בשבילך נובו

Master Answer

New member
בשבילך נובו

לגבי עניין טרנספר ליהודים והנסיון ליחס לנו מוסר כפול ברצוני להעלות בפניך סיטואציה מסוימת. אדם בונה את ביתו. באמצע הבניה פולש הומלס לתוך המבנה משתקע בו ומסרב להתפנות. דילמה: האם ראוי שיזרק ההומלס לרחוב - כלום לא זכאי אדם לקורת גג תחת ראשו אך מנגד נמצא אדם אשר השקיע את עמלו בבניה ומעוניין להיכנס ולהתגורר בו. נוצר מצב של מלכוד כאשר שני הצדדים הם קורבנות של נסיבות מצערות האם קיים צדק עליון ומוסר מוחלט הכל עניין של פרספקטיבה עקירת ישובים הינה מעשה טראומתי מצער וטעון בכאב רב עבור החווים אותו אשר מבחינתם נעשה להם עוול ועל תחושות של אנשים לא ניתן להתווכח. אך מנגד ניצבות החלטות בינלאומיות 242, 338 שישראל הרואה עצמה כחלק מהקהיליה הבינלאומית כפופה אליהן והיתה מודעת להן. כל חריגה מכך היוותה הפרה מצד המדינה אך היא העדיפה להתעלם מכך. כעת את מחיר ההתחכמות הישראלית יאלצו לשלם המתנחלים מה שנקרא החלום ושיברו
 

okok4

New member
דימוי מוטעה

ההומלס אינו הומלס, אלא צעיר חצוף, בן עשירים מפונק, מתנשא, הרואה במעשה הפלישה והונזליזם את עצם הווית חייו ומקור הסיפוק המהיר לצרכיו האישיים. הוא לא יזרק לרחוק, אלא יוחזר לבית הוריו החמים והנעים, כאשר בונה הבית המיוזע יוכל סוף סוף להתמקד בבניית עתידו ללא הצקותיו והטרדותיו של הצעיר החצוף, שחושב, משום מה, שכל העולם שייך לו, רק לו, ושוב פעם לו, הבטחה אלוהית, כמובן.
 

Master Answer

New member
הבהרה

אין כאן שום דימוי ולא ניסיון ליצור הקבלה הסיטואציה שניתנה היא לצורך המחשה בלבד ועל מנת להבהיר שישנם מצבים שגם אם אדם חש שנעשה לו עוול עדיין המעשה הוא צודק.
 

נובו

New member
יפה מאוד.

אמנם אני חולק עליך לגמרי, אבל זה מה שביקשתי: שמישהו יגיד לי שהוא אוהב את עם ישראל את מדינת ישראל, ושהוא חושב שכדי שהמדינה תהיה במצב יותר טוב, אני צריך לעזוב את הבית שלי. תודה רבה. אגב, בעניין הזה ארחיב בהודעה נפרדת ודי מקורית לדעתי...
 
למעלה