דג טלפיה

רוניללה

New member
../images/Emo6.gif

היה טעים מאוד מאוד!!! איך שבעלי נכנס בדלת החריפות עלתה לו לראש...ועוד לפני הארוחה ניסה להתלבש על הסיר...כמובן שעמדתי על המשמר ולא נתתי לו. התוצאה: כל הסועדים היו מרוצים במיוחד מהחריפות. אז הנה התוצאה...צולם מהסוללרי..ובחיי שניקיתי את הצלחת (תרתי משמע) ו-G אל תצעקי עלי שהרסתי את זה עם האספרגוס, בכל זאת חייבים משהו בריא בצלחת.
 

sirpad

New member
על פניו נראה שבעיה היא שהרגת את האספרגוס

אספרגוס צריך לאכול אל דנטה, ולא וול דאן! ואם נתעלם מזה שהאורז לא אחד אחד, אז יצא לך אחלה של לוגו של ין ויאנג!
 

רוניללה

New member
אתה יכול להוריד את הקסדה

לא אני זו שהכנתי את האורז והאספרגוס. אני המארחת ביום שישי אבל בשביל להקל אני ואחותי מתחלקות בבישולים... ודרך אגב, אומנם אחותי אפתה יותר מידי את האספרגוס אבל יצא יאמי עם השום והלימון.
 

saritoosh22

New member
אז תגידי לאחותך,

שאורז מבשלים בסיר רחב, שיהיה לאורז מקום וגם מבשלים על אש נמוכה ממש מההתחלה.
 

sirpad

New member
5 הסנט שלי לאורז אחד אחד

מטגנים במעט שמן את האורז, עד שהאורז משנה שקיפות (יש סוגי אורז שנהיים שקופים בטיגון, ויש סוגי אורז שנהיים לבנים בלנקו) מוסיפים כוס וחצי מים או בוליון על כל כוס אורז, מבשלים על אש גבוהה עד שרותח. בזמן שזה מגיע לרתיחה, זה הזמן שאפשר לתבלן ולערבב את האורז. אחרי שרותח מורידים לאש נמוכה נמוכה, מכסים ל10 דקות עד 15 דקות, ולא מערבבים ולא מרימים את המכסה! אחרי 15 דקות היה ואתם בספק שכל המים נספגו באורז אפשר להטות את הסיר מעט ולראות אם יש עוד מים בתחתית (אם אין מכסה שקוף אין ברירה להרים את המכסה אבל לעולם לעולם לא לערבב!) אפשר לשדרג עם בצל מטוגן או גזר קצוץ מטוגן.
 

sirpad

New member
הדנים אוכלים בעיקר תפוא

בבחינת בישול מסורתי דני לא תראה אורז, למעט במנה הנקראת מזדיינים בקארי (BOLLER I KARRY) כשBOLLER זה גם כדורי בשר וגם מזדיינים. מאידך יותר ויותר דנים מוצאים את עצמם מושפעים משאר המטבחים, אז אורז ופסטה הם כבר לא משהו מוזר.
 

רוניללה

New member
לי דווקא יוצא אורז מוצלח

אני מטגנת את האורז כשהשמן ממש רותח, במשך 4 דקות ורק אז מוסיפה את המים והמלח (אני משתמשת במים רותחים ואז מנמיכה את האש). בקשר לבדיקה שלך יותר פשוט, לדחוף מזלג באמצע ולהזיז מעט את האורז, ולבדוק שלא נשארו מים. אחרי שהאורז מוכן, אני מערבבת אותו עם מזלג, שמה מגבת וסוגרת את הסיר, ואזמניחה את הסיר על מטלית רטובה .
 

John the Savage

New member
שני הסנט שלי לאורז אחד-אחד

קונים אורז בסמטי. מה שלא עושים איתו, הוא יוצא אחד-אחד.
 

Rascal

New member
בחיי שאתה צודק

קראתי את כל שרשורי הכנת האורז המושלם ולא הבנתי - איך זה שאני מתעללת באורז, שופכת מים בלי הכרה, מערבבת אותו ובכל זאת יוצא לי אורז מקצועי, אחד אחד.
 

saritoosh22

New member
אני לא מטגנת ולא מערבבת,

מבשלת בסיר רחב על אחד אש נמוכה, יוצא אחד אחד.
 

Ronit FL

New member
הפתרון שלי יותר זול.

וכן כן, אני משתמשת רק בארוז בסמטי והיתה תקופה ארוכה שהאורז מיען לעשות המיועד לו. בשלב מסוים לקחתי החלטה הרת גורל בחיי, אצתי רצתי לטרגט וקניתי סיר בישול אורז. מאז, יש אחלה בחלה של אורז. חזרנו לימים הטובים של אורז כהלכתו. הסיר לא עלה לי יותר מ-30$. זה העקרון שלי כשמדובר בטרגט. בד"כ עקרון הקמצנות הזו שווה כל גרוש.
 

Benkok

New member
הפיתרון שלי הרבה הרבה יותר זול...

אומרים לעוזרת לעשות אורז... בעיקרון אורז אצל תאילנדים זה אותו קונספט כמו לחם אצל עירקים - אם אין שם אורז אי אפשר לקרוא לזה ארוחה. המכשיר החשמלי הראשון שקניתי בתאילנד (אפילו לפני הסוני פלייסטיישן) היה סיר אורז ב800 באהט (לפני 6 שנים זה היה מקביל ל20 דולר...היום זה כבר 25 דולר יימח שם המטבע המזורגג שלכם והכלכלה הלא יציבה שלכם שמשגעת לי את חשבון הבנק). הוא לא רק מוציא את האורז אחד אחד, הוא גם שומר עליו חם וטרי כל היום... ואם מוסיפים קצת אפונה ירוקה והרבה מלח (או בעצם הרבה אפונה ירוקה והרבה מלח) - הנה לכם ארוחה...
 

saritoosh22

New member
גם אורז זה מאכל בסיסי אצל העירקים,

התגעגעתי אל הכתיבה שלך, תמיד מצחיקה אותי.
 

Benkok

New member
../images/Emo25.gif

אני עוד כאן...אין לי ממש זמן לכתוב אבל תמיד קורא... אמנם באיחור, אבל מזל טוב לכם על התוספת...
 

saritoosh22

New member
תודה מותק,

ושתדע לך שאני מחכה בכליון עיניים לפוסט של ליל הסדר. אני כבר הבטחתי לעצמי, שכשהילדים יגדלו אני באה עד תאילנד לעשות איתך ערב חג (לא משנה איזה), רק בשביל החוויה.
 

Benkok

New member
למה לזרות מלח?

לראשונה מזה 6 שנים אני לא עושה את החג עם המשפחה. (אני לא יכול לסוע והם לא יכולים לבוא...) יהיה קשה אז כנראה ניאלץ לשתות הרבה יין כדי להתגבר... הרבה יין הרבה הרבה יין
 

saritoosh22

New member
רוצה לבוא?

אני השנה בסימן מרגריטות, אחרי 10 חודשים של עוצר הריוני, השנה אני מתכוונת להכין מרגריטות מכל הסוגים. אבל אם אתה בא, אני ישר מארגנת אספקה של ייגר כי אתה מאלו שיודעים לשתות באמת.
 
למעלה