בעצמאות הרכבת מנהריה תעבור בנתב"ג בדרך לב"ש

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
התוכל להסביר אילו אילוצים

למה להדגיש את השלילי ולא את החיובי?
קו מהיר לתושבי ב''ש והדרום עם מסילה כפולה , קיצור משמעותי בזמן הנסיעה, יותר רכבות, קשר משופר בין דרום למרכז, , קרונות וקטרים חדשים מגיעים לארץ כל הזמן כדי לתגבר רכבות במאות ויותר מקומות ישיבה לכל רכבת, ובתדירות משופרת .
עם יותר ציוד נייד המשמעות טיפול ובדק יסודי ברכבות וחלון ארוך לשטיפה ונקיון רכבות.
להזכירך בשנת 2000 נסעו לכל כוון בקו ב''ש 8 רכבות ביום , היום נוסעות כ17 רכבות לכל כוון (ביום א' 19 רכבות) בלו''ז הבא תסענה כ40 רכבות לכל כוון.
התוכל להסביר אילו אילוצים
גורמים לכך שזמן הנסיעה נקבע ל53 דקות, או לייתר דיוק, מדוע מהירות הנסיעה הממוצעת לאורך כל הקו (שיהיה בלי עצירות) בין ההגנה לב"ש צפון אמור להיות קצת פחות מ120קמ"ש? הרי קטעים נרחבים בתוואי מותאמים "על הנייר" למהירות גבוהה בהרבה.

אולי אם אפשר יהיה להסביר את האילוצים התפעוליים\מערכתיים\ציודיים שנלקחו בחשבון בקביעת זמן הנסיעה תהיה יותר הבנה מצד חברי הפורום למצב המוצע.
 

אורי404

New member
שאנחנו יודעים, שזה לא יהיה בשנים הקרובות

חכה לחשמול...
שאנחנו יודעים, שזה לא יהיה בשנים הקרובות
עד, שזה יהיה (וזה יהיה עוד שנים לא מעטות), זה יהיה בקו A1 ואולי במסילת השרון.
לא נראה לי, שבאזור החמש-עשר שנים הקרובות הקו לבאר שבע יהיה מחושמל.
 

luckydude

Active member
לדעתי אין צורך בחישמול

חכה לחשמול...
לדעתי אין צורך בחישמול
כדי להגיע ל45 דקות. יש צורך ב"מסה" מספקת במלאי של ציוד שיכול לסוע במהירות של 160קמ"ש כך שאפשר יהיה להקדיש לתפעל את הקו הישיר עם אותו ציוד באופן בלעדי. אחרת, כפי שציין אשבי, צריך לתכנן את הלו"ז בהתחשבות ב"מכנה המשותף הנמוך ביותר" של הציוד שיכול לפעול בקו בכל זמן נתון, וכמו שצויין, יש הרבה הבדלים בביצועים המקסימליים בין הIC3 ליורו 4000 למשל. לכן, למרות שקיים היום במלאי ציוד נע שיכול לגמוע את המרחק הזה ב45 דקות (או אולי פחות אפילו), הציוד הזה לא יופעל בקו הנדון באופן בלעדי. עם זאת, ייתכן שלקראת קייץ 2013 כן יהיה מספיק ציוד כזה במלאי ושר התחבורה כבר הנחה את הרכבת לשקול להפעיל את הקו רק איתו, מה שייאפשר לקצר את זמן הנסיעה בעתיד, הרבה לפני החישמול.
 

the new L

New member
הנה ציטוט לדוגמה

ובלו''ז החדש לאחר סיום כל הפעימות:
רכבת מאספת דרך נתב''ג מההגנה 07:39 הגעה ב''ש אוניברסיטה 08:55
רכבת ישירה בלי עצירה מההגנה 07:16 הגעה ב''ש אוניברסיטה 08:09
וכך 2 רכבות כל שעה כל היום.
הנה ציטוט לדוגמה
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=151560157
כאן מדובר על כך שהגנה-> באר שבע מרכז ב50 דקות. וכמו כן על 3 רכבות בשעה.

ממש מאכזב שאחרי עיכוב של 5 שנים בפתיחת הקו, זה מה שהם מספקים בסופו של דבר....
 

olli3

New member
מנהל
תמיד דיברו על באר שבע צפון ולא באר שבע מרכז.

הנה ציטוט לדוגמה
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=151560157
כאן מדובר על כך שהגנה-> באר שבע מרכז ב50 דקות. וכמו כן על 3 רכבות בשעה.

ממש מאכזב שאחרי עיכוב של 5 שנים בפתיחת הקו, זה מה שהם מספקים בסופו של דבר....
תמיד דיברו על באר שבע צפון ולא באר שבע מרכז.
אמרו 50 דקות מבאר שבע צפון (האוניברסיטה) לתל אביב ההגנה.

הנסיעה בין שתי התחנות לוקחת 8 דקות (בין צפון למרכז), הנסיעה בין ההגנה לרכבת מרכז בת"א לוקחת גם כ-6 דקות. ומהר מאד מגיעים לזמן נסיעה זהה-דומה לאוטובוס. משמע זמן הנסיעה בין באר שבע מרכז לתל אביב מרכז יעמוד על שעה ו10 דקות.

הפרוייקט חשוב, ללא צל של ספק. רק שמה לעשות, ציפינו ליותר.
 

אורי404

New member
הייטבת לתאר את המצב

תמיד דיברו על באר שבע צפון ולא באר שבע מרכז.
אמרו 50 דקות מבאר שבע צפון (האוניברסיטה) לתל אביב ההגנה.

הנסיעה בין שתי התחנות לוקחת 8 דקות (בין צפון למרכז), הנסיעה בין ההגנה לרכבת מרכז בת"א לוקחת גם כ-6 דקות. ומהר מאד מגיעים לזמן נסיעה זהה-דומה לאוטובוס. משמע זמן הנסיעה בין באר שבע מרכז לתל אביב מרכז יעמוד על שעה ו10 דקות.

הפרוייקט חשוב, ללא צל של ספק. רק שמה לעשות, ציפינו ליותר.
הייטבת לתאר את המצב
 

the new L

New member
ראית את הציטוט בהודעה שקישרתי אליה?

תמיד דיברו על באר שבע צפון ולא באר שבע מרכז.
אמרו 50 דקות מבאר שבע צפון (האוניברסיטה) לתל אביב ההגנה.

הנסיעה בין שתי התחנות לוקחת 8 דקות (בין צפון למרכז), הנסיעה בין ההגנה לרכבת מרכז בת"א לוקחת גם כ-6 דקות. ומהר מאד מגיעים לזמן נסיעה זהה-דומה לאוטובוס. משמע זמן הנסיעה בין באר שבע מרכז לתל אביב מרכז יעמוד על שעה ו10 דקות.

הפרוייקט חשוב, ללא צל של ספק. רק שמה לעשות, ציפינו ליותר.
ראית את הציטוט בהודעה שקישרתי אליה?
מדבר שם מנכ"ל הרכבת והוא אומר שמההגנה לבאר שבע מרכז יקח 50 דקות. בפועל אני מבין שיקח שעה ודקה.
 

בועז ל

New member
זמני נסיעה בין ערים תמיד נמדדו ברכבת ע"פ

ראית את הציטוט בהודעה שקישרתי אליה?
מדבר שם מנכ"ל הרכבת והוא אומר שמההגנה לבאר שבע מרכז יקח 50 דקות. בפועל אני מבין שיקח שעה ודקה.
זמני נסיעה בין ערים תמיד נמדדו ברכבת ע"פ
תחנות הקצה. עם כל הכבוד למנכ"ל הראל (ויש הרבה), גם הוא לא חסין מטעויות, במיוחד כאשר מדובר בפרטים הקטנים.
 

בועז ל

New member
שאלה: מהו זמן הנסיעה הממוצע באוטובוס בין ב"ש

תמיד דיברו על באר שבע צפון ולא באר שבע מרכז.
אמרו 50 דקות מבאר שבע צפון (האוניברסיטה) לתל אביב ההגנה.

הנסיעה בין שתי התחנות לוקחת 8 דקות (בין צפון למרכז), הנסיעה בין ההגנה לרכבת מרכז בת"א לוקחת גם כ-6 דקות. ומהר מאד מגיעים לזמן נסיעה זהה-דומה לאוטובוס. משמע זמן הנסיעה בין באר שבע מרכז לתל אביב מרכז יעמוד על שעה ו10 דקות.

הפרוייקט חשוב, ללא צל של ספק. רק שמה לעשות, ציפינו ליותר.
שאלה: מהו זמן הנסיעה הממוצע באוטובוס בין ב"ש
לת"א בשעות העומס וגם בשעות רגילות?
ושאלה נוספת שאני מתעצל לחפש את התשובה לה ברשת: מהו הפרש המחירים בין החופשי-חודשי של הרכבת לבין זה של האוטובוס בקו האמור?
 

olli3

New member
מנהל
בשעות העמוס תלוי אם זה 370 או 380

שאלה: מהו זמן הנסיעה הממוצע באוטובוס בין ב"ש
לת"א בשעות העומס וגם בשעות רגילות?
ושאלה נוספת שאני מתעצל לחפש את התשובה לה ברשת: מהו הפרש המחירים בין החופשי-חודשי של הרכבת לבין זה של האוטובוס בקו האמור?
בשעות העמוס תלוי אם זה 370 או 380
מכיוון ש370 לא רואה פקקים בכלל, הוא נוסע דרך כביש 6, יורד לכביש 1 ומתחבר לנתיב המהיר. בלה גארדיה הוא יוצא וזהו, אפשר לרדת גם בלה גארדיה והרבה עושים זאת.

זמן הנסיעה עומד על שעה ורבע גם בשעות העומס עד לה גארדיה (אפילו פחות). למרכזית לוקח לו קצת יותר זמן להיכנס בשל הרמזור הקצר מל הגארדיה להחרש ובו עומדים עוד אוטובוסים ועקב ההמתנה לבדיקה הבטחונית של האוטובוס עצמו בכניסה לקומה 6.

קו 380 אוכל 10 דקות פקק באיילון (יותר לכיוון של עומס, כי התנועה מזדחלת על 40 קמ"ש בערך). זמן הנסיעה ב380 בשעות העומס עומד על שעה ו20-25 דקות.

אין חופשי חודשי בקווים 370/380, עלות הנסיעה לכיוון עומדת על 17 ש"ח, אין כרטיסיות מכיוון שהנחת הכרטיסיות כלולה במחיר של הקו הישיר. אם תעלה על אחד מקווי האקספרס מאסף, תשלם יותר (20 שקלים), ויש כרטיסיות כמדומני והן יורידו את מחיר הנסיעה ל17 לאחר ההנחה של הכרטיסיה בעצם.

ברכבת החופשי חודשי עולה לך 690 ש"ח לפי מה שאני מבין מאתר הרכבת. באוטובוס זה יוצא שאם תה נוסע הלוך ושוב 20 פעם בשבוע, אז העלות היא 680 ש"ח.

היוממים גם ככה נוסעים ברובם המוחלט ברכבות, למרות זמן הנסיעה הארוך. אני מדבר על מהלך כל היום שהרכבות לא ימשכו אליהם נוסעים שאינם יוממים.

דר"א לגבי היוממים. אתה יודע משהו מצחיק? כל השבתת רכבת הם היו עוברים לאוטובוסים בלית ברירה. ואז אומרים, איך אתם נוסעים ככה כל יום? הכל צפוף וכו'... בטח צפוף, רכבת שלמה מנסה להיכנס לאוטובוס, איך לא יהיה צפוף?הדיעה שלהם היא דיעה צרה, הם לא רואים את היום יום הרגיל שהכל מתבצע בנוחות ונעימות, הם רואים רק מתי שהרכבת לא פעילה. אז אין סיבה שהם יעברו לאוטובוסים, אם כבר אז היו להם מספיק סיבות לעבור בשנה האחרונה שהאוטובוסים פשוט הרבה יותר מהירים מהרכבת ועובדה כל החיילים שנסעו עם הרכבת למרכז הארץ עברו להשתמש באוטובוסים והם פשוט מפוצצים בימי ראשון, חמישי ושישי.
 

בועז ל

New member
תודה רבה על תשובתך המפורטת.

בשעות העמוס תלוי אם זה 370 או 380
מכיוון ש370 לא רואה פקקים בכלל, הוא נוסע דרך כביש 6, יורד לכביש 1 ומתחבר לנתיב המהיר. בלה גארדיה הוא יוצא וזהו, אפשר לרדת גם בלה גארדיה והרבה עושים זאת.

זמן הנסיעה עומד על שעה ורבע גם בשעות העומס עד לה גארדיה (אפילו פחות). למרכזית לוקח לו קצת יותר זמן להיכנס בשל הרמזור הקצר מל הגארדיה להחרש ובו עומדים עוד אוטובוסים ועקב ההמתנה לבדיקה הבטחונית של האוטובוס עצמו בכניסה לקומה 6.

קו 380 אוכל 10 דקות פקק באיילון (יותר לכיוון של עומס, כי התנועה מזדחלת על 40 קמ"ש בערך). זמן הנסיעה ב380 בשעות העומס עומד על שעה ו20-25 דקות.

אין חופשי חודשי בקווים 370/380, עלות הנסיעה לכיוון עומדת על 17 ש"ח, אין כרטיסיות מכיוון שהנחת הכרטיסיות כלולה במחיר של הקו הישיר. אם תעלה על אחד מקווי האקספרס מאסף, תשלם יותר (20 שקלים), ויש כרטיסיות כמדומני והן יורידו את מחיר הנסיעה ל17 לאחר ההנחה של הכרטיסיה בעצם.

ברכבת החופשי חודשי עולה לך 690 ש"ח לפי מה שאני מבין מאתר הרכבת. באוטובוס זה יוצא שאם תה נוסע הלוך ושוב 20 פעם בשבוע, אז העלות היא 680 ש"ח.

היוממים גם ככה נוסעים ברובם המוחלט ברכבות, למרות זמן הנסיעה הארוך. אני מדבר על מהלך כל היום שהרכבות לא ימשכו אליהם נוסעים שאינם יוממים.

דר"א לגבי היוממים. אתה יודע משהו מצחיק? כל השבתת רכבת הם היו עוברים לאוטובוסים בלית ברירה. ואז אומרים, איך אתם נוסעים ככה כל יום? הכל צפוף וכו'... בטח צפוף, רכבת שלמה מנסה להיכנס לאוטובוס, איך לא יהיה צפוף?הדיעה שלהם היא דיעה צרה, הם לא רואים את היום יום הרגיל שהכל מתבצע בנוחות ונעימות, הם רואים רק מתי שהרכבת לא פעילה. אז אין סיבה שהם יעברו לאוטובוסים, אם כבר אז היו להם מספיק סיבות לעבור בשנה האחרונה שהאוטובוסים פשוט הרבה יותר מהירים מהרכבת ועובדה כל החיילים שנסעו עם הרכבת למרכז הארץ עברו להשתמש באוטובוסים והם פשוט מפוצצים בימי ראשון, חמישי ושישי.
תודה רבה על תשובתך המפורטת.
יהיה מעניין לראות בעוד מספר חודשים את תוצאות הלו"ז החדש, כפי שתבואנה לידי ביטוי בכמויות הנוסעים בקו לב"ש.
כמו"כ, ידוע לי כי בשנת 2010 עמד שיעורם של אנשי כוחות הביטחון בקו לב"ש על 45% מקרב כלל הנוסעים. אותי מעניין שיעורם של היוממים בקו ומה יהיה שיעורם של הנוסעים מקרב כוחות הביטחון.
 

בועז ל

New member
ובעניין השוואת החופשי-חודשי של הרכבת לעלות

בשעות העמוס תלוי אם זה 370 או 380
מכיוון ש370 לא רואה פקקים בכלל, הוא נוסע דרך כביש 6, יורד לכביש 1 ומתחבר לנתיב המהיר. בלה גארדיה הוא יוצא וזהו, אפשר לרדת גם בלה גארדיה והרבה עושים זאת.

זמן הנסיעה עומד על שעה ורבע גם בשעות העומס עד לה גארדיה (אפילו פחות). למרכזית לוקח לו קצת יותר זמן להיכנס בשל הרמזור הקצר מל הגארדיה להחרש ובו עומדים עוד אוטובוסים ועקב ההמתנה לבדיקה הבטחונית של האוטובוס עצמו בכניסה לקומה 6.

קו 380 אוכל 10 דקות פקק באיילון (יותר לכיוון של עומס, כי התנועה מזדחלת על 40 קמ"ש בערך). זמן הנסיעה ב380 בשעות העומס עומד על שעה ו20-25 דקות.

אין חופשי חודשי בקווים 370/380, עלות הנסיעה לכיוון עומדת על 17 ש"ח, אין כרטיסיות מכיוון שהנחת הכרטיסיות כלולה במחיר של הקו הישיר. אם תעלה על אחד מקווי האקספרס מאסף, תשלם יותר (20 שקלים), ויש כרטיסיות כמדומני והן יורידו את מחיר הנסיעה ל17 לאחר ההנחה של הכרטיסיה בעצם.

ברכבת החופשי חודשי עולה לך 690 ש"ח לפי מה שאני מבין מאתר הרכבת. באוטובוס זה יוצא שאם תה נוסע הלוך ושוב 20 פעם בשבוע, אז העלות היא 680 ש"ח.

היוממים גם ככה נוסעים ברובם המוחלט ברכבות, למרות זמן הנסיעה הארוך. אני מדבר על מהלך כל היום שהרכבות לא ימשכו אליהם נוסעים שאינם יוממים.

דר"א לגבי היוממים. אתה יודע משהו מצחיק? כל השבתת רכבת הם היו עוברים לאוטובוסים בלית ברירה. ואז אומרים, איך אתם נוסעים ככה כל יום? הכל צפוף וכו'... בטח צפוף, רכבת שלמה מנסה להיכנס לאוטובוס, איך לא יהיה צפוף?הדיעה שלהם היא דיעה צרה, הם לא רואים את היום יום הרגיל שהכל מתבצע בנוחות ונעימות, הם רואים רק מתי שהרכבת לא פעילה. אז אין סיבה שהם יעברו לאוטובוסים, אם כבר אז היו להם מספיק סיבות לעבור בשנה האחרונה שהאוטובוסים פשוט הרבה יותר מהירים מהרכבת ועובדה כל החיילים שנסעו עם הרכבת למרכז הארץ עברו להשתמש באוטובוסים והם פשוט מפוצצים בימי ראשון, חמישי ושישי.
ובעניין השוואת החופשי-חודשי של הרכבת לעלות
הנסיעה החודשית של נוסעי 370/380 - אם ניקח יומם ממוצע שמבצע בין 20 ל-22 נסיעות בחודש הלוך ושוב מב"ש לת"א, תסתכם עלות הנסיעה ב-680 ש"ח עד 750 (עיגלתי מעלה שני ש"ח). סכום זה זהה להוצאה החופשית-חודשית ברכבת ואף עלול לעלות עליה. כדאי מאוד לקחת גם עניין זה בחשבון בבואנו לשפוט את האטרקטיביות שמציע הקו החדש של הרכבת.
 

olli3

New member
מנהל
כפי שאמרתי, היוממים ישכו לנסוע ברכבת.

ובעניין השוואת החופשי-חודשי של הרכבת לעלות
הנסיעה החודשית של נוסעי 370/380 - אם ניקח יומם ממוצע שמבצע בין 20 ל-22 נסיעות בחודש הלוך ושוב מב"ש לת"א, תסתכם עלות הנסיעה ב-680 ש"ח עד 750 (עיגלתי מעלה שני ש"ח). סכום זה זהה להוצאה החופשית-חודשית ברכבת ואף עלול לעלות עליה. כדאי מאוד לקחת גם עניין זה בחשבון בבואנו לשפוט את האטרקטיביות שמציע הקו החדש של הרכבת.
כפי שאמרתי, היוממים ישכו לנסוע ברכבת.
אין כמעט יוממים שנוסעים באוטובוסים.

לגבי נוסעי המדים, לא סתם 45% מהנוסעים היו אנשי מדים, כי הם לא משלמים. אבל אם תיקח נתונים מתחילת שנת 2012 או מהמחצית השנייה של 2011 והלאה, תראה שגל של חיילים עבר לקווי האוטובוס הישירים לת"א ושמרוב שהם לא עומדים בעמוס מטרופולין ואגד תעבורה מתגברות נסיעות רבות בימי החיילים. והרכבת יוצאת דווקא לא מלאה ממש יחסית לתורים שהיו לפני שנתיים בכניסה לתחנת הרכבת ושובל החיילים העצום שהיה עובר בין תחנת הרכבת למרכזית ולהיפך.

כמ שאמרתי היוממים ימשיכו לנסוע ברכבת כפי שהם עושים כיום. לא יעברו מהרכבת לאוטובוס, אם כבר במשך כמעט שנה האוטובוסים מבצעים נסיעה יותר מהירה והם לא עברו אליהם ועוד עקב ביקוש החיילים התווספו נסיעות לקווים הישירים בשעות הרלוונטיות ולאחר מכן נוסף גם תגבור ללא קשר ללו"ז (שני אוטובוסים יוצאים על נסיעה אחת בלו"ז).

אבל מאד קשה לי להאמין שנוסעי שעד עכשיו השתמשו באוטובוס יעברו לרכבת וכך האוטובוסים יחדלו מלהיות אטרקטיבית, לפחות לא בעלות המחיר הנוכחי.
 

אורי404

New member
זה לא חדש ההצהרות האלה

הנה ציטוט לדוגמה
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=151560157
כאן מדובר על כך שהגנה-> באר שבע מרכז ב50 דקות. וכמו כן על 3 רכבות בשעה.

ממש מאכזב שאחרי עיכוב של 5 שנים בפתיחת הקו, זה מה שהם מספקים בסופו של דבר....
זה לא חדש ההצהרות האלה
יודעים להצהיר דברים ולא רק בקו לבאר שבע. בפועל המצב שונה.
 

samgr

New member
האם לא מדובר בלו"ז שמרני מעט?

ובלו''ז החדש לאחר סיום כל הפעימות:
רכבת מאספת דרך נתב''ג מההגנה 07:39 הגעה ב''ש אוניברסיטה 08:55
רכבת ישירה בלי עצירה מההגנה 07:16 הגעה ב''ש אוניברסיטה 08:09
וכך 2 רכבות כל שעה כל היום.
האם לא מדובר בלו"ז שמרני מעט?
הקו הישיר נוסע ב53 דקות והמאסף והארוך יותר עושה את המסלול בשעה ו16 דקות. כאשר יש לו 4 תחנות נוספות לעצור בהן ולעבור במסלול אחר וארוך יותר?
באיזו מהירות הרכבות אמורות לנסוע בקו הנ"ל והאם יש צפי עתידי להגדלת המהירות וכתוצאה מכך קיצור הזמן, עם\בלי חשמול הקו, דבר שכנראה לא יקרה ב5 שנים הקרובות בשום מצב?
אגב, מה המרחק בין תחנת חיפה "חוף כרמל" לתחנת ת"א "אוניברסיטה" שהרכבת בלו"ז הקיים עוברת אותו ב39 דקות?

בהזדמנות זו, האם ידוע למישהו מועד ההשבתה, שנדחתה, הצפויה להיות בצפון? מתחנת חיפה "מרכז השמונה" צפונה, כל הדרך עד תחנת נהריה?
ראיתי שבנהריה ההפרדה המפלסית מדרום ובצמוד לקניון נהריה קורמת "עור וגידים" דבר היאפשר להביא למצב הסופי את המסילה במקום. מה שיתן אפשרות להפיכת התוואי לכפול עד לנקודה זו.
 
מצטרף לאותן שאלות

האם לא מדובר בלו"ז שמרני מעט?
הקו הישיר נוסע ב53 דקות והמאסף והארוך יותר עושה את המסלול בשעה ו16 דקות. כאשר יש לו 4 תחנות נוספות לעצור בהן ולעבור במסלול אחר וארוך יותר?
באיזו מהירות הרכבות אמורות לנסוע בקו הנ"ל והאם יש צפי עתידי להגדלת המהירות וכתוצאה מכך קיצור הזמן, עם\בלי חשמול הקו, דבר שכנראה לא יקרה ב5 שנים הקרובות בשום מצב?
אגב, מה המרחק בין תחנת חיפה "חוף כרמל" לתחנת ת"א "אוניברסיטה" שהרכבת בלו"ז הקיים עוברת אותו ב39 דקות?

בהזדמנות זו, האם ידוע למישהו מועד ההשבתה, שנדחתה, הצפויה להיות בצפון? מתחנת חיפה "מרכז השמונה" צפונה, כל הדרך עד תחנת נהריה?
ראיתי שבנהריה ההפרדה המפלסית מדרום ובצמוד לקניון נהריה קורמת "עור וגידים" דבר היאפשר להביא למצב הסופי את המסילה במקום. מה שיתן אפשרות להפיכת התוואי לכפול עד לנקודה זו.
מצטרף לאותן שאלות
 

אורי404

New member
גם אמורים* לסיים את הכפלת סגולה-תל אביב

האם לא מדובר בלו"ז שמרני מעט?
הקו הישיר נוסע ב53 דקות והמאסף והארוך יותר עושה את המסלול בשעה ו16 דקות. כאשר יש לו 4 תחנות נוספות לעצור בהן ולעבור במסלול אחר וארוך יותר?
באיזו מהירות הרכבות אמורות לנסוע בקו הנ"ל והאם יש צפי עתידי להגדלת המהירות וכתוצאה מכך קיצור הזמן, עם\בלי חשמול הקו, דבר שכנראה לא יקרה ב5 שנים הקרובות בשום מצב?
אגב, מה המרחק בין תחנת חיפה "חוף כרמל" לתחנת ת"א "אוניברסיטה" שהרכבת בלו"ז הקיים עוברת אותו ב39 דקות?

בהזדמנות זו, האם ידוע למישהו מועד ההשבתה, שנדחתה, הצפויה להיות בצפון? מתחנת חיפה "מרכז השמונה" צפונה, כל הדרך עד תחנת נהריה?
ראיתי שבנהריה ההפרדה המפלסית מדרום ובצמוד לקניון נהריה קורמת "עור וגידים" דבר היאפשר להביא למצב הסופי את המסילה במקום. מה שיתן אפשרות להפיכת התוואי לכפול עד לנקודה זו.
גם אמורים* לסיים את הכפלת סגולה-תל אביב
"רק" שבע שנים איחור עם אופציה להארכה לקו, שאינו מורכב כמו קווי רכבת אחרים (קו למודיעין, למשל) ושאין בעיות שטח שונות.
נכון, שנאמרו דברים על פלישה לא חוקית בתוואי הקו. אבל אני מכיר את תוואי הקו לאורכו מתוך הרכבת ומחוצה ולא ראיתי דברים שונים, שמסרו "רכבת ישראל". גם אם היו, כנראה הדברים גדלו מעבר לפרופורציות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה