דוד עם מחליף חום.
היות וזמן חימום המים ארוך החלטתי להחליך את גוף החימום והפלנצ'. בעת ניקוז המים מהדוד הבחנתי שכמות המים בדוד די קטנה ביחס לגודל הדוד [ 150ליטר] . לדעתי יצאו מהדוד לא יותר מ 50 ליטר ...יתכן? לאחר הפירוק הבחנתי שבדוד היה רק גוף חימום ללא הפלנצ'. כאשר פתחתי את הברזים של המערכת הסולארית [ כלומר ,הברזים שמכניסים מים מהקולטים לחימום המים בדוד, הבחנתי שהמים נכנסים לתוך הדוד! כלומר שהמים מהמערכת הסולארית מתערבבים עם המים בדוד. בקיצור, הרכבתי את הפלנצ' וגוף החימום [2500w] ,סגרתי ובדקתי. בכדי לבצע בדיקת חימום המים ע"י גוף החימום סגרתי את הברזים של המערכת הסולארית [בגלל החדירה של המים לתוך המים בדוד עצמו] והדלקתי את מפסק החשמל של גוף החימום . נק' לציון: המים בדוד היו קרים מאד, מדובר בשעת בוקר מוקדמת. לקח כשעתים עד שהמים התחממו כך שניתן היה לבצע מקלחת. אבל...לאחר כ5 דקות המים הפכו לפושרים. אני מבין שברגע שיש יציאת מים חמים מהדוד נכנסים במקומם מים קרים ואז הטמ"פ יורדת [למרות הגוף החימום עדין פועל] אבל הצפיה שלי היא לפחות ל 15 דקות מים חמים. הטרמוסטט מכובן ל 55 מעלות וכנראה שבחלק העליון של הדוד טמפ' גבוה יותר. השאלות: איך יתכן שבדוד של 150 ליטר הכמות שיצאה בעת ריקנו הינה בערך 50 ליטר ואולי פחות. מדוע המים אינם מספקים למקלחת של יותר ממספר דקות בודדות ? זאת בהנחה שבודדתי את המים מהמים של המערכת הסולארית ע"י סגירת הברזים והדלקתי את גוף החימום במשך זמן ארוך. תודה לכל המשיבים. ירון
היות וזמן חימום המים ארוך החלטתי להחליך את גוף החימום והפלנצ'. בעת ניקוז המים מהדוד הבחנתי שכמות המים בדוד די קטנה ביחס לגודל הדוד [ 150ליטר] . לדעתי יצאו מהדוד לא יותר מ 50 ליטר ...יתכן? לאחר הפירוק הבחנתי שבדוד היה רק גוף חימום ללא הפלנצ'. כאשר פתחתי את הברזים של המערכת הסולארית [ כלומר ,הברזים שמכניסים מים מהקולטים לחימום המים בדוד, הבחנתי שהמים נכנסים לתוך הדוד! כלומר שהמים מהמערכת הסולארית מתערבבים עם המים בדוד. בקיצור, הרכבתי את הפלנצ' וגוף החימום [2500w] ,סגרתי ובדקתי. בכדי לבצע בדיקת חימום המים ע"י גוף החימום סגרתי את הברזים של המערכת הסולארית [בגלל החדירה של המים לתוך המים בדוד עצמו] והדלקתי את מפסק החשמל של גוף החימום . נק' לציון: המים בדוד היו קרים מאד, מדובר בשעת בוקר מוקדמת. לקח כשעתים עד שהמים התחממו כך שניתן היה לבצע מקלחת. אבל...לאחר כ5 דקות המים הפכו לפושרים. אני מבין שברגע שיש יציאת מים חמים מהדוד נכנסים במקומם מים קרים ואז הטמ"פ יורדת [למרות הגוף החימום עדין פועל] אבל הצפיה שלי היא לפחות ל 15 דקות מים חמים. הטרמוסטט מכובן ל 55 מעלות וכנראה שבחלק העליון של הדוד טמפ' גבוה יותר. השאלות: איך יתכן שבדוד של 150 ליטר הכמות שיצאה בעת ריקנו הינה בערך 50 ליטר ואולי פחות. מדוע המים אינם מספקים למקלחת של יותר ממספר דקות בודדות ? זאת בהנחה שבודדתי את המים מהמים של המערכת הסולארית ע"י סגירת הברזים והדלקתי את גוף החימום במשך זמן ארוך. תודה לכל המשיבים. ירון