עמדת השליטה של הקטרניכנס לתא הנהג
שילוב ידיים להמשךברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.
בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.
אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.
ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
הקרונותברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.
בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.
אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.
ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
עריסות לסגמנטיםהקרונות
לצערי לא הצלחתי לאסוף עדיין פרטים מקיפים אודות הקרונות המשרתים באתר העבודות.
מה שברור זה שכולם סופקו על-ידי חברת MSD הגרמנית, שהיא חברת בת של יצרן מכונות הכרייה עצמן, Herrenknecht.
כמו-כן נראה שכמעט כל הקרונות הם בעלי ארבעה גלגלים בלבד, ולא חוגוניים, ושישנם חמישה סוגים של קרונות בשימוש:
קרונות סגמנטים
קרונות שטוחים (לפחות שני סוגים)
קרונות נוסעים
קרון(ות?) רפש משפכי
במפעל הסגמנטים מצאתי ערימה של קרונות סגמנטים ושטוחים, אבל לא מצאתי סיבה להימצאותם שם.
שטוחיםהקרונות
לצערי לא הצלחתי לאסוף עדיין פרטים מקיפים אודות הקרונות המשרתים באתר העבודות.
מה שברור זה שכולם סופקו על-ידי חברת MSD הגרמנית, שהיא חברת בת של יצרן מכונות הכרייה עצמן, Herrenknecht.
כמו-כן נראה שכמעט כל הקרונות הם בעלי ארבעה גלגלים בלבד, ולא חוגוניים, ושישנם חמישה סוגים של קרונות בשימוש:
קרונות סגמנטים
קרונות שטוחים (לפחות שני סוגים)
קרונות נוסעים
קרון(ות?) רפש משפכי
במפעל הסגמנטים מצאתי ערימה של קרונות סגמנטים ושטוחים, אבל לא מצאתי סיבה להימצאותם שם.
זווית נוספתשטוחים
כאמור יש שני סוגים של קרונות שטוחים - רובם בעלי ארבעה גלגלים, אבל יש גם כאלו עם חוגונים, כנראה בשביל מטענים כבדים יותר, כמו הקרון שבתמונה, שעומד לא רחוק משטח התחזוקה, ועליו כמה קוביות בטון וזרוע של ציוד מכני כלשהו.
מכולות משפכיותשטוחים
כאמור יש שני סוגים של קרונות שטוחים - רובם בעלי ארבעה גלגלים, אבל יש גם כאלו עם חוגונים, כנראה בשביל מטענים כבדים יותר, כמו הקרון שבתמונה, שעומד לא רחוק משטח התחזוקה, ועליו כמה קוביות בטון וזרוע של ציוד מכני כלשהו.
קרונות הנוסעיםהקרונות
לצערי לא הצלחתי לאסוף עדיין פרטים מקיפים אודות הקרונות המשרתים באתר העבודות.
מה שברור זה שכולם סופקו על-ידי חברת MSD הגרמנית, שהיא חברת בת של יצרן מכונות הכרייה עצמן, Herrenknecht.
כמו-כן נראה שכמעט כל הקרונות הם בעלי ארבעה גלגלים בלבד, ולא חוגוניים, ושישנם חמישה סוגים של קרונות בשימוש:
קרונות סגמנטים
קרונות שטוחים (לפחות שני סוגים)
קרונות נוסעים
קרון(ות?) רפש משפכי
במפעל הסגמנטים מצאתי ערימה של קרונות סגמנטים ושטוחים, אבל לא מצאתי סיבה להימצאותם שם.
זווית שונהקרונות הנוסעים
למעשה, זה קצת יומרני לקרוא לטלטוליות האלו 'קרונות נוסעים', ובעצם מבחינה טכנית אלו קרונות שטוחים שהתקינו עליהם מודולים מזוודים לנשיאת אנשים, גם הם מתוצרת MSD.
אפשר לראות שרוב החלונות פורקו מקרונות אלו, ומניסיוני כנראה שזה עדיף ככה, למרות הכמות האסטרונומית של האבק שנכנסת פנימה.
מחלקה ראשונהקרונות הנוסעים
למעשה, זה קצת יומרני לקרוא לטלטוליות האלו 'קרונות נוסעים', ובעצם מבחינה טכנית אלו קרונות שטוחים שהתקינו עליהם מודולים מזוודים לנשיאת אנשים, גם הם מתוצרת MSD.
אפשר לראות שרוב החלונות פורקו מקרונות אלו, ומניסיוני כנראה שזה עדיף ככה, למרות הכמות האסטרונומית של האבק שנכנסת פנימה.
טרמינל ז'ה טםקרונות הנוסעים
למעשה, זה קצת יומרני לקרוא לטלטוליות האלו 'קרונות נוסעים', ובעצם מבחינה טכנית אלו קרונות שטוחים שהתקינו עליהם מודולים מזוודים לנשיאת אנשים, גם הם מתוצרת MSD.
אפשר לראות שרוב החלונות פורקו מקרונות אלו, ומניסיוני כנראה שזה עדיף ככה, למרות הכמות האסטרונומית של האבק שנכנסת פנימה.
קרון רפשהקרונות
לצערי לא הצלחתי לאסוף עדיין פרטים מקיפים אודות הקרונות המשרתים באתר העבודות.
מה שברור זה שכולם סופקו על-ידי חברת MSD הגרמנית, שהיא חברת בת של יצרן מכונות הכרייה עצמן, Herrenknecht.
כמו-כן נראה שכמעט כל הקרונות הם בעלי ארבעה גלגלים בלבד, ולא חוגוניים, ושישנם חמישה סוגים של קרונות בשימוש:
קרונות סגמנטים
קרונות שטוחים (לפחות שני סוגים)
קרונות נוסעים
קרון(ות?) רפש משפכי
במפעל הסגמנטים מצאתי ערימה של קרונות סגמנטים ושטוחים, אבל לא מצאתי סיבה להימצאותם שם.
זווית נוספתקרון רפש
אני חושב שהכותרת פחות מעליבה ממה שהיא נשמעת, אבל חייב להודות שזו הפעם הראשונה שנתקלתי בקרון עם שם כזה.
אינני יודע כמה כאלו יש באתר - ראיתי רק אחד, שעמד במתחם התחזוקה. למיטב הבנתי, הוא משמש לפינוי הרפש שמצטבר בתעלות פינוי הרפש לאורך המנהרות. לצורך כך, נכנס איתו למנהרה מחפרון (אני מניח שעל קרון שטוח).
במחשבה שנייה, טעיתי כשכתבתי בהודעה למעלה שזה קרון משפכי - פורקים אותו על-ידי הטיית הארגז שלו, שאחד מקירותיו מותקן על ציר. כמובן שצריך בשביל זה מקום שהמסילה נמצאת בצמידות לתהום (יש כזה!)
לוחית יצרןקרון רפש
אני חושב שהכותרת פחות מעליבה ממה שהיא נשמעת, אבל חייב להודות שזו הפעם הראשונה שנתקלתי בקרון עם שם כזה.
אינני יודע כמה כאלו יש באתר - ראיתי רק אחד, שעמד במתחם התחזוקה. למיטב הבנתי, הוא משמש לפינוי הרפש שמצטבר בתעלות פינוי הרפש לאורך המנהרות. לצורך כך, נכנס איתו למנהרה מחפרון (אני מניח שעל קרון שטוח).
במחשבה שנייה, טעיתי כשכתבתי בהודעה למעלה שזה קרון משפכי - פורקים אותו על-ידי הטיית הארגז שלו, שאחד מקירותיו מותקן על ציר. כמובן שצריך בשביל זה מקום שהמסילה נמצאת בצמידות לתהום (יש כזה!)
תודה על השירשורברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.
בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.
אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.
ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.