דו"ח פסיכו-סוציאלי

דו"ח פסיכו-סוציאלי

איזה פרטים אתם\ן מכניסים\ות בדו"ח פסיכו-סוציאלי שאתם\ן כותבים\ות ומופנה אל מסגרת אחרת (שלא מכירה בכלל את הפונה)? בשבוע שעבר יצא לי לכתוב דו"כ כזה בפעם הראשונה והוא התארך על פני 5 עמודים. מהתגובות שקיבלתי נראה שציפו ל-2... אז מה בעצם אתם\ן מכניסים\ות?
 

rici10

New member
דוח פסיכו סוציאלי

אכן דו"ח פסיכו סוציאלי - תלוי לאיזו כתובת הוא מופנה - אמור להיות קצר יחסית. חשוב לקחת בחשבון אם זו מסגרת טיפולית או בירוקרטית, ולפיכך לשקול איזו אינפורמציה לכלול. חשוב לא לכתוב מידע שהפונה לא מעוניין שנפרסם ובכל מקרה ליידע את הפונה על כך שהוצאנו דו"ח - להחתים על אישור ויתור סודיות. בדו"ח קצר נכלול פרטים אישיים, מצב סוציו אקונומי, נספר בקצרה על מהות הקשר שלנו עם הפונה על יכולות של הפונה להתמיד, להפתח, לעבור תהליכים טיפוליים ולצמוח. ז"א מהם נקודות הכוח שלו. כמו כן, חשוב לכלול בדו"ח את הסיבה הראשונית שהביאה ליצירת הקשר בניכם. רשמי קצת על תהליך הטיפול האם חלו ואילו שינויים בעקבותיו. כתבי את המלצותיך וההתרשמות שלך מהמטופל. ונראה לי שזהו בערך. בטח שכחתי פרט אחד או שניים אבל שוב ממש תלוי אל מי את מפנה ושוב היום אנו עובדים בשקיפות וחשוב לשתף את הפונה מתוך כבוד וחובה. מקווה שעזרתי.
 
לגבי ויתור סודיות-זה ברור

מה שהכנסתי זה רקע אישפוזי, רקע משפחתי, תפקוד כללי, תעסוקה, מצב רגשי-חברתי וקצת על התהליך השיקומי והקשיים בהם נתקלנו. הדו"ח עובר ממתאמת טיפול אחת לאחרת וראיתי את מה שאנחנו קיבלנו כמסגרת- זה היה מאוד לא ממצה ואי אפשר היה להבין מזה מה קרה עד כה ועם איזה אדם אנחנו הולכים לעבוד... כך שאני לא ממש יודעת מה לצמצם. בנוסף, אני לא בטוחה לגבי "לא לכתוב מידע שהפונה לא מעוניין שנפרסם". אני לא חושבת שזה אתי או קולגיאלי להשמיט פרטים מהותיים. מכיוון שזה דו"ח שנכתב לבקשת הפונה, אני חושבת שהיא צריכה לקחת בחשבון שלא כל מה שיכתב ימצא חן בעיניה. היא תראה את הדו"ח לפני שליחתו ותוכל להגיד שהיא לא רוצה שהוא ישלח...
 

ו ר ד 86

New member
כמו בכתיבת קורות חיים

כך גם בכתיבת דו"ח פסיכוסוציאלי: מדגישים את מה שרלוונטי לגוף שפונים אליו. אם את פונה למשרד השיכון או לגוף שמתעסק בדיור - חשוב לשים דגש על ההיסטוריה של הפונה בהיבט של המגורים שלו. אם את פונה לאחת הקרנות, לצורך קבלת סיוע כלכלי - כדאי לתת מקום לתהליך החיובי שעובר הפונה בתחומי חייו השונים. ובכל מקרה -לא מומלץ לעבור את גבול שני העמודים (וגם זה הרבה...). בצד השני יושבת ועדה שדנה במקרה, והיא בדרך כלל לא פנויה לקרוא 5 עמודים על כל אחת מהפניות. בוועדות החלטה, לעומת זאת, ניתן לכתוב למעלה משני עמודים, כי שם חשוב לקבל תמונה מקיפה על המשפחה.
 
זה לא דו"ח לועדה, במקרה הזה.

לועדה אני שולחת מקסימום 2 עמודים, כי הועדה תמיד מכירה כבר את האנשים עליהם אני שולחת דו"ח, ולא זקוקה להיסטוריה שלהם. זה דו" שעובר ממתאמת טיפול אחת לשנייה...
 

ereztmsw

New member
דו"ח

הערכה ביו-פסיכו- סוציאלית היא מסמך רשמי ומשפטי ולכן חשוב לכתוב כללי. מי שיצטרך הבהרות ספציפיות יפנה. הסעיפים של ההערכה הם: מהות הפניה, רקע כללי (מצב רפואי, נפשיי, משפחתי , כלכלי - כל מה שרלוונטי לפנייה ויש לו סימוכין ממקורות שונים), התרשמות אישית מהאדם שמקבלים מהמפגש/ים איתו והמלצות (בד"כ-לעזור לפונה בסיפוק צרכים ספציפיים) לא יותר משני עמודים עדיף עמוד אחד. זה משתפר עם הגידול בניסיון המקצועי וההיכרות עם השירותים השונים.
 
שוב, זה מסמך שעובר ממתאמת טיפול

אחת לשנייה. העו"ס שתקבל את זה לא תקבל את התיק, במידה והמשתקמת תעבור אליה. היא תדע בעצם רק את מה שאני מעבירה לה ואת מה שהמשתקמת תחליט לספר. מעניין שאף אלד\ת שענתה\ענתה לא לקח\ה את זה בחשבון. אולי כי זה מאוד משתנה ממסגרת למסגרת...
 
כשאני כותבת דו"ח

הוא מאוד מפורט, מתוך התחשבות בזה שיתכן שהמטופל יעבור למסגרת אחרת והמסגרת הזו צריכה לדעת מה התהליך שהוא עבר. לפעמים אני מקבלת דו"חות סוציאליים של עמוד אחד בלבד, וזה נראה בכלל לא מקצועי. מצד שני, לפעמים אני מקבלת דו"חות סוציאלים של 10 עמודים - ואז אני בכלל לא מצליחה למצוא את הידיים ואת הרגליים, ובדר"כ מחפשת איזשהו סיכום וקוראת אותו כי אין זמן לקרוא 10 עמודים שבדרך כלל די חוזרים על עצמם. צריך לדעתי לחלק את הדו"ח לנושאים (נגיד - מצב בריאותי, מצב תפקודי, רקע משפחתי וכו') ולכתוב לפי הנושאים, ואז לקורא יותר קל להתמצא בדו"ח. מוזר שאין לכם פורמט מסודר לדו"ח על מטופלים? אצלנו זה מאוד מסודר ויש דרישות מאוד ברורות מה צריך להיות כתוב בדו"ח.
 
יש פורמט מסודר, על פיו כתבתי.

אכן, כפי שציינת, לפי נושאים עם כותרות. וזה יצא 5 עמודים... גם אני ראיתי בתיקים דו"חות של דף אחד שמהם לא ניתן היה להבין דבר. יש פרטים שנודעו לי על אחת הדיירות רק לאחר ששוחררה מאישפוז, מדו"ח סיגום האישפוז של אברבנאל, ומדובר בדיירת שחיה בהוסטל כבר שנה וחצי. אני לא חושבת שזה תקין. אז בדקתי בנהלים של משרד הבריאות וכתבתי עפ"י הפורמט המבוקש. ויצאו 5 דפים... שצומצו בינתיים ל-4.
 

yossi522

New member
הצעות לדו"ח

שלום לכן, מה שלומכן? בנוסף לכל מה שכתבתן עד כה, שהוא בהחלט נכון, צריך לזכור עוד דבר חשוב: הדו"ח יישאר בתיקו של המטופל זמן רב, וסביר להניח שמטפלים נוספים יקראו אותו בהתאם לצורך. אי לכך, כאשר כותבים דו"ח צריך להתחשב תמיד גם בקוראים הבאים, ולנסות לעשות להם את החיים "נוחים וקריאים". מטפל צריך לקרוא הרבה דוחות, ולכן עדיף לכתוב בצורה ממוקדת ובהירה, כדי לא לעייף את הקורא הבא. בעבודתי כקב"ן בצה"ל, עד לפני מס' חודשים, כתבתי אלפי דוחות כאלה, ובד"כ מס' הדפים לא עלה על 3. כתיבה נעימה!!!
 
עד כמה הדו"חות שכתבת היו מקיפים?

אתה מדבר על תיק של מטופל, אבל במקרה של מתאמי טיפול ממסגרות שונות תיקו של המטופל לא עובר ממסגרת למסגרת. הדבר היחידי שיהיה להם במסגרת החדשה, עליו יוכלו להתבסס, הוא הדו"ח שלי.
 

yossi522

New member
דוח

שלום גם לך. אני מניח שהדוח שלך יתוייק באיזה מקום, לא? ויש סיכוי שעוד עובדים יקראו את הדוח בעתיד. בסוף יצטבר חומר ממקומות שונים וישימו את זה באיזה תיק. אז כשמישהו יקרא את התיק החדש הזה, רצוי שיהיה לו נוח, לזה התכוונתי. בברכה
 
למעלה