מוותר

החילוני כשהוא הולך למסעדה לא כשרה? על בשר לבן בשמנת?
 

masorti

New member
זה בדיוק ההבדל...

החילוני אמור לוותר על האופציה לאכול איפה שהוא רוצה. החרדי אמור לדעתך לוותר על האופציה לאכול איפה שהוא יכול. החרדי שיילך למסעדה טריפה לא יוכל לאכול כלום (אולי מים בכוס זכוכית), ואילו החילוני שיבוא למסעדה כשרה יוכל לאכול כל מה שמוגש שם. אי לכך, הויתור שאת דורשת מהחרדי הוא גדול יותר. מה דעתך שידיד בריא ידרוש מידידו הנכה (על כסא גלגלים) להגיע איתו חצי מהפעמים למסעדה שאין בה נגישות נוחה לנכים? הרי זכותו של הבריא לאכול במסעדה האהובה עליו, ונדרש ויתור סימטרי... פעם הבריא יילך למסעדה שקל לנכה להגיע אליה, ופעם הנכה הוא זה שיתאמץ.
 

א ו ר בת

New member
למה תמיד

(זכורים לי לפחות המקרים של גיוס ושל קיצבאות) אתם נזקקים להשוואה הזאת של נכים ומוגבלים ? וכבר אמרתי – בנושא המסעדה, ככל שזה נוגע לחברים שלי שאני בחרתי למשל – אני לא דורשת מהם כלום. אני מוותרת. כשזה הולך וגדל ונבנות על זה כל מיני אסימטריות ברמה לאומית, עם הרבה הפרות של "חייה ותן לחיות" שהן בבסיס ההומניזם – אתה רואה את התוצאות בקלפי ובסיקרי דעת קהל. אפילו לשיטתך – אני מוותרת על מה שאני רוצה. ועוד פעם. ועוד פעם. ועוד פעם. ובכלל נדמה לי שאחד הענפים של השירשור הזה היה על הסימטריה – הקיימת היא או לא. אז קודם כל הגיע הזמן שתודו בפה מלא שגם אם נניח לרגע שהחרדי – אם היה מוותר היה מוותר על יותר – הרי שבפועל מי שמוותר בכלל הוא החילוני.
 

masorti

New member
מה לעשות.. לך מותר הכול ולהם אסור.

הנחת היסוד שלך היא שגם את וגם הם יכולים לבחור. וההנחה הזו שגויה. את יכולה לבחור לפי נוחותך, ואילו הם כפויים לנהוג לפי ההלכה.
 

א ו ר בת

New member
לפחות טעות אחת

"לנוחותך". לפעמים הבחירות שלי - עד כמה שתתקשה להאמין - הן מתוך עיקרון ולאו דווקא מתוך נוחות. למשל – אני אעדיף ללכת למסעדה לא כשרה, אפילו אם היא רחוקה יותר ונגישה פחות (וכאן נכנס עניין הנוחות) גם בגלל שאני רוצה לממן כמה שפחות משגיחי כשרות. לפעמים אני אזמין שם מנה זהה לזו שהייתי מזמינה במסעדה כשרה רק בלי החותמת.
 

פלסטיק

New member
ומה לגבי שחיטה כשרה../images/Emo35.gif

אם יש לחילוני מין עיקרון מוזר שכזה שרוצה מינימום סבל לחיה? אז החילוני רוצה פרה משחיטה עם הימום גם לחילוני יש עקרונות
 

פלסטיק

New member
פתרון כזה הוא חרב פיפיות

אם את מתכוונת לכך ששניהם יפגשו במסעדה חלבית - זה רעיון מצויין אם את מציעה שהחילוני שאיננו מעוניין במזון משחיטה ללא הימום יזון ממוצרי חלב - לא כדאי להציע רעיון כזה כי אז יוכלו לבוא אנשים שרוצים לאסור שחיטה כשרה ויגידו שהדתיים יאכלו מאחלי חלב - שבועות כל השנה
 

tamarhp

New member
מה שלא יהיה

תמיד הדתיים ידפקו
 

א ו ר בת

New member
אשר לנוסחה שלך

אפשר גם לטבוע אותה אחרת : בסביבה חילונית כל אחד יכול להסתובב איך שהוא רוצה. בסביבה דתית כל אחד צריך להסתובב איך שהדתיים רוצים. ואחר כך אתה מתפלא (או שלא) למה החיכוך בענייני דת הוא החד ביותר.
 
למעלה