חייבתלהגיב
New member
מה שאת אומרת פה לא מבוסס על כלום.
יש לך נתונים שאומרים שילדים עם לקויות פותרים פחות שאלות במבחן מאשר ילדים בלי, אחרי ההתאמות? אני לא אומרת שהם פותרים יותר, פחות או בדיוק אותו דבר - רק שאת לא יודעת מה המצב, וזה שאת אומרת "פער תמיד יהיה" לא אומר שזה נכון. אם יתנו להם שנה, נניח, הם יענו על הכל? כן. כלומר לא תמיד יהיה פער. עכשיו השאלה היחידה היא אם ההארכה הספציפית שהם מקבלים (שהיא לא עד שנה) כן או לא מאפשרת להם לענות בצורה שמהווה לא רק "התאמה" ומשווה אותם לאחרים, אלא "הקלה". וזה לא חייב להתבטא אפילו במספר השאלות שהם עונים עליהם - יכול להיות שהם עונים על אותו מספר שאלות בדיוק, רק ששתי דקות לשאלה עבורם זה יותר מדקה לשאלה עבור ילד רגיל (לדוגמא) וזה מאפשר להם לענות יותר נכון, ולא בהכרח על יותר שאלות. מי שמכיר מבחנים שכאלה יודע שזמן הוא פקטור מאוד מהותי בהם. ולשחק עם הזמן בלי לעשות מחקרים וכו', עלול לגרום באמת להטייה לכיוון של יותר לקויי למידה שיעברו את המבחן מהנתון האמיתי (בלי קשר לשאלה אם יש או אין יותר לקויי למידה בקרב אוכלוסיית המחוננים - שלדעתי, אגב, התשובה לה היא כן, אכן יש לקויי למידה רבים יותר שהם מחוננים מאשר אחוז לקויי הלמידה באוכלוסייה הכללית. השאלה כמה יותר, והאם מבחני המחוננים משקפים את האחוז האמיתי. ולגבי זה אני ממש לא בטוחה).
יש לך נתונים שאומרים שילדים עם לקויות פותרים פחות שאלות במבחן מאשר ילדים בלי, אחרי ההתאמות? אני לא אומרת שהם פותרים יותר, פחות או בדיוק אותו דבר - רק שאת לא יודעת מה המצב, וזה שאת אומרת "פער תמיד יהיה" לא אומר שזה נכון. אם יתנו להם שנה, נניח, הם יענו על הכל? כן. כלומר לא תמיד יהיה פער. עכשיו השאלה היחידה היא אם ההארכה הספציפית שהם מקבלים (שהיא לא עד שנה) כן או לא מאפשרת להם לענות בצורה שמהווה לא רק "התאמה" ומשווה אותם לאחרים, אלא "הקלה". וזה לא חייב להתבטא אפילו במספר השאלות שהם עונים עליהם - יכול להיות שהם עונים על אותו מספר שאלות בדיוק, רק ששתי דקות לשאלה עבורם זה יותר מדקה לשאלה עבור ילד רגיל (לדוגמא) וזה מאפשר להם לענות יותר נכון, ולא בהכרח על יותר שאלות. מי שמכיר מבחנים שכאלה יודע שזמן הוא פקטור מאוד מהותי בהם. ולשחק עם הזמן בלי לעשות מחקרים וכו', עלול לגרום באמת להטייה לכיוון של יותר לקויי למידה שיעברו את המבחן מהנתון האמיתי (בלי קשר לשאלה אם יש או אין יותר לקויי למידה בקרב אוכלוסיית המחוננים - שלדעתי, אגב, התשובה לה היא כן, אכן יש לקויי למידה רבים יותר שהם מחוננים מאשר אחוז לקויי הלמידה באוכלוסייה הכללית. השאלה כמה יותר, והאם מבחני המחוננים משקפים את האחוז האמיתי. ולגבי זה אני ממש לא בטוחה).