דו"ח נזק מס´ 1.....

אנא RF

New member
דו"ח נזק מס´ 1.....

יום שישי בערב, טלפונים רצים (שומו שמיים, מדברים בטלפון בערב שבת), מי, מה, למה, כמה ואיך קורה בשבת בבוקר. מכל זה יצא שהייתי אמור לנסוע לאיזור הישוב עופר (בדרך לחיפה) ולעשות מסלול קצר אבל מגניב עד לאורחן הכרמל (שם בוודאי הייתי פוגש את המועדון אוכל...) קמים בבוקר, מתארגנים, לובשים את הציוד שאחרי שבת שעברה כבר קצת מלוכלך (בשביל הכבוד - שאני אכבס?) ויוצאים שמחים וטובי לב (האופנוע ואני) צפונה. בצומת עופר אני חובר עם בן-דוד של חבר שלי רכוב על DR350 רך ונעים. יאללה, לשטח! המסלול הקצר מורכב מכמעט כל סוג קרקע שניתן למצוא בארץ, החל משביל כורכר כבוש, דרך אבנים קטנות ומעצבנות, אדמת פודרה, חול יבש ועמוק וכל מיני באמפרים שתיכף תבינו שאותם אני הכי שונא. עמידה, ישיבה, משקל אחורה, משקל קדימה, נעילת אחורי, מכת גז, תענוג שלא יתואר. כמות האדרנלין שזרמה לי בדם ברכיבות כביש ספורטיביות הייתה גבוהה מאוד, והייתי בטוח שבשטח זה אחרת. WELL, זה אחרת ALLRIGHT!!! האדרנלין הוא אותו אדרנלין, אבל ב-50 קמ"ש! אחרי שאתמול החלפתי שמן טלסקופים לשמן רך יותר המתלים עמדו יפה במשימה. באמפ, הקדמי מתכווץ ונפתח, באמפ, הקדמי מתכווץ ונפתח, באמפ, הקדמי מתכווץ ו....לא נפתח. לא תגידו, חוליגן זה, לקח את XRו התמים וקפץ איתו ממגדלי התאומים (טוב, עכשיו אולי אפשר.....סליחה, הומור שחור...) לא לא, הבנאדם (עלק) רכב בעדינות יחסית כיאה לטירון בשטח. אבל לא, הטלסקופ בשלו. דיברתי, צעקתי, התחננתי בפני הפרונט, "אתמול שימנתי לך פה, עשיתי לך נעים נעים, וככה אתה מחזיר לי?" אז הוא לא החזיר לי. וככה עשיתי את דרכי בחזרה מאליקים הביתה רכוב על גמל ששתי רגליו הקדמיות נעולות לחלוטין. הורדתי אוויר מהקדמי אל מתחת לקו האדום ונסעתי על ביצים עד הבית במהירות שהספיקה לקרר רק את המנוע, על השוליים, כשכל רכב שעוקף אותי חושב לעצמו, "איזה דביל, עם אופנוע שטח נוסעים בכביש החוף???" מה שיצא טוב מכל הסיפור שבדרך הביתה צריכת הדלק הייתה בערך 20 ק"מ לליטר. זה דיזל זה? אז מחר בבוקר אני ארכב עם ידי המפורקות לחלוטין וגופי התפוס למוסך, ואברח משם לפני שיתנו לי הצעת מחיר על התיקון. מה שבטוח, שאחרי התיקון, כשמעבירים את הויזה בקופה, כדאי להתרחק משם, היא עלולה לכעוס נורא. טוב, נו, ניקח משכנתא בבנק משכן ונפרוס את זה ל-25 שנה. זה בטח יעבוד...
 
תקלה משונה ומעלה מחשבות

הקולרגול מקדם בברכה את אחיו לאהבת רגבי העפר ואבק הארץ הקולרגול שלא מעט ק"מ ראתה פרוותו הן בשטח והן בכביש מעולם לא שמע על תקלה דומה פרט למקרה אחד . בשלהי שנות התישעים קולרגול וחבריו נסעו כהרגלם בקודש ביום ו אחרי הצהוריים לטיייל בחיקה של אמא אדמה כמובן שהחבורה הקשוחה הינה מלוכדת והתגבשה בתלאות הדרך ונבכי הזמן מקרה כזה זכור לי ולחברי מרוכב שנהג ל"טפל " באופנועו לבד קרי לא רק החלפת שמנים וניקוי פילטר אלא פירוק הבוכנה מפינה וביוצא בזה ב"זכות" אותו רוכב לא מעט פעמים נתקענו החל מכבלים קרועים וכלה בתפיסת מנוע בשטח רחוקים ק"מ רבים מציליוזציה קרובה תקלה הזאת ( תפיסת צינורות הבולם הקידמי ) ארעה בנחל ערוגות לאותו בחור לאחר שהחליף נוזל בולמים בדיעבד הוברר לאחר החילוץ ( המיגע ) שהבולמים הורכבו שלא על פי הוראות יצרן !!!! לידיעה אותו רוכב הנו אחד מחברי הקרובים רק נקודה למחשבה קולרגול ( שיצדיע ואף הוא בציפיה )
 

אנא RF

New member
שמח אנוכי להמנות עם לוחכי השטח...

או איך טל שביט אמר על ה-XR650L בהשוואתי מול ה-KTM 640 - דוכס הדיונות, נסיך הנקרות, בולס הבאמפים וקיסר העפר. שוב, אחזור לאותה נקודה שציינתי בתשובותי האחרות. בשביל להחליף שמן בטלסקופים לא מפרקים את הצינורות מהבקבוקים אלא רק את הטלסקופים השלמים מהמשולשים. פותחים ת´פקקים, שופכים את השמן, ממלאים חדש לפי המידה (בעזרת כלי למדידת הכמות המדויקת שמופיעה בספר), סוגרים ת´פקקים ומרכיבים. עכשיו שאני חושב על זה, קצת מוזר שלא הבחנתי בזה אתמול. לאחר ריקון השמן מכווצים את הטלסקופים עד הסוף מספר פעמים כל מנת לרוקן את כל השמן משסתום שיכוך ההחזרה שנמצא אי שם במעמקי הטלסקופ. לא ראיתי בזב בעיה אתמול. כנראה שהוא באמת התעקם היום... לא נורא, זה רק כסף (שאין)... העיקר הבריאות!
 
לא נורא העיקר שלמדת

קולרגול ייתן לך עכשיו משפט חכם שילווה אותך לכל אורך דרכך המוטורית " רק עשיר יכול לקנות בזול " למד שנן ותחכים קולרגול ( שפעם גם היה מבזבז שעות מול החגב עד כי קיבל הארה )
 

TheFinalCut

New member
אייייה.....

אז רגע, התעקם המזלג? ורגע, אתה לא אנא-XR עכשיו?
מוזר מאוד העניין..... יכול להיות שיש לכך קשר לזה שהחלפת את השמן?
 

אנא RF

New member
1. כן, התעקם אחד הטלסקופים....

...זו כנראה הסיבה לתקלה. 2. אשמח להיות אנא XR, רק שמערכת תפוז לא נותנת לי לשנות את הניק ואני לא רוצה לפתוח USER חדש. 3. ככל הנראה לא, מכיוון שבהחלפת השמן אין צורך לפרק את הצינורות מהבקבוקים ולכן לא מגיעים לחלקחם פנימיים. ניחוש שלי, שאחד הטלסקופים היה עקום כל הזמן בצורה קלה, אבל בנקודה שלעולם לא מגיעים אליה ברכיבה "רגילה". היום רכבתי באיזור "מאתגר" (אבל לא יותר מידי) וכנראה הצינור נכנס לבקבוק עד לנקודת הכיפוף, מה שגרם לנעילה.
 

mad dog 3

New member
מה הבעייה? אתה הבעייה!!!

סלח לי אח יקר מי שדפק את השוקים זה אתה ניסיתי לחשוב על תקלה הגיונית מעברי ו.... ידידי, יכול להיות שטלסקופים נראים פשוטים וקלים לשיפוץ.(כולו שני צינורות עם שמן בתוכם) ט ע ו ת !!!!!טלסקופים זה דבר מאוד מסובך,מספיק שהרכבת שייבה אחת הפוך...בלאגאן דרך אגב,נגיד שהיו מגדלי התאומים,ונגיד שקפצת מהם...במקרה והשוקים תקינים-הם לא ינעלו אלא יסגרו מהלכם ויפתחו שוב (או ישברו..חחחחחח) אל תהיה חוכמולוג...בשביל זה יש בעלי מקצוע, אם תרצה המלצה-תן קריאה סע בזהירות אחי
 

אנא RF

New member
יש פתגם ידוע שאומר....

NEVER UNDERESTIMATE YOUR ENEMY נכון שאנחנו לא אויבים, אבל השאר נכון. מה ידוע לך על עברי במכונאות? מה ידוע לך על הידע שלי במכונאות? מה ידוע לך על מה שעשיתי לטלסקופים אתמול? סתם לידע כללי, בשביל להחליף שמן רק מפרקים את הטלסקופים מהמשולשים ולא מפרקים את הטלסקופים בעצמם. לא, זה לא קשור להחלפת השמן. זה קשור לכך שזו הפעם הראשונה מאז שרכשתי את האופנוע שאני מבקש מהטלסקופים להתכווץ כל כך, כלומר, זו הפעם הראשונה שאני נוסע על באמפים רציניים. אז עם כל הכבוד, לפני שאתה חורץ את דיני כפושע, חכה רגע. אם היית יודע במה כרוכה החלפת שמן בטלסקופים בוודאי לא היית מעלה על דעתך להתפרץ ככה סתם. יום טוב.
 

mad dog 3

New member
אח שלי...תירגע

נשמה אני כבר 13 שנה בחרא הזה תאמין לי שיצא לי להחליף שמן בשוקים פעם או פעמיים בחיים עד עכשיו אני בדיעה שמה שדפק את השוקים...זה אתה! לעניות דעתי אחד השוקים התעקם בזמן שנסעת שהשוקים נעולים אל תכעס...גם אני הייתי כמוך-אוהב לעשות לבד,וגם אני שילמתי מחיר יקר עד שלמדתי אבא אמר לי פעם..."בן,מה לא יודעים...לא עושים"
 

Merkado

New member
שומו שמיים!!! ככה מדברים?

אבא שלך אמר לך שמה שלא יודעים לא עושים
חבל מאוד אבא שלי אמר לי, בן! מה לא יודעים, לומדים
קח עצה זו כדרך חיים, ותראה כמה קלים הם...
 

nuzzz

New member
צער תדהמה ולבי איתך ../images/Emo7.gif

בתקווה שתמשכן רק את האוהל ותשאר עם הבית אחרי התיקון..
לאחר 0 התלבטויות החלטתי לקנות את ה RF600 ,ובתור הגורו\המרצה\האלוהים או בעצם היחיד שרכב עליו כאן האם אתה יודע כמה שיניים יש בגג"ש קדמי??? בתקווה שאהנה מהכלי כמו מהנוכחי..
 

אנא RF

New member
ככל הידוע לי יש 14 שיניים בגלג"ש...

הקדמי של ה-RF, ו-43 באחורי. השרשרת, אגב, היא בעלת 108 חוליות. השאלה הגדולה היא למה אתה צריך את המידע הזה? האם שאל אותך המוסכניק איזה גלג"ש אתה רוצה? רק לידיעתך, לא משחקים בדברים האלו באופנועי כביש בדרך כלל. חוצמזה, יחס הגלג"שים הוא בהחלט טוב לאופנוע הזה - לא יותר מידי, לא פחות מידי. אשמח לעזור לך בכל הקשור לאופנוע, וסחתיין על על ההחלטה. לא תתאכזב!
 

nuzzz

New member
תודה תודה תודה ../images/Emo45.gif

ושוב תודה מבטיח לדווח לך איך האופנוע אחרי שאקבל אותו..
 

ספייק ®

New member
אחי, זה מה שקורה ...

... אחרי ש ... "שומו שמיים, מדברים בטלפון בערב שבת" ...
ספייק, מאחל לידידו הכחול לחזור לאיתנו במהרה!
 

אנא RF

New member
אהההה, לפי הכותרת חשבתי....

שההמשך יהיה.... "כשקונים בזול"..... אבל התבדתי. תודה על ההשתתפות בצער.
 
אחי היקר.... ככה זה.....

כשקונים בזול...
בפעם הבאה...תבוא אליי...נעשה את זה כמו שצריך... אתה תפתח את הברגים...אני אסגור אותם...
אחי...אנא עדכן אותנו במה היה מדובר. ואגב... המני כנראה חוזרת במתכונתה הנוכחית לכביש לעת עתה עד שהמנוע ההוא יקרום את שכבת העור האחרונה שלו...
השדון
 
למעלה