ברכבת לאריאל

מצב
הנושא נעול.

McKaby

New member
ברכבת לאריאל

ברכבת לאריאל
כתבה מידיעות אחרונות 08/07/03
 

איליה.

New member
באריאל יש רק 16,400 נפש.

ברכבת לאריאל
כתבה מידיעות אחרונות 08/07/03
באריאל יש רק 16,400 נפש.
וכבר יש לשם כביש מהיר ועכשיו תהיה גם רכבת. לשם השוואה, בעפולה יש 39,000, בנצרת + נצרת עלית 106,000, בכרמיאל 43,000. המרחק בין עכו לכרמיאל הוא כמו המרחק מפתח תקוה לאריאל. המרחק מחיפה לנצרת ולעפולה גם הוא אינו גדול בהרבה. אז לא עדיף לקדם את הפרויקטים של רכבת לערי הפריפריה הגדולות לפני שסוללים מסילה לעיר קטנה כמו אריאל? שלא לדבר על חולון, בת ים והרכבות העירוניות בתל אביב ובחיפה.
 

akapulko2020

New member
כביש מהיר או לא

באריאל יש רק 16,400 נפש.
וכבר יש לשם כביש מהיר ועכשיו תהיה גם רכבת. לשם השוואה, בעפולה יש 39,000, בנצרת + נצרת עלית 106,000, בכרמיאל 43,000. המרחק בין עכו לכרמיאל הוא כמו המרחק מפתח תקוה לאריאל. המרחק מחיפה לנצרת ולעפולה גם הוא אינו גדול בהרבה. אז לא עדיף לקדם את הפרויקטים של רכבת לערי הפריפריה הגדולות לפני שסוללים מסילה לעיר קטנה כמו אריאל? שלא לדבר על חולון, בת ים והרכבות העירוניות בתל אביב ובחיפה.
כביש מהיר או לא
עובדתית כרגע הנסיעה לאריאל מת"א בתחבורה ציבורית (דן) אורכת כשעה וחצי. אז כן,יש טעם ברכבת הנ"ל. לא על חשבון פרויקטים אחרים-אך בנוסף. גם קו אשקלון-אשדוד(רכבת),שמדברים עליו כבר שנים,מוטב שייקום כבר לתחיה(מדובר בכ100,000 איש)
 

אדיה

New member
לתושבי אריאל יש פתרון רכבתי

כביש מהיר או לא
עובדתית כרגע הנסיעה לאריאל מת"א בתחבורה ציבורית (דן) אורכת כשעה וחצי. אז כן,יש טעם ברכבת הנ"ל. לא על חשבון פרויקטים אחרים-אך בנוסף. גם קו אשקלון-אשדוד(רכבת),שמדברים עליו כבר שנים,מוטב שייקום כבר לתחיה(מדובר בכ100,000 איש)
לתושבי אריאל יש פתרון רכבתי
המחייב נסיעה לא ארוכה עד תחנת ראש העין החדשה שמוקמה (כאילו על פי הזמנה) בצמת קסם.
 

akapulko2020

New member
לא ארוכה היא מושג יחסי

לתושבי אריאל יש פתרון רכבתי
המחייב נסיעה לא ארוכה עד תחנת ראש העין החדשה שמוקמה (כאילו על פי הזמנה) בצמת קסם.
לא ארוכה היא מושג יחסי
שבמקרה זה משמעות לפי מיטב ידיעתי הוא "כחצי שעה" כלומר בקושי שווה את זה,ובטח שלא כספית.
 

אדיה

New member
גם "בקושי שווה את זה" זה מושג יחסי

לא ארוכה היא מושג יחסי
שבמקרה זה משמעות לפי מיטב ידיעתי הוא "כחצי שעה" כלומר בקושי שווה את זה,ובטח שלא כספית.
גם "בקושי שווה את זה" זה מושג יחסי
אם התלוננת שהדרך לגוש דן אורכת שעה וחצי אז ברור כי את רוב הזמן "מבלים" בקטע שממערב למחלף קסם ועל כן הגעה ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית לתחנת ראש העין ומשם ברכבת נשמע לי שיפור ניכר. אגב, נתוני המרחק וגודל האוכלוסיה שהביא איליה (ואפשר להוסיף כמובן קשיים טופוגרפיים, בטחוניים ופוליטיים) לא נעלמו מעיניו של ראש עירית אריאל עצמו ולראיה: בגוף הכתבה המקורית הוצדקה ההשקעה בהיותה חלק מפתרון עתידי שיאפשר לפלשתינאים לחצות את ישראל לכיוון רצועת עזה.
 

akapulko2020

New member
כמו שאמרתי ואמרת

גם "בקושי שווה את זה" זה מושג יחסי
אם התלוננת שהדרך לגוש דן אורכת שעה וחצי אז ברור כי את רוב הזמן "מבלים" בקטע שממערב למחלף קסם ועל כן הגעה ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית לתחנת ראש העין ומשם ברכבת נשמע לי שיפור ניכר. אגב, נתוני המרחק וגודל האוכלוסיה שהביא איליה (ואפשר להוסיף כמובן קשיים טופוגרפיים, בטחוניים ופוליטיים) לא נעלמו מעיניו של ראש עירית אריאל עצמו ולראיה: בגוף הכתבה המקורית הוצדקה ההשקעה בהיותה חלק מפתרון עתידי שיאפשר לפלשתינאים לחצות את ישראל לכיוון רצועת עזה.
כמו שאמרתי ואמרת
הרבה דברים הם יחסיים ומאוד תלויי-נקודת מבט,בין אם אישית ובין אם פוליטית. וכלל לא הייתה לי כוונה להכנס להיבט הפוליטי של העניין- ה"מעולה" שרשמתי נבע מסיבות אישיות משהו.
 

איליה.

New member
כמו במטה של קסם ../images/Emo6.gif

לתושבי אריאל יש פתרון רכבתי
המחייב נסיעה לא ארוכה עד תחנת ראש העין החדשה שמוקמה (כאילו על פי הזמנה) בצמת קסם.
כמו במטה של קסם
 

alexUK

New member
מסכים עם איליה

באריאל יש רק 16,400 נפש.
וכבר יש לשם כביש מהיר ועכשיו תהיה גם רכבת. לשם השוואה, בעפולה יש 39,000, בנצרת + נצרת עלית 106,000, בכרמיאל 43,000. המרחק בין עכו לכרמיאל הוא כמו המרחק מפתח תקוה לאריאל. המרחק מחיפה לנצרת ולעפולה גם הוא אינו גדול בהרבה. אז לא עדיף לקדם את הפרויקטים של רכבת לערי הפריפריה הגדולות לפני שסוללים מסילה לעיר קטנה כמו אריאל? שלא לדבר על חולון, בת ים והרכבות העירוניות בתל אביב ובחיפה.
מסכים עם איליה
רכבת לאריאל - זה שיקולים פוליטיים צרים הנובעים מכך ששר התחבורה הוא ימני קיצוני. ממילא זה דיבורים ולא צריך להתייחס לזה ברצינות. אבל אכן אין מה לחשוב על רכבת לשם כשאין אפילו רכבת לאיזורים שלמים בגוש דן.
 

אביב ש

New member
מסכים עם כל מילה של איליה!

באריאל יש רק 16,400 נפש.
וכבר יש לשם כביש מהיר ועכשיו תהיה גם רכבת. לשם השוואה, בעפולה יש 39,000, בנצרת + נצרת עלית 106,000, בכרמיאל 43,000. המרחק בין עכו לכרמיאל הוא כמו המרחק מפתח תקוה לאריאל. המרחק מחיפה לנצרת ולעפולה גם הוא אינו גדול בהרבה. אז לא עדיף לקדם את הפרויקטים של רכבת לערי הפריפריה הגדולות לפני שסוללים מסילה לעיר קטנה כמו אריאל? שלא לדבר על חולון, בת ים והרכבות העירוניות בתל אביב ובחיפה.
מסכים עם כל מילה של איליה!
שיקול היחידי בהקמת קו הרכבת לאריאל, הוא מיקומה הפוליטי.. מעבר לקו הירוק. עוד דוכמאות לישובים שמסילת הרכבת לא רחוקה מהם והם גדולים מאריאל וזקוקים יותר לרכבת: שדרות- קרובה מאוד לקו לאשקלון, ומונה 35,000 תושבים. קרית מלאכי- קרובה לקו לאשדוד, או לקו לבאר שבע, ומונה 22,000 תושבים. שלומי+ מעלות- קרובות לקו הרכבת לנהריה, וביחד מונות יותר מ- 30,000 תושבים. וכמובן, שאין מה לדבר על הערים בתוך גוש דן וסביבתו... ראשון לציון מונה 225,000 תושבים, והיא מקבלת תחנת רכבת שלא תשרת שלושה רבעים מהאוכלוסייה, בעוד הקו במערב העיר לא נבנה. וכמובן שאין מה לדבר על חולון שקרובה מאוד למסילת האיילון, ואיתה בת ים. גם לרעננה אין תחנת רכבת, למרות שגם קו החוף וגם הקו לכפר סבא קרובים אליה מאוד, ורעננה מונה 80,000 תושבים. אז דווקא לאריאל???? לא נראה לכם חשוד?? לא נראה לכם שסדר העדיפויות מקולקל פה?
 

oren*

New member
סדר עדיפויות במדינת ישראל?

מסכים עם כל מילה של איליה!
שיקול היחידי בהקמת קו הרכבת לאריאל, הוא מיקומה הפוליטי.. מעבר לקו הירוק. עוד דוכמאות לישובים שמסילת הרכבת לא רחוקה מהם והם גדולים מאריאל וזקוקים יותר לרכבת: שדרות- קרובה מאוד לקו לאשקלון, ומונה 35,000 תושבים. קרית מלאכי- קרובה לקו לאשדוד, או לקו לבאר שבע, ומונה 22,000 תושבים. שלומי+ מעלות- קרובות לקו הרכבת לנהריה, וביחד מונות יותר מ- 30,000 תושבים. וכמובן, שאין מה לדבר על הערים בתוך גוש דן וסביבתו... ראשון לציון מונה 225,000 תושבים, והיא מקבלת תחנת רכבת שלא תשרת שלושה רבעים מהאוכלוסייה, בעוד הקו במערב העיר לא נבנה. וכמובן שאין מה לדבר על חולון שקרובה מאוד למסילת האיילון, ואיתה בת ים. גם לרעננה אין תחנת רכבת, למרות שגם קו החוף וגם הקו לכפר סבא קרובים אליה מאוד, ורעננה מונה 80,000 תושבים. אז דווקא לאריאל???? לא נראה לכם חשוד?? לא נראה לכם שסדר העדיפויות מקולקל פה?
סדר עדיפויות במדינת ישראל?
אתה עוד שואל אם הוא נראה לנו, אחרי הכתבות בעיתונים בשבועות האחרונים? מקום אחרון בחינוך, מקום 22 בכלכלה (העיקר שיש לכל אזרח טלפון סלולרי), עוני, אחוז מובטלים עולה (אפילו בגרמניה אחוז האבטלה יורד), לקיחת כספים ממשפחות נזקקות, אמהות חד הוריות, קשישים, נכים, חולים במחלות סופניות וכו... לא זכור פרוייקט או השקעה אחת בשנים האחרונות שבוצע כראוי תוך סדר עדיפויות הגיוני (נתב"ג 2000, חוצה ישראל, כביש תת קרקעי באזור הבורסה, רכבת קלה בתל-אביב ועוד ועוד ועוד...). לא אתפלא אם עוד מעט יהיו נתיבים לרוכבי גמלים באיילון. יופי שעושים קו רכבת לתושבי אריאל, אבל עם כל הכבוד יש כמה ערים קצת "פחות" עשירות שצריכות את הרכבת קודם.
 

akapulko2020

New member
לא נראה

סדר עדיפויות במדינת ישראל?
אתה עוד שואל אם הוא נראה לנו, אחרי הכתבות בעיתונים בשבועות האחרונים? מקום אחרון בחינוך, מקום 22 בכלכלה (העיקר שיש לכל אזרח טלפון סלולרי), עוני, אחוז מובטלים עולה (אפילו בגרמניה אחוז האבטלה יורד), לקיחת כספים ממשפחות נזקקות, אמהות חד הוריות, קשישים, נכים, חולים במחלות סופניות וכו... לא זכור פרוייקט או השקעה אחת בשנים האחרונות שבוצע כראוי תוך סדר עדיפויות הגיוני (נתב"ג 2000, חוצה ישראל, כביש תת קרקעי באזור הבורסה, רכבת קלה בתל-אביב ועוד ועוד ועוד...). לא אתפלא אם עוד מעט יהיו נתיבים לרוכבי גמלים באיילון. יופי שעושים קו רכבת לתושבי אריאל, אבל עם כל הכבוד יש כמה ערים קצת "פחות" עשירות שצריכות את הרכבת קודם.
לא נראה
לי שאריאל היא עיר "עשירה"-זו עיר של משפחות צעירות ועולים לרוב- אתה יודע,התנחלות ממניעים כלכליים וכל זה. אז ייתכן והשיקול בבניית קו רכבת לשם הוא פוליטי(ומה במדינה הזאת לא פוליטי?)-אבל מכאן ולטענה שאריאל היא עיר "עשירה" שלא "מגיע לה" לקבל רכבת?
 

wakshlak

New member
הערה קטנה...

סדר עדיפויות במדינת ישראל?
אתה עוד שואל אם הוא נראה לנו, אחרי הכתבות בעיתונים בשבועות האחרונים? מקום אחרון בחינוך, מקום 22 בכלכלה (העיקר שיש לכל אזרח טלפון סלולרי), עוני, אחוז מובטלים עולה (אפילו בגרמניה אחוז האבטלה יורד), לקיחת כספים ממשפחות נזקקות, אמהות חד הוריות, קשישים, נכים, חולים במחלות סופניות וכו... לא זכור פרוייקט או השקעה אחת בשנים האחרונות שבוצע כראוי תוך סדר עדיפויות הגיוני (נתב"ג 2000, חוצה ישראל, כביש תת קרקעי באזור הבורסה, רכבת קלה בתל-אביב ועוד ועוד ועוד...). לא אתפלא אם עוד מעט יהיו נתיבים לרוכבי גמלים באיילון. יופי שעושים קו רכבת לתושבי אריאל, אבל עם כל הכבוד יש כמה ערים קצת "פחות" עשירות שצריכות את הרכבת קודם.
הערה קטנה...
אני מסכים במאה אחוז שיש הרבה ערים שצריכות רכבת יותר מאריאל. אני מסכים שרכבת לאריאל היא שיקול פוליטי בלבד. אבל בלי קשר: רשמת "מקום 22 בכלכלה". אני חושב שמקום 22 בכלכלה במצב של מלחמה כמו שאנחנו היום הוא בסה"כ מאד גבוה. מקום 22 בכלכלה בעולם מתוך מעל ל - 170 מדינות בעולם זה דבר חיובי מאד יחסית לזה שאנחנו במלחמה עיקשת כבר שלוש שנים. ברור שמצבנו יחל להיות טוב יותר, אבל אל תשכח שדווקא היינו במקום פחות טוב לפני שהחלו כל המהומות. אני יודע זה מוזר, אבל בכל זאת להגדיר מקום 22 כשלילי זאת הגזמה לפי דעתי. שאלה נוספת: מה בדיוק הסיפור של הכביש מתחת לבורסה? מאיפה לאיפה הוא? מתי הוא יושלם? מתי החלה הבנייה?
 

alexUK

New member
מקום 22 בכלכלה?

סדר עדיפויות במדינת ישראל?
אתה עוד שואל אם הוא נראה לנו, אחרי הכתבות בעיתונים בשבועות האחרונים? מקום אחרון בחינוך, מקום 22 בכלכלה (העיקר שיש לכל אזרח טלפון סלולרי), עוני, אחוז מובטלים עולה (אפילו בגרמניה אחוז האבטלה יורד), לקיחת כספים ממשפחות נזקקות, אמהות חד הוריות, קשישים, נכים, חולים במחלות סופניות וכו... לא זכור פרוייקט או השקעה אחת בשנים האחרונות שבוצע כראוי תוך סדר עדיפויות הגיוני (נתב"ג 2000, חוצה ישראל, כביש תת קרקעי באזור הבורסה, רכבת קלה בתל-אביב ועוד ועוד ועוד...). לא אתפלא אם עוד מעט יהיו נתיבים לרוכבי גמלים באיילון. יופי שעושים קו רכבת לתושבי אריאל, אבל עם כל הכבוד יש כמה ערים קצת "פחות" עשירות שצריכות את הרכבת קודם.
מקום 22 בכלכלה?
נשמע לי נורא גבוה...מוזר
 

איליה.

New member
ל-wakshlak ולאלכס

מקום 22 בכלכלה?
נשמע לי נורא גבוה...מוזר
ל-wakshlak ולאלכס
אל תשכחו שרוב רובן של המדינות בעולם הן מדינות עולם שלישי. ישראל בתור מדינת עולם ראשון לא ראויה שישוו אותה עם מדינות עולם שלישי במדדים כלכליים. מקום 22 - פירושו בתחתית רשימת מדינות העולם הראשון, וזה נמוך. המלחמה היא גורם חשוב בכלכלה שלנו, אבל היא לא זאת שתוריד את ישראל למעמד של עולם שלישי. בואו ניכנס לפרופורציות, זה לא שתל אביב הפכה לעיר של חורבות, בסך הכל יש פיגוע פעם בשבוע. אני לא מזלזל חס וחלילה בפיגועים ובקורבנותיהם, יש לי את מלוא הכבוד אליהם, אני רק מכניס דברים לפרופורציה.
 

alexUK

New member
לצערי אם ההידרדרות החברתית תימשך

ל-wakshlak ולאלכס
אל תשכחו שרוב רובן של המדינות בעולם הן מדינות עולם שלישי. ישראל בתור מדינת עולם ראשון לא ראויה שישוו אותה עם מדינות עולם שלישי במדדים כלכליים. מקום 22 - פירושו בתחתית רשימת מדינות העולם הראשון, וזה נמוך. המלחמה היא גורם חשוב בכלכלה שלנו, אבל היא לא זאת שתוריד את ישראל למעמד של עולם שלישי. בואו ניכנס לפרופורציות, זה לא שתל אביב הפכה לעיר של חורבות, בסך הכל יש פיגוע פעם בשבוע. אני לא מזלזל חס וחלילה בפיגועים ובקורבנותיהם, יש לי את מלוא הכבוד אליהם, אני רק מכניס דברים לפרופורציה.
לצערי אם ההידרדרות החברתית תימשך
בקצב הזה - עוד נחלום לחזור למקום ה- 22. בינתיים לדעתי ישראל מתקרבת לאמריקה לטינית במהירות האפשרית מכל הבחינות, לצערי.
 

אביב ש

New member
אה... צריך להעמיד דברים על דיוקם.

סדר עדיפויות במדינת ישראל?
אתה עוד שואל אם הוא נראה לנו, אחרי הכתבות בעיתונים בשבועות האחרונים? מקום אחרון בחינוך, מקום 22 בכלכלה (העיקר שיש לכל אזרח טלפון סלולרי), עוני, אחוז מובטלים עולה (אפילו בגרמניה אחוז האבטלה יורד), לקיחת כספים ממשפחות נזקקות, אמהות חד הוריות, קשישים, נכים, חולים במחלות סופניות וכו... לא זכור פרוייקט או השקעה אחת בשנים האחרונות שבוצע כראוי תוך סדר עדיפויות הגיוני (נתב"ג 2000, חוצה ישראל, כביש תת קרקעי באזור הבורסה, רכבת קלה בתל-אביב ועוד ועוד ועוד...). לא אתפלא אם עוד מעט יהיו נתיבים לרוכבי גמלים באיילון. יופי שעושים קו רכבת לתושבי אריאל, אבל עם כל הכבוד יש כמה ערים קצת "פחות" עשירות שצריכות את הרכבת קודם.
אה... צריך להעמיד דברים על דיוקם.
מקום לא מדובר בהשגיות של מדינת ישראל בכלכלה במדד הזה (שפרסם האו"ם) אלא בהשקעה של מדינת ישראל בעצמה ובתושביה. אוספים נתונים (ביניהם גם צמיחה כלכלית) שהם לאו דווקא כלכליים, אלא גם חברתיים וכו' (השקעה מהתוצר לחינוך, השקעה בבריאות, מס' פלאפון לאדם, תוחלת חיים, מכוניות לאדם ודברים רבים דומים) ואותם מרכזים למדד אחד. ישראל אגב במרבית התחומים בחמישייה הפותחת (באחד המקומות הראשונים), והנושא שדוחף אותה "רק" למקום 22 הוא הירידה בצמיחה (הצמיחה הייתה שלילית השנה- המשק התכווץ), בהכנסות המדינה ובבטחון התושבים (טרור), ואילולא היו הדברים הללו ישראל הייתה מדורגת בין 10 המדינות הראשונות בעולם. חייבים להודות לאלוהים שלמרות כל מה שאנחנו עוברים, אומנם לא התקדמנו, אבל זה שלא נפלנו אחורה הוא גם הישג! אתה מציג את "מקום 22" כשלילי, וזה לא נכון. כל המדינות שלפנינו ראויות להיות שם, וזה לא שאנחנו מפגרים אחרי אפגניסטן ודרום מלזיה.... להפך, אנחנו עוקפים הרבה מדינות אחרות מפותחות לא פחות מאיתנו.
 

akapulko2020

New member
שדרות אמנם

מסכים עם כל מילה של איליה!
שיקול היחידי בהקמת קו הרכבת לאריאל, הוא מיקומה הפוליטי.. מעבר לקו הירוק. עוד דוכמאות לישובים שמסילת הרכבת לא רחוקה מהם והם גדולים מאריאל וזקוקים יותר לרכבת: שדרות- קרובה מאוד לקו לאשקלון, ומונה 35,000 תושבים. קרית מלאכי- קרובה לקו לאשדוד, או לקו לבאר שבע, ומונה 22,000 תושבים. שלומי+ מעלות- קרובות לקו הרכבת לנהריה, וביחד מונות יותר מ- 30,000 תושבים. וכמובן, שאין מה לדבר על הערים בתוך גוש דן וסביבתו... ראשון לציון מונה 225,000 תושבים, והיא מקבלת תחנת רכבת שלא תשרת שלושה רבעים מהאוכלוסייה, בעוד הקו במערב העיר לא נבנה. וכמובן שאין מה לדבר על חולון שקרובה מאוד למסילת האיילון, ואיתה בת ים. גם לרעננה אין תחנת רכבת, למרות שגם קו החוף וגם הקו לכפר סבא קרובים אליה מאוד, ורעננה מונה 80,000 תושבים. אז דווקא לאריאל???? לא נראה לכם חשוד?? לא נראה לכם שסדר העדיפויות מקולקל פה?
שדרות אמנם
קרובה ל"קו לאשקלון"-אך אין קו כזה,ולא יהיה עד דצמבר 2004 (כך ע"פ אתר הרכבת)-אחרי הבטחות לקיומו של קו זה אני עוקבת באופן אישי מאז שנת 95 בערך... וקו אין
 

mister K

New member
אינטרסים פוליטיים!

באריאל יש רק 16,400 נפש.
וכבר יש לשם כביש מהיר ועכשיו תהיה גם רכבת. לשם השוואה, בעפולה יש 39,000, בנצרת + נצרת עלית 106,000, בכרמיאל 43,000. המרחק בין עכו לכרמיאל הוא כמו המרחק מפתח תקוה לאריאל. המרחק מחיפה לנצרת ולעפולה גם הוא אינו גדול בהרבה. אז לא עדיף לקדם את הפרויקטים של רכבת לערי הפריפריה הגדולות לפני שסוללים מסילה לעיר קטנה כמו אריאל? שלא לדבר על חולון, בת ים והרכבות העירוניות בתל אביב ובחיפה.
אינטרסים פוליטיים!
שכתוצאה מהם יוציאו סכומי כסף עצומים על מנת לסלול רכבת לעיר קטנה של 16,400 תושבים בזמן שערים אחרות גדולות הרבה יותר יחכו בתור! אני לא אומר שלא מגיעה לתושבי אריאל רכבת, הרכבת מגיעה גם להם בדיוק כמו לכל תושב אחר במדינה. אבל איפה סדר העדיפויות ההגיוני??? אני לא מתפלא כשאני רואה מי יושב במשרד התחבורה. ואני לא רוצה להיכנס פה לפוליטיקה אבל אני בטוח שאם שר התחבורה לא היה ימני קיצוני סדר העדיפויות היה שונה במקצת. ושוב מושפעת התחבורה הציבורית שלנו מאינטרסים פוליטיים!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה