דוח בזן Q1- תוצאות

בורסה 2008

Well-known member
TBY ויפתח,

TBY- אתה צודק כנראה לגבי הפסדי הגידור השנתיים בסך הכל.
למה אתה חושב שהדוח הקרוב יהיה לא סימפטי באופן מיוחד מעבר לתחזית שנתתי?

לגבי שאלותיך, דעתי:
1. לדעתי אם לא הסתבכה עד עכשיו כבר לא תסתבך. אני מאמין שהמרווח של בזן היום קרוב למה שהיה בסוף אפריל, רק עם כמות גידור של פחות חודשיים, וככל שעובר הזמן כמות הגידור יורדת ובזן מייצרת מזומן כך שככל שהזמן עובר, הנקודה בה בזן תיאלץ לסגור פוזיציה הולכת ועולה. הזמן כאן משחק לטובתה בנושא הזה.
2. קשה לי להאמין שיהיה ניתן לגדר במרווחים האלה, וגם אם תיפתח אפשרות לגדר שנה קדימה, בזן תצטרך לשלם קנס יפה על זה במרווח, ואני בספק אם היא תעשה זאת לאחר הטראומה מהעסקה הנוכחית.
3. לא יקרה.

יפתח- כשדיברתי עם קשרי המשקיעים, הבהירו לי שהמרווח המגודר הוא לא מרווח ייחוס כלשהו, אלא מרווח שמייצג הכי נכון את המרווח של בזן, ולכן כל עוד בזן לא משנה את תמהיל המכירות שלה באופן משמעותי ביחס לצפי, היא אמורה להשיג מרווח סביב המרווח המגודר. השאלה שמעניינת אותי היא האם בזן יכולה טיפה למשוך את המרווח שלה מאיזור האזרי בלומברג לאיזור האורל רויטרס, כי נכון לסוף הרבעון הראשון, האזרי היה 26$ והאורל רויטרס 46$. זה חתיכת הבדל ששווה המון כסף.
 

tby1

Active member
"למה אתה חושב שהדוח הקרוב יהיה לא סימפטי באופן מיוחד מעבר לתחזית שנתתי?"

1. לפי מה שאני מבין מהנתונים, המרווח היום על הבנזין כפול מהמרווח ב- 31/3/2020 עליו מבוסס הדוח הרבעוני, אז "הפסד" הגידור אמור להיות משמעותי יותר
2. הנחה סבירה היא "עקום הגידור" הוא בבקוורדיישן לכן ככל התקופה לפקיעה מתקצרת כך שוויו התאורטי מתכנס לספוט - זו כמובן ספקולציה טהורה, אין לי מושג כיצד מחושב הגידור העתידי בדוחות . האם יש איזו בורסה או עושה שוק שמפרסם מידע על חוזים עתידיים על מרווח זיקוק?

בסוף מה שחשוב לדוח הם המרווחים בסוף החודש ומכיוון שהכל מאוד תנודתי, צריך להתאזר בסבלנות עד אז.
 

בורסה 2008

Well-known member
1. אני מניח שהתכוונת ל-31.3.2022.
מרווח הבנזין אכן נמצא בערך פי 2 או כ-16$ יותר(המספר האבסולוטי יותר חשוב פה), אך צריך לזכור שהבנזין הוא חלק לא ענק בתמהיל המכירות של בזן(כ-15%) לעומת הסולר למשל שבמסתובב סביב ה-42%-43%. הסולר נמצא גם כ-12$ מעל הסגירה של רבעון 1, אז גם כאן יש עליה. אבל האמת היא שמה שבאמת משנה זה איפה יסגרו המרווחים לעומת הממוצע הרבעוני.
לפי מעקב שלי הממוצעים נמצאים סביב ה-48$ לסולר וסביב ה-32$ לבנזין. זה אומר ששני המרווחים כרגע נמצאים מעל הממוצע וזה אומר שההפסד משיערוך אמור להיות לא מייצג את הרווח הרבעוני לכיוון השלילי.
גם ההנחה של על עקום הגידור הגיונית, אך באמת קשה מאד לדעת. אין ציטוט לחוזים עתידיים על מגזר הזיקוק, ובזן סגרה עסקה מול גוף כלשהו ולא בתוך שוק משוכלל.

יש הרבה מקום להפתעה בדוח הקרוב, גם לרעה וגם לטובה. חטפנו יפה בדוח הקודם, נקווה שהפעם זה יתיישר דווקא לכיוון הטוב.
 

בורסה 2008

Well-known member
בעוד אנחנו מדברים, מרווח הסולר מטפס עד כדי נגיעה מהשיא, בעוד מרווח הבנזין נמצא כ-8-9 $ מעל איפה שהוא היה שהסולר קבע את השיא הקודם.
אני מרשה לעצמי לנחש שמרווחי הזיקוק הכלליים נמצאים בשיא כרגע, ואם חשבתי שבעקבות מימוש כלשהו בנפט נראה גם ירידה במרווחי הזיקוק, זה לא קורה בינתיים.
שוב, אנחנו כמה ימים מסוף הרבעון וזה יכול לכער מאד את הדוחות, אבל צריך לזכור שמה שחשוב זה המזומן בכיס של בזן, ובמרווחים כאלה הוא הולך וגדל.
 

בורסה 2008

Well-known member
לאחר פרסום מרווחי הזיקוק של היום נשארו רק עוד 4 ימים של פרסום המרווחים, וכנראה נסיים אותם גבוהים מאד גם ביחס לממוצע הרבעוני. כרגע מרווח הסולר ב-64 וצמוד לשיא מלפני חודשיים, ומרווח הבנזין ב-43 שזה 16$ יותר מאיפה שהוא היה כשמרווח הסולר קבע את השיא הזה לראשונה. גם מחיר הדלק הסילוני בשיא ולכן אפשר בסבירות גבוהה להעריך שמרווחי הזיקוק של בזן בשיא כל הזמנים כרגע.
שוב אני חוזר על כך שזה יפריע למספרים של הרווח הנקי לדוח הרבעוני, אך זה חסר משמעות. בזן מדפיסה טונות של דולרים בימים האלה(בתקווה שאין שום הפתעה נוספת), וכשיתפרסם הדוח, גם המשקיעים יקבלו מושג על סביבת המרווחים, דבר שאולי יקזז את ההשפעה השלילית של השיערוך.

המומנטום העולמי של חברות הזיקוק, יחד עם המומנטום של תעשיית הגז והנפט בת"א שהוא סוג של סקטור אח של בזן, יכולים לגרום להמשך ירידה של בזן, אך בזן כבר עכשיו לטעמי סופר סופר זולה.

אין המלצה כמובן
 

בורסה 2008

Well-known member
לא ראיתי סיבה מיוחדת, אבל סקטור האנרגיה עולה היום יפה בארה"ב וסקטור הזיקוק ממש טס. 9%, 7.5%, 10%+.
מעניין אם זה ישפיע על בזן מחר.
 

בורסה 2008

Well-known member
אז הרבעון מסתיים בכמה ימים של ירידה דיי חדה במרווח הסולר, מה שמביא אותו ממש קרוב לממוצע הרבעוני(קצת מעליו). מרווח הבנזין גבוה משמעותית מהממוצע, אך הוא בעל משקל פחות בהרבה מאשר הסולר. למה זה חשוב? כי ככל שהמרווחים סוגרים קרוב יותר למרווח הממוצע, כך ההפסד משיערוך החוזים ייצג טוב יותר את החלק שלו מתוך הרווח. לפי איך שאני רואה את הדברים, ההפסד משיערוך ברבעון הראשון היה רחוק מאד מלייצג את רמות ה-EBITDA שהציגה בזן, וזה גם אם אני מנכה את אובדן הרווחים של 66M$ בגין הטיפולים.
זה מאד בגסות, אבל אני מהמר שנראה הפסד משיערוך שלא יעלה על ההפסד ברבעון הראשון ולדעתי גם יהיה נמוך ממנו, רק שהפעם אני חושב שרמות הרווחיות אמורות להיות גבוהות בהרבה.
אני חושב שמאד בשמרנות, אם נראה EBITDA של פחות מ-300M$(לפני הפסדים ממימוש פוזיציית הגידור שיהיו כבדים בהרבה מהרבעון הראשון).
סך הכל אני חושב שכולל מימוש עסקת הגידור, EBITDA מאכזב יהיה באיזור ה-200M$, ו-EBITDA טוב יהיה מעל ה-300M$.
אנסה בהמשך קצת יותר לדייק את זה.

אין המלצה כמובן. במסחר בזן חלשה להחריד בינתיים.
 

tby1

Active member
EBITDA - מדווח או מנוטרל?

אל מתעלם ממרכיב מאוד משמעותי - גידור על מחיר הנפט והשפעת שינוי המרווחים על המלאי . ברבעון הראשון השפעת הפרשי העיתוי היו זהים בגודלם אך הכיוון הנגדי להפסד החשבונאי מגידור מרווח הזיקוק.
 

בורסה 2008

Well-known member
מנוטרל. מכיוון שהנפט סגר בערך באותה רמה שהתחיל את הרבעון, אני לא צופה משהו דרמטי שם, ובכל מקרה קשה מאד להעריך את הפרשי העיתוי.
ואיך בדיוק השינוי במרווחים משפיע על המלאי?
 

tby1

Active member
מנוטרל. מכיוון שהנפט סגר בערך באותה רמה שהתחיל את הרבעון, אני לא צופה משהו דרמטי שם, ובכל מקרה קשה מאד להעריך את הפרשי העיתוי.
ואיך בדיוק השינוי במרווחים משפיע על המלאי?
כתבתי מרווחים , התכוונתי למחיר הנפט.
אני מניח שברבעון זה ההשפעה של שינוי מחיר הנפט תהיה הפסד של - 5 מיליון דולר - נטו הפסד מגידור ורווח ממלאי וההפסד מגידור המרווחים כ- 50 מיליון

מרווח ממוצע גבוה בכ- 20 דולר מהרבעון הקודם כלומר ~30 , %40 תפוקה מגודרת(*) ב- 8 מביא למרווח זיקוק של החברה 21 , EBITDA כולל מנוטרל של 250 רווח לפני מס ~100-110

במאזן 180 מיליון דולר הפסד גידור שיתחיל לחזור אם המרווחים ירדו .

(*) יש לתת את הדעת כי הגידור ממשיך ל 2023 כאשר נאמר כי ב- 2022 הוא 40% מהתפוקה השנתית ולכן הנחתי 40% למרות שסביר להניח כי הגידור לא היה על 40% מתפוקת הרבעון הראשון כך שבשלשת הרבעונים הבאים הגידור כנראה גבוה מ- 40%.

המון חלקים נעים והנחות רקע, אבל זה ההימור שלי....
 

בורסה 2008

Well-known member
250 דיי תואם את החישוב שלי. תוסיף את הפולימרים ואנחנו ב-300.
לפי השיחה שלי עם קשרי המשקיעים, כמות הגידור ל-23 זניחה והנציג אמר לי להניח שהגידור מתפרס באופן שווה לאורך השנה. הוא נעשה בסוף 2021.

לגבי ההפסד משיערוך, קשה לדעת, אבל עד סוף השנה זה כבר יהיה חסר משמעות וזה יתיישר ביחס ל- ebitda.
סך הכל בזן נראית לי סופר זולה גם עם הגידור הזה.
אבל גם צים נראית לי זולה 🤷‍♂️
 

tby1

Active member
250 דיי תואם את החישוב שלי. תוסיף את הפולימרים ואנחנו ב-300.
לפי השיחה שלי עם קשרי המשקיעים, כמות הגידור ל-23 זניחה והנציג אמר לי להניח שהגידור מתפרס באופן שווה לאורך השנה. הוא נעשה בסוף 2021.

לגבי ההפסד משיערוך, קשה לדעת, אבל עד סוף השנה זה כבר יהיה חסר משמעות וזה יתיישר ביחס ל- ebitda.
סך הכל בזן נראית לי סופר זולה גם עם הגידור הזה.
אבל גם צים נראית לי זולה 🤷‍♂️
עם ebitda לא הולכים למכולת, אלא עם רווח אמיתי ובתכלס עם תזרים המזומנים - בז"ן זה עסק תפעולי עתיר הון ותנודתיות מחיר בחומרי הגלם, בשווי המוצרים שמוכר, והתפוקה התפעולית (תקלות, טיפולים וכו') וכל זה במינוף של 70% מהמאזן.

נניח ב- 2022 ירוויחו 300 מיליון דולר וזאת בהנחה שהמרווחים ישארו גבוהים עד סוף השנה (בכלל לא בטוח) זה ~1 מיליארד ש"ח על שווי שוק היום של 4 מיליארד. לכאורה החברה זולה אך אם זה רווח חד פעמי ומ- 2023 הריווחיות תחזור לכ- 120- 130 מיליון דולר בשנה בממוצע - 400 מש"ח זה אומר מכפיל 7 על הרווח העתידי ביחס לשווי שוק של 4 פחות 1 מיליארד רווח חד פעמי.

האם מכפיל 7 הוא נמוך לחברה מזהמת , ממונפת בעלת סיכוני גידור ותפעול כאשר הריבית הדולרית חסרת הסיכון (בעוד שנה) היא 4%? אתה מקבל 10% פרמיה מעל הריבית חסרת סיכון , זה לא נראה לי מציאה ענקית.
 

בורסה 2008

Well-known member
תגיד TBY, מאיפה אתה מביא את המספרים האלה?
עזוב רווח ועזוב EBITDA. תזרים חופשי. מאיפה הגעת למספרים האלה? הם ממש הזויים.
בוא נחליט שאנחנו מדברים בתזרים בניטרול שינויים בסעיפי הון חוזר, כך גם ננטרל בעתיד את הסיכוי הטוב שמחירי הנפט יחזרו לנורמליות ואיתם בז"ן תהנה מירידה בסעיפים אלה.

נתחיל במספר הראשון- 300M השנה?
ברבעון הראשון בזן הציגה תזרים מפעילות(שוב, ללא שינויים בהון חוזר) של 179.8M$, וגם זה בגלל תשלום חד פעמי למס הכנסה של 18.5M$, כך שזה אמור להיות בערך 198M$. תזרים חופשי של 144M$. וזה כנראה יהיה הרבעון הכי רע שלה BY FAR השנה.
אני חושב שצריך להכפיל את המספר שנתת פי 2 וגם פי 3 לשנה הנוכחית.

לגבי שנה נורמלית, בזן ייצרה תזרים חופשי של 258.6, 375.5, 273.6, 347 בשנים 2017-2020 ובשנת 2021 השיגה תזרים חופשי שלילי של 90M, אך זה רק בגלל שינוי בסעיפי הון חוזר של 620M$, כך שהתזרים החופשי הפרמננטי לשנים אלו היה 446, 260, 288, -50(בשנת הקורונה) ו-530 ב-2021.
כל זה כמובן כולל את התקלות שציינת ואת הטיפולים והכל. ומה זה "סיכוני גידור"? סיכוני גידור זה גם סיכויי גידור. זה עובד פעם לטובתך ופעם לרעתך. מקווה שהם למדו מהטעות שלהם ויעשו את הגידורים בפעמים הבאות בצורה יותר שקולה.
וריבית דולרית חסרת סיכון של 4% עוד שנה? בוא נראה, גם שהיא תגיע ל-4% וגם כמה זמן תישאר שם.

עכשיו תעשה את כל החישובים מחדש, ואגב, אתה יכול להמשיך לחלוק עליי ולומר שהיא לא זולה. הכל בסדר. בסוף יש שוק והוא קובע.
 

tby1

Active member
רשאית אתה מעוות את שכתבתי והוא "מציאה לא ענקית" ועובדתית אני מושקע כי מכפיל 7-8 לעסק ריווחי של מוצר חיוני המשלם דבידנד הינו ראוי בעיני, בוודאי שהייתי יכול לרכוש אותו ב- 70 אג על שקל הון עצמי.

דבר נוסף , תקרא שוב את שכתבתי , המספרים מתייחסים לרווח לא לתזרימים למיניהם.

הפער בנינו הוא שאני לא מתסכל על "התזרים החופשי" של העסק כפרמטר הנכון לאומדן השווי בגלל שבניגוד למשל לנדל"ן המפעל של בז"ן דורש אחת לתקופה "פרויקט" עתיר הון ובשוטף "פרויקטוני תחזוקה" - שידרוג , החלפה , פעולות לצמצום זיהום אוויר וזה בא לידי ביטוי בהוצאות פחת ענקיות - 160-180 מיליון דולר ב- 2018-2019 וזה בשיעור של כ- 10% מההון העצמי (!) זה פי 6-7 מפחת של חברת נדל"ן.

בגמר הפחתת מגדלי עזריאלי הם עדיין יעמדו ויניבו הכנסה עם שווי בספרים רק ערך שיפוצים שבוצעו (שלא לדבר על השבחת הנד"ן עצמו) בבז"ן הכל נשחק, מתיישן ודורש החלפה ובניה מחדש בסוף החיים השימושיים שלו. לכן "תזרים חופשי" הוא לא המדד הנכון לדעתי לתמחור מפעל כמו בז"ן

מה זה סיכוני גידור? - תקרא את מה שכתבת כאן על התוצאות של החברה ברבעון הראשון והמחמאות שחילקת להנהלה . אתה עכשיו חושב שאין בזה כדי להשפיע על התשואה שמשקיע לטווח ארוך יבקש כאשר עומד בפני שונות גדולה בתוצאות המלווה ב" הפתעות". וכמו שאומרים "תקווה" זו לא תוכנית עבודה.

ריבית - תסכים כי בזן זה עסק ממונף. אתה לא מסכים שהריבית הדולרית צפויה לעלות? כעת אג"ח ממשלתי אמריקאי נותן 3% לשנה, אתה חושב שצריך להתעלם לחלוטין מהאפשרות שריבית זו תעלה ? הרי השוק צופה פני עתיד ואינו ממתין שהריבית תגיע ל- 4% ורק אז מתמחר את הנכסים מחדש אנו רואים זאת יפה במגזר הנדל"ן. אני מניח שאתה מקבל שמשקיע ידרוש לפחות 10% תשואה עודפת על הריבית חסרת הסיכון, כך שאני אומר היוון לפי 14% ואתה אומר 13%....

בל נשכח כי EBITDA גם אינו כולל מיסים ובזן מרוויחה ומשלמת מס.

אין שום דבר רע בלהסתכל על התזרים כאשר אתה מודע לכל העובדות, השאלה היא כיצד להשתמש במידע זה לתמחור? בוודאי שלא משתמשים במכפיל רווח אלא מכפיל נמוך יותר כי התזרים אינו כולל את כל הוצאות החברה.

וזה היופי של שוק ההון - לכל אחד נקודת מבט שונה , בסופו של דבר תמחור אינו מדע מדוייק אלא תוצאה של סידרה של הנחות.
 
נערך לאחרונה ב:

בורסה 2008

Well-known member
ראשית- "מציאה לא ענקית" ו-"לא זולה" לא נשמע לי כמו עיוות ענק, אבל נעזוב את זה.

דיברת על רווח ועל תזרים. נתתי לך את התזרים.
רוצה לדבר על רווח? יאללה, למרות שהרווח הנקי פחות מעניין מהתזרים בסופו של דבר.

רווח נקי ל-2021- 252.8M$. זה במרווח זיקוק מנוטרל של בזן של 7$ וניצולת מתקנים ממוצעת של 83%. איפה היית שם את הנתונים האלה מול הממוצע?
ואגב, בשנה הזאת קיבלת תקלות, הדממות וכו' בשווי של עשרות מליוני דולרים(43M$ לפי החישובים שלי). מה שכן, מגזר הפולימרים בשנה הזאת היה מעל הממוצע.
אני חושב שאם מסכימים על כך שנתוני הזיקוק מתחת לממוצע והפולימרים מעל, אפשר לומר שזה מייצג בערך. ניתן לך אפילו דיסקאונט שמרנות של 15% ואנחנו עדיין ברווח של 215M$. איפה זה ואיפה ה-120-130 שאתה חוזה?
אגב, גם המכפיל הון של בזן כבר נסחר ב-0.9 וזה עוד לפני הרווחים של רבעון שני. אני מאמין שעכשיו זה אפילו קרוב יותר ל-0.8.

הרבעון הראשון של 2022 היה לא מייצג גם בגלל השיערוך. הרווח של בזן ללא מרכיב השיערוך היה 110M$, שזה קצב שנתי של 440M(הרבה מעל ה-300 שנתת). זה כבר נותן מכפיל רווח של פחות מ-3. לך תראה באיזה מכפילים נסחרות חברות הזיקוק בארה"ב על הרבעון האחרון.
אבל... אני חושב שאפשר להסכים שבסבירות גבוהה הרבעון הראשון יהיה החלש ביותר השנה, ולכן גם הרווח השנתי אמור להיות גבוה בהרבה ממה שכתבת. אולי פי 2 ולמעלה מזה אם המרווחים באמת יישארו גבוהים, אך גם אם יירדו, אני חושב שכבר ברבעון השני נגיע ליעד שלך(בניכוי שיערוכים).
לא יודע מאיפה הבאת את המספר הזה.

מצחיק שאתה מדבר על חברות נדלן וכמה שבזן שונה מהם. נחש על מה יושבים מפעלי בזן שמיועדים לסגירה בעוד עשור?
נחש מי מתעניין בשליטה בחברת בזן?

לגבי התקלות/טיפולים/שידרוגים/תחלופה וכו'.... הכל נמצא כבר בתוך המספרים. אין צורך לציין את זה בנפרד.

"סיכוני גידור"- אז תקרא לזה "סיכוני הנהלה". וואלה, זו הנקודה היחידה שאני מסכים איתך לגביה פה. אפשר לתת כאן דיסקאונט על ההנהלה עד שיוכח אחרת.

בזן עסק ממונף אבל זאת ההזדמנות שלה להוריד מינוף והיא גם הצהירה שבכוונתה לעשות כן. חובת ההוכחה עליה.
לא מבין גם מה אתה משווה אותה לריבית דולרית כשהיא חברה שנסחרת רק בישראל ובשקלים.

בקיצור, אני אשמח לשמוע דעה שלילית על בזן ועל היותה לא זולה/לא מציאה גדולה/כל ביטוי אחר, אבל לא לעשות זאת בעזרת עיוות נתונים בבקשה.
 

tby1

Active member
כל 2020 עד 2022 כולל אינן שנים מייצגות בהיבט פעילות בז"ן , למשל ב- 2021 יש רווח של 105 מיליון דולר על "הפרשי עיתוי" , חלקו קיזז הפסד של 65 ב- 2020 לכן הרווח לא נורמלי לחלוטין.... תוריד מהרווח "השמרני " שהצגת 100 מיליון והנה אתה במספרים שלי. אתה חייב להבין שלא יכולים להיות ניסים בתוצאות - המרווחים מכתיבים את הריווחיות וכאשר יש שונות גדולה צריך לחפש את הגורמים לכך , והם שם.

תבדוק את הרווח הממוצע של בזן ב- 2018-2019 , זה בעיני הרווח המייצג - שם אין כמעט פערים בין EBITDA לזה המתוקן. אם אתה חושב שהרווח המייצג כאשר המרווחים יתייצבו לנורמליות אמור להיות שונה משנים אלו, נדרש הסבר מדוע.

איך מגיעים ל 300 רווח? ב- 2021 ? לוקחים סביבות 400 ומורידים מס....

בז"ן נסחרת בישראל, אבל אם לא הבחנת היא קונה חומר גלם בדולרים, מוכרת בדולרים ומדווחת בדולרים ויש לה אפילו אג"ח דולרי לטווח קצר ב- 7% תשואה.
לי לא מתאים לבחון כזו חברה מול ריבית בישראל אבל זה גם לא משנה , אין הבדל ממשי כעת בין אג"ח ממשלתי ישראלי לאמריקאי ל- 10 שנים.

"מצחיק שאתה מדבר על חברות נדלן וכמה שבזן שונה מהם. נחש על מה יושבים מפעלי בזן שמיועדים לסגירה בעוד עשור?" - כבר כתבתי כאן שטווח הזמן הזה, עפ"י הנסיון בפרויקטים דומים בישראל, הוא פיקציה , אבל מה הקשר? התייחסתי לתמחור עפ"י תזרים המקובל בנדל"ן אך לא רלבנטי לדעתי לבזן. אתה מתמחר החברה עפ"י התזרים, לא על פי הנדל"ן....
 

בורסה 2008

Well-known member
אני לא מבין למה אתה מתעקש לטעות בנתונים?
איפה אתה רואה 400 לפני מס?
אמרתי לך רבעון ראשון 110M$, אבל האמת שגם צריך לקתח בחשבון אובדן רווחים של 66M$, כך שזה אמור להיות BY FAR הרבעון הכי חלש של בזן השנה.

ב-2018-2019 הרווח הממוצע עמד על 143M$, שגם זה מעל התחזית שלך, אבל בזן עשתה זאת עם מרווחים מנוטרלים של 7.8 ו-6.6 בהתאמה. בזן באופן כמעט קבוע מכה את מרווחי הייחוס, זה אומר שמרווחי הייחוס צריכים לחזור לרמות של 3-6 כדי שבזן תחזור לרווחיות שגם היא גבוהה מהתחזית שלך.
מעבר לכך, אני לא רואה את מרווחי הזיקוק מתקרבים לאיזורים האלה בזמן הקרוב ובטח לא לאורך זמן. בטח לא כשמחירי האנרגיה בשיאים כאלה ועלויות הייצור של חברות הזיקוק(חוץ מבזן כמובן שנהנית בגז בגרושים בארץ) עולות פלאים.
לאחר כל זה, אני מצפה גם להורדת רמות החוב וירידה בעלויות המימון עקב כך.
המספרים שכתבת יתאימו אולי לתקופת משבר בשנים הקרובות, לא לממוצע לדעתי.

בזן פועלת בדולרים אך נסחרת בישראל ומהווה אלטרנטיבה להשקעות בש"ח. חוץ מזה, תשואות אג"ח ל-10 שנים בארה"ב כרגע הן 2.9. איך אתה מגיע ל-4% ואז גם מוסיף 10% לשיעור ההיוון? זה שיעור היוון סופר גבוה לטעמי לבזן.

דיברת על זה שגם לאחר הפחתת הנכסים לעזריאלי יישאר בניין, אז הקבלתי את זה לבזן. גם לה יישאר נדלן.
גם הטענה על מתקני בזן שנשחקים/נגמרים/מתבלים/כל מילה אחרת בסגנון לא רלוונטית כשאני מציג בפניך את התזרים החופשי שכולל בתוכו את השקעות ההון כדי לשדרג את המתקנים ולהשאיר אותם פעילים. ושוב, כשיחליטו לגמור עם המתקנים, יישאר נדלן עצום(או פיצוי מהמדינה).
 

tby1

Active member
איפה אתה רואה 400 לפני מס?

כתבתי זאת קודם והיה לי הרושם שהסכמת:

אני מניח שברבעון זה ההשפעה של שינוי מחיר הנפט תהיה הפסד של - 5 מיליון דולר - נטו הפסד מגידור ורווח ממלאי וההפסד מגידור המרווחים כ- 50 מיליון

מרווח ממוצע גבוה בכ- 20 דולר מהרבעון הקודם כלומר ~30 , %40 תפוקה מגודרת(*) ב- 8 מביא למרווח זיקוק של החברה 21 , EBITDA כולל מנוטרל של 250 רווח לפני מס ~100-110

במאזן 180 מיליון דולר הפסד גידור שיתחיל לחזור אם המרווחים ירדו .

(*) יש לתת את הדעת כי הגידור ממשיך ל 2023 כאשר נאמר כי ב- 2022 הוא 40% מהתפוקה השנתית ולכן הנחתי 40% למרות שסביר להניח כי הגידור לא היה על 40% מתפוקת הרבעון הראשון כך שבשלשת הרבעונים הבאים הגידור כנראה גבוה מ- 40%.



1. אני משער רווח שנתי, ללא ניטרולים וסיפורים על השבתות /תקלות ל- 2022 , לפני מס של 400 מיליון ואחרי מס בסביבות 300.
2. אני חושב שב- 2023 המרווחים יחזרו לרמה של 2018-2019 וריווחיות בזן תחזור לאותן רמות דאז.
3. כשאני משקיע בבזן (אחרי "פרמיה שלילית להנהלה" וכו') אני מבקש 10% תשואה שנתית מעל הריבית חסרת הסיכון, אג"ח בז"ן לטווח קצר נסחר ב- 7%
4. אני מעריך , לצרכי החישוב שלי, כי הריבית חסרת הסיכון על אג"ח ממשלתי (אמריקאי / ישראלי) ל- 10 שנים תהיה 4% בעוד 12 חודשים
5. מה שהיה ב- 2020-2021 מבחינתי לא רלבנטי כי אלו שנים סופר חריגות
6 מכיוון ש 2023 היא חריגה לא פחות , אני מעריך מה השווי של בזן יהיה בעוד שנה על סמך ריווחיות נורמלית, ומוסיף לזה את הרווח אחרי מס של 2023
7. בזן ממונפת, הוצ' ריבית יעלו (בזן לא קונה אג"ח שלה ב- 7% - למה?) לכן מרווח ממוצע של 143 ב- 2018-2019 אני מניח רווח של 120-130


אתה מהמר שבעולם הזיקוק יווצר "נורמלי חדש" של מרווחים גבוהים. אני חושב שזו תופעה זמנית. זה ניסיוני בתעשיות מחזוריות
אתה חושב שהריבית לא תעלה, אני חושב שכן
אתה חושב בחוב בזן ירד באופן משמעותי עד כדי השפעה (ירידה) בהוצאות המימון. אני חושב שהחוב יירד , אך הוצ' המימון יעלו.

תזכור כי בזן אינה צומחת אלא הפוך - מאויימת בסגירה או בירידת ביקושם בבנזין / סולר, זה צריך לבוא לידי ביטוי במכפיל, 7-8 נראה לי מקסימום סביר. מעל זה יקר.



אני לא מנסה לשכנע בצדקתי , אלו הנחות שלי ולכל אחד יש ההנחות שלו, אני רק באמת לא רוצה שיהיה וויכוח על הנתונים מהדוחות וההנחות יהין ברורות
 

בורסה 2008

Well-known member
שוב, קשה לדעת בסבירות גבוהה שנפגע בתוצאות הדוח הקרוב, אך אני מעריך רווח גבוה יותר בניטרול שיערוכים. נחיה ונראה.

1. לא מסכים. כתבתי למה.
2. לא מסכים. כתבתי למה.
3. ואגח שקלי קצר נסחר ב-2.6%. למה אתה לוקח את עלות החוב לפי הצמוד מטח דווקא? למה שיגייסו בריבית כזאת?
4. קטונתי מלדעת זאת. כרגע היא מתחת ל-3%.
5. אזרום איתך.
6. אני מניח שאתה מתכוון ל-2022. מקובל.
7. למה היא לא קונה אגח שלה(או מניות שלה)? זה חלק מהפרמיה השלילית של ההנהלה. הם זומבים. אני רואה את הוצ' המימון יורדות והמינוף יורד. נחיה ונראה גם כאן.

לסיכום, יש לנו כמה מחלוקות. כנראה ששנינו נטעה בחלק מההערכות והשאלה היא באיזה וכמה גדולה תהיה הטעות. מבחינתי בזן כיום היא השקעה מעולה. לא כמו שהיתה ב-60-70, אבל עדיין מעולה.
 

בורסה 2008

Well-known member
בזן ממשיכה לחטוף וכבר נסחרת בפחות מ-0.9 על ההון העצמי שלה נכון לרבעון הראשון, ולדעתי פחות מ-0.8 על ההון נכון לעכשיו.
מכפיל רווח לשנה הנוכחית לדעתי באיזור ה-2.
היא עושה זאת גם במחזור גדול מאד. יש שם פשוט משקיעים שרוצים לצאת, כנראה בכל מחיר.

בזן זו לא צים, בזן לא תחזור להפסדים ובטח לא לתזרים שלילי מפעילות כל כך בקלות גם אם המרווחים ירדו מאד בחדות.
אולי TBY יוצא מפוזיציה?
:)
 
למעלה