גאון פיננסי ועומד להתחיל שפל גדול חדש אז אחרי שזה יקרה זה יהיה זמן טוב להיכנס אבל אין לי כסף, רעיונות?

Permafrost

Well-known member
זהו, נגמר, ה- 31 במרץ הסתיים עלי אדמות לפני כרבע-שעה.

מ.ח.פ., התואיל לומר משהו לסִכּוּם ?
 

מ. ח. פ.

Member
שלום לכולם, נראה שאני חייב לכם הסברים בנוגע ללמה לא התחיל שפל גדול שני עד סוף מרץ.

את מה שאני הולך לספר לכם עכשיו, התכוונתי לספר לכם אחרי שהשפל הגדול השני יתחיל, אבל אני חושב שהוגן להגיד בשלב הזה שעל אף חוכמתי אני כנראה לא יודע להגיד מתי בדיוק הוא יתחיל כמו מה שחשבתי, ואם אני לא אגיד את הדברים עכשיו, מי יודע כמה זמן נצטרך להמשיך לחכות עד שיתחיל השפל ואני אגיד את הדברים? אז אני פשוט אגיד את הדברים עכשיו ונגמור עם זה.

אחרי התחלת השפל הגדול התכוונתי להסביר לכם, וזה בעצם מה שבסוף אני הולך להסביר לכם עכשיו, את מכלול הנסיבות המדויק שבגינו חזיתי (ואני עדיין חוזה) שפל גדול שני. אתם מבינים, אני לא טעיתי בנוגע לזה ששפל גדול שני מתקרב. אני טעיתי בנוגע לזמן. אני לא רואה בטעותי איזושהי השפלה פומבית קשה אלא הזדמנות ללמוד ולהבין את ההיקף האמתי של יכולותיי. אתם מבינים, יש לי יכולת משעשעת לחזות מניות וסחורות שאחר-כך עולות במאות ובאלפי אחוזים בתוך חודשים בודדים ושנים בודדות. סיפרתי על זה למישהו שמשקיע בבורסה לפני איזה שנה וחצי והוא ממש קינא והתעצבן ואמר לי בציניות ובעצבים איך עם יכולות כמו שלי אני יכול להיות האיש העשיר בעולם כשאהיה בן 45 ואיך עם יכולות כמו שלי אני יכול להכפיל את השקעתי פי 10 בתוך שנה ופי 10,000 בתוך 5 שנים ופי 10 מיליון בתוך 15 שנה או...לא יודע...אני לא זוכר בדיוק את הציניות שלו. בכל מקרה, מהציניות שלו, מהקנאה שלו ומהעצבים שלו, של אותו הישראלי המכוער שכשל בחייו האישיים ושלכן אינו יודע פרגון מהו, הבנתי שיכולותיי הן דבר שלא נצפה כמותו לא בעולם ולא בהיסטוריה, ומכאן הבנתי והסקתי שאני כנראה הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים בהתחשב בזה שחזיתי מראש את הזהב ונטפליקס וטסלה כשהם היו על 85 דולר למניה והמתכות היקרות לפני עליות של אלפי אחוזים ומניה שעלתה באלף אחוז בשלוש חודשים ועוד אחת שעלתה ב-8,700 אחוז ביומיים.

אני והוא כבר לא כל כך בקשר. אולי מוטב שכך. תארו לכם כמה הוא היה מתפוצץ עד השמיים אם היה יודע שמצאתי מניות שיעלו במאות אלפים ומיליונים של אחוזים בתוך שנים בודדות.

בכל מקרה, ניסיונותיי לחזות במדויק את זמן תחילת השפל הגדול היו בחינה שלי את סדר הגודל האמתי של יכולותיי. זה ידוע ש-"אף אחד לא יכול לחזות את השוק", כמו שאומרים, וכשאומרים את זה, אני מניח שמתכוונים להאם המניות יעלו וירדו, וגם מתי זה יקרה. לדעת האם המניות יעלו או ירדו אני כנראה יודע, בהתבסס על חיזויי העבר שלי, שהכו בהלם כבד את הוריי וחבריי כאשר חיזויים אלו התגשמו. מה שעשיתי כאן היה ניסיון לבדוק האם אני יכול לחזות גם את הזמן. כי זה ההבדל בין החיזויים האחרונים שלי לבין חיזויי העבר שלי. עד ינואר השנה, לא ניסיתי לתת מסגרות זמן להתרחשותם של תהליכים, אלא פשוט חזיתי באופן כללי שמניות וסחורות כאלו וכאלו יעלו בהרבה, ואז עבר כמה זמן שעבר, מבלי שאני מודד זמנים, ותחזיותיי התגשמו. כולם.

כישלונותיי לחזות במדויק את זמן תחילת השפל הגדול השני, הם כישלונות כי מסתבר שאפילו אני לא עד כדי כך טוב עד כדי כך שאוכל לא רק לחזות מה יעלה ומה ירד, אלא גם מתי. הניסיון להוסיף את גורם הזמן לחיזויים שלי, זאת הייתה הטעות. לא שחזיתי שפל גדול שני. שפל גדול שני מגיע, וכולנו עומדים לחיות בעולם חדש.

אני שמח על הטעויות האלו, כי זאת הזדמנות להתפתח ולגדול, ולהבין מהו הטווח האמיתי של מה שאני יודע, מסוגל ויכול לעשות. אני יודע לחזות מה יצליח ומה לא. לחזות את הזמנים המדויקים? פחות.

בכל מקרה, בואו ואסביר לכם למה חזיתי, ולמה אני עדיין חוזה, שמגיע שפל גדול שני, שכעת אני כבר יודע שאני לא באמת יודע להגיד מתי יתחיל, אבל שבהחלט מגיע ויתחיל.

בשנת 1971, הנשיא הגרוע ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, ריצ'רד ניקסון, ביטל את תקן הזהב. 51 שנים מאוחר יותר והחוב החיצוני של ארצות הברית עומד על 30 טריליון דולר כי כולם אידיוטים. עד כאן שאלות? לא? יופי. ממשיכים הלאה. כבר מאז שהחוב חצה את ה-25 טריליון דולר תהיתי עוד כמה זמן זה יכול להימשך ככה והבנתי ש...לא יותר מידי.

בגלל שאף-פעם אין מספיק כסף, ובגלל שביטלו את תקן הזהב, מאז 1971 ארצות הברית מדפיסה בהגזמה דולרים שמגובים בחוב ולא בתוצר. אילו היו נותנים לשוק להתנהל באופן עצמאי יחסית, כמו מה שקורה לדוגמה בשוויץ, רק היו תיקונים קלים לפה ולשם או מקסימום איזה מיתון קטנטנן מידי פעם מכיוון שכלכלות שמתנהלות באופן חופשי יחסית מייצרות מקסימום מיתונים, לא שפלים גדולים. הסיבה לשפל הגדול השני היא התערבות ממשלתית גסה בצורת הדפסה מטורפת וחסרת אחריות של כסף שכל מטרתו הקלות כמותיות וניפוח הבורסות. המצב נעשה פשוט מטורף ולכן ברור שלא יוכל להימשך עוד זמן רב.

האינפלציה הרשמית בארצות הברית עומדת על 8 אחוז בזמן שהאינפלציה האמתית עומדת על 25 אחוז. בדיוק כפי שחזיתי מראש, בגלל האינפלציה המשתוללת שלא נראתה כמותה מאז ממשל קרטר, הפדרל ריזרב העלה את הריבית על-מנת לייקר את הכסף ולמתן את האינפלציה, מה שכמובן רק מקרב את השפל הגדול השני בגלל מלכוד הסטגפלציה ששרויה בו אמריקה. סטגפלציה, למי שלא מבין עניין, זה כשהאינפלציה גבוהה אבל הצמיחה הכלכלית מאטה, שזה דבר בעייתי מאוד, ולמעשה מהווה מלכוד מכיוון שצעדים שיעצרו את האינפלציה יחמירו את האטת הצמיחה הכלכלית ולהפך. לכן סטגפלציה היא דבר שמעלה דילמה קשה עבור מקבלי ההחלטות, ועליהם להחליט האם להילחם באינפלציה ובכך להפוך את ההאטה הכלכלית למיתון, או להילחם בהאטה הכלכלית, ולהפוך את האינפלציה להיפראינפלציה.

בהיותי ממש חכם, עם כל הצניעות כמובן, ידעתי בדיוק מה הולך לקרות. מה שקרה ועדיין קורה, ושאני ידעתי לחזות מראש, וזה בעצם אחד הגורמים לכך שאני חוזה שפל גדול, היא שהממשל האמריקאי בוחר להילחם באינפלציה במקום במיתון. טעות גדולה. טעות גדולה מאוד. אבל כן. ידעתי שהם יטעו אותה. כיצד ידעתי? זה פשוט. בהיותם של האמריקאים טיפשים (הממשל, לא בהכרח האזרחים), הם יודעים להתמודד רק עם מה שמול העיניים שלהם או מה שעומד על סדר היום תוך כדי התעלמות בוטה ממה שצפוי בעתיד או מה שמעשיהם בהווה עלול לגרום לו בעתיד. זאת דרך אגב למה המפגרים האלו הגיעו לחוב חיצוני של 30 טריליון דולר.

כמובן שהכול התחיל מביטול תקן הזהב, אבל ביטול תקן הזהב לא אומר באופן מידי חוב חיצוני של 30 טריליון דולר. כמובן שאנחנו מדברים על תהליך ממושך. ביטול תקן הזהב היה ההתחלה. לאחר ביטול התקן, התחילה אינפלציה איטית כתוצאה מהדפסה מוגזמת של דולרים על-מנת לגרום להקלות כמותיות ולנפח את הבורסות על-מנת לגרום לצמיחה כמה שיותר גדולה של הכלכלה, גם אם בחלקה היא לא מבוססת על צמיחה אמתית. לכן הבורסות מנופחות פי חמישה מכפי ערכן האמתי. בכל מקרה, מכיוון שאף נשיא לא רוצה מיתון במשמרת שלו, אחד אחרי השני האידיוטים האלו, במקום פשוט לעזוב את הבורסות בשקט ולתת לאיזה מיתון טוב ככה לבוא ולנקות את השוק, פשוט המשיכו לנפח את הבורסות ואת הכלכלה עוד ועוד מעבר לערכן האמתי, ולכן הכלכלה האמריקאית כולה, שלא לומר כלכלת העולם כולה, היא בועה אחת גדולה. הבועה הגדולה ביותר שהעולם אי-פעם ראה. לכן, כשהבועה תתפוצץ, לא רק שלא יתחיל סתם מיתון, אלא לא יתחיל אפילו לא "סתם שפל" אלא סופר-שפל. אירוע בקנה מידה שלא עולה על 2008 ומשתווה ל-1929, אלא עולה גם על 1929 ומשתווה לכלום ושום דבר, כי אף-פעם לא הייתה קטסטרופה כלכלית כלל-עולמית וגלובלית מחרידה, שומטת לסתות ומסמרת שיער כמו האירוע משנה סדרי העולם שאנחנו הולכים לקראתו עכשיו ושעתיד לקבוע ולעצב את עתידה של שארית המאה ה-21 כולה.

בכל מקרה, במדינה אחרת מאשר ארצות הברית, במקרה של מלכוד סטגפלציה, השאלה והדיון של האם להילחם באינפלציה או בהאטה הכלכלית הייתה שאלה ראויה ודבר שבאמת יש לדון בו ולנסות להבין מה נכון לעשות. במקרה של ארצות הברית, בגלל חוב 30 טריליון הדולר שבכוחו לרסק את הכלכלה האמריקאית, לדעתי האישית, אין פה בכלל שאלה, והתשובה היא להילחם בהאטה הכלכלית על-מנת למנוע את מה שאחרי מה שהמפגרים האלו עשו, עתיד להיות לא מיתון, ולא שפל, אלא סופר-שפל.

אז במקרה של ארצות הברית, השאלה היא לא האם להילחם בהאטה הכלכלית ולגרום להיפר אינפלציה או להילחם באינפלציה ולגרום למיתון, אלא האם להילחם בהאטה הכלכלית ולגרום להיפר אינפלציה או להילחם באינפלציה ולגרום לסופר-שפל ענקי שיהרוס את העולם והחיים כמו מה שאנחנו מכירים אותם, לא בארצות הברית, אלא בכל העולם כולו, עבור שמונה מיליארד בני אדם.

על-פניו, התשובה ברורה. אבל לא. כן-כן. הם אשכרה עשו את זה. הם עד כדי כך טיפשים. הם נלחמים באינפלציה ומעלים את הריבית. והם עד מתכוונים לעשות את זה עוד כמה פעמים. זה בגלל שכאמור הם חכמים מספיק רק בשביל לראות את מה שנמצא ישר מול העיניים שלהם, וכרגע, האינפלציה זה מה שנמצא ישר מולם, ובינתיים, השפל הגדול החדש עדיין מחכה לקרות במקום לקרות בפועל. בגלל זה הם נוהגים כפי מה שהם נוהגים. בטיפשות, בחוסר היגיון ותוך כדי אפס חשיבה על מה שעתיד לבוא בעקבות מעשיהם.

בנוסף, נראה שהבנקים מהדקים את החגורות ומעלים את הרף עבור הלוואות. מדובר בדבר בעייתי מאוד מכיוון שכלכלת ארצות הברית היא כלכלה מבוססת חוב ולא תוצר. לכן, ברגע שחברות לא מצליחות למכור את הכול ברגע שהן מייצרות (באמצעות כספים שהשיגו באמצעות כניסה לחובות והתחייבויות), אז הן נכנסות לחובות קשים וכל החובות שלהם וההתחייבויות שלהם רק גודלים ואף צוברים ריבית, החברות האלו פושטות את הרגל והעובדים מפוטרים, ענף התובלה נפגע, יבואנים ויצואנים נפגעים, והדבר מתגלגל ככדור שלג לכדי מיתון, או במקרה של ארצות הברית, סופר-שפל.

ועכשיו, מעבר לחוב 30 טריליון הדולר, שמונה אחוזי האינפלציה הרשמיים ו-25 אחוזי האינפלציה האמיתיים, והעלאת הריבית, העלאות הריבית העתידיות והידוק החגורות של הבנקים, יש דברים נוספים שגרמו לי ועדיין גורמים לי להאמין שעתיד להתחיל שפל גדול חדש בעתיד הקרוב מאוד.

יש כמובן את מלחמת רוסיה-אוקראינה, שלא סיפרתי לכם זאת, אבל חזיתי אותה מראש כשגופי המודיעין עוד האמינו שלא תהיה מלחמה. כיצד ידעתי שתהיה מלחמה? מכמה סיבות. כי אני רוסי בעצמי ולכן אני יודע איך הם מתנהגים וחושבים. כי פוטין הוא ריאקציונר שמעוניין בהקמה מחדש של ברית המועצות. כי כוחות רוסיים גדולים נכנסו לבלארוס בינואר בתרמית של תרגיל, שידעתי שהיא תרמית ושזאת בעצם הכנה לפלישה. בגלל כיבוש חצי האי קרים ב-2014, שבעיניי היה סימן לבאות. שכחתי משהו? לא נראה לי.

בכל מקרה, כפי מה שחזיתי מראש את העלאות הריבית והידוק החגורות של הבנקים (בעוד שהחוב והאינפלציה כבר היו מצב קיים ולא היה מה לחזות אותם מראש), כך למעשה גם חזיתי את מלחמת רוסיה-אוקראינה, ולמעשה את התמשכותה ועצם זה שרוסיה לא תנצח כל-כך מהר, ודרך כך למעשה גם חזיתי מראש את השלכותיה של המלחמה-התייקרות הנפט בגלל הסנקציות שידעתי שיטיל המערב על הנפט הרוסי (תוך כדי שברוב טיפשותו המערב יורה לעצמו ברגל כי רוסיה היא יצואנית הנפט הלא-ערבית הגדולה בעולם ולכן היה לי ברור שהדבר יקדם את השפל הגדול בארצות הברית ואת המיתונים באירופה מכיוון שהיה ברור שסנקציות אלו יעלו את מחירי הנפט שבתורם מעלים את המחירים של תרתי משמע הכול), התייקרות החיטה כי רוסיה ואוקראינה הן יצואניות החיטה הראשונה והשלישית בגודלן בעולם, וגם התייקרות השבבים והתעצמות משבר השבבים.

ואת כל זה חזיתי מראש בזמן שעוד אף אחד לא חשב שתהיה בכלל מלחמה, כל הדרך אחורה עד לינואר, כן? רק שתבינו כמה שכל יש לי וכמה שאני מבין עניין.

בנוסף לכל האמור לעיל, גם מחירי המתכות היקרות אינם מבשרים טובות, וגם הם, אינדיקטורים אפשריים נוספים, גם אם לא המועדפים עליי ביותר, למיתונים, או במקרה של ארצות הברית, שפלים גדולים.

נראה לי שזהו. מקווה שלא שכחתי כלום.
 

מ. ח. פ.

Member
לסיכום-החוב החיצוני של 30 טריליון דולר, שמונה אחוזי האינפלציה הרשמיים ו-25 אחוזי האינפלציה האמיתיים, העלאת הריבית, העלאות הריבית העתידיות, הידוק החגורות של הבנקים, מלחמת רוסיה-אוקראינה, התייקרות הנפט, התייקרות כל הדברים האפשריים האחרים שישנם בגלל שמחירי הנפט משפיעים על מחיר כל המוצרים בעולם, התייקרות החיטה בעקבות הסנקציות המערביות, התייקרות השבבים והתעצמות משבר השבבים, שבמקום להסתיים ב-2023 לכל המאוחר, עכשיו יסתיים ב-2024 לכל המוקדם, והתייקרות המתכות היקרות.

או אם תרצו, אציג זאת בחלוקה של גורם וטריגר.

גורמים לשפל הגדול: ביטול תקן הזהב, החוב החיצוני של ארצות הברית של 30 טריליון דולר, האינפלציה המטורפת.

טריגרים לשפל הגדול: העלאת הריבית, העלאות הריבית העתידיות, הידוק החגורות של הבנקים, מלחמת רוסיה-אוקראינה, התייקרות הנפט, התייקרות כל שאר מוצרי הצריכה האפשריים האחרים על הפלנטה בגלל התייקרות מחירי הנפט, התייקרות החיטה, התייקרות השבבים, התייקרות המתכות היקרות.

שאלות?

שתדעו לכם, שיום יבוא, ואני אהיה ממש מפורסם, בין היתר בגלל כמה שאני חכם, ואז הפפראצי יהיו כזה "מאור, איך ידעת לחזות את השפל הגדול השני?" (בין יתר השאלות שהם ישאלו אותי בכל הנוגע לכל שאר הדברים שבגללם אהיה מפורסם ועשיר ואנהג בלמבורגיני והבנות זוג שלי יהיו דוגמניות-על נורווגיות). התשובה לכך היא שאני חכם. אבל מה זה אומר, בעצם, להיות חכם? "להיות חכם" אומר כל מיני דברים. סוגים שונים של חוכמה מביאים אותנו לכל מיני סוגים שונים של הישגים. בין יתר סוגי החוכמה הרבים שניחנתי בהם בתור ילד שמנת זין אירופאי-רוסי מהעולם הראשון, ממש מהסוג של האנשים שכולם שונאים אותם כי כולם רוצים להיות הם, זאת החוכמה שצריך אותה בשביל לדעת את העתיד.

מאז שחר האנושות, אנשים רצו לדעת את העתיד, אבל לא ידעו איך. אבל אני יודע. אני יודע איך. אני יודע מהי החוכמה המדויקת שצריך בשביל זה. מה שיקרה בעתיד הוא תוצאה של מה שקורה בהווה. הדרך לדעת את העתיד, היא לדעת את ההווה. ככל שתדעו את ההווה יותר טוב, כך יותר טוב תדעו להגיד את העתיד, באמצעות השכל לבדו, וללא צורך בכל מיני מעוננים בעננים, מכשפי כישופים, מגידי עתידות ומה שלא יהיה.

אבל כל-כך הרבה דברים יקרו בעתיד, וכל-כך הרבה דברים קורים בהווה. איך אפשר ללמוד את ההווה כולו? אי-אפשר. ברור שאי-אפשר. לכן צריך להתמקד. דעו איזה עתיד אתם רוצים לדעת, וכך תדעו איזה הווה ללמוד. ואז, תדעו לדעת ולהגיד את העתידים המדויקים (פחות או יותר) של התחומים שלמדתם כפי מה שהם קיימים בהווה.

בסופו של דבר, על-מנת להצליח, כל-כך הרבה יותר חשוב מאשר לרכוש השכלה, זה חשוב להיות חכם. הרבה אנשים מתבלבלים וחושבים שלהיות משכיל משמעו להיות חכם אבל זה פשוט לא נכון. אנשים חושבים ככה כי הם לא מבינים מה זה חוכמה ומה לא ומי חכם ומי לא. מי שחכם באמת, הוא כזה כי הוא כזה מהבית. לא כי הוא למד תארים ראשון ושני בפיננסים או אני לא יודע מה במכללת תל חי האורנים למצוינות קהילתית של הזין שלי.

ומי שבן-אדם לא-חכם, יישאר כזה גם לאחר לימודיו האקדמיים במכללת תל חי האורנים למצוינות קהילתית של הזין שלי. ממש מצטער לנפץ את בועת האשליה של כל האנשים המשכילים הלא-חכמים שחשבו שהם חכמים כי הם משכילים אבל השכלה אקדמית היא לא מדד אמין לשכל. לא פעם ובטח ובטח שלא היום, בעידן זילות ההשכלה הגבוהה בעולם הראשון, כשכל אידיוט יכול לעשות תואר ראשון בגלל הנגשת ההשכלה הגבוהה על-ידי הצד הניצי של השמאל הרדיקלי שמנגיש את ההשכלה הגבוהה לאנשים לא-חכמים מתוך הבנה לא נכונה של רעיונות השוויון וצמצום הפערים החברתיים.

זוכרים את הבחור ההוא שסיפרתי לכם עליו מקודם? זה שסיפרתי לו על ההצלחות שלי בחיזוי מניות וסחורות שאחר כך עלו במאות ובאלפי אחוזים והוא פשוט נשרף מעצבים ומקנאה והיה איתי ציני בטירוף? הסיבה לכעסו, לקנאתו ולהתפרצויות הזעם המטורפות שלו כמו של ילד בן 5 שלקחו לו את הממתק, זה לא רק כי הוא מביא 15 אחוז בשנה כפי מה שסיפר לי בעוד שאני חוזה מראש מניות וסחורות שאחר כך עולות במאות ובאלפי אחוזים בתוך חודשים בודדים ושנים בודדות. זה גם כי באיזשהו מקום זה לא מסתדר לו בראש, מה שרק מוסיף על העצבים שלו והקנאה שלו. הרי הוא "עשה את הכול נכון". יש לו תואר שני בניהול פיננסי. ואני? אין לי תואר כלכלי וכיום אני לומד את התואר הראשון שלי בנושא שאינו קשור לפיננסים. אז הוא מביא 15 אחוז בזמן שאני מדבר כמו כלום על מניות וסחורות שאחר כך עולות במאות ובאלפי אחוזים באופן סדרתי? העצבים שלו והקנאה שלו מובנים, אבל הוא, כמוכם, צריך להבין שכפי מה שאמרתי, הרבה שכל זה הרבה יותר חשוב מהרבה השכלה, וחשוב לא לבלבל בין השניים. לכן הוא עם תואר שני בניהול פיננסי ו-15 אחוז בשנה ואני בלי תארים ובלי כלום ועם תחזיות של דברים שאחר כך עולים באלפי אחוזים, ועכשיו, תחזיות של דברים שיעלו במאות אלפי ומיליוני אחוזים.

העתיד הוא כמו התמונה הסופית שיוצר פאזל, והחלקים של הפאזל הם חלקי ההווה השונים שמרכיבים את העתיד הזה. את חוכמתי הרבה יותר מאשר זאת של אחרים, שמאפשרת לי לדבר מראש על מניות ועל סחורות שעולות במאות ובאלפי אחוזים בתוך חודשים ושנים בודדות מהרגע שאני מדבר עליהם אנחנו יכולים להשוות לכך שיש לי חלקים רבים יותר מהפאזל.

תנסו לדמיין אותי ועוד ארבע בחורים. ועכשיו תנסו לדמיין שכל אחד מאיתנו מקבל חלק מהחלקים של אותו הפאזל, חמש קופסאות שונות של חמש דוגמאות של אותו הפאזל, וזה פאזל 100 חלקים, וכל אחד מהבחורים האחרים, מי שגם לא חכם וגם לא למד בואו נגיד שהוא מקבל 20 חלקים מתוך ה-100, ובואו נגיד שיש מישהו אחד שהוא לא חכם והוא למד, ובגלל זה בואו נגיד שהוא מקבל 22 חלקים. ועכשיו, תנסו לדמיין שאני מקבל 80 חלקים מהפאזל, כי בואו נגיד שהשכלה אקדמית נותנת עוד שני חלקים ושכל נותן עוד 60, אוקיי? כי מה לעשות שאלו היחסים? ועכשיו, תנסו לדמיין שאומרים לי ולארבע האנשים האחרים לנסות להרכיב את החלקים שקיבלנו של אותו הדגם של פאזל 100 החלקים. לאף-אחד אין את כל החלקים ולכן כל ההרכבות של כל האנשים יהיו בהכרח לא-מושלמות. ועכשיו בואו נגיד שבגלל שאני חכם יותר, לא רק שקיבלתי פי 4 יותר חלקים, אלא גם שאני זה שמרכיב את 80 החלקים שלי הכי טוב בשעה שכל השאר מרכיבים את החלקים שהם קיבלו...בואו נגיד שהם מרכיבים אותם לא משהו. ועכשיו, אחרי כל זה, תנסו לדמיין שאומרים לנו, כל החמש, לנסות ולנחש, בהתבסס על החלקים שקיבלנו והדרך שבה הרכבנו אותם ביחד, מה התמונה הסופית של הפאזל, כאשר כמה חלקים כל אחד קיבל וכמה טוב הוא הרכיב אותם ביחד זה כמה שכל יש לו והתמונה הסופית היא העתיד, אוקיי? מי יצליח ומי ייכשל? שלושת הלא-חכמים והלא-מלומדים שקיבלו 20 חלקים שהם הרכיבו אותם לא נכון, הבחור האחד שהוא לא-חכם ומלומד וקיבל 22 חלקים והרכיב אותם רק קצת יותר טוב, או הבחור החמישי, שאין לו השכלה אקדמית, הוא ממש חכם, הוא קיבל 80 חלקים, והוא הרכיב את החלקים שלו יותר טוב מכולם?

זה אני מול כל השאר, אוקיי? זה אני ויכולות החיזוי הפיננסיות והכלכליות שלי מול כל היכולות של כל השאר כי אני פשוט חכם יותר, אוקיי? זה למה אני מדבר על סחורות ומניות שעולות באלפי אחוזים בזמן שאחרים מסתפקים בתשואות צנועות של בין 10 ל-20 אחוז בשנה, סבבה? אני פשוט חכם יותר. לכן יש לי יותר חלקים מהפאזל של ההווה שמרכיב את העתיד. אני רואה ומודע ליותר חלקים נעים מכל השאר בתוך המכונה שנקראת "ההווה", ושמייצרת את העתיד שנחיה בו.

זאת הסיבה למה אני הראשון להגיד את מה שבמוקדם או במאוחר, יגידו כולם. מה שבמוקדם או במאוחר יגידו כולם כי ככל שהעתיד יותר קרוב ויותר הופך להיות ההווה, כך כולם, וללא קשר לכמה חכמים הם, מקבלים יותר חלקים של הפאזל, עד שבסופו של דבר, העתיד הופך להווה, וגם הסוס האחרון חוצה את קו הסיום. כשם שאני הייתי הראשון לחזות את מלחמת רוסיה-אוקראינה כבר בינואר בשעה שכולם אמרו "אין מצב" ואת כל מה שהמלחמה תגרום לו: התייקרות הנפט, התייקרות כל שאר מוצרי הצריכה האפשריים האחרים על הפלנטה בגלל התייקרות מחירי הנפט, התייקרות החיטה, התייקרות השבבים והתייקרות המתכות היקרות, כך אני הייתי הראשון, כבר בינואר, לחזות שלא נשאר עוד זמן רב לשפל הגדול החדש.

בהתחלה עמדתי לבדתי. אידיוט מטורף, כך היו משוכנעים כולם. לאט-לאט כולם מתחילים ליישר קו. ראשון להצטרף לתחזיותיי היה שוק האג"חים האמריקאי, ולפני ימים אחדים, היה הדויטשה בנק הבנק הגדול הראשון לחזות...טוב...הם עדיין קוראים לזה "מיתון", כמו מה ששוק האג"חים מעיד בעיני כולם על "מיתון" מתקרב אבל עזבו. לאט-לאט. כל אחד בקצב שלו. עקב בצד אגודל. כמו מה שלאט-לאט כולם מבינים שמשהו לא טוב מתקרב, כך לאט-לאט כולם יתחילו לדבר על "שפל" במקום על מיתון. בכל מקרה, למרות ההתקדמות האיטית, אני גאה מאוד בכל אחד ואחת מכם. ונראה שהכלכלנים של הדויטשה בנק הם טיפ-טיפה-טיפטופנת חכמים יותר מהכלכלנים של הבנקים האחרים, גם אם עדיין רחוקים מרחק שנות אור ממ. ח. פ.. יפה להם.

בכל מקרה, האם הדוגמאות שלי ברורות, מובנות ובהירות?

השכל שלי הוא הרבה יותר חשוב להצלחה שלי מאשר מה שהתארים הפיננסיים של הבחור ההוא שהתעצבן וקינא בי בגלל הצלחתי, או לדוגמה התארים הפיננסיים של כל אחד אחר, חשובים להצלחה שלהם. לכן מאוד כדאי לכולם, במקום לנסות לחשוב בכוחות עצמם, להעביר לי את הכסף ולתת לי לעשות את החשיבה. אני לא משכיל יותר ממכם, בטח שלא אינטליגנטי יותר ממכם, אבל אני הרבה יותר חכם ממכם. בלי חלילה להעליב או לפגוע ולא בקטע שחצני. אני רק באמת מנסה להסביר לכולם ששיתוף פעולה איתי הוא הנתיב הבטוח ביותר להצלחתכם.

בכל מקרה, לסיום, כל הגורמים לשפל הגדול השני והטריגרים לשפל הגדול השני שחשבתי שיגרמו לשפל גדול שני קיימים ועומדים בעינם. לא טעיתי בנוגע לשפל הגדול השני אלא רק טעיתי טעויות קטנות ולא משמעותיות בנוגע לחיזוי הזמן המדויק פחות או יותר של תחילת השפל. על עצם זה שכן מגיע שפל גדול שני ולא טעיתי בנוגע לזה אלא טעיתי טעות קטנה, לא-משמעותית ולא חשובה בנוגע לזמן, על זה תוסיפו את זה שחזיתי מראש מניות וסחורות שעלו במאות ובאלפי אחוזים, כולל מניה שעלתה ב-8,700 אחוז ביומיים, וגאונותי הפיננסית האדירה, כאמור, הגדולה ביותר שנצפתה מאז ומעולם, ממשיכה לעמוד בעינה.

השפל הגדול השני יתחיל בקרוב מאוד.
 

מ. ח. פ.

Member
אתה יכול לתת תאריכים מתי איפה וכמה יהרגו אנשים בהתפרצות הרי געש?
לא מובן לי האם את רצינית או לא. אני נוטה להאמין שאת צוחקת אבל בכל זאת אענה ברצינות. אני כמובן לא יכול להיעתר לבקשתך מכיוון שאני כמובן לא יודע את הדברים האלו. יכול להיות שביקשת זאת בציניות כמו כאילו אומרת "אתה לא יודע כלום. מה אתה יודע בכלל?". אם זאת הייתה כוונתך, אז אני בעצם יודע הרבה, אבל שום דבר שאפילו מתקרב למה שאת מבקשת, כנראה בציניות, או בהומור, או בהומור ציני, לדעת. מה שכן, אני יודע טוב יותר מהמומחים, אז אם יש מישהו לפנות אליו בנושא הרי געש, כפי מה שיותר טוב יהיה לפנות בנושאי פיננסים אליי ולא אל כלכלן, וכפי מה שבנושאי פסיכולוגיה, יהיה טוב יותר לפנות אליי מאשר אל פסיכולוג, כך גם בנושא הרי הגעש, יהיה טוב יותר ונכון יותר לפנות אליי מאשר אל וולקנולוג (שמם של האנשים שחוקרים ועוסקים בהרי געש ופעילותם). זה פשוט שמה שאת מבקשת לדעת מצריך ידע שעולה אפילו על שלי.

על-מנת לקבל תשובות רציניות על המידע שאת מבקשת ממני בצחוק, עלייך לפנות אל נוסע בזמן.

על-מנת להשתמש במסע בזמן בצורה שימושית, על-מנת להשתמש במסע בזמן בשביל להגיד את העתיד, עלינו לנסוע בזמן קדימה, ואז בחזרה אחורה. החדשות הרעות הן שהפיזיקה של איינשטיין מאפשרת מסע בזמן קדימה אבל לא בחזרה אחורה כך שעל-פניו, מסע בזמן הוא איננו דבר שימושי בדרכים ובמובנים שבהם היינו רוצים שהוא יהיה. החדשות הטובות, הן שהפיזיקה של איינשטיין שגויה. החדשות הרעות הנוספות, הן שעל-אף היותה של ישראל מדינת עולם ראשון, בהתחשב בגודל האוכלוסייה ובהרכבה, לצערך, אני חושש שאין נוסעים בזמן בישראל. גם אם היו, כיצד את יכולה לדעת מיהם?

החשודים המידיים יהיו כמובן פיזיקאים וטייסי קרב של חיל האוויר, אבל כיצד היית יכולה לדעת מיהם הפיזיקאים הנכונים? ושמותיהם של טייסי הקרב הם סוד צבאי מסווג. בין כה וכה, אנחנו נכנסים פה לסיבוך.

בכל מקרה, למרות שאת כנראה לא באמת רצינית, ולמרות שממילא אני לא יודע לחזות את הדברים עד כדי כך טוב, בכל זאת אתייחס ברצינות גמורה ואנסה לענות על ההתקלה שלך אותי.

באשר לתאריכים מדויקים באשר להתפרצויות הרי געש עתידיות, אין לי שמץ. אפילו חודשים, שנים ועשורים מדויקים, אני לא יודע להגיד. כל מה שאני יודע להגיד זה שהרי הגעש מראים מזה שנים ארוכות סימנים מדאיגים של התעוררות איטית אך עקבית. זה אפשרי בהחלט שמתישהו בשנים הקרובות או עשרות השנים הקרובות נראה את ההתפרצות בסדר הגודל הבינוני הראשונה של תקופת ההולוקון. אבל אני מעדיף שלא לנסות לחזות טווח מסוים של שנים או עשרות שנים מכיוון שזאת עלולה כבר להיות תחזית פרטנית מידי, שתחמיץ, ואז אביך את עצמי כפי מה שעשיתי לדוגמה בשתי הפעמים שבהן ניסיתי לחזות במדויק את הזמן של תחילת השפל הגדול השני הממשמש ובא. אני מעדיף להיות יותר זהיר הפעם. ואני הייתי רוצה ללמוד מהטעויות שלי ולא לחזור עליהן.

אבל כן, אני חושב שזה סביר להניח שמתישהו בשנים או עשרות השנים הקרובות נתחיל לראות התפרצויות הרי געש רציניות יותר מאשר מה שנראו באלפי ואפילו עשרות אלפי השנים האחרונות. וכנראה שיותר מאחת. זה מה שהנתונים מראים, אם רק יודעים לקרוא אותם נכון. הוולקנולוגים לא יודעים לקרוא נכון את הנתונים אבל אני יודע. זה כי אני ממש חכם. וכי כמובן חקרתי את הנושא. זה בשביל לחזות מראש "ברבורים שחורים". ברבור שחור זה אירוע גדול ולא צפוי שמשפיע בצורה דרסטית על הכלכלה והמניות. אבל "לא צפוי" זה רק בעיני המתבונן, אז אם חכמים מספיק, אפשר לחזות גם ברבורים שחורים. זה מה שאני מנסה לעשות פה בעצם. זה למה אני מבין בהרי געש ופעילותם. זה איך שזה עוזר לי.

באשר ל-"איפה" זה יקרה, אני חושב שבכל מקום. לא בכל מדינה, אבל כן כל יבשת. או כמעט כל יבשת. אנחנו מדברים על אמריקה הצפונית, אמריקה הדרומית, אירופה, אפריקה, אסיה, ואולי אוסטרליה ואנטרקטיקה.

באשר למדינות ספציפיות, קשה להגיד, אבל אני חושב שנראה מתישהו בשנים או עשרות השנים הקרובות התפרצות גדולה (במונחים של מה שהכרנו עד כה, לפי המונחים שלי [ובגלל שאני מבין וולקנולוגיה יותר טוב מהוולקנולוגים יש לי מונחים וקני מידה קצת אחרים] מדובר בהתפרצויות בסדרי גודל בינוניים) בארצות הברית, עוד התפרצות גדולה (בינונית לפי המונחים שלי) בצ'ילה, ארגנטיה ובוליביה, לאו דווקא כי תהיה התפרצות גדולה (כלומר בינונית אם הולכים לפי ההגדרות שלי, גדולה אם נלך לפי ההגדרות של הוולקנולוגים) בכל אחת מהמדינות האלו אבל כן התפרצות גדולה (בינונית [לשיטתי]) שתשפיע על שלושתן בגלל קרבתן הגאוגרפית.

אינדונזיה היא תמיד מועמדת מובילה לאיזו התפרצות הר געש טובה ככה.

כנראה שתהיה התפרצות הר געש גדולה (בינונית) בסין. לא. רגע. בסין יכולה להיות התפרצות הר געש גדולה גם לפי המונחים שלי.

יכולה גם להיות התפרצות הר געש גדולה (בינונית) אולי גם בהודו. אולי באיטליה.

יש הר געש אחד במיוחד שנראה לי עירני במידה מדאיגה. ילוסטון. זה לא נראה טוב. מה שהולך שם. הוא כמו סין. הוא ענק מתעורר.

הוא יכול בקלות למחוק את ויומינג, איידהו ומונטנה על כל 3,300,000 תושביהן. וזה מבלי לדבר על ההרוגים באופן עקיף מסביב לעולם בגלל ההשלכות כמו לדוגמה אנשים, אפילו ביבשות אחרות, שירעבו למוות. וכל זה כמובן אם יהיה לנו מזל ותהיה לו התפרצות בסדר גודל בינוני (לפי ההגדרה שלי). אם תהיה לו התפרצות גדולה לפי ההגדרה שלי ל-"גדולה", כלומר ההתפרצות האחת הענקית ההיא שהוא מתפרץ פעם ב-600,000 שנה, אז המדינות האמריקניות שיימחקו יהיו מונטנה, ויומינג, איידהו, והרוב הגדול של דקוטה הצפונית, דקוטה הדרומית, נברסקה, קולורדו, יוטה, נבדה, אורגון, וושינגטון וחלקים של פרובינציות ססקצ'ואן ואלברטה של מדינת קנדה. מניין ההרוגים הישיר, בהתחשב בסדרי הגודל של האוכלוסיות במקומות האלו בימינו, יעמוד על...בערך 30 מיליון הרוגים. כמות נמוכה באופן מפליא באופן יחסי להתפרצות שאנחנו מדברים עליה אבל בעוד שבעולם יש 8 מיליארד אנשים, אנחנו צריכים לזכור שארצות הברית מכילה "רק" כמה מאות מיליונים, והאזורים שצפויים להיפגע פגיעה ישירה מהתפרצות ילוסטונית גדולה ומפוארת מהסוג של פעם ב-600,000 שנה, הם מן האזורים הפחות מיושבים של ארצות הברית.

בנוסף, עוד לא דיברנו על ההרוגים בעקיפין. באופן עקיף, ההתפרצות הנ"ל אמורה להרוג בערך בין 3 ל-5 מיליארד אנשים נוספים במצטבר בכל שבעת היבשות. בואי נגיד 4 מיליארד הרוגים בעקיפין מהרעב והקור של החורף המלאכותי הכלל-עולמי המשחקי-כסי באופיו ובאורכו שיימשך בין עשר שנים במקרה הטוב לעשרים או אפילו שלושים שנה במקרה הרע.

אבל ההר לא התפרץ למיטב ידיעתנו כבר אלפי אם לא עשרות אלפי שנים ואני לא חושב שהוא ככה פתאום יבוא לנו עם ההתפרצות הכי גדולה וחזקה שהוא מסוגל לה. תהיה התפרצות מקדימה קודם לכן. התפרצות קטנה יותר. כזאת שתמחק רק את ויומינג, איידהו ומונטנה ותהרוג רק כמה מיליונים ותגרום לחורף מלאכתוי איזורי רק בכל יבשת צפון אמריקה ומחצית יבשת דרום אמריקה ושתימשך רק כמה חודשים ואז כשזה יקרה נדע שההר מתחמם ושיש רק כמה שנים/עשרות שנים/מאות שנים/אלפי שנים עד ההתפרצות הרצינית באמת שלו, שקורית פעם ב-600,000 שנה.

טוב, די עם זה. דיברנו יותר מידי על ילוסטון.

גם וזוב נראה לי בשל לאיזו התפרצות. אבל קטנה. רק כמה אלפי או עשרות אלפי הרוגים להערכתי.

למרות שכנראה לא היית רצינית בשאלתך, ולמרות שאני לא נוסע בזמן, אני כן יודע יותר טוב כמעט מכולם, חוץ מהנוסעים בזמן כמובן, ועניתי לך, שוב-למרות שכנראה לא היית רצינית, למיטב הבנתי וידיעותיי. מקווה שתשובתי מספקת אותך.
 
נערך לאחרונה ב:

ai27

Well-known member
ברוך שובך מאור.

1. עברו כבר חודש וחצי מאז התאריך שהצגת כ"תמכרו הכל מייד כי הבורסה תתאפס".
אפשר לצאת מהבונקר.

2. אנשים לא מזלזלים בחוכמה או בידע, הבעיה היא שעולה תמונה שאין לך את שניהם.
יש לך המון מרץ וביטחון עצמי - שזה נהדר בניהול, וגרוע בניהול השקעות.
במקביל - צבור ידע, אחרת אתה נשמע שרלטן.

3. בסופו של דבר, אחר כי המלל, זו שאלה של פערים:
מה הפער בין שווי מניות - לרווח שחברות אלו יניבו בתקופה X,
חברות בהן השווי גבוה עקב תחזית רווח לא ריאלית - יקרסו,
אחרות יעלו.
ותמיד משהו אחר יעלה - כי הכסף של הפנסיות מהווה אחוז ניכר מהכסף בבורסה.
כך שהתחזית שלך לקריסה כוללת - מעידה על טיפשות וחוסר הבנה בסיסית.

4. גם אם אכן יהיו התפרצויות געשיות - זה כנראה לא אסון.
התפרצויות כאלו יפגעו בכלכלה זמנית (יפחיתו תעופה, יפחיתו תפוקה חקלאית וחשמל סולרי, יורידו טמפרטורות)
אבל בטווח הארוך התפרצויות כאלו בולמות התחממות גלובלית - שהמזימות לבלום אותה, פוגעות בכלכלה הרבה יותר.

5. במדינות אירופה שחוות מיתון שנמשך ברצף מאז 2008 - משבר קורונה פגע קשה, וכל משבר נוסף יפגע קשה.
כי הן לא יצרניות ולא צומחות. הצמיחה שלהן מתבססת חוב - ומבזבזים הכל על "מלחמה בילודה ובהתחממות גלובלית" אז כלום לא ישתפר.
במדינות יצרניות וצומחות הכל טוב.
כל שנה יש יותר מוצרים שמתורגמים ליותר הכנסות.
ישראל ארה"ב וסין - למשל.
גם אם ההתנהלות לא מושלמת - במדינות אלו רואים שיפור וצמיחה מתמשכת.
 

מ. ח. פ.

Member
ברוך שובך מאור.

1. עברו כבר חודש וחצי מאז התאריך שהצגת כ"תמכרו הכל מייד כי הבורסה תתאפס".
אפשר לצאת מהבונקר.
אתה רק מראה ומוכיח עד כמה שאתה באמת לא מבין שום דבר מהחיים שלך. זה שהייתה לי טעות קלה ולא משמעותית בנוגע לזמן המדויק של תחילת השפל הגדול השני, אין משמעותה שאין שפל גדול שני מגיע. יש לי הצעה. לך ותשאל את האנשים שמשקיעים בשבילך האם יש שפל גדול שני שעומד להתחיל ואז תחזור הנה ותגיד לי מה הם אמרו לך. מעניין אותי לשמוע מה הם יגידו.
2. אנשים לא מזלזלים בחוכמה או בידע, הבעיה היא שעולה תמונה שאין לך את שניהם.
יש לך המון מרץ וביטחון עצמי - שזה נהדר בניהול, וגרוע בניהול השקעות.
במקביל - צבור ידע, אחרת אתה נשמע שרלטן.
יש לי הרבה מאוד חוכמה וידע. מה שאתה אומר על זה שאין לי חוכמה או ידע, בעוד שלמעשה הפגנתי כמויות עצומות של חוכמה, ידע והבנה מעמיקה במשך זמן רב, זאת רק עוד הוכחה שאתה לא מבין כלום מהחיים שלך, בדיוק כמו עצם זה שאתה לא מבין שיש שפל גדול שני ממש מעבר לפינה, גם אם טעיתי לחשוב שהוא יתחיל במרץ אבל בעצם הוא יתחיל קצת לאחר מכן כמו לדוגמה החודש או החודש הבא או החודש שאחריו. זה לא באמת משנה.

לאחר שהשפל הגדול השני יתחיל מקווה שתתעשת על עצמך ותבין ששיתוף פעולה איתי הוא הנתיב הנכון. האמת היא שלהזכירך כבר עמדנו לשתף פעולה, כאשר הגענו רחוק עד לכדי השלב שבו אני נותן לך את פרטי חשבון הבנק שלי, כשלפתע, אני לא יודע מה קרה, אולי הכול נעשה קצת יותר מידי אמיתי בשבילך ונבהלת, לפתע ביטלת את כל העניין ללא התראה וברחת עם הזנב בין הרגליים. תתעשת על עצמך ותהיה גבר. זה מביך.

אם 200,000 שקל כמו מה שביקשתי ממך (כי אתה עשיר אז ביקשתי ממך יותר ממה שביקשתי מאנשים אחרים) זה יותר מידי בשבילך כי אולי על אף העושר שלך אתה קמצן ופחדן כמו מה שאני חושד, אז גם 100,000 שקל, כמו מה שביקשתי מכל השאר, זה בסדר. אבל להציע 30,000 כמו זונה, על זה אין בכלל מה לדבר. תצמיח זוג ביצים ותחזור אליי.

הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים יחכה לך ממש כאן.
3. בסופו של דבר, אחר כי המלל, זו שאלה של פערים:
מה הפער בין שווי מניות - לרווח שחברות אלו יניבו בתקופה X,
חברות בהן השווי גבוה עקב תחזית רווח לא ריאלית - יקרסו,
אחרות יעלו.
ותמיד משהו אחר יעלה - כי הכסף של הפנסיות מהווה אחוז ניכר מהכסף בבורסה.
כך שהתחזית שלך לקריסה כוללת - מעידה על טיפשות וחוסר הבנה בסיסית.
אל תעמיד פנים כאילו שאתה מבין, או יותר גרוע, באמת תחשוב שאתה באמת מבין, בשעה שאתה לא.

הכסף של הפנסיות, גאון שכמותך (ציניות, אתה לא גאון ולכן אתה זקוק לי בשביל שאשקיע בשבילך את הכסף שלך, גם אם אתה לא מבין את זה), כמו הכסף של הלקוחות של הבנקים, לא סתם שוכב בפנסיות, בדיוק כמו מה שהכסף של הלקוחות של הבנק לדוגמה, לא סתם שוכב בבנק, אלא זה הכול מושקע במניות. המניות שעומדות כולן להתרסק ב-70 עד 90 אחוז.

מהיכן נובעת תפיסתך השגויה והמגוחכת שהכסף שבפנסיות הוא כסף בטוח? האם באמת לא הבנת שהכסף של הפנסיות של האנשים מושקע במניות עד עכשיו כאשר אמרתי לך את זה? האם אתה גם חושב שהכסף של הלקוחות של הבנקים באמת שוכב בכספות של הבנקים באין מפריע? עד כמה עמוקה ובסיסית היא חוסר ההבנה האלמנטרית שלך?
4. גם אם אכן יהיו התפרצויות געשיות - זה כנראה לא אסון.
התפרצויות כאלו יפגעו בכלכלה זמנית (יפחיתו תעופה, יפחיתו תפוקה חקלאית וחשמל סולרי, יורידו טמפרטורות)
אבל בטווח הארוך התפרצויות כאלו בולמות התחממות גלובלית - שהמזימות לבלום אותה, פוגעות בכלכלה הרבה יותר.
לא אסון באיזה מובן? לכלכלה זה בהחלט אסון. ובהחלט אפשרי שלא באופן זמני. זה תלוי על איזו התפרצות הר געש אנחנו מדברים, באיזה גודל ובאיזה מקום. התפרצות הר געש מאסיבית כמו מה שמסוגלים לה לדוגמה ילוסטון או טובה זה בהחלט אסון לא-זמני שהשלכותיו יימשכו עשרות שנים.

לכדור הארץ מנגד, אתה בהחלט צודק, והתפרצויות הרי געש הן בהחלט לא אסון, אלא דבר נהדר. מצד שני, לא מסכים עם דעתך שאין צורך להילחם בשינויי האקלים כי כדור הארץ "יטפל בזה לבד" או מה שזה לא יהיה שאתה מנסה להגיד כאן. בני האדם בהחלט צריכים להילחם הם בעצמם ובצורה מכוונת בדברים כמו שינויי אקלים, זיהום אוויר ובירוא יערות.

אבל אני נוטה להסכים שמלחמה בהתחממות גלובלית היא פחות חשובה מאשר מלחמה בשאר סוגי שינויי האקלים.
5. במדינות אירופה שחוות מיתון שנמשך ברצף מאז 2008 - משבר קורונה פגע קשה, וכל משבר נוסף יפגע קשה.
כי הן לא יצרניות ולא צומחות. הצמיחה שלהן מתבססת חוב - ומבזבזים הכל על "מלחמה בילודה ובהתחממות גלובלית" אז כלום לא ישתפר.
ההתנהלות הכושלת שלהם טובה לאקלים. אם האנשים טיפשים מידי מכדי להציל את כדור הארץ בכוונה, אולי הם יצילו אותו שלא בכוונה דרך טיפשותם באמצעות כך שבטיפשותם יהרסו את עצמם לפני מה שיספיקו להרוס את כדור הארץ.
במדינות יצרניות וצומחות הכל טוב.
לא. יצרנות וצמיחה לא מבוקרות הורסות את כדור הארץ. אז אני לא חושב שהייתי אומר ש-"הכול טוב" כי "יש יצרנות" ו-"יש צמיחה" במדינות יצרניות וצומחות שהצמיחה והיצרנות שלהן מבוססת על יצרנות וצמיחה אמיתיים ולא על חוב. אני מניח שבסופו של דבר הכול תלוי באיך אנחנו מגדירים "הכול טוב".

בנוסף, זכור שכחלק מהגלובליזציה העולם חווה ועדיין חווה "גלובליזציה" של הכלכלה והשווקים. במסגרת הגלובליזציה אנחנו חווים לא רק גלובליזציה של דברים טובים כמו גלובליזציה של התקשורת והסחר אלא גם גלובליזציה של דברים לא טובים כמו הגלובליזציה של המגפות, המלחמות וכדומה'.

כחלק מהצד השלילי של הגלובליזציה, מתרחשת גלובליזציה של הכלכלה, כך שהניהול הלא-טוב והלא-נכון, המבוסס חוב, של מדינות שהכלכלה שלהן מבוססת על חוב הרבה יותר מאשר מה שהיא מבוססת על תוצר ויצרנות, כמו לדוגמה ארצות הברית, הכלכלה הזאת וההשפעות שלה דולפות לכיוונן של כלכלות אחרות וטובות יותר, דרך הבורסות לדוגמה מכיוון שאנשים בכל העולם יכולים לקנות מניות בכל העולם של בורסות בכל העולם, כך שכאשר הבורסות האמריקאיות (לדוגמה) מנופחות פי 5 מכפי ערכן האמיתי, וכאשר אנשים פרטיים בכל העולם וגופים בכל העולם מחזיקים במניות אמריקאיות, כאשר יתחיל השפל הגדול השני, זה דבר שישפיע על כל העולם.

בגלל זה משברים כלכליים כיום עלולים בהחלט מידי פעם בפעם להיות לא רק מקומיים, אלא לפעמים, גלובליים או גלובליים למחצה. כמו לדוגמה המיתון של 2008, שאילו לא הייתי אז בן 10, קרוב לוודאי שהייתי חוזה גם אותו, בדיוק כפי מה שכעת אני בן 24 וחוזה ברוב חוכמתי וברוב הבנתי, מבעוד מועד, את השפל הגדול של 2022.

לא כל האירועים מכל הסוגים חייבים להיות גלובליים או גלובליים למחצה בגלל שאנחנו חיים בעידן הגלובליזציה, אבל אם בעבר לא היה דבר כזה אירועים גלובליים, מאז המאה ה-20 כל מיני סוגים של אירועים יכולים להיות גלובליים ויכולים שלא.

כחלק מן הצד השלילי של הגלובליזציה, שלוש פעמים במאה ה-20 ראינו את "הגלובליזציה של המלחמה"-מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה והמלחמה הקרה. כמו מה שגם ראינו הרבה מלחמות מקומיות.

כחלק מן הצד השלילי של הגלובליזציה, ראינו לאחרונה את "מגפת הקורונה", שבמקום להישאר בסין, התפשטה לכל העולם והרגה מיליונים בכל העולם במקום להרוג רק את...כמה שזאת לא תהיה הכמות אנשים שנהרגו ממנה בסין. כמו מה שגם ראינו ב-2014 את מגפת המלריה שהתחילה ונגמרה באפריקה.

בנוגע לשפל הגדול השני, בגלל אופיו, אני יודע לחזות שלא רק יתחיל, אלא יהיה גלובלי. כמו מה שהשפל הגדול הראשון היה משבר כלכלי גלובלי וכמו מה שהמיתון של 2008 הוא משבר כלכלי גלובלי.
כל שנה יש יותר מוצרים שמתורגמים ליותר הכנסות.
ישראל ארה"ב וסין - למשל.
גם אם ההתנהלות לא מושלמת - במדינות אלו רואים שיפור וצמיחה מתמשכת.
כל זה רע לאקלים. זה טוב שיש שפל גדול שני מעבר לפינה. השפל הגדול השני נורא יעזור לכדור הארץ.
 
נערך לאחרונה ב:
אני מוכן להלוות לך 200 אלף שח למשך שנה בריבית של 2.5% לחודש. כפוף לשעבוד בטחונות וערבות של קרוב משפחה. פנה אלי בפרטי
 

מ. ח. פ.

Member
עדיף בית אחד בשיעבוד,
ממליון אחוזים מעופפים בראש של מ.ח.פ.
אני יודע שלא עשית את זה בכוונה, אבל אם אנחנו מדברים על היכולות הפיננסיות שלי אז אני מבקש לדייק. האמת היא שאני מסוגל להביא רווחים של מיליוני אחוזים. מיליוני אחוזים. ברבים. לא מיליון אחוז אחד. דיבורים על מיליון אחוז אחד זאת המעטה ביכולותיי ופגיעה בכבודי בתור אדם שמסוגל לעשות אפילו 7,000,000 ו-8,000,000 אחוז רווח על השקעה אחת.
אני לא חושב שאדם שפוי יתן לו כסף בלי שיעבוד כזה
אתה לא חכם במיוחד ולכן דעתך לא שווה הרבה. בלי חלילה להעליב או לפגוע. אין מה להתבייש או להיעלב. הרוב הגדול של האנשים בעולם, דעתם לא שווה שום דבר.
 

מ. ח. פ.

Member
אני לא חושב שאדם שפוי יתן לו כסף בלי שיעבוד כזה
בנוסף לדבריי הקודמים, חשבתי להוסיף ולציין שדבריך הם דוגמה מצויינת לבעיה מאוד מוכרת ומאוד מפורסמת בכל תחום בריאות הנפש: שפיות היא בעיני המתבונן.

בהיותך אדם לא חכם (בלי חלילה להעליב או לפגוע, העובדות מדברות בעד עצמן), שיתוף פעולה עם הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים, מי שמצא מראש ומדבר מראש על מניות שעתידות לעלות בתוך שנים אחדות במאות אלפי ומיליוני אחוזים (חתיכת השתדרגות מהימים שבהם הייתי צעיר וטיפש וחזיתי מראש מניות שמרגע שחזיתי אותן עלו רק בכמה מאות וכמה אלפי אחוזים, הא? לא לא, הימים האלו מאחורינו. אני כבר לא מתעסק יותר בתשואות קטנות), ומי ששיתוף פעולה איתו יכול להפוך אדם שיש לו רק 100,000 שקל למיליארדר בשקלים בתוך שנים אחדות, הוא אקט של חוסר שפיות.

מן הצד השני, אדם חכם, בניגוד אליך, יראה אותי, הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים עם הרקורד שלי של למצוא ולדבר מראש על מניות שאחר כך עלו בתוך חודשים אחדים ושנים אחדות במאות אחוזים ואלפי אחוזים (כאמור, רמת ההישגים שלי מהימים שבהם הייתי צעיר וטיפש, מאז כבר השתדרגתי) ושעכשיו מצא מניות שעתידות לעלות במאות אלפי אחוזים ומיליוני אחוזים, ויגיד ששיתוף פעולה איתי הוא אקט של שפיות מוחלטת וימהר לשתף פעולה.

אני מניח שלאחר שחרורן של עבודותיי בתחום הפסיכולוגיה, שפיות כבר לא תהיה יותר בעיני המתבונן. לפחות לא בקרב האליטה האינטלקטואלית של כל המטפלים הנפשיים, שבהתחשב במעמדם, ובמקצועיות והיכולת המתבקשות מהן, היה צריך לצפות והיינו אמורים לצפות מהם להחזיק בתמימות דעים בכל הנוגע למה זה שפיות ומה זה לא, אבל אפילו הם לא מסכימים ביניהם, מה שכמובן מוכיח לנו, לצידם של דברים רבים, את חוסר היכולת, חוסר המקצועיות וחוסר ההבנה של אנשי בריאות הנפש את הדבר האחד שהם אמורים להבין בו-בריאות הנפש.

מדובר כמובן בדבר מזעזע כשלעצמו אך באירוע נפוץ. אנשים שזה עיסוקם, לא מבינים נכון את העיסוק של עצמם והמדע של עצמם. זה נשמע כמו דבר חריג אך למעשה מדובר באירוע נפוץ מאוד. מספיק שמדע מסוים יהיה גרוע, מה שקורה כל הזמן, ואז האנשים של המדע הזה עצמו לא מבינים נכון את המדע של עצמם ואת הרעיונות הנכונים של המדע של עצמם, ואז האנשים שהכי טובים במדע הזה ובעיסוק הזה בכל העולם, האנשים שזה העיסוק שלהם וזה המדע שלהם, לא מבינים הם בעצמם את העיסוק הזה והמדע הזה כי הם יכולים להיות טובים במדע הזה ובעיסוק הזה רק כפי הגובה שמגיעה אליו התקרה של הידע של המדע הזה והעיסוק הזה בזמן מסוים, ואם מדובר בזמן שבו העיסוק הזה והמדע הזה הוא עיסוק ומדע גרוע, אז אפילו "גדולי המומחים" כביכול, הם אידיוטים חסרי תועלת וחסרי יכולת.

דוגמה מוכרת מן העבר תהיה הפיזיקה שמלפני איינשטיין, למרות שיש הטוענים שגם היום הפיזיקה לא שווה הרבה במיוחד.

דוגמה טובה מן ההווה תהיה כאמור כל המדעים החברתיים כולם וכל תחומי בריאות הנפש, וביניהם הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והקרימינולוגיה.

אני באופן אישי חושב שראוי להוסיף לרשימה את הניהול הפיננסי והכלכלה, בהתחשב בזה שאנשים שהלכו ועשו תארים ראשון, שני ושלישי בניהול פיננסי ובכלכלה הולכים ועושים בבורסה 10 אחוז בשנה ו-15 אחוז בשנה בזמן שאני עצמי מבלי ללמוד שום דבר שקשור בכלכלה או ניהול פיננסי, ולאחר למידה אוטודידקטית קצרה של כמה וכמה דברים מתוך העולם הזה, מדבר בעצלתיים ובנינוחות כעל דבר של מה בכך על מניות וסחורות שאחר כך עלו במאות ובאלפי אחוזים בתוך זמן קצר ועכשיו מניות שיעלו במאות אלפי ומיליוני אחוזים בתוך שנים אחדות.
 

משקיע88

Well-known member
בנוסף לדבריי הקודמים, חשבתי להוסיף ולציין שדבריך הם דוגמה מצויינת לבעיה מאוד מוכרת ומאוד מפורסמת בכל תחום בריאות הנפש: שפיות היא בעיני המתבונן.

בהיותך אדם לא חכם (בלי חלילה להעליב או לפגוע, העובדות מדברות בעד עצמן), שיתוף פעולה עם הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים, מי שמצא מראש ומדבר מראש על מניות שעתידות לעלות בתוך שנים אחדות במאות אלפי ומיליוני אחוזים (חתיכת השתדרגות מהימים שבהם הייתי צעיר וטיפש וחזיתי מראש מניות שמרגע שחזיתי אותן עלו רק בכמה מאות וכמה אלפי אחוזים, הא? לא לא, הימים האלו מאחורינו. אני כבר לא מתעסק יותר בתשואות קטנות), ומי ששיתוף פעולה איתו יכול להפוך אדם שיש לו רק 100,000 שקל למיליארדר בשקלים בתוך שנים אחדות, הוא אקט של חוסר שפיות.

מן הצד השני, אדם חכם, בניגוד אליך, יראה אותי, הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים עם הרקורד שלי של למצוא ולדבר מראש על מניות שאחר כך עלו בתוך חודשים אחדים ושנים אחדות במאות אחוזים ואלפי אחוזים (כאמור, רמת ההישגים שלי מהימים שבהם הייתי צעיר וטיפש, מאז כבר השתדרגתי) ושעכשיו מצא מניות שעתידות לעלות במאות אלפי אחוזים ומיליוני אחוזים, ויגיד ששיתוף פעולה איתי הוא אקט של שפיות מוחלטת וימהר לשתף פעולה.

אני מניח שלאחר שחרורן של עבודותיי בתחום הפסיכולוגיה, שפיות כבר לא תהיה יותר בעיני המתבונן. לפחות לא בקרב האליטה האינטלקטואלית של כל המטפלים הנפשיים, שבהתחשב במעמדם, ובמקצועיות והיכולת המתבקשות מהן, היה צריך לצפות והיינו אמורים לצפות מהם להחזיק בתמימות דעים בכל הנוגע למה זה שפיות ומה זה לא, אבל אפילו הם לא מסכימים ביניהם, מה שכמובן מוכיח לנו, לצידם של דברים רבים, את חוסר היכולת, חוסר המקצועיות וחוסר ההבנה של אנשי בריאות הנפש את הדבר האחד שהם אמורים להבין בו-בריאות הנפש.

מדובר כמובן בדבר מזעזע כשלעצמו אך באירוע נפוץ. אנשים שזה עיסוקם, לא מבינים נכון את העיסוק של עצמם והמדע של עצמם. זה נשמע כמו דבר חריג אך למעשה מדובר באירוע נפוץ מאוד. מספיק שמדע מסוים יהיה גרוע, מה שקורה כל הזמן, ואז האנשים של המדע הזה עצמו לא מבינים נכון את המדע של עצמם ואת הרעיונות הנכונים של המדע של עצמם, ואז האנשים שהכי טובים במדע הזה ובעיסוק הזה בכל העולם, האנשים שזה העיסוק שלהם וזה המדע שלהם, לא מבינים הם בעצמם את העיסוק הזה והמדע הזה כי הם יכולים להיות טובים במדע הזה ובעיסוק הזה רק כפי הגובה שמגיעה אליו התקרה של הידע של המדע הזה והעיסוק הזה בזמן מסוים, ואם מדובר בזמן שבו העיסוק הזה והמדע הזה הוא עיסוק ומדע גרוע, אז אפילו "גדולי המומחים" כביכול, הם אידיוטים חסרי תועלת וחסרי יכולת.

דוגמה מוכרת מן העבר תהיה הפיזיקה שמלפני איינשטיין, למרות שיש הטוענים שגם היום הפיזיקה לא שווה הרבה במיוחד.

דוגמה טובה מן ההווה תהיה כאמור כל המדעים החברתיים כולם וכל תחומי בריאות הנפש, וביניהם הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והקרימינולוגיה.

אני באופן אישי חושב שראוי להוסיף לרשימה את הניהול הפיננסי והכלכלה, בהתחשב בזה שאנשים שהלכו ועשו תארים ראשון, שני ושלישי בניהול פיננסי ובכלכלה הולכים ועושים בבורסה 10 אחוז בשנה ו-15 אחוז בשנה בזמן שאני עצמי מבלי ללמוד שום דבר שקשור בכלכלה או ניהול פיננסי, ולאחר למידה אוטודידקטית קצרה של כמה וכמה דברים מתוך העולם הזה, מדבר בעצלתיים ובנינוחות כעל דבר של מה בכך על מניות וסחורות שאחר כך עלו במאות ובאלפי אחוזים בתוך זמן קצר ועכשיו מניות שיעלו במאות אלפי ומיליוני אחוזים בתוך שנים אחדות.
מה תעשה עם מיליארד ש"ח? אם באמת אתה רציונלי ובעל יכולות הארי פוטר בשוק ההון, מספיק לך 1000 ש"ח. רווח של מיליון אחוזים מסכנים זה פי 10000 על הכסף, וזה ייתן לך תוך כמה שנים קצרות 10 מיליון שקלים בלי להתחנן לאנשים לנדבות. אם גם 1000 ש"ח אין לך לא צריך לזלזל במיליון אחד שתרוויח מהשקעה של 100 שקל. אתה יודע מה, אם גם את זה אין לך תשקיע 10 שקלים, ובשלב שני תוכל להפעיל את כישרונותיך עם 100000 שקל שתרוויח מהם. אבל כנראה שלא רק כל המדעים לסוגיהם אינם שווים כלום, גם לוח הכפל כבר איננו מתפקד.
 

מ. ח. פ.

Member
ככה אתה מוכן לוותר על רווח של מליוני אחוזים?
יכול להיות שהוא היה רציני. הרגע שלחתי לו הודעה עם הצעה נגדית. 200,000 שקל כמו שהציע אבל לא למשך שנה אלא עד סוף 2025, בלי נכס לשעבוד, בלי ערבים, ואני משלם את הריבית באופן קבוע וכל חודש במקום לשלם אותה במלואה בסוף התקופה. מעניין מה יגיד.
אתה באמת חושב שמישהו ישעבד בית לטובת ערבות להלוואה למ.ח.פ.?
זה לא רלוונטי כי אין לי נכס או מישהו עם נכס שישעבד את הנכס לטובת ערבות להלוואה בשבילי אז כל זה-זה דיבורים באוויר ואין לי איך לעזור במובן הזה. כאמור, הסברתי לטאייוואני את המצב בהודעה פרטית.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
זה לא רלוונטי כי אין לי נכס או מישהו עם נכס שישעבד את הנכס לטובת ערבות להלוואה בשבילי אז כל זה-זה דיבורים באוויר ואין לי איך לעזור במובן הזה. כאמור, הסברתי לטאייוואני את המצב בהודעה פרטית.
זה בדיוק מה שכתבתי, אף אחד לא ישעבד נכס לטובת הלוואה שתנתן לך.
 

מ. ח. פ.

Member
זה בדיוק מה שכתבתי, אף אחד לא ישעבד נכס לטובת הלוואה שתנתן לך.
אכן. אף אחד לא ישעבד נכס לטובת הלוואה שתינתן לי. אין גבול לטיפשותם של האנשים. פשוט בושה שלא נגמרת.

אני כבר מדמיין את ההיסטוריונים של העתיד:

"על אף היותו הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים, גם ב-2022, כמו בעבר, כולם היו מטומטמים מידי מכדי לשתף איתו פעולה, וכפי מה שהפסיד בעברו מיליוני שקלים ברווחים על אף היותו הוא גאון, ובגלל טיפשותם של האנשים, כך פעם נוספת ובין השנים 2022 ו-2025 הפסיד הפעם מ. ח. פ. ובגלל טיפשותם של האנשים, מיליארדי שקלים ברווחים, על אף הסבריו החוזרים והנשנים בפני האידיוטים ששוחח איתם שמצא מניות שלטענתו היו עתידות לעלות במיליוני אחוזים בתוך שנים אחדות, מה שבתוך שנים אחדות, אותן המניות שדיבר עליהן, אכן עשו".

מקסים. סיפור מקסים אחד מיני סיפורים מקסימים רבים שעתידים להיכתב בספרי ההיסטוריה המקסימים של העתיד עליי, על הסיפור המקסים שלי, החיים המקסימים שלי, ועל המאה ה-21 בכלל, המקסימה, עם האנשים המקסימים שחיו בה.
 
נערך לאחרונה ב:

משקיע88

Well-known member
לא יודע למה אבל קריאת התכתובות של גאון פיננסי מזכירה לי את בולגקוב. הערה בפיזיקה: עיינתי במשנתו של איינשטיין ולא מצאתי היכן בדיוק אסורה שם תנועה בזמן לאחור. בתורת היחסות הכללית הזמן הוא מימד כמו מימדי המרחב ואין לו כיוון. איינשטיין הוא כידוע מאבות תורת הקוונטים ואף זכה לפרס נובל על מחקר האפקט הפוטו אלקטרי. ידוע כי תורת הקוונטים סימטרית בזמן, בדומה למכניקה הקלאסית (אם מקרינים התנגשות של כדורי ביליארד לאחור היא אפשרית). יש בעיה כלשהי עם הפיזיקה הסטטיסטית וחוסר הסבירות של הפיכת חביתה לביצה אבל זאת כבר הבעיה של בולצמן. באשר להתפרצויות וולקניות, מדוע אנחנו מגבילים את עצמנו בסוג האסונות הצפויים לנו? האם פגיעת אסטרואיד שגרמה להשמדת 90% מהחיים על כדור הארץ לפני 66 מיליון שנה (כולל הדינוזאורים) איננה יכולה לחזור נניח בעוד שנתיים? האם השטן לא חזר למוסקבה כבר בשנה הזאת?
 
למעלה