בעצמאות הרכבת מנהריה תעבור בנתב"ג בדרך לב"ש

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member


להדגיש את השלילי כי חיכינו לקו הזה שנים
ובשנים הללו סבלנו מאינספור השבתות, שאותן הסכמנו לספוג בגלל ההבטחות של 3 רכבות בשעה ונסיעה בפחות מ50 דקות מהגנה לבאר שבע צפון. אז כן, זה מאכזב לגלות שבסופו של דבר נותנים לנו פחות.
 

olli3

New member
מנהל
אני מחכה לחלופות אוטובוסים לת"א מהשכונות.

להדגיש את השלילי כי חיכינו לקו הזה שנים
ובשנים הללו סבלנו מאינספור השבתות, שאותן הסכמנו לספוג בגלל ההבטחות של 3 רכבות בשעה ונסיעה בפחות מ50 דקות מהגנה לבאר שבע צפון. אז כן, זה מאכזב לגלות שבסופו של דבר נותנים לנו פחות.
אני מחכה לחלופות אוטובוסים לת"א מהשכונות.
בדיוק כמו שיש בנתניה ואשדוד.

הרכבת לצערי לא מציעה אלטרנטיבה כזאת טובה. גם ככה באר שבע כבר פקוקה לה כל בוקר והנסיעה אל תחנות הרכבת הופכת להיות מתישה במיוחד למי שגר רחוק מאחת מתחנות הרכבת. גם ככה זמן הנסיעה יהיה דומה לאוטובוס ומפתיע אבל גם בבוקר, הפקק באיילון לא לוקח יותר מ15 דקות גג ואם מדובר על 370 אז הוא לא רואה פקק בכלל.

המחיר עדיין פי שניים, מהירות הנסיעה זהה, הקישור האוטובוסי לתחנת רכבת צפון פשוט גרוע וקו 5 שנכנס אליה עכשיו זה פשוט טיפה במים. אני בחיים לא אסע עם אוטובוס מהבית שלי עד למרכזית כדי לקחת את הרכבת. בזבוז של 15 דקות נסיעה למרכזית ועוד 8 דקות לרכבת צפון, כל כך מיותר כש25/26 עוברים לי ליד הבית אבל התדירות שלהם וזה שהם לא מורידים בתחנת הרכבת עצמה... כל זה פשוט דופק את הכל.

למרות כל מה שאמרו, אני לא מצליח לראות את ההמונים נוטשים את האוטובוס ועוברים לרכבת. אולי הרכבת נוחה יותר לאנשים, אבל במחיר של פי שניים וזמן נסיעה זהה, אני בספק אם זה יגמור את שירות האוטובוסים כפי שזה גמר את שירות האוטובוסים בקו ת"א - חיפה.
 

אורי404

New member


אני מחכה לחלופות אוטובוסים לת"א מהשכונות.
בדיוק כמו שיש בנתניה ואשדוד.

הרכבת לצערי לא מציעה אלטרנטיבה כזאת טובה. גם ככה באר שבע כבר פקוקה לה כל בוקר והנסיעה אל תחנות הרכבת הופכת להיות מתישה במיוחד למי שגר רחוק מאחת מתחנות הרכבת. גם ככה זמן הנסיעה יהיה דומה לאוטובוס ומפתיע אבל גם בבוקר, הפקק באיילון לא לוקח יותר מ15 דקות גג ואם מדובר על 370 אז הוא לא רואה פקק בכלל.

המחיר עדיין פי שניים, מהירות הנסיעה זהה, הקישור האוטובוסי לתחנת רכבת צפון פשוט גרוע וקו 5 שנכנס אליה עכשיו זה פשוט טיפה במים. אני בחיים לא אסע עם אוטובוס מהבית שלי עד למרכזית כדי לקחת את הרכבת. בזבוז של 15 דקות נסיעה למרכזית ועוד 8 דקות לרכבת צפון, כל כך מיותר כש25/26 עוברים לי ליד הבית אבל התדירות שלהם וזה שהם לא מורידים בתחנת הרכבת עצמה... כל זה פשוט דופק את הכל.

למרות כל מה שאמרו, אני לא מצליח לראות את ההמונים נוטשים את האוטובוס ועוברים לרכבת. אולי הרכבת נוחה יותר לאנשים, אבל במחיר של פי שניים וזמן נסיעה זהה, אני בספק אם זה יגמור את שירות האוטובוסים כפי שזה גמר את שירות האוטובוסים בקו ת"א - חיפה.
 

alantan

New member
עם כל הכבוד, אפשר לחגוג את סיום הפרוייקט

למה להדגיש את השלילי ולא את החיובי?
קו מהיר לתושבי ב''ש והדרום עם מסילה כפולה , קיצור משמעותי בזמן הנסיעה, יותר רכבות, קשר משופר בין דרום למרכז, , קרונות וקטרים חדשים מגיעים לארץ כל הזמן כדי לתגבר רכבות במאות ויותר מקומות ישיבה לכל רכבת, ובתדירות משופרת .
עם יותר ציוד נייד המשמעות טיפול ובדק יסודי ברכבות וחלון ארוך לשטיפה ונקיון רכבות.
להזכירך בשנת 2000 נסעו לכל כוון בקו ב''ש 8 רכבות ביום , היום נוסעות כ17 רכבות לכל כוון (ביום א' 19 רכבות) בלו''ז הבא תסענה כ40 רכבות לכל כוון.
עם כל הכבוד, אפשר לחגוג את סיום הפרוייקט
ואת השיפור העצום הצפוי לעומת המצב היום. אבל טוהר השלטון מחייב שנשאל מדוע הזמנים שהובטחו אינם מקויימים, בדיוק כמו שמתחייבת חקירה כשגוף ממשלתי אינו עונה בתקציב.

הובטח 50 ד' עם 3 רכבות בשעה, בתקציב A בזמן T.
בפועל 55 ד' (אולי אף יותר?) עם 2 רכבות, בתקציב B בזמן V.

אז נכון שחלק מהבלת"מים אפשר לנמק (עתיקות, חרדים, התנגדויות וכו') ולקבל את הנימוק. אם חסר ציוד, אפשר גם לקבל את זה שהאוצר סירב לאפשר הזמנת מספיק ציוד. אבל לחריגות תקציביות/זמנים מעבר לכך מגיע לציבור שמישהו יתן את הדין.

בוודאי ובוודאי אם התוצאה הסופית מבחינת זמן הנסיעה היא פחותה ממה שהובטח כשביקשו תקציב עבור הפרוייקט - הדבר מריח לא טוב. היו צריכים להבטיח 55 ד' ולא 50 ד', כי חישובי עלויות/תועלת מתבססים על מה שמובטח...
 

BMWE

New member
אני חושב שאלן אמר את זה מספיק טוב

למה להדגיש את השלילי ולא את החיובי?
קו מהיר לתושבי ב''ש והדרום עם מסילה כפולה , קיצור משמעותי בזמן הנסיעה, יותר רכבות, קשר משופר בין דרום למרכז, , קרונות וקטרים חדשים מגיעים לארץ כל הזמן כדי לתגבר רכבות במאות ויותר מקומות ישיבה לכל רכבת, ובתדירות משופרת .
עם יותר ציוד נייד המשמעות טיפול ובדק יסודי ברכבות וחלון ארוך לשטיפה ונקיון רכבות.
להזכירך בשנת 2000 נסעו לכל כוון בקו ב''ש 8 רכבות ביום , היום נוסעות כ17 רכבות לכל כוון (ביום א' 19 רכבות) בלו''ז הבא תסענה כ40 רכבות לכל כוון.
אני חושב שאלן אמר את זה מספיק טוב
תבטיח A ותקיים A+.

ולגבי הלו"זים מלמעלה - יפה שאתה מכליל את כולם למעט אלה שאמורים להגיע לאוניברסיטה. בדקת, שאלת? צא בני ולמד מה באמת יקרה אם ישנו את הלו"ז. תנסה להזיז לפה ולשם. והכי חשוב אל תשאר מקובע לקיים כפי שאתה מנסה להציג זאת.
 
חושבני שהכתובת לבקשה: ר''י.

אני חושב שאלן אמר את זה מספיק טוב
תבטיח A ותקיים A+.

ולגבי הלו"זים מלמעלה - יפה שאתה מכליל את כולם למעט אלה שאמורים להגיע לאוניברסיטה. בדקת, שאלת? צא בני ולמד מה באמת יקרה אם ישנו את הלו"ז. תנסה להזיז לפה ולשם. והכי חשוב אל תשאר מקובע לקיים כפי שאתה מנסה להציג זאת.
חושבני שהכתובת לבקשה: ר''י.
למיטב ידיעתי נותר זמן קצר לפני פרסום לו''ז החדש כדאי שתפעל בהקדם.
הכל פתוח ובהצלחה.
 

אורי404

New member
דברים משתפרים לאיטם

אני חושב שאלן אמר את זה מספיק טוב
תבטיח A ותקיים A+.

ולגבי הלו"זים מלמעלה - יפה שאתה מכליל את כולם למעט אלה שאמורים להגיע לאוניברסיטה. בדקת, שאלת? צא בני ולמד מה באמת יקרה אם ישנו את הלו"ז. תנסה להזיז לפה ולשם. והכי חשוב אל תשאר מקובע לקיים כפי שאתה מנסה להציג זאת.
דברים משתפרים לאיטם
תחילה דברו בכלל על 45 מתל אביב לבאר שבע. התווספו 10 דקות לא רשמיות ולא יהיה מפתיע, שזה בפועל יהיה יותר זמן נסיעה.
השיפורים בקו לבאר שבע (ובקווי רכבת אחרים) הם טובים, בהשוואה למה, שהיה קודם לכן. אבל זה לא מספיק. בטח אם משווים לזמני הנסיעה באירופה. נעשו השוואות כאלה ובקווים השונים, נמצא הפרש לרעת ישראל.
 

amit1270

New member
ואני מאמין שזמן הנסיעה בפועל יהיה קצר יותר

דברים משתפרים לאיטם
תחילה דברו בכלל על 45 מתל אביב לבאר שבע. התווספו 10 דקות לא רשמיות ולא יהיה מפתיע, שזה בפועל יהיה יותר זמן נסיעה.
השיפורים בקו לבאר שבע (ובקווי רכבת אחרים) הם טובים, בהשוואה למה, שהיה קודם לכן. אבל זה לא מספיק. בטח אם משווים לזמני הנסיעה באירופה. נעשו השוואות כאלה ובקווים השונים, נמצא הפרש לרעת ישראל.
ואני מאמין שזמן הנסיעה בפועל יהיה קצר יותר
בזכות הריפוד הנוח הרכבות יגיעו לפני הזמן המיועד, כפי שקורה בקו ת"א-בית שמש-ירושלים ובקווים נוספים.
 
אכן כך עמית. סבלנות מתבקשת והקו המשופר כבר

ואני מאמין שזמן הנסיעה בפועל יהיה קצר יותר
בזכות הריפוד הנוח הרכבות יגיעו לפני הזמן המיועד, כפי שקורה בקו ת"א-בית שמש-ירושלים ובקווים נוספים.
אכן כך עמית. סבלנות מתבקשת והקו המשופר כבר
''מותקף'' לפני הפעלתו המלאה.
.
 

אורי404

New member
אלן הייטיב להסביר.

אני חושב שאלן אמר את זה מספיק טוב
תבטיח A ותקיים A+.

ולגבי הלו"זים מלמעלה - יפה שאתה מכליל את כולם למעט אלה שאמורים להגיע לאוניברסיטה. בדקת, שאלת? צא בני ולמד מה באמת יקרה אם ישנו את הלו"ז. תנסה להזיז לפה ולשם. והכי חשוב אל תשאר מקובע לקיים כפי שאתה מנסה להציג זאת.
אלן הייטיב להסביר.
הכתובת אינה "רכבת ישראל", אלא מבקר המדינה, שיבדוק את פני ההתנהלות הלא-תקינה.
דבר זה של הבטחות שווא אינו חדש. ע"ע הקו המשודרג לירושלים וכנראה עם קו A1 העתידי, שמכריזים 28 דקות ואולי בפועל זה יהיה 40 דקות.
 

samgr

New member
בתחילה דובר בכלל על 25 דקות

אלן הייטיב להסביר.
הכתובת אינה "רכבת ישראל", אלא מבקר המדינה, שיבדוק את פני ההתנהלות הלא-תקינה.
דבר זה של הבטחות שווא אינו חדש. ע"ע הקו המשודרג לירושלים וכנראה עם קו A1 העתידי, שמכריזים 28 דקות ואולי בפועל זה יהיה 40 דקות.
בתחילה דובר בכלל על 25 דקות
יש לי הרגשה שבכל הקווים הם מרפדים את לוחות הזמנים בצורה מעט מוגזמת. אולי זה רק אני.
 

אורי404

New member
יכול להיות. לא יודע על זה. מה שכן

בתחילה דובר בכלל על 25 דקות
יש לי הרגשה שבכל הקווים הם מרפדים את לוחות הזמנים בצורה מעט מוגזמת. אולי זה רק אני.
יכול להיות. לא יודע על זה. מה שכן
הם מצהירים וממשיכים להצהיר על 28 דקות.
בפגישות של נציגי הפורום עם בכירי "רכבת ישראל" (ביניהם מנכ"ל "רכבת ישראל", לשעבר), המשיכו לדבר הבכירים על 28 דקות ואף פחות מזה ולא דיבורים על זמן נסיעה ארוך יותר.
נחיה ונראה.

בלי קשר לזה, ניתן היה לחשוב, ששהתנהלות הלא תקינה ב"רכבת ישראל" היא בגלל וועד העובדים. מובן, שיש אי-סדר משווע. אבל גם התנהלות המנהלים הבכירים לוקה בחסר, כמו מקרה באר שבע-תל אביב; הצהרות בוועדת הכלכלה ובמקומות אחרים ובפועל מצב שונה. זוהי ממש לא הדוגמא היחידה.
 

samgr

New member
להצהיר אפשר הרבה. ביחוד בישראל.

יכול להיות. לא יודע על זה. מה שכן
הם מצהירים וממשיכים להצהיר על 28 דקות.
בפגישות של נציגי הפורום עם בכירי "רכבת ישראל" (ביניהם מנכ"ל "רכבת ישראל", לשעבר), המשיכו לדבר הבכירים על 28 דקות ואף פחות מזה ולא דיבורים על זמן נסיעה ארוך יותר.
נחיה ונראה.

בלי קשר לזה, ניתן היה לחשוב, ששהתנהלות הלא תקינה ב"רכבת ישראל" היא בגלל וועד העובדים. מובן, שיש אי-סדר משווע. אבל גם התנהלות המנהלים הבכירים לוקה בחסר, כמו מקרה באר שבע-תל אביב; הצהרות בוועדת הכלכלה ובמקומות אחרים ובפועל מצב שונה. זוהי ממש לא הדוגמא היחידה.
להצהיר אפשר הרבה. ביחוד בישראל.
העיקר לקבל את התקציבים לאחר מכן רואים מה קורה.
 

בועז ל

New member
בדיוק ההפך, אורי. מבקר המדינה ימצא התנהלות

אלן הייטיב להסביר.
הכתובת אינה "רכבת ישראל", אלא מבקר המדינה, שיבדוק את פני ההתנהלות הלא-תקינה.
דבר זה של הבטחות שווא אינו חדש. ע"ע הקו המשודרג לירושלים וכנראה עם קו A1 העתידי, שמכריזים 28 דקות ואולי בפועל זה יהיה 40 דקות.
בדיוק ההפך, אורי. מבקר המדינה ימצא התנהלות
שמרנית שמתאפיינת בזהירות יתר. למיטב ידיעתי, אין שום מניעה לספק את זמן 50 הדקות המובטח בלו"ז הבא, אלא שהשמרנות במקרה של אגף התנועה אינה חדשה לנו. ביחס ל-A1 אני מציע לחכות (ולצערנו "לחכות" = הרבה זמן) ולא להפריח ספקולציות לשום כיוון.
 

אורי404

New member
על A1, באמת ייקח זמן עד שנראה באמת מה יהיה

בדיוק ההפך, אורי. מבקר המדינה ימצא התנהלות
שמרנית שמתאפיינת בזהירות יתר. למיטב ידיעתי, אין שום מניעה לספק את זמן 50 הדקות המובטח בלו"ז הבא, אלא שהשמרנות במקרה של אגף התנועה אינה חדשה לנו. ביחס ל-A1 אני מציע לחכות (ולצערנו "לחכות" = הרבה זמן) ולא להפריח ספקולציות לשום כיוון.
על A1, באמת ייקח זמן עד שנראה באמת מה יהיה
מסכים, שגם נמתין ללו"ז הבא ברכבות לבאר שבע.
 

amit1270

New member
אין שום סיבה בעולם שזמן הנסיעה ב-A1 יהיה

אלן הייטיב להסביר.
הכתובת אינה "רכבת ישראל", אלא מבקר המדינה, שיבדוק את פני ההתנהלות הלא-תקינה.
דבר זה של הבטחות שווא אינו חדש. ע"ע הקו המשודרג לירושלים וכנראה עם קו A1 העתידי, שמכריזים 28 דקות ואולי בפועל זה יהיה 40 דקות.
אין שום סיבה בעולם שזמן הנסיעה ב-A1 יהיה
יותר מחצי שעה (ירושלים-ההגנה לא כולל עצירה בנתב"ג), כלומר מהירות ממוצעת של 112 קמ"ש. 28 דקות = מהירות ממוצעת של 120 קמ"ש, גם כן סביר ביותר. 40 דקות זה אומר כבר מהירות צב של 84 קמ"ש. לא הגיוני ולא סביר, בטח לא לציוד החשמלי הצפוי לפעול בקו.
 

אורי404

New member
שום סיבה ואנו רואים מצב שונה

אין שום סיבה בעולם שזמן הנסיעה ב-A1 יהיה
יותר מחצי שעה (ירושלים-ההגנה לא כולל עצירה בנתב"ג), כלומר מהירות ממוצעת של 112 קמ"ש. 28 דקות = מהירות ממוצעת של 120 קמ"ש, גם כן סביר ביותר. 40 דקות זה אומר כבר מהירות צב של 84 קמ"ש. לא הגיוני ולא סביר, בטח לא לציוד החשמלי הצפוי לפעול בקו.
שום סיבה ואנו רואים מצב שונה
גם דיבר המנכ"ל הקודם על 50 דקות מבאר שבע מרכז לתל אביב. בפועל המצב שונה.
גם על קו אשדוד-תל אביב (דרך ראשון לציון מערב) דברו על 35 דקות. פעם אחרונה שמעתי על ארבעים ומשהו דקות.
 

amit1270

New member
והנוסעים שם מדווחים על עצירות ארוכות בתחנות

שום סיבה ואנו רואים מצב שונה
גם דיבר המנכ"ל הקודם על 50 דקות מבאר שבע מרכז לתל אביב. בפועל המצב שונה.
גם על קו אשדוד-תל אביב (דרך ראשון לציון מערב) דברו על 35 דקות. פעם אחרונה שמעתי על ארבעים ומשהו דקות.
והנוסעים שם מדווחים על עצירות ארוכות בתחנות
כלומר לוח הזמנים שם מרופד היטב ואפשר (אם רק רוצים) לקצר משמעותית את זמן הנסיעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה