גנבים בלילה

enigo

New member
את עושה טעות

יש תקן ארופאי ותקן אמריקאי, מי שלא מיצא לאחד מהמקומות הללו, לא טורח להשיג את התקן הרלבנטי. זה לא כמו הכשר רבנות והכשר בד"ץ, אין כאן רמות שונות של "חומרה", אלא אם את חושבת שהאמראיקאים או הגרמנים לא ממש מקפידים בנושא בטיחות הרוכבים שלהם (ואם כבר, אז בד"כ האמריקאים מקפידים פחות בדברים כאלו, ראו מבחני ריסוק למכוניות). בכל מקרה, ההבדל בין תקן אחד לשני זניחות מבחינתנו במקרה של חו"ח, שם כבר המזל ישחק יותר מאשר ההבדלים בין התקנים. את פשוט פוסלת, פוטנציאלית, קסדות מעולות שלא מיוצאות לאחת הישויות (זה לא ממש יבשת ולא ממש מדינה, אז מה זה?). חבל... כל זמן שקסדה עומד באחד התקנים - די והותר (הן בד"כ יעמדו יופי במכה שתרסק את הצוואר...). תקדישי תשומת לב למגע חומרי הדיפון, לגודל, למשקל, לפתחי איוורור, לקלות פתיחת והחלפת המשקף... אלו דברים שקובעים את איכות החיים ביום יום, וקובעים לא פחות מ"שם" מפואר, והרבה יותר (מבחינתי) מצביעה מרתקת. אבל, כל אחד וסדרי העדיפות שלו (ואם קסדות ה-600 ש"ח כל כך גרועות, למה הן לוחצות את יבואני שואי ואראי למבצעים שמורידים את מחירת לאזור ה-1000?)
 

noyfb

New member
כמו שאמרתי לטיגר , בחירת הדרך הקלה

באמצעות אמפטיה למכנה המשותף הנמוך , היא בסה"כ "הורדת התינוק עם המים". רק גורם אחד כאן ניבל פיו . הוא אף זכה להערות מהצד על כך. אתה מחטיא את העיקר בגישה ובתשובה הלקונית שלך . במובן מסויים זו אלימות. האלימות היא מיפלטם של חסרי היכולת.
 

tygger

New member
נוי, אני לא אומר זאת שוב.

דברים שמקומם במסר אישי, אלי. מה שבמסר אישי, שישאר במסר. יש לך משהו לומר לגבי? שלח את זה אלי במסר.
 

noyfb

New member
נתחיל בהיתייחסות למספר הצהרות שלך

שמביאות את "הסעיף" : 1. קסדות ב 500 ש"ח, ל א "יעשו עבודת הגנה טובה מאד". המון סיבות. 2. ההבדל בין היקרות לזולות, ממש א י נ ו מסתכם בפיניש, בצבע ובריפוד. 3. ממש לא נכון שקסדות יקרות הן בעיקר ..שקטות יותר. דוגמאות, בשפע. 4. כנ"ל גבי איכות המשקף. 5. משקף "אנטי" כל כך יותר עמיד ממשקף סתם , שחבל להעמיק , גם אם נ י ת ן לשרוט אותו בנקל ,אם רוצים. 6. יש אין סוף משתנים סביב קסדות . זה עולם ומלואו של פיסיקה וזה רק במישור הבטיחות. לא ניכנסתי לפירוט בסעיפים הקודמים ,כי חלקם נוגע במיספר תחומים והייתה יוצאת "מגילה". בשליפה , ראה כמה נושאים צריכה קסדה ל"כסות" : -- יכולת אופטימלית כנגד חדירת עצם חד. אופטימאלית ולא מקסימלית-הנושא הוא ענק , גם בסעיפי ההמשך. -- יכולת אופטימאלית פ נ י מ י ת בספיגת אנרגיה. -- יכולת אופטימאלית של הקליפה לעמוד במכות "כהות". -- הקניית נוחות מירבית . "ישיבה" הדוקה על הראש בלי שתיווצר מועקה פיסית. -- הקניית שדה ראייה גדול , ללא פגיעה בחוזק הקליפה. -- הקניית ספיגת-אנרגיה מירבית , בלא גלישה למימדים גדולים. דיפון דק....שגם יספוג מקסימום. -- בידוד רעשים , למרות !! שזה עומד בסתירה לחלק מדרישות הבטיחות. חומרים מבודדי-רעש , אינם טובים כאן !! -- תיפעול משקף אופטימאלי וקלות החלפתו. לא פשוט אם חושבים על כל הדרישות סביב זה. יש קונפליקטים. בשפע. -- חליפיות האביזרים, לרבות חלקי הריפוד. -- שיטות נעילה ורכיסה. ענין זה לבדו הוא "מגילה". -- איוורור כנגד חוזק הקליפה. -- איכות המשקף. דו ממדי או תלת מימדי. סיפור הנדסי מסובך עם הרבה קונפליקטים. -- עמידות פנימית להזעה , מליחות ,לכלוך , כינים..
-- אווירודינמיקה : שלש "מגילות". לא אחת. קונפליקטים בלי סוף. -- זמן מדף וחיי-שירות. U.V . עמידות בבלאי של שימוש יום יומי. זמינות גבוהה של חלפים לטווח ארוך. -- עיצוב, פרקטיות, צבע ........רפליקות ,"דוגמאות" צביעה כל זה בשליפה, כי ביקשת רק כאילו את העיקר.... . עכשיו תחשוב איך ניראה הסיכום ה"מייעץ" שלך , לפחות בעיני.
 

enigo

New member
לזה אפשר להגיב.. אז קדימה!

1. קסדות ב-500 ש"ח עומדות בדיוק באותו תקן כמו קסדות ב-4500. עד שלא יוכח לי אחרת, וזה ע"י מחקר סטטיסטי ראוי או ע"י בדיקות מעבדתיות רציניות, זה מדד הבטיחות האמין היחיד שיש. כל השאר הוא דיבורים. 2.לגבי איכות המשקף - אנחנו מסכימים, אז מה הבעיה? ההתחסות שלי ל"אנטי סקרץ'" מתיחס להמון משקפים שהיו בעלי התואר הזה (ולא רק מטעם המוכר, אלא גם בכיתוב) ועמידותם לשריטות היתה אפסית. זה אחד ההבדלים העיקריים בין שואי/אראי ל"לם"/דרייבר מבחינתי. בראשונות המשקף באמת עמיד לשריטות, בשני רק השם עמיד לשריטות. 3.כל נושא ספיגת האנרגיה, התנגדות לחדירת עצם חד ופיזור מכה כהה - בשביל זה יש לי תקן. אין לי שום דרך אחרת למדוד את זה, ולמיטב ידיעתי גם לך אין. אם יש לך, למה אתה שותק? 4.נושא הישיבה ההדוקה נובע משילוב של תכנון נכון ובחירה בחומרי דיפון איכותיים שלא מאבדים מצורתם, דבר שניתן להרגיש במדידה ומישוש בחנות. בכל מקרה, נתקלתי ביותר מקסדת "500 ש"ח" אחת שהיתה ראויה ביותר בתחום זה. שדה ראיה - כנ"ל. מצד שני, יש לי אראי שמתפוררת לי על הראש, וכך גם לחבר, אחרי ותק לא מוגזם, אז? 5.שיטות נעילה, חלפים, כל אלו אינם תלוים ישירות במחיר דווקא, ויעידו בעלי קסדות "שרק" ששילמו עליהן הרבה יותר מ-500 ש"ח, וחיכו חודשים למשקף... בקיצור, את הטענה שלי, שרמת ההגנה (לא איכות החיים, לא עמידות לשנים, רמת הגנה!) דומה עד זהה, לא סתרת מבחינתי, אלא אם אתה מרחיב את המושג וטוען שקסדה שמגרדת יותר בקיץ היא פחות בטוחה, הרחבה שאולי יש בה משהו, אבל זה נתון לויכוח. בשורה התחתונה, תברר פעם עם אלו שמכרו XR800 ב-800 ש"ח במבצע, בכמה מכר להם אביזריון את הקסדה - מחיר שלא גרם לאביזריון הפסדים והיה מאפשר לחנות למכור את הקסדה גם ב-600 ש"ח ברווח. תבדוק מה הבדל המחיר בין גרסאות צביעה שונות, או בין קסדות של אותה חברה שההבדל העיקרי בינהן הוא רמות גימור. תגלה כי הרבה מאוד כסף הולך על השם שעל הקסדה, על המראה ועל הדברים הקטנים, לא על ההגנה. (תסתכל כמה כסף אנחנו משלמים בתחומים אחרים על השם ורמת הגימור, למשל בעולם הרכב, למרות שאנחנו לא מקבלים יותר בתחום הפרקטי...)
 

noyfb

New member
אנחנו צריכים להפסיק עם זה , כי....

אי אפשר עם הסטנדרט הזה בענין א ו ר ך התשובות. במגמה לצמצם במענה הייתי משיב לך כך: 1. תקן הוא תמיד מבחן מינימום. גם אם נתעלם מכך שלא מעט תקנים שנויים בכלל במחלוקת, הרי שיש מוצר ש"עומד" בתקן ולצידו מוצר עדיף משמעותית. איזה משניהם א נ י הייתי חובש על ראשי ? לא מסובך. 2. יש מספר דרכים למדוד ספיגת אנרגיה. אני מכיר את זה מקרוב בקסדות טיסה. היצרנים העדיפים, די גאים במבחנים שלהם בעוד שיש קסדות זולות,תיקניות, שהייתי מהמר על כך שבחיים לא ראו "מבחן-ריסוק" או מבחן אחר. 3. ל"אראי" המאד נחשבת,יש המון דגמים. חלקם על-הפנים בעניני רעש ולאחרים לא מעט חסרונות. ליאורה אגב מוכרת עודפי "אראי" חדשות , ב 1000 ש"ח. אז נכון שאין "הצדקה" לוגית לשלם על עיצוב וצביעה אבל שגוי לאמר שזה מה שמייקר קסדה ולא איכותה. יש עוד מספר "קצוות" לוויכוח אבל זה כבר באמת ארוך מדי.
 

enigo

New member
אנחנו מתחילים להגיע לאן שהוא...

תקן הוא אכן מבחן מינימום, אלא שזה המבחן האמין היחיד שאני מכיר. מכיר מבחנים אחרים (ואם אפשר, אז כאלו שלא נעשו ע"י גוף כל כך אינטרסנטי כמו היצרן עצמו)? אז בבקשה - שפוך. עד אז, מבחינתי אין "מוצר עדיף משמעותית". אשמח מאוד ללמוד שיש. ד"א, צריך לשים לב שהיצרן לא מתגאה בכך שהאף שלך לא ישבר ממכה שבמילא תתלוש לך את הראש מהצוואר... באמת יופי, אני אראה טוב על המגן מעל האח
לפני כמה שנים יצא לי לעשות השוואת מחירים בין מחירי הקסדות בארץ לארה"ב, לא הרגילה של "אוי כמה יקר בארץ", אלא יחסית - לקחתי קסדה מסוימת שנמכרה בארץ כ-100% (נדמה לי שזה היה דגם של קיווי), בדקתי פי כמה עולות קסדות אחרות בשוק בארץ ופי כמה בארה"ב. לא היה שום קשר. שום! קסדות שהיו יותר זולות כאן היו יותר יקרות שם ולהפך. קסדות שעלו קצת יותר שם עלו פי כמה כאן (כן, מדובר בשתי החברות ה"הן" החביבות על עמישראל). המסקנה שלי - אין שום קשר ישיר וחד ערכי בין הגנה (ואיכות בכלל) למחיר, כי באמצע נכנס כל נושא המיתוג ואיכות השיווק. ועדיין, להגיד שקסדה של 600 ש"ח לא תגן כראוי על ראשו של רוכב קטנוע 50, זו קצת היסחפות (וכן, אני יודע שבכל תאונה מעל 50-60 קמ"ש במילא רק המזל יציל אותך...) - הרי במילא האירודינמיות לא מענינת אותה, וכנ"ל עוד פרטים רבים אחרים.
 

noyfb

New member
אנחנו מתכנסים לאט לאט .

יש המון מבחנים שנערכו והוצגו במגזינים. "הארט" לדוגמה. ה"אורך", בטח יודע להצביע על נוספים שאיני זוכר במדוייק כרגע. העובדה שניזקקת ל"קטנוע 50" בדוגמה שלך, אומרת משהו. פגיעת חדירה אינה מפלה לטובה קטנועים או אפילו אופניים. ההבדל באיכות אינו בכניסה בקיר ב200 קמ"ש אלא דווקא הייכן שחלק מהקסדות מציל וחלק לא.
 

enigo

New member
אל תשים לי מילים בפה

ל"קטנוע 50" נזקקתי בנושא חשיבות האירודינמיות. במפורש אמרתי שבכל תאונה מ-50-60 ומעלה מה שיציל אותך הוא רק שילוב הקסדה והמזל, כי שום קסדה לא בנויה להציל אותך ממכה במהירות כזו, ואם הקסדה כן, אז הצוואר במילא לא עומד בעומס, אז זה לא ממש משנה. אם יש מחקרים - אני אשמח לראות. מעולם לא ראיתי, מעולם אפילו לא נתקלתי באזכור של מבחן רציני (ושוב, אני לא סופר מבחני יצרנים, או כאלו שמראים מה קורה לאבטיח כרציניים). כשהאורך יחזור אני אשאל אותו. לגבי המבחנים שאתה מכיר, יש מצב להעלות סריקות/ריכוז תוצאות? בכל מקרה, הרבה מקסדות ה"עלית" בארץ זכו למעמד בעיקר בזכות מיתוג נכון. לא מתווכח ששואי מיצרים, ככלל, קסדות טובות עד מעולות, רק שלא בטוח שהן שוות את המחיר (בעצם כן בטוח שברב המקרים הן לא, אבל מנומס...
)
 
אניגו...

מותג אינו הגיע להיות מותג ככה סתם. האם בטיחות היא המדד היחיד ? לעולמך... יונדאי אקסט נותנת ערך אפקטיבי לקניה כמו שרנו מגאן נותנת. לשתיהן תכנס, תכניס מפתח לסוויץ', תניע, תסע ותגיע למחוז חפצך. האחת כנראה תגן עליך בזמן תאונה והשניה כנראה שלא.... המדד לקנייתם ישתנה בהתאם ל"דרישות" הלקוח. מה קורה בקסדות ? האם המדד היחיד הוא בטיחות ? לרוב כן. בעבור כך יש תקני בטיחות, בדומה ל-NCAP. כנראה שזה רק אני אבל מדבריכם עולה שלתקנים השונים אין אחיזה במציאות... או שאחיזתם היא רופפת, לא מעמיקה מספיק. זה למשל דוגמה אחת מה נדרש במחקר לתקן בטיחות ותכנון קסדה. לא קל. יש גם הבדלים בין תקנים שונים. למי מהם להאמין ? האם קסדה שעונה על תקן DOT תענה בקלות גם על SNELL ? אז אם באמת מדובר בתקני בטיחות, הרי ששתי הקסדות, גם המוכרת כמותג וגם זו שלא, אולי תהיינה בטוחות באותה מידה ויענו על הדרישה הבסיסית לרכישתן... אבל כאן לא נגמר הקונצרט עבור קונים רבים... יש כאלו שיקנו מותג כי שם מובטח להם אותו משקף איכותי (למרות מחירו המטורף וחסר הפרופורציה), למשל. יש כאלו שקונים מותג בגלל החומרים מהם עשויה (ואיני מתכוון לבטיחות, אלא לסוג הבד הפנימי והמגע איתו למשל) יש כאלו שחשובה להם עמידותו לאורך כל זמן השימוש... ישנן גם נקודות שאינן נבדקות בתקני הבטיחות. התאמה לראש למשל. הסתכל למשל בקישור למטה לגבי התאמת הקסדות לראשים וההערה על אראי. האם אין בכך להעיד שאתה מקבל מעבר לתקני בטיחות ? מתוך מישהו ששותף בפיתוח מוצרים אוכל להעיד שאפשר להוציא הרבה מוצרים שעונים על תקנים (שיש להם חשיבות, ללא ספק) אך עדיין לעגל הרבה פינות שיחסכו עלויות (עלויות פיתוח בעיקר) בהרבה פרמטרים שקשה יהיה למשתמש לחשוב עליהם. האם אלו פרמטרים חשובים מספיק לשלם עליהם ? האם זהו ערך מוסף יקר מדי יחסית לתמורתו ? הכדאיות היא אינדיבידואלית אך קשה לומר שאין בכלל תמורה לאגרה. כשאתה מפתח מוצר הרבה זמן, ומשדרג אותו ללא הרף מובטח לך מוצר טוב יותר משל מתחריך שלרוב מעתיקים הצלחות, ועונים על דרישות בסיסיות בלבד (ע"ע תקנים). מה רציתי לומר, בקיצור ?... שני דברים... תקני הבטיחות אינם משהו לזלזל בו, לדעתי. אין כאן מינימום ממש, אלא תוצאת מחקרים וניסויים כלו או אחרים. הבטיחות בקסדה אינה השיקול היחיד לרכישה.
 

enigo

New member
ישור קו, בשביל השדון...

שדוני, בדוק איפה הדיון הזה התחיל. בנקודות 1.אחת סיפרה על זה שגנבו לה קסדה בשווי 600 ש"ח. 2.אחר הטיף לה שהראש שלה (אני מתרגם לבטיחות) שווה יותר מ-600 ש"ח ושתשקיע בקסדה נורמלית. 3.עבדך הגיב שאין הבדל משמעותי, אם בכלל, בין רמת ההגנה של קסדה של 600 ש"ח לקסדות של 1500, למשל, וההבדל הוא ברמות גימור, עיצוב, איכות משקף ועוד. 4. נוי הגיב בשלילה של דברי ומשם התפתח הדיון. השורה התחתונה שאני רואה, היא שכולנו מסכימים על דבר אחד (עד שנוי יביא נתוני מחקרים אמינים שמוכיחים אחרת)- לכל הקסדות יש לפחות תקן אחד, משמע הן בטוחות ברמה דומה (עובדה שיש כאלו שהן רק עם סנל וכאלו רק עם דוט, אם אחד היה "עדיף" משמעותית, אז כל הקסדות בעלות אותו תקן היו מוציאות גם את השני ככלי שיווקי). כולנו מסכימים כי יש בקסדה עוד אלמנטים רבים מלבד רמת ההגנה - איכות המשקף (וזו כנראה נקודה ממש חשובה, כי כולנו הזכרנו אותה ספציפית), התאמה לראש, שקט, יציבות במהירות גבוהה, נעימות חומרי הדיפון, איכות מנגנון הסגירה וקלות תפעולו, איוורור, מראה, משקל ועוד פרטים רבים. אם האמור לעיל נכון, או לפחות מוסכם, אז תגובתי הראשונה נכונה, גם אם פחות מפורטת מהדיון שהתפתח...
 

enigo

New member
ועוד דבר חשוב!

רק כדי שלא יצאו מפה אנשים ויגידו "הכל בזבוז כסף! בא נקנה קסדת סייפטי מט ב-250 ש"ח ונגמור עניין!". מנסיוני, קו ה-500-600 ש"ח הוא המינימלי לקסדה באיכות סבירה (מלבד מבצעים מיוחדים, אולי). מתחת לזה מדובר בדרך כלל במוצרים שלא שווים את הכסף - ריפוד הפנים עשוי מספוג זול שמאבד צורה מהר ואיתו נעלמת ההתאמה לראש. המשקף נשרט תוך שניות והופך לאטום, חלקי פלסטיק נושרים בקצב ועוד. בכל זאת, מדובר במשהו שמבלה עם הראש שלכם הרבה "זמן איכות" אינטימי. אל תתקמצנו יותר מדי.
 

smooky

New member
אל תקשרי גלגל לעמוד, תקשרי את

השילדה לעמוד, גלגל מפרקים בלי בעיה תשימי גם כיסוי לאופנוע ומנעולי דיסק בכל גלגל יענו תקשרי את הכיסוי בעזרת המנעולי דיסק.
 

dannylior1

New member
כמה דברים -

קודם כל , כדי שלא תביני לא נכון - זה לא שאת לא בסדר. ממש לא. בעולם שעובד כמו שצריך את יכולה להשאיר את הקסדה על המושב של האופנוע יחד עם המפתחות בסוויץ כהאופניים לידו , ולא יגעו בכלום! ככה זה צריך להיות. אבל , אנחנו לא בעולם מושלם , ולא במדינה מושלמת - את האופניים כדאי לך לעלות הביתה , גם אני עשיתי את זה , קומה תשיעית (יש מעלית , אבל קרה שהם עלו גם ברגל הביתה). קטנוע/אופנוע - המלצתי - מנעול טוב לגלגל אחורי , מנעול טוב לגלגל קידמי ושיעמוד עם כיסוי (הכיסוי לפעמים יותר חשוב מכל השאר). באופנוע משתדלים לא להשאיר כלום. הכעס שלך ברור , אבל הוא לא עוזר. יאלה ביי.
 

Skid McMarks™

New member
../images/Emo5.gif הדבר הכי שנוא עלי בעולם

כשגרתי אצל ההורים והמעלית לקומה 6 לא עבדה... לסחוב את האופניים 6 קומות לאחר רכיבה היה הסיוט הכי גדול שלי.
 
כל הכבוד לך על התגובה

ההגיונית והאנושית יותר תגובות כאלה והפורום היה נראה אחרת. כה המשך, בן אדם!
 
למעלה