ברוך הבא לפורום
לימודים בגרמניה - לכל אוניברסיטה יש דרישה שונה לגבי רמת הגרמנית שנדרשת מסטודנט. יש אוניברסיטאות שדורשות את ה - DSH (מקביל ללעשות בגרות 5 יח"ל בגרמנית או ה"טופל" האמריקני מבחינת האנגלית), אבל יש אוניברסיטאות שדורשות פחות מכך. יש אוניברסיטאות שאינן דורשות גרמנית פורמלית אם לומדים לדוקטורט (Promotion), ותולות את רמת הגרמנית בדרישת המרצה (כלומר - אם אתה יושב במעבדה וחוקר חיידקים, אולי לא יהיה בכלל למרצה אכפת אם אתה מדבר איתו בגרמנית או באנגלית, כל עוד אתם יכולים לתקשר). לתואר שני אין חשיבות עצומה ברוב התחומים בגרמניה - מספיק תואר ראשון על מנת להתקבל לדוקטורט. חיי בגרמניה - אני חיה בברלין ונהנית כמעט מכל רגע. זאת עיר זולה, צעירה ונפלאה. לא ידוע לי על קהילה ישראלית גדולה בברלין, והקהילה היהודית בברלין היא הגדולה בגרמניה אבל זה לא אומר לי כלום כי אני לא ממש חברה בה או קשורה אליה. מכיוון שלא חייתי בערים שאתה מחפש, אין לי מה לציין לגביהן, חוץ מזה שמבירור שעשיתי בזמנו - מינכן אכן יקרה מאוד. מה שאתה משלם בשביל דירת חדר וחצי במינכן, מספיק לך לדירת 4 חדרים בברלין וזאת לא הגזמה. אנטי ישראלים ואנטישמיות - לא נתקלתי בתופעות בולטות. כן, יש ערבים, חלקם נחמדים וחלקם פחות, וכבר יצא לי שראיתי הפגנות (תחביב פה בברלין) בעד "שחרור פלסטין" כולל כל מיני גרמנים בורים ועמי ארצות במחזיקים מפה של "פלסטין השלמה" ושאני שואלת אותם " אז איפה ישראל" אז מסתבר שהם בכלל לא מכירים את הבעייה, או את המפה ועדיין תומכים בקיום מדינת ישראל. בגדול רוב הגרמנים שפגשתי, כולל אנשים בשמאל, הם חובבי ישראל. היו פה כמה תקריות אנטישימיות - לא צריך להתעלם מזה, אבל צריך גם להסתכל סטטיסטית - מי המבצעים (לרוב - ערבים) וכמה זה יחסית לפעולות דומות בארצות אחרות (למשל - רוסיה, ששם מצמידים מתקני חבלה לשלטים אנטישמיים; או צרפת שבה שורפים בתי כנסת או מחללים בתי קברות). אין מה להשוות. תאקלים עם האוכלוסייה המוסלמית - צריך לזכור שרוב ה"מוסלמים" בגרמניה הם תורכים, והסכסוך מעניין אותם בערך כמו הסכסוכים בצפון אירלנד, והם גם "מוסלמים" בד"כ באותה מידה. זה לא אומר שלא תראה נשים עם צעיף מסביב לפנים, אבל הבעלים שלהן יושבים ושותים בירה. למען האמת, ויש בכך סיפור מייצג, תורכי *שיכור* אחד שעובד עם בעלי התחיל לטעון בפניו טיעונים שאינם רחוקים מאפי פיין ("למה אתם מוותרים לערבים..." וכו´). שוב, תמיד ניתן לפגוש קיצוני או אנטישמי/אנטי-ישראלי. בכל מקרה לא הייתי ממליצה להיכנס לאיזה שהוא אזור מהגרים מוסלמי (ערבי) ולהתחיל לצעוק בעברית, כמו שלא הייתי עושה את זה בארץ. כמה זמן - קשה להגיד מה זה שוטפת. אני עדיין תופסת את עצמי בטעויות ב - Nebensätze (מכה שלא כתובה בתורה, אבל בטח שבתרגום שלה לגרמנית). כדי להסתדר בסופר או ברחוב - די מהר. כדי לכתוב מאמרים בגרמנית - לא יכולה. אם אתה עושה קורס אינטנסיבי בגרמניה (כל יום) וגם חי פה - עם אנשים שמדברים גרמנית, טלוויזיה ורדיו וכו´ - הייתי אומרת שתוך מספר חודשים תסתדר ויתכן אף שיותר מכך. זאת שפה לא קלה אבל כמו שאמרת בעצמך - אם כמעט כל מהגר למד אותה, אז למה לא אתה? עבודה וכו´ - אני לא דוגמא טובה. אני גרה במזרח גרמניה, שחוץ מפורמליות, זאת עדיין מדינה אחרת - יש פה אחוזי אבטלה ועוני גבוהים. בגדול אגודות הסטודנטים פה הרבה יותר דואגות לך מאשר בארץ - יש יותר מעונות, יש להם לשכת עבודה (האמת היא שיש את זה גם בארץ) ועוד. יש עבודות לסטודנטים. סטודנטים זרים (אם אתה לא אזרח האיחוד האירופי) יכולים לעבוד רק מספר מצומצם של חודשים בשנה, אבל עבודה באוניברסיטה (כעוזר למרצה, וכו´) אינה נחשבת כ"עבודה" לצורך כך ואינה מצריכה אישור ללימודים. ממליצה לך על האתר http://www.campus-germany.de לדעת יותר.