בקשת עזרה

paperTiger

New member
בקשת עזרה

שלום חברים יקרים. לפני מספר שנים כשציפיתי להולדת בני הראשון התייעצתי עם חברי הפורום ואף באתי למפגש קה"ל. בסופו של דבר לא מלתי את בני שהיום בן ארבע וכעת יש לי בן נוסף שנולד לפני ארבעה חודשים. לפני מספר שבועות עשינו לקטן בדיקת שתן לאחר שהיה לו חום מתמשך וגילו לו חיידק בשם קלבסיאלה פנומוניה בתרבית. כמובן שבשל גילו הקט אשפזו אותו עם אנטיביוטיקה ובכל סבב רופאים טרחו לציין שהוא "לא נימול". כעת רופא מומחה לדרכי השתן שהוא ישראלי לשעבר היושב כעת בארה"ב ומיודד עם משפחתי, אומר שבמקרים שיש כזה חידק לילד לא נימול הוא ממליץ להוריו למול אותו (כשההורים נוצרים ובנם לא נימול מלכתחילה). כמו כן עלי לעשות לו בדיקה מאד לא נעימה (VCUG) הכרוכה בהחדרת קטטר כדי לפסול משהו שנקרא ריפלקס - שתן מזוהם חוזר לאזור מערכת השתן ועושה שם בלגאן. יצאתי מתוך הנחה כשקיבלתי את ההחלטה שיכולים להיות זיהומים בדרכי השתן. אני מניח שבסביבה שבה רוב הזכרים אינם נימולים מתייחסים אחרת לתופעות כאלה. לא נראה לי הגיוני למול ילד בגלל חידק חוזר בשתן אבל המיקרוב הספציפי הזה הוא כנראה מסוכן ובת זוגי מתחילה להשמיע קולות של לחתוך. אני מבועת מלעשות טעות לכאן או לכאן. כמה שאלות: 1) האם מישהו מההורים לילד לא נימול נתקל בדלקות חוזרות בדרכי השתן או בהופעת חידק בבדיקות שתן שגרתיות שהלחיצו את הרופאים וכיצד התמודדתם עם זה? 2) האם אתם מכירים רופא באזור ת"א שמנוסה בטיפול בילדים עם עורלה? בתודה מראש.
 

דיאנה1

New member
מקווה שיסתדר ../images/Emo24.gif

אני לא רופאה ולא נתקלתי במצב בעצמי, אבל יש לי תהייה בנושא - אם הבעיה היא רפלוקס, מה יועיל למול אותו? הרי הבעיה היא פנימית ולא חיצונית ואין קשר לעורלה. אני סבלתי מרפלוקס בדרכי השתן כשהייתי קטנה במשך הרבה שנים, אז קודם כל אל תבהלו זה לא כל כך נורא... מזל שאף אחד לא אמר להורים שלי למול אותי בגלל זה
ועוד דבר קטן הרופא הזה לא מייצג את הדעה הרווחת בארה"ב. אנחנו גרים בארה"ב ופעם היה לבן שלי חום בלתי מוסבר. אמרתי לרופא מיוזמתי שהוא לא נימול ואולי כדאי לבדוק דלקת בדרכי השתן - והוא אמר לי שזה לא משהו שצריך להגדיל את הסיכוי לדלקת בדרכי השתן, בטח לא באופן משמעותי והוא לא נוהג לבדוק באופן מיוחד בנים לא נימולים יותר מאשר נימולים. בכל זאת בגלל שביקשתי הוא עשה לו בדיקת שתן (שיצאה נקיה).
 
כמה קשה! ../images/Emo201.gif

כל כך מלחיץ כשתינוק חולה ככה, ועוד כל הדאגה הנוספת הזאת עליכם. אני לא יודעת מה הייתי עושה במקומכם. ניתוח כטיפול בחיידק נשמע מגוחך, אבל אני בטוחה שהרופאים ימליצו על זה, אני מנחשת שהם ילחצו לעשות את זה בדחיפות, ואני כמעט בטוחה שהם טועים (אבל אני כמובן לגמרי לא רופאה). ממקומי הנוח ליד המחשב, עם שני ילדים בריאים ישנים במיטה, אני חושבת כך: להתייחס לזה כמו לכל ניתוח אחר, לשאול שאלות קשות, כמו: מה הקשר ולמה זה נחוץ והאם אין טיפול אפשרי אחר, לבקש חוות דעת שנייה, להתעקש להבין עד הסוף את כל הפרטים. אבל יש מצבים שהרופאים באים ואומרים: צריך לעשות כך או אחרת, עכשיו, מיד, תחליטו על המקום! והם מביאים איתם את כל הסמכות הרפואית שלהם, ולמרות שאתם יודעים שאין להם ידע וניסיון בתחום וקרוב לודאי שהם טועים, איך אפשר לקחת את האחריות הזאת? אז המון תמיכה ואמפתיה שלוחה אליכם במצב הקשה הזה. הכי הכי חשוב שירגיש טוב ויבריא הקטן, וגם אם הוא יצא מזה מינוס עורלה - מצבו לא פחות טוב משל רוב התינוקות הישראלים. ההחלטה שלכם תישאר נכונה בדיעבד: כי לא חותכים אלא אם כן יש בעיה, אם יש בעיה - אז שוקלים לחתוך, ולפעמים חותכים. כמו תוספתן. ובכלל, מוטב בגיל ארבעה חודשים מאשר בגיל שמונה ימים. והעיקר שיהיה בריא!
 
החלמה מהירה לילד...

כאמור, לא צריך לחתוך בגלל בעיה כזו. גם לנימולים יש דלקות בדרכי השתן. הילד יונק? אם כן, אפשר לתת לאמא חמוציות (בקפסולות). עד כמה שאני זוכרת אין התווית נגד להנקה (אבל עדיף לשאול איש מקצוע בכל מקרה, אין לי חומר מקצועי על זה לידי) וזה אמור לעזור. אצל כמה וכמה מבוגרים זה עבד הרבה יותר טוב מאנטיביוטיקה, אני מקווה שכך יהיה גם אצל הקטן.
 
אני רוצה לומר , בלי להעליב, שאיני

מסכימה עם הפטנט של חמוציות לאמא, זה לא נראה לי מספיק אפקטיבי כשיש תינוק חולה.
 

She Dolphin

New member
כי בכל הכתבות שהבאת

מדובר על יתרונות צריכת מיץ חמוציות לאם ולא לתינוק היונק, ואל זה התיחסו הגולשות שהגיבו מעליך לנושא. כאחת שעוסקת במקצועה בתחום ההנקה, לא הייתי ממליצה במקרה של דלקת בדרכי השתן אצל תינוק להסתפק רק בנסיון לשפר את המצב בעזרת שתיית מיץ חמוציות ע"י האם. לא ידוע לי על משהו מוכח שמעיד על כך שזה עוזר.
 

doron1955

New member
לא להתפק רק

ההרגשה היא שדוחים על הסף פיתרונות "עדינים" טוב ללמוד על הדרכים הטיבעיות להתמודד עם חיינו גם להמשך... כרפואה מונעת
 

אם פי 3

New member
כי חלק ניכר מהפעולה

היא על ידי "החמצת" השתן, וזו תכונה שלמיטב הבנתי, לא עוברת בחלב (החלב הוא בסיסי, ולא יהפוך לחומצי). אם התינוק עצמו היה צורך חמוציות, זה היה יכול להועיל, אבל עד גיל חצי שנה, תינוק אמור לצרוך רק חלב אם (או לכל הפחות, תמ"ל) ובטח לא פרי חומצי כל כך.
 

אם פי 3

New member
אוי!

גמצלנו היתה דלקת בדרכי השתן (חיידק אחר), חד פעמית, ובלי קשר להיותו בלתי נימול (הגיע מאלח דם). הוא היה בן כמעט שנה, וזה קצת שונה, אבל גם אצלנו הרופאים נלחצו מעבר לנתונים בשטח (לא היה לו חום בכלל, למשל, והם התייחסו כאילו זו דלקת חמורה) והתייחסו לאי המילה, וגם איימו עלי שהוא יצטרך דיאליזה בגיל 40, אם לא אתן לו טיפול מונע (וכמה חודשים אח"כ, כשסוף סוף הגענו לנפרולוג העמוס, הוא הסכים איתנו, בניגוד לדעתו הקודמת, שאין צורך למול או לתת טיפול מונע...). בגיל של בנכם, יתכן שיש הגיון בביצוע בדיקת הרפלוקס, על אף שהיא בדיקה מאד לא נעימה (רע לי כשאני נזכרת בה, במיוחד שאצלנו, זו היתה לדעתי בדיקה מיותרת, ביחס לנתונים), כדי לחשוב איך לפעול הלאה - טיפול אנטיביוטי מונע, או טיפול אחר (אלטרנטיבי כלשהו), או שלא נדרש כל טיפול, מעבר לנקודתי, וזהו אירוע חד פעמי. בכל מקרה, ממליצה על מתן פרוביוטיקה, לאחר מתן האנטביוטיקה (יש גם לתינוקות, ואם הוא יונק, אפשר לסחוט או לשאוב מעט חלב אם, לערבב עם האבקה, ולתת בכפית או במזרק). אם יש רפלוקס - מדובר על מום פנימי במערכת השתן (שלעיתים קרובות מסתדר עם הזמן) ואין שום קשר לעורלה, ולכן אין תועלת במילה. גם אם מדובר על אלח דם (ולפי מה שדיברו בחדשות על החיידק, נשמע שזה חיידק שמגיע מתוך המערכת ולא מבחוץ) אין קשר למילה. מילה לא מועילה למניעת דלקות בדרכי השתן - גם לא כשיש דלקות חוזרות. גם התועלת של חמוציות, כשהאם המיניקה צורכת אותן, למיטב הבנתי, מוגבלת (הן כן מועילות בצריכה של המטופל עצמו, אבל לא הייתי נותנת בגיל הזה). חשוב לשים לב שאף אחד לא מנסה להפשיל את העורלה (להיות מוכנים לבלימה פיזית של הפעולה). כדאי להתייעץ עם "המנתח" מהפורום (במסר, או דרך אורית ג. - יש לה את הטלפון). למרות שהוא רופא מתחום רפואי אחר, לי הוא עזר רבות, להבין את הסיטואציה, ומכאן לגבש את הפעולות שלי, גם כשהיו שונות מהמלצות הרופאים (וכאמור, למרות בקורת עזה תוך כדי, זכינו לאישור בדיעבד).
 
הרופא המיודד עם המשפחה

1.האם הרופא המיודד עם המשפחה ויושב בארצות הברית, בדק את בינך? 2. האם המלצתו הועברה אליך ישירות או דרך המשפחה? 3. האם הרופאים שטרחו כל כך לציין שהוא לא נימול גם המליצו לך על מילה?
 

paperTiger

New member
כמה הבהרות

תודה על תגובתכם מהירה. 1) אני מניח שב"טרול" הכוונה היא למישהו המעוניין לספר לכם סיפורים מצוצים מהאצבע. יצרתי קשר עם קה"ל דרך האימייל. המאמר שיש לכם "סיפורו של אבא של טל" הוא ממני. אני אמיתי וכך גם הסיפור. נא להתייחס ברצינות הראויה. תודה. 2) הרופא המיודד עם המשפחה לא בדק את בני אך שמע את הסיפור ואת שם החידק שהתגלה בבדיקה. אין בכוונתי לקחת את המלצתו כמות שהיא אולם זה ללא ספק יגביר לחץ עלי מכל עבר לחתוך (הורים ובת זוג). יש כאן בעיה עקרונית שחלקכם ודאי מכירים: ברגע שמחליטים לעשות משהו שונה מהכלל (מילה, חיסונים, זרם חינוך וכד') כל דבר רע שקורה ישר קל להאשים את ההחלטה ההיא. זה מה שאני חווה עכשיו. כל מי שלא היה שלם עם ההחלטה המקורית שלי עכשיו מנצל את ההזדמנות לשאול אם אולי בכל זאת לא כדאי לחתוך. "הרי הרופאים אומרים שזה קשור...". 3) כמה מהרופאים ששאלתי בבי"ח דנה טענו שבספרות יש מחקרים המראים שכיחות גבוהה יותר של דלקות בדרכי השתן אצל ילדים שלמים. זה לא מפריע לי. לקחתי אפשרות זו בחשבון כשקיבלתי את ההחלטה. מה שמפחיד בסיטואציה הנוכחית הוא החידק הספציפי שהפחידו אותי בסיפורים לגבי הסיבוכים שהוא עלול לגרום אם לא נטפל בו. אגב, זה היה לפני שהתפרסם הסיפור לגבי הגרסה הקטלנית שלו. בשורה התחתונה, אם לא תתגלה בעיה של ריפלקס והחידק הזה יחזור ויופיע מדי פעם בבדיקות שנעשה, אני רואה סיטואציה שבה רופאים יאמרו שהוא מגיע מהעורלה "שהיא בית גידול לחיידקים" (דברי רופאה מאיכילוב) ושלכן צריך לחתוך. אני מעדיף בשל כך ליצור קשר עם מישהו מנוסה בתחום ולא במי שמוטה מהעובדה ש-99% מהילדים שהוא רואה הם חתוכים. שוב תודה.
 
לחברים שלי היה אותו סיפור

הם היו עכשיו שנה בארה"ה במסגרת העבודה, ולילד שלהם בן שנתיים (לא נימול כמובן) היתה פעמיים דלקת בדרכי השתן (עם תרבית חיובית). הרופא שם אכן ציין שיש שכיחות גבוהה יותר של דלקות בדרכי השתן בלא-נימולים, והם ביצעו שם אולטרא-סאונד כליות שהעלה חשד לריפלוקס, ואז ביצעו את הבדיקה שציינת והיא יצאה תקינה. הרופא אמר להם שאם תהיה שוב דלקת הוא ממליץ לבצע מילה, אך אצלם הדלקת הופיעה לאחר שהייה בבריכה, והוא המליץ להם לא ללכת לבריכה יותר. אצלך מדובר בגיל צעיר הרבה יותר, הייתי מוודאת שטכנאי הרנטגן שיבצע את הבדיקה יודע להתעסק עם לא נימולים (וזו אכן בעיה בארצנו). בתור אמא לילד שלא נימול בעיקר בגלל התעקשות שלי שלא לבצע פעולה כירורגית שלא לצורך (והזעזוע שמעבירה בי המחשבה על הטקס הפרימיטיבי הזה), אני חושבת שאם היו מתגלים סיבוכים בגלל שלא מלתי, הייתי כן שוקלת לבצע את המילה.
 
../images/Emo24.gif חיבוק ממני וגם מזל טוב

להולדת התינוק. אני מאמינה שבעזרת טיפול מתאים יתגברו על החיידק והוא יהיה בריא!!! ומעל הכל לפי מיטב נסיוני בעורלה אין לה קשר כאן לדלקת. שימו לב גם לאמ פי 3 היה לה מקרה דומה. חוץ מזה , מי שיכול לעזור (כתבתם איפה אתם גרים? אתם יכולים לעשות זאת בקומונה של קה"ל אם יותר נח לכם זהו פורום פרטי וסגור רק להורים). מוזמן לשלוח לכם את הטלפון שלו ללא חשש אני שוב מעידה שאין כאן שום טרולים אלא להבדיל משפחה מקסימה עם ילד יפהפה (את הקטן עדיין לא ראיתי
)
 
שלום. לא קראתי את כל ההודעות

ורק את הודעתו המיותרת של צדוק דנגורי (לא נמאס מהאלימות המילולית שלו מנהלות?) הטרול. אני מכירה את נמר הניר. לענין הרפואי : מצאו רופא אחר, לדעתי. אינני מוצאת איך יכולה כריתת העורלה לרפא את החיידק. העצה הזו לא נראית לי נכונה בלי כל קשרלדעתי על ברית מילה לתינוקות בריאים. הטיפול שאני רואה כנכון הוא : 1. אנטיביוטיקה 2. המתנה לראות אם תהיה עוד דלקת . לא הייתי ממהרת עם הבדיקה הזו!!! לפי מה שריתי בקה"ל וגם אצל הרבה חברים לצערי וכנראה בגלל שהבדיקה הוזלה או היא זמינה יותר בשנים האחרונות (אולי קנו יותר ציוד ורוצים להצדיק את הקניה
) יש הרבה הרבה יותר מדי הפניות לבדיקה (לא נעימה) זו אחרי דלקת אחת ומיד אחריה המלצה לאנטביוטיקה מניעתית למשך שנה. לדעתי אם ממילא הולכים לתת אנטיביוטיקה ... אין צורך בבדיקה אם הולכים לבדיקה כדאי לחכות לעוד דלקת (
רק בריאות). למיטב הבנתי כאמא (שימו לב, שוב שאני לא רופאה) בילדותי ולי כן היה ריפלוקס מולד במערכת השתן חיכו לגיל 7 עם הניתוח ובערך לגיל 5-6 עם הבדיקה ועם די הרבה דלקות יותר מ-10 זה בטוח) אינני ממליצה דווקא על שיטת טיפול כזו אבל המתנה לפחות לעוד מקרה של דלקת נראית לי הגיונית בתור אמא (זה מה שהייתי עושה עם בני) מילה לא הייתי עושה ולפי דעתי יתכן שהרופא מיודד מדי
עם משפחתך ואולי רוצה לקלוע לרחשי ליבם. אני מסתמכת בזה על זה שהוא ישראל (מוטה בעד מילה, יהודי) אמריקאי (מוטה בעד מילה כאמור) וגם מיודד עם המשפחה
(כנ"ל) ואולי כל מה שאמרתי הוא עורבא פרח אך לצערי אני כבר מכירה תינוק שעבר לשוא מילה בגיל 8 חודשים בגלל תפרחת חיתולים רגילה שקצת עברה לאיבר המין. אתם יכולים גם לשאול אורולוגים ברשת על עניין הדלקת והבדיקה (לאו דווקא על עניין העורלה שכן קשה למצוא רופא ישראלי פרו עורלה). הכנסו גם לפורום הפרטי של קה"ל למציאת רופאים לפי איזור ויוכלו ליעץ לכם (חתולה שחורה, הולכת אלי, אדמה טובה - פנה לניקים האלה). הלינק בצד שמאל למעלה של העמוד. הרבה בריאות. להנהלת פורום קה"ל - אפשר לאשר להם, אני מכירה אותם אישית.
 
לרונית מקהל

הוא מדבר פה על גיל מאוד צעיר, שבו לא אמורה להיות דלקת בדרכי השתן, במיוחד לא בבנים (ואני כן רופאה, וכאמור לא מלתי את בני). דבר כזה מצריך המשך בירור, ללא קשר לנימול/לא נימול. ברור שאם יתגלה ריפלוקס אז עניין העורלה כנראה לא רלוונטי. אני הייתי מעדיפה לבצע בדיקה לא נעימה כדי לשלול ריפלוקס, מאשר לא לבדוק ולפספס את זה, דבר שיכול להביא לנזק כלייתי לאורך זמן.
 
למעלה