ברכות

ברכות

בס"ד ובהשתדלותינו בדר"כ כשאני שותה, וזה מים בעיקר, זה מבקבוק. אני נוהגת לשתות מבקבוק אישי [של חצי ליטר] ולא מכוסות...כי אין לי כוח. אז, יוצא שאני שותה כמה לגימות כל כמה פרקי זמן. לדוג'...שותה, אחרי חמש דקות שוב שותה. העניין הוא... לברך לפני כל פעם, כלומר כל חמש דקות, או קצת יותר זמן, ולברך ברכה אחרונה, או פעם אחת? מקווה שהובן...השאלה קצת טיפשית
תודה והמשך ערב טוב.
 
שאלה טובה

לברך פעם אחת ואם יוצא שלא שתית רביעית תוך 7 וחצי דקות בערך אז לא מברכים ברכה אחרונה. ברכה אחרונה מברך רק מי ששתה רביעית תוך כדי פרס שזה 87 גרם מים תוך כדי בערך 7 וחצי דקות יש אומרים 4 דקות. אבל לפעמים שיש הסח דעת ולמשל לוקחים בבקבוק מהמקרר ומחזיקים ושוב מוציאים יש אומרים שצריך לברך מחדש "שהכל" וכמובן כל מה שברכתו האחרונה היא "בורא נפשות" אם אדם יצא מהבית או נכנס לבית הכסא הוא צריך לברך מחדש [עץ,אדמה,שהכל]
 
למעלה