בקשת עזרה

המלצות של מי שאינה רופאה ממליצה

1. אנטיביוטיקה 2. המתנה לראות אם תהיה עוד דלקת אין צורך בבדיקה אם הולכים לבדיקה כדאי לחכות לעוד דלקת " ואולי כל מה שאמרתי הוא עורבא פרח "
 

אם פי 3

New member
יש הבדל בין בנים ובנות

רשמית, ההמלצה אצל בנים, היא לבצע בדיקת רפלוקס אחרי דלקת אחת בדרכי השתן. ההנחה היא שלפעמים גם מפספסים ולא מאבחנים, ולאורך זמן נגרם נזק לכליות. אם היה מדובר על תינוק גדול יותר, (אפילו בחצי שנה, כמו ששלי היה) אז הסבירות למום מבני, אחרי דלקת אחת, הוא קטן מספיק, לדעתי הלא מקצועית, בשביל לדחות את הבדיקה. אבל בתינוק קטן - כן יש הצדקה לבדיקה.
 

valeta

New member
את מוכנה להסביר קצת יותר?

לא הבנתי מדוע בתינוקות רכים יותר הסבירות למום מבני עולה. ומה אפשר לעשות כדי להקל על התינוק במהלך הבדיקה?
 

אם פי 3

New member
אם תינוק מגיע

לגיל שנה, נניח, ועוד לא היתה לו אף דלקת בדרכי השתן, נשמע לי סביר, שאו שאין מום מבני, או שהמום הוא קל, או שהמערכת החיסונית של התינוק מספיק חזקה, בשביל למנוע דלקות על אף המום. במצב כזה, נראה לי (שוב, לא מקצועית, אבל מנסיון וקצת חקירה בנושא) סביר, לא לבצע בדיקה, על סמך אירוע דלקת חד פעמי. אם הדלקות חוזרות על עצמן, יש טעם בביצוע הבדיקה, כדי להתאים טיפול מתאים - יתכן שהמערכת החיסונית שהיתה חזקה, נחלשה, ולכן המום מראה את פניו. ככל שהתינוק צעיר יותר, גם הסיכונים רבים יותר (מעצם כך שהוא פגיע יותר), וגם הסבירות שהדלקת היא כן תוצאה של מום מבני (כי דלקות בדרכי השתן הן לא תופעה נפוצה מאד בתינוקות זכרים) גדולה יותר - ובמקרה כזה, ישנה חשיבות לטיפול מונע, (שיכול להיות אלטרטיבי, לאו דווקא אנטיביוטי) מכיוון שחלק מהדלקות לא מזוהות בזמן, ועלולות לגרום לנזקים בכליות. ומצד שני - לא כדאי לתת טיפול מונע, אם אין בעיה מבנית, והסיכון לאירוע חוזר, הוא נמוך. (כן חשוב שמי שהיתה לו דלקת, אפילו אחת, יעשה בדיקת שתן בכל עליית חום, לפחות במשך תקופה מסוימת - גם אם נראה שיש לעליית החום סיבות אחרות, מכיוון שזו בדיקה לא פולשנית/כואבת, וחשוב לוודא שאכן זה היה אירוע יחידני ולא דלקת שמסתתרת מאחרי הצטננות - למרות שגם לזה יש חסרונות, בדמות כניסת חיידקים חיצוניים לשתן ואיתור דלקת מדומה, בבחינת - מי שמחפש - מוצא (וגם אירוע כזה היה לנו, אבל מתוך הנתונים, סירבתי להתייחס אליו כאל דלקת, והתייחסתי אליו כאבחנת יתר)).
 

arxur

New member
מנסה להבין,

האם היה אצל בנך אירוע אחד של דלקת בדרכי השתן או כמה אירועים? סיפרת על אירוע בודד, ומאירוע בודד- לא הייתי שוקל ניתוח, בטח לא לפני ביצוע בדיקות נוספות. הקלבסיאלה שציינתה הינה חיידק מוכר המעורב בדלקות בדרכי השתן, בעיקר באלה הנרכשות בבתי החולים. על רקע הפרשיה התקשורתית האחרונה השם מלחיץ, וחבל. לגבי הרופאים. הם באמת נוטים להפחיד מאוד- וגם זה חבל. תנסה לשאול שאלות ממוקדות, למשל- "כמה ילדים צריך למול על מנת למנוע דלקת אחת?" לפי המחקרים שראיתי, כן יש אזכור לתרומה סטטיסטית של מילה במקרים של דלקות חוזרות, אבל בכל מקרה צריך לחתוך יותר מילד אחד על מנת למנוע דלקת סטטיסטית אחת. שיהיה בהצלחה
 
ועוד דבר: אולי כדאי

זה הרי לא מסובך, לחזור על בדיקת השתן? יתכן שהחיידק אינו יחיד בבדיקה ובעצם יש חיידק אחד בשתם וחיידק נוסף במעבדה המזוהמת של בית החולים? אני אומרת זאת משום שחברתי קיבלתה המלצה להפיל תינוקת משום שבדיקת הדם הראתה שהיא נדבקה בוירוס CMV בהריון רק בדיקה חוזרת גילתה שמדובר בבעיות אי-סטריליות בציוד המעבדה של רמב"ם וגם היה כתוב על זה בעיתון אחרי כן.
 

paperTiger

New member
עוד כמה פרטים

1) החיידק הופיע בבדיקת שתן שנעשתה במוקד קופ"ח ובעוד שתי בדיקות שנעשו בביה"ח דנה (האחת סטרילית - כלומר עם קטטר). 2) זו הפעם הראשונה והיחידה שזה קורה לו אבל התגובה של הרופאים נובעת מגילו הצעיר (ארבעה חודשים). 3) חבל שלא שאלתי קודם. כבר היה נסיון אחד כושל לעשות לו את הבדיקה. לצערי, לא הבנתי מה מצפה לו ולכן לא נכחתי אך זוגתי תסחוב טראומה לזמן מה. קשרו לי את הילד המתוק לקרש (מזכיר לכם משהו?...) ולא הצליחו להחדיר לו קטטר. מי שניסתה ולא הצליחה אמרה שמעולם לא ראתה תינוק כל כך כועס (הוא צווחן אמיתי המתוק). אם הייתי שם היו לי כמה תשובות לענות לה. בבדיקה הבאה אני שם. אם מישהו יודע על מקום מומלץ לביצוע הבדיקה (VCUG) זה גם יתקבל בברכה. שמעתי דברים טובים על שניידר אך לצערי, לא לשם הלכנו לנסיון הכושל ובינתיים ממשיכים עם אנטיביוטיקה.
 

valeta

New member
הי שלום לך../images/Emo201.gif

ענו לך כ"כ יפה ונתנו הרבה עיצות טובות, שאין לי ממש מה לחדש, אבל בכל זאת לחדד משהו שכבר עלה כאן: לא הייתי שוקלת ניתוח בבני בן ה-4 חודשים (וגם לא בן ה-14 לצורך העניין), אלא אם כן זה היה המוצא האחרון שלא היה ספק בלבי שזה הפתרון האמיתי לבעיה. אם יש אפשרות לטיפול תרופתי אני הייתי נותנת צ'אנס. בניתוח יש סיכונים, ואם לא בטוח שהבעיה תפתר אז צריך נורא להזהר ולהתאפק. יש כאן התייחסות מקילת ראש לניתוח המילה מהטעמים הידועים, ונראה לי שזה חלק מהלחץ שנכנסתם אליו (כי באמת הרופאים כאן חונכו לראות בעורלה מרעין בישין. הרי גם הנרתיק הנשי הוא "בית גידול לחיידקים",אבל איש אינו מעלה על הדעת לבצע שם אי אילו מניפולציות). ברור שבנכם חייב להבריא. אני הייתי מחפשת רופא שפחות עוין את העורלה, שומעת כמה וכמה חוות דעת ומשתדלת ללכת על הפתרונות הפחות דרסטיים. אני הייתי נוהגת כך, אגב, בכל מקרה של המלצה לניתוח, ללא קשר לעורלה. לגבי הבדיקה הלא נעימה: זאת נשמעת לי אופרה אחרת, כלומר ריפלקס לא קשור לעורלה, וההחלטה אם לקיים את הבדיקה או לא קשורה גם היא במדת ההבנה שלכם מהי ההצדקה הממשית לקיומה ומידת הדחיפות שבה. שוב - כיוון שזו בדיקה פולשנית: תתיעצו! תשאלו עוד ועוד רופאים האם יש הכרח, או שיש כאן זהירות יתר (לפעמים, אגב, יש מדיניות של כסת"ח שמתחבאת מאחורי ההמלצות השונות לבדיקות). ברור שאסור לשחק עם הבריאות של בנכם. ברור גם שכמה שפחות סבל עבורו זה עדיף. האם ניתן לבצע את הבדיקה בהרדמה? אולי אני אומרת שטויות, אבל הנטייה שלי היא לחסוך סבל (שוב - תוך שיקול הסיכונים שעומדים מנגד).
 
כתבת יפה, אבל כן מתעסקים שם

כלומר בנרתיק...... - המילה הנשית היא דוגמה טובה וזה רק עניין של תרבות. אני מניחה שכמו שכאן בארץ אם לילדה יש דלקת בדרכי השתן נותנים אנטיביוטיקה אבל איש לא מעלה את ההצעה לעשות לה ברית, אזי במדינות אחרות - בת לא נימולה שיש לה דלקת זו מן הסתם ההמלצה הראשונה של הצוות, לא? אגב גם לי זה קרה אבל קצת אחרת. לקטן היה חום גבוה. הוא אסטמטי ודי נחנק, והיה חום גבוה והלכנו לרופא והוא אמר שהוא שומע משהו וחושב שיש דלקת ריאות ומילא אותו באנטיביוטיקה. דווקא הצילום היה נקי. אחרי יומיים כשהחום המשיך, העברתי את הזאטוט בירור שלם במר"ם כולל צילום חוזר ששוב היה נקי וברוב טמטומי הנחתי שיוסיפו לו עוד אנטיביוטיקה למרות שתמונת הדם התאימה למשהו וירלי..... היום אני תופסת את עצמי בראש ואומרת כמה מטומטמת הייתי. היתה צריכה להיות לי קצת יותר סבלנות. כולם היו חסרי בטחון - הרופא הראשון שחשב שהוא שומע משהו, הרופאים במר"ם שמרגע קבלת הפניה עם הכותרת דלקת ריאות מרופא כ"כ בכיר הם לא שקלו לערער עליה ומכאן זו היתה כרוניקה ידוע מראש, שכתוצאה ממנה בני היה עם עירוי כמה שעות, ועבר שוב צילום ולמרות כל העדויות מילאו אותו בשני סוגי אנטיביוטיקה לשבוע נוסף. השורה התחתונה - נכון שבעתיד אנהג אחרת, ותודה לאל שכולה הוא עבר שני צילומים ושתי דקירות, ולא ניתוח מיותר, אבל כולנו באות הסירה - כשהילד חולה אנחנו מתחרפנים, מי יותר ומי פחות, והרפוא ההמגננתית של היום רק עושה את פני הדברים גרועים יותר. ליבי עם נמרנייר - שיעבור בשלום ומהר, וכל מה שאני יכולה לשלוח לכם חוץ מחיבוק חם זה להתמין עד שיהיה בריא ולחשוב טוב טוב בדעה צלולה..... עד כמה שאפשר. זה כמו שאני אומרת להורים מלבטים עם הברית - תמתינו קצת. תראו איך העניינים מתפתחים. לחתוך תמיד אפשר. גם לכם - תמתינו קצת תעשו בדיקות, תראו מה קורה. לחתוך תמיד אפשר ואם יחזור ותחליטו לחתוך לפחות לא תעשו את זה כתגובה היסטרית (זה לא כביקורת - כשהבן שלי חולה אני האמא של ההיסטריות...) אלא מתוך בטחון שזה מה שנכון לכם ולא תתחרטו אחר כך.
 
כואב הלב

ממש.... אני מנסה לתאר את עצמי בסיטואציה הזאת וממש קשה לי. התינוק חולה, אתם דואגים, רופאים לא ידידותיים.... אני מרחמת על הקטן ומקווה שהכל יסתדר. מעבר לכך אני הייתי בודקת אלף פעם עם אלף רופאים לפני שהייתי חותכת!
 
אמנם לבן שלי לא היה חיידק בשתן, אבל

היו לו 3 זיהומים פיטריתיים בעורלה לפני מספר שנים, וגם אני, כמוך, התהפכה לי הבטן, מתוך הרגשה שאולי הייתי לא בסדר, שאולי אילו רק הייתי מלה, הייתי חוסכת מהבן של את הסבל הזה. נראה לי שבאותו רגע, אילו היה מופיע על סף דלתי רופא, ומפקפק בכישורי האימהות שלי, ומציע לחתוך, סביר להניח שהיה נתקל באפס התנגדות. למזלי, רופאת הילדים שלנו היתה תומכת מאוד, ולא העלתה את הרעיון על דל שפתיה. הדלקות חלפו ללא זכר בטיפול מקומי בלבד במשחה, וכבר שנים שהילד נהנה מהעורלה שלו, ויהנה ממנה עוד שנים רבות, ואני ? אני נבהלת לחשוב שכל כך בקלות פיקפתי בעצמי.
 
המלצה

הייתי מציעה לכם להתייעץ עם נפרולוגית מסוימת (האם מותר לרשום שמות? אם לא אשמח לתת במסר) המקבלת באופן פרטי במרכז. היא מאוד מקצועית, כך התרשמתי, ומאוד לא מתלהבת מהאינפלציה שאכן כנראה קיימת בבדיקות הציסטוגרפיה (שאגב, למי שאינו יודע, החדרת הקטטר היא רק חלק אחד של הגועל נפש. באמצעות הקטטר מחדירים חומר רדיואקטיבי וצופים בפיזור שלו באמצעות צילומי רנטגן). מבריתות לצערי, היא כן מתלהבת (שאלתי), אך לעניין הדלקת עצמה אני מאמינה שהפגישה איתה יכולה להועיל. אמא ששונאת פרוצדורות פולשניות מיותרות (טקסיות או רפואיות).
 

אורית ג.

New member
היי . את יכולה בבקשה לרשום את שמה

ואם אפשר למה את חושבת שהיא טובה. אני אוהבת המלצות על רופאים (למרות ש"חמסה|
לא צריכה הרבה) וגם מאד ר אוהבת השמצות
 

מנתח

New member
שלום רב וסליחה על האיחור.

שלום לך נמר מנייר. אכן אף אני זוכר את פעילותך הקודמת בפורום ומזל טוב על הולדת הילד השני. אנסה לענות על שאלותיך. קלבסיילה איננה חיידק טבעי של מערכת העיכול. לרוב חיידק זה מגיע אכן כפי שכתבו כאן מהדם הוא מזהם בעיקר דרכי נשימה עליונות (חללי אף - למשל אדנואידים מוגדלים, שקדים אוזן תיכונה וכיוב'). אם אכן כך הוא - באם לא יאותר המקור לא ירפא הילד - אלא אם כן הטיפול האנטיביוטי עשה ארדיקציה של החיידק. אבל אם יש היכנשהוא בגוף מקום של חולשה ( למשל אדנואיד מוגדל החוסם את דרכי הניקוז) החיידק יצמח שוב (או יצמח חיידק אחר) ובפעם הבאה שיתפזר לדם הוא עלול להגיע לא לדרכי השתן אלא למערכת העצבים המרכזית. לכן חשוב מאוד לברר בבירור רציני מהו מקור הזיהום ולהכחיד לא רק את החיידק אלא גם את המקור. מאידך קלבסיילה איננה חיידק האופייני לעור ולכן הסבירות שהמקור הוא חיצוני כגון עורלה נמוך ביותר. מכאן שאם הטיפול יהיה באמצעות כריתת עורלה הילד יחשף לכל סיכוני ניתוח מיותר מבלי להשיג במלוא הנימה את מטרת הניתוח. הסיבה השכיחה ביותר בקרב תינוקות לזיהום בדרכי השתן היא ריפלוקס ( גם שנים וגם בנות). וככל שהתינוק צעיר יותר כךהסיכוי שמדובר בזה עולה. לכן אני כן הייתי ממליץ לבצע שיקוף להדגמה מערכת השתן. הבדיקה אכן מאוד לא נעימה וגם כואבת. מה ניתן לעשות כדי להקל: ראשית לתת אקמול או נורופן מראש. דבר שני להחזיק את הילד ע"י עטיפה בסדין או ע"י הורים ולא ע"י קשירה לשום דבר. דבר שלישי לבקש מראש שמי שמכניס את הקטטר יהיה מומחה ולא מתמחה ורצוי מומחה ברפואה ילדים מהפגיה (לכולם שם יש איברים שלמים לכולם שם יש קטטר ולכולם האיברים קטנים בהרבה). יש להקפיד על הזרקת (ע"י מזרק ללא מחט) חומר סיכה ג'לטיני על בסיס לידוקאין ולהמתין מעט לפני החדרת הקטטר. חומר זה גורר הרדמה מקומית של דרכי השתן בדומה לאמלה ומקל מאוד על ההחדרה. צפוי אי שקט בעת מילוי השלפוחית בחומר ניגוד ועל כך אין עצה. כדאי להחזיק מוצץ ולדבר אל הילד. חשוב כן לבצע את הבדיקה כי אם אכן יש ריפלוקס אני הייתי מכסה את הילד באנטיביוטיקה מניעתית תוך מעקב למרות החסרונות מפני שזיהומים חוזרים מסוכנים לכליות ולילד בכלל. כנ"ל לגבי בירור כולל לסיבת הזיהום. אם ימצא מקור אחר לזיהום כמובן שיש לנסות להכחידו או שוב לכסות את הילד באנטיביוטיקה עד יעבור זעם. יש סוגי ריפלוקס קלים שחולפים עם הזמן ויש קשים שיש לנתח על מנת לפתור את הבעיה. אבל הניתוח הינו פנימי לדרכי השתן ולא חיצוני לעורלה. נתקלתי רק פעם אחת בפורום בדלקות חוזרות בדרכי השתן, לילד שלם, ומחוץ לפורום לא נתקלתי בכך בכלל. גם בפורום בסופו של דבר העניין הסתדר עם הגיל וקצת כיסוי באנטיביוטיקה. לעומת זאת נתקלתי פעמים רבות הן בפורום והן מחוצה לו בתינוקות עם זיהום ראשוני של דרכי השתן גם בנים וגם בנות שלמים ונימולים. המאפיין הבולט ביותר היה שבכל המקרים בהם היה מדובר בילדה או בנימול איש לא התרגש ופטרו את ההורים בפעם הראשונה בטיפול אנטיביוטי ובפעמים החוזרות בברור דרכי השתן. אולם בשלמים, למרות שהשכיחות לא היתה גבוהה יותר היה סיפור שלם סביב העניין. לחץ הצוות לעיתים התחרה בלחץ ההורים של הזוג הטרי.... חשוב שתזכור נמר יקר שגם אנשי הצוות הינם אנשים. הם יהודים טובים, חלקם דתיים כולם עברו את אותה שטיפת מוח רובם מלו את ילדיהם או מתוך בורות או מתוך כניעה ללחץ חברתי או משפחתי. לרובם יש אותו דיסוננס קוגניטיבי לגבי אי מילה כמו לשאר האוכלוסיה ודעתם מוטה. ישנם אנשי צוות בעיקר כאילה שוויתרו עם בניהם שקשה להם לראות "רשע וטוב לו" כמו שקשה לעיתים לעני לראות אדם מבוסס מתוקף ירושה מבלי שיעשה כלום כדי להרוויח את חייו הנוחים. לגבי רופאים ידידותייים - אנא פנה לקה"ל. לגבי מה שרשמת על הקשר עם החיידק האלים. זהו סתם גימיק תקשורתי. ישנם 5 חיידקים כאילה עמידים לטיפול אנטיביוטי. אגב הם לא יחודיים לארץ הקודש - אלא נפוצים בכל העולם, בעיקר המערבי ובכלל זה כל מדינות אירופה ( בהן הרוב שלמים) ואיש לא מתרגש. העובדה היא שהם שורצים בפגיות ויחידות לטיפול נמרץ כבר שנים ואיש חוץ מהחולים לא נדבק בהם. האחיות והרופאים לא לובשים כל בגד מגן ומעולם לא חלו. צריך להיות גוסס באמת כדי לחטוף אותם ועוד יותר כדי למות מהם. לדעתי זו סתם דרך לסחוט עוד קצת כסף מהאוצר. לגבי הנזקים מהם אתה חושש - אני לא מקל ראש בכלל בזיהום ולכן מה שעשו - נתינת אנטיביוטיקה בטיפול מלא הוא הטיפול המיטבי, לאחר מכן יש לחזור לא רק על בדיקת שתן אלא גם על תרביות דם (כי אני סובר שזהו המקור) כדי לוודא שהחיידק הלך בסיבוב הזה לעולמו ולאחר מכן להשלים בירור ושוב לא רק של דרכי השתן. אם יש לך שאלות נוספות - אני כאן. ואגב תגובות בעבר שלי בנושא: הודעה ראשונה והודעה שניה. שים לב להקשר ההודעות.
 

She Dolphin

New member
שלום לך ../images/Emo140.gif ומזל טוב לכם

לפני כבר הגיבו רבים בעלי יותר נסיון וידע מאשר לי, לכן אצטרף רק לאיחולי ההחלמה ולתקווה שהקטנצ'יק לא יסבול מדי
נשמח אם תשמור איתנו על קשר ותעדכן על מהלך העניינים ומצבו.
 

charlila

New member
כמה שיטות משלי

1. כשיש בעיות זיהומיות במערכת השתן - הימנעו מחיתולים חד-פעמיים לחלוטין, לפחות עד לפתרון הבעייה, הימעו מחיתולי כותנה הדוקים, (אני עד איזשהו גיל לרוב כרכתי אותם סביב מתני הילד במו חצאת. יש תאונות - אבל זה פחות נורא מדלקת זיהומית בדרכי השתן! והמלצה שקיבלתח ולא ניסיתי - מה שעושים הורים בהודו - תמיד משכיבים\מושיבים תינוקות\]פעוטות על מגבת גדולה וסופגנית.) 2. תנו לקטנטן לבלות כמות היסטרית של זמן בתוך מים - להתחיל מטמפרטורה טיפ-טיפה חמה מכפי שהוא אוהב, לתת למים להתקרר לטיפ-טיפה פחות ממה שהוא אוהב, ולשמור אותם בטמפרטורה הזו. זה משתן חזק שמנקה זיהומים בעצמה מדהימה. אם יש אמא שיכולה להיכנס אתו לאמבטיה ולהניק בעודו חפשי להשתין למים - מומלץ ביותר. 3. כוסות רוח יעזרו מאוד מאוד - אבל אני לא מכירה אף אחד שעוד עוסק בזה (היה פעם הבייגלמאכער בחדרה...) למישהו יש המלצה על מישהו שיודע לעשות אותם? תחליף פחות חזק - מציצות פה של עור התינוק באזור הגב (מעל הכליות). 4. החדרת הקטטר הזאת טראומתית מאוד! אל תמהרו להסכים! נסו קודם דברים אחרים. קמתי מהמחשב והלכתי למטבח לנסות לראות, הרחק מהמחשב (שקצת מפריע) מה עוד אני יכולה לעשות למען תינוקכם. אז מהמרחק הזה אין שום דבר. יש דברים פשוטים כמו טפיחות עדינות קצביות על כפות רגלי תינוק - אבל אי אפשר ללמד את זה בהתכתבות. אז בהצלחה. עמדו בכל הלחצים ורפאו את הקטנטן, שיהיה בריא ושלם ושמח!
 
כוסות רוח יש אצלי

אבל מעולם לא ניסיתי לטפל בתינוק. מי שרוצה לנסות את הכיוון, אשמח להפנות למטפלת מוסמכת, אחראית ומקסימה.
 
למעלה