ברכבת אל אבו גוש

מצב
הנושא נעול.
ניכנס לתא הנהג

הקטרים
באתר ההקמה של מנהרה 3 נמצאים כרגע 13 קטרים זהים, מדגם DHD35 של היצרן השוודי GIA, שממוספרים 7001-7013.

בתמונה הזו מופיע 7004 שחנה בזמן הביקור שלי באיזור תחזוקת הציוד של האתר, כך שהזדמן לי לבחון אותו בשקט מקרוב.
ניכנס לתא הנהג
 
קטר 7010 (עם 7013)

הקטרים
באתר ההקמה של מנהרה 3 נמצאים כרגע 13 קטרים זהים, מדגם DHD35 של היצרן השוודי GIA, שממוספרים 7001-7013.

בתמונה הזו מופיע 7004 שחנה בזמן הביקור שלי באיזור תחזוקת הציוד של האתר, כך שהזדמן לי לבחון אותו בשקט מקרוב.
קטר 7010 (עם 7013)
כאן אפשר לראות את הצד עם הבלי-דלת של הקטר
 
זיווג ישבנים

הקטרים
באתר ההקמה של מנהרה 3 נמצאים כרגע 13 קטרים זהים, מדגם DHD35 של היצרן השוודי GIA, שממוספרים 7001-7013.

בתמונה הזו מופיע 7004 שחנה בזמן הביקור שלי באיזור תחזוקת הציוד של האתר, כך שהזדמן לי לבחון אותו בשקט מקרוב.
זיווג ישבנים
החיבור הקבוע-למחצה בין קטרים 7013 (מימין) ו-7010
 
אמנות ספרתית

הקטרים
באתר ההקמה של מנהרה 3 נמצאים כרגע 13 קטרים זהים, מדגם DHD35 של היצרן השוודי GIA, שממוספרים 7001-7013.

בתמונה הזו מופיע 7004 שחנה בזמן הביקור שלי באיזור תחזוקת הציוד של האתר, כך שהזדמן לי לבחון אותו בשקט מקרוב.
אמנות ספרתית
 
שילוב ידיים להמשך

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
שילוב ידיים להמשך
כך נראה המצמד האוטומטי הפרקי (knuckle coupler) שמחבר בין הקטר לקרונות ובינם לבין עצמם.

וגם בין רצף התמונות הזה לזה שיבוא בהמשך, ויסקור את הקרונות.
 
הקרונות

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
הקרונות
לצערי לא הצלחתי לאסוף עדיין פרטים מקיפים אודות הקרונות המשרתים באתר העבודות.

מה שברור זה שכולם סופקו על-ידי חברת MSD הגרמנית, שהיא חברת בת של יצרן מכונות הכרייה עצמן, Herrenknecht.

כמו-כן נראה שכמעט כל הקרונות הם בעלי ארבעה גלגלים בלבד, ולא חוגוניים, ושישנם חמישה סוגים של קרונות בשימוש:
קרונות סגמנטים
קרונות שטוחים (לפחות שני סוגים)
קרונות נוסעים
קרון(ות?) רפש משפכי

במפעל הסגמנטים מצאתי ערימה של קרונות סגמנטים ושטוחים, אבל לא מצאתי סיבה להימצאותם שם.
 
עריסות לסגמנטים

הקרונות
לצערי לא הצלחתי לאסוף עדיין פרטים מקיפים אודות הקרונות המשרתים באתר העבודות.

מה שברור זה שכולם סופקו על-ידי חברת MSD הגרמנית, שהיא חברת בת של יצרן מכונות הכרייה עצמן, Herrenknecht.

כמו-כן נראה שכמעט כל הקרונות הם בעלי ארבעה גלגלים בלבד, ולא חוגוניים, ושישנם חמישה סוגים של קרונות בשימוש:
קרונות סגמנטים
קרונות שטוחים (לפחות שני סוגים)
קרונות נוסעים
קרון(ות?) רפש משפכי

במפעל הסגמנטים מצאתי ערימה של קרונות סגמנטים ושטוחים, אבל לא מצאתי סיבה להימצאותם שם.
עריסות לסגמנטים
הקרונות המיועדים לנשיאת סגמנטים בנויים כקרונות שטוחים, עם היצרות בשילדה ובמשטח בין שני צידי העריסה עליה מונחות ערימות הסגמנטים. לא הצלחתי לברר האם יש הבדל בין הקרונות המיועדים לקחת את שני סוגי ערימות הסגמנטים, אבל נראה שהסגמנטים הנישאים על הקרונות לא רתומים אליהם בכל צורה.

כאמור, נראה שרכבות המשרתות את מכונות הכרייה כוללות ארבעה קרונות כאלו בכל אחת.
 
שטוחים

הקרונות
לצערי לא הצלחתי לאסוף עדיין פרטים מקיפים אודות הקרונות המשרתים באתר העבודות.

מה שברור זה שכולם סופקו על-ידי חברת MSD הגרמנית, שהיא חברת בת של יצרן מכונות הכרייה עצמן, Herrenknecht.

כמו-כן נראה שכמעט כל הקרונות הם בעלי ארבעה גלגלים בלבד, ולא חוגוניים, ושישנם חמישה סוגים של קרונות בשימוש:
קרונות סגמנטים
קרונות שטוחים (לפחות שני סוגים)
קרונות נוסעים
קרון(ות?) רפש משפכי

במפעל הסגמנטים מצאתי ערימה של קרונות סגמנטים ושטוחים, אבל לא מצאתי סיבה להימצאותם שם.
שטוחים
כאמור יש שני סוגים של קרונות שטוחים - רובם בעלי ארבעה גלגלים, אבל יש גם כאלו עם חוגונים, כנראה בשביל מטענים כבדים יותר, כמו הקרון שבתמונה, שעומד לא רחוק משטח התחזוקה, ועליו כמה קוביות בטון וזרוע של ציוד מכני כלשהו.
 
זווית נוספת

שטוחים
כאמור יש שני סוגים של קרונות שטוחים - רובם בעלי ארבעה גלגלים, אבל יש גם כאלו עם חוגונים, כנראה בשביל מטענים כבדים יותר, כמו הקרון שבתמונה, שעומד לא רחוק משטח התחזוקה, ועליו כמה קוביות בטון וזרוע של ציוד מכני כלשהו.
זווית נוספת
 
מכולות משפכיות

שטוחים
כאמור יש שני סוגים של קרונות שטוחים - רובם בעלי ארבעה גלגלים, אבל יש גם כאלו עם חוגונים, כנראה בשביל מטענים כבדים יותר, כמו הקרון שבתמונה, שעומד לא רחוק משטח התחזוקה, ועליו כמה קוביות בטון וזרוע של ציוד מכני כלשהו.
מכולות משפכיות
על הקרונות השטוחים ניתן להעמיס מכולות יעודיות, כמו מכולות המשפך שבתמונה, בהן מובילים חצץ לדייס. המכולות מונפות בתוך מכונת הכרייה באמצעות הכננת.

את המכולות סיפקה אותה יצרנית ממנה הגיעו הקרונות
 
קרונות הנוסעים

הקרונות
לצערי לא הצלחתי לאסוף עדיין פרטים מקיפים אודות הקרונות המשרתים באתר העבודות.

מה שברור זה שכולם סופקו על-ידי חברת MSD הגרמנית, שהיא חברת בת של יצרן מכונות הכרייה עצמן, Herrenknecht.

כמו-כן נראה שכמעט כל הקרונות הם בעלי ארבעה גלגלים בלבד, ולא חוגוניים, ושישנם חמישה סוגים של קרונות בשימוש:
קרונות סגמנטים
קרונות שטוחים (לפחות שני סוגים)
קרונות נוסעים
קרון(ות?) רפש משפכי

במפעל הסגמנטים מצאתי ערימה של קרונות סגמנטים ושטוחים, אבל לא מצאתי סיבה להימצאותם שם.
קרונות הנוסעים
למעשה, זה קצת יומרני לקרוא לטלטוליות האלו 'קרונות נוסעים', ובעצם מבחינה טכנית אלו קרונות שטוחים שהתקינו עליהם מודולים מזוודים לנשיאת אנשים, גם הם מתוצרת MSD.

אפשר לראות שרוב החלונות פורקו מקרונות אלו, ומניסיוני כנראה שזה עדיף ככה, למרות הכמות האסטרונומית של האבק שנכנסת פנימה.
 
זווית שונה

קרונות הנוסעים
למעשה, זה קצת יומרני לקרוא לטלטוליות האלו 'קרונות נוסעים', ובעצם מבחינה טכנית אלו קרונות שטוחים שהתקינו עליהם מודולים מזוודים לנשיאת אנשים, גם הם מתוצרת MSD.

אפשר לראות שרוב החלונות פורקו מקרונות אלו, ומניסיוני כנראה שזה עדיף ככה, למרות הכמות האסטרונומית של האבק שנכנסת פנימה.
זווית שונה
 
מחלקה ראשונה

קרונות הנוסעים
למעשה, זה קצת יומרני לקרוא לטלטוליות האלו 'קרונות נוסעים', ובעצם מבחינה טכנית אלו קרונות שטוחים שהתקינו עליהם מודולים מזוודים לנשיאת אנשים, גם הם מתוצרת MSD.

אפשר לראות שרוב החלונות פורקו מקרונות אלו, ומניסיוני כנראה שזה עדיף ככה, למרות הכמות האסטרונומית של האבק שנכנסת פנימה.
מחלקה ראשונה
הנוסע הבודד שליווה אותנו, בלי שום סיבה נראית לעין, פנימה והחוצה, דווקא חשב יותר בכיוון של קרון שינה - הוא היה איטלקי, אז אולי נמאס לו לנצל את שעות הפנאי באכילת חומוס בישובים השכנים.

המושבים עשויים ספוג, ויכולים להיות נוחים לישיבה קצרה בלי זעזועים...
 
טרמינל ז'ה טם

קרונות הנוסעים
למעשה, זה קצת יומרני לקרוא לטלטוליות האלו 'קרונות נוסעים', ובעצם מבחינה טכנית אלו קרונות שטוחים שהתקינו עליהם מודולים מזוודים לנשיאת אנשים, גם הם מתוצרת MSD.

אפשר לראות שרוב החלונות פורקו מקרונות אלו, ומניסיוני כנראה שזה עדיף ככה, למרות הכמות האסטרונומית של האבק שנכנסת פנימה.
טרמינל ז'ה טם
לקרונות הנוסעים דלת אחת בלבד בכל קרון, והקרונות בשתי המנהרות מסודרים כך שהדלתות פונות כולן לעבר הרחבה המרכזית הסמוכה לפורטלים - אני מניח שזה בכדי להקל על גישת ה-'נוסעים'. במנהרה הצפונית זה גם מתאים לצד של מעבר הולכי הרגל לאורך מכונת הכרייה - מעניין אם במנהרה הדרומית מכונת הכרייה בנוייה כתמונת ראי של חברתה הצפונית?
 
קרון רפש

הקרונות
לצערי לא הצלחתי לאסוף עדיין פרטים מקיפים אודות הקרונות המשרתים באתר העבודות.

מה שברור זה שכולם סופקו על-ידי חברת MSD הגרמנית, שהיא חברת בת של יצרן מכונות הכרייה עצמן, Herrenknecht.

כמו-כן נראה שכמעט כל הקרונות הם בעלי ארבעה גלגלים בלבד, ולא חוגוניים, ושישנם חמישה סוגים של קרונות בשימוש:
קרונות סגמנטים
קרונות שטוחים (לפחות שני סוגים)
קרונות נוסעים
קרון(ות?) רפש משפכי

במפעל הסגמנטים מצאתי ערימה של קרונות סגמנטים ושטוחים, אבל לא מצאתי סיבה להימצאותם שם.
קרון רפש
אני חושב שהכותרת פחות מעליבה ממה שהיא נשמעת, אבל חייב להודות שזו הפעם הראשונה שנתקלתי בקרון עם שם כזה.

אינני יודע כמה כאלו יש באתר - ראיתי רק אחד, שעמד במתחם התחזוקה. למיטב הבנתי, הוא משמש לפינוי הרפש שמצטבר בתעלות פינוי הרפש לאורך המנהרות. לצורך כך, נכנס איתו למנהרה מחפרון (אני מניח שעל קרון שטוח).

במחשבה שנייה, טעיתי כשכתבתי בהודעה למעלה שזה קרון משפכי - פורקים אותו על-ידי הטיית הארגז שלו, שאחד מקירותיו מותקן על ציר. כמובן שצריך בשביל זה מקום שהמסילה נמצאת בצמידות לתהום (יש כזה!)
 
זווית נוספת

קרון רפש
אני חושב שהכותרת פחות מעליבה ממה שהיא נשמעת, אבל חייב להודות שזו הפעם הראשונה שנתקלתי בקרון עם שם כזה.

אינני יודע כמה כאלו יש באתר - ראיתי רק אחד, שעמד במתחם התחזוקה. למיטב הבנתי, הוא משמש לפינוי הרפש שמצטבר בתעלות פינוי הרפש לאורך המנהרות. לצורך כך, נכנס איתו למנהרה מחפרון (אני מניח שעל קרון שטוח).

במחשבה שנייה, טעיתי כשכתבתי בהודעה למעלה שזה קרון משפכי - פורקים אותו על-ידי הטיית הארגז שלו, שאחד מקירותיו מותקן על ציר. כמובן שצריך בשביל זה מקום שהמסילה נמצאת בצמידות לתהום (יש כזה!)
זווית נוספת
בה רואים בבירור את מנגנון הטיית הארגז
 
לוחית יצרן

קרון רפש
אני חושב שהכותרת פחות מעליבה ממה שהיא נשמעת, אבל חייב להודות שזו הפעם הראשונה שנתקלתי בקרון עם שם כזה.

אינני יודע כמה כאלו יש באתר - ראיתי רק אחד, שעמד במתחם התחזוקה. למיטב הבנתי, הוא משמש לפינוי הרפש שמצטבר בתעלות פינוי הרפש לאורך המנהרות. לצורך כך, נכנס איתו למנהרה מחפרון (אני מניח שעל קרון שטוח).

במחשבה שנייה, טעיתי כשכתבתי בהודעה למעלה שזה קרון משפכי - פורקים אותו על-ידי הטיית הארגז שלו, שאחד מקירותיו מותקן על ציר. כמובן שצריך בשביל זה מקום שהמסילה נמצאת בצמידות לתהום (יש כזה!)
לוחית יצרן
קרון הרפש היה היחיד שראיתי באתר עם זיהוי אישי כלשהו - לוחית היצרן של MSD, בה מוסבר שזה קרון רפש (אחרת לא הייתי מזהה...) בעל טארה של 5.4 טון וקיבולת של 10 מטר מעוקב, ואפילו רשום מספר יצרן - MuC125 משנת 2012 (כלומר, אני מניח שזה קרון הרפש ה-125 שיוצר על-ידם).
 
תודה על השירשור


ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
תודה על השירשור

אותי הכי עניינו התמונות מהקרביים של המפלצת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה