"גבינת" קשיו

שבילים

New member
"גבינת" קשיו

היום ניסיתי לעשות מעין "גבינת קשיו" בפעם הראשונה. (המטרה היא שישמש לי כרוטב לפסטה שהכנתי). מקריאה באינטרנט הבנתי שזה בסה"כ לטחון במעבד מזון קשיו עם מים וזה מה שעשיתי. אבל הוא לא יצא במרקם חלק כפי שציפיתי אלא יותר גבישי כזה וזאת למרות שהוספתי כל פעם עוד מים. האם ככה זה אמור להיות?
מישהו התנסה בזה ויכול להציע איך לעשות אותו יותר חלק במרקם של גבינה או שמנת?
 

שבילים

New member
לא


אז כנראה שכאן הייתה הטעות שלי..
 

ladybug6

New member
כן, ההשריה מרככת אותם

ומאפשרת לטחון למרקם יותר חלק.
צריך גם סבלנות, יכול להיות שהבלנדר/מעבד שלך צריך קצת יותר זמן להגיע למרקם חלק.
אני עם קוצץ מזון במאה שקל הגעתי למרקם די חלק (של גבינה במרקם של גבינת שמנת, לא קרם דליל)
 

RSPA

New member
מרקם של "גבינה" מקשיו נקבע על ידי אופן הטחינה

של הקשיו וגם על ידי כמות הנוזלים שספוגה בו או לא.
רוצה לומר: ניתן להכין גבינה "חלקה" לגמרי גם עם קשיו שלא הושרה קודם במים, בתנאי שהוא יטחן בבלנדר חזק. בלנדר הוא הכלי העדיף בכל מקרה להכנת דברים מסוג זה, לעומת מעבד מזון רגיל. אם הבלנדר אינו חזק דיו אזי עדיף להשרות קודם את הקשיו.
 

שבילים

New member
תודה

האמת, יש לי גם בלנדר אבל דווקא חשבתי שהמעבד מזון שלי יותר חזק ממנו. הבלנדר שיש לי מתאים יותר לשייקים.
כנראה שהמסקנה היא באמת להשרות את הקשיו, וזה מה שאעשה בפעם הבאה.

תודה על התשובות.
 
למעלה