בעיות תפיסה / NVLD

אפשר לשאול מזה לא מתפקד?

כי לי נראה שאני נולדתי ואין לי בכלל משפחה, ואין קשר לתפקוד הכולל של הבית שאמי אשת חיל מי ימצא תקתקה.
אז אשמח לשמוע מה כוונתך זה מעניין אותי.
 

HollyGolightly

New member
אין לי עניין להכנס לזה. קראתי חלק מהודעותיך בפורום

ואין דמיון שלא לדבר על זהות. כך שבאמת אין טעם שאכנס לזה.
 

HollyGolightly

New member
מה שהתכוונתי שאין שום דמיון או שום קווים זהים

בין הבית בו גדלת אתה ובין הבית בו אני גדלתי. למרות ששניהם לא מתפקדים אין ביניהם שום דבר דומה או משותף. בנוסף: הקשיים אותם אתה חווה ואלה שאני חווה שונים מאד.
 
הבנתי

תודה רבה על הסבר.
 

טובללכת

New member
ניסית אולי לבדוק שרירי עיניים?

למשל אולי "עין עצלה" וכדומה?
לפני הקושי הנוירולוגי קיימת אולי בעייה בעיניים.
יש לכך מומחים מיוחדים וכדאי לא לפספס שנים חשובות,
כי אחרי גיל מסויים לא ניתן לטפל ולשפר (עין עצלה עד גיל 9).

לגבי NVLD בד"כ דווקא יש קושי בתפיסה מתמטית.
כך שאולי זה לא המצב שלו.
וכמו שציינת- נוירופסיכולוג יוכל אולי למקד את הקשיים לתמונה ברורה.
 
יש לו קושי בגיאומטריה, כנראה בגלל קושי בתפיסה מרחבית

וזה דווקא מאוד מתאים לגיאומטריה.

מתמטיקה היא אחד האתגרים הקשים עבור ילדים הסובלים מהליקוי, כיוון שחישובים, נוסחאות, קריאת גרפים, גיאומטריה ותחומים אחרים במתמטיקה נסמכים על שימוש בכתיבה ובתפיסה מרחבית.[URL]http://www.add-syndrome.co.il/%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%94-%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%AA/[/URL]

כלומר, גם בדרך כלל כשמדברים על קשיים במתמטיקה הכוונה בעצם בעיקר לחלק של הגיאומטריה.
 
בדיוק

ההתנהלות של הבן שלי מתאימה כמעט ב- 100% לקריטריונים שמופיעים בתקציר הזה.
הפער בין היכולת החשבונית-מילולית שלו לבין היכולת בגאומטרייה הוגדר על ידי הרופא כ"תהומי".
במבחן אינטליגנציה שבו הממוצע הוא 100, בחשבון הוא קיבל 110, באוצר מלים 130 ובצורות גאומטריות -- 20!!!
 
ובקשר לנוירופסיכולוג:

האם מישהו מכיר נוירופסיכולוג שעובד עם ילדים?
אני משום מה לא מצאתי כזה...
רובם עובדים עם מבוגרים פגועי מוח (שבץ מוחי, תאונות ושאר מרעין בישין).
ורצוי באזור תל אביב...
 
לא בדקתי שרירי עיניים

אבל קשה לי להאמין שזאת הבעיה, כי הראייה עצמה תקינה (בודקים בטיפת חלב), וגם הקריאה מצוינת.
אם הילד קורא כל מילה שכתובה בחוברת שפה, למה הוא לא מפענח שום דבר דווקא בחוברת גאומטרייה?
 
אוטיסטים לא נולדים עם בעיות תפיסה

להפך : יש אחוז יותר גבוהה של מחוננים/ גאונים בקרב אוטיסטים, הבן שלך מחנון בתחום אחד אני ב4 : זיכרון,אומנות,
מתמטיקה, והבעה, אז אני מחונן על ואני אוטיסט אין קשר, הילד שלך חכם זה טוב מאוד אבל אוטיסטים לא מטומטמים ולא
בעלי בעיות תפיסה להפך: רום כולם חכמים ואף חכמים מאוד ויותר, אותי זה מעליב החשיבה הזאת, אבל נהגתי באיפוק אפילו
שזה נקודה רגישה אצלי,שהיה בהצלחה בהמשך בברכה נתנאל.
 
קראתי שוב את התגובה שלך

ורציתי לשאול לאיזה בעיות תפיסה את מדברת?, למרחב? לא לראות דברים כמו שהם?, כי קראתי שוב וזה נראה שלזה.
את מתכוונת ,אם כן אני מתנצל אם התגוננתי - ואולי התקפתי כי לאוטיסטים אין בעיה של מרחב לפי דעתי, מטרויקה כן אבל
הם חשים ורואים צורות כרגיל, אני מאחל לכם רק בהצלחה ,אני לא האמינו בי שהייתי בגיל של בנך, אבל את התואר הראשון
התחלתי בגיל 15 והייתי בתחילה מצטיין, זה מין קדם תואר, אבל באופן כללי תמיד יש במה לאמין, ואני ממין שאפשר לעזור לןו.
אני לא האמינו שאדע קרוא וכותב כי לא קראתי עד סוף כיתה ג ואז תוך חוש וחצי חודשים למדתי הכול גם חומר עם מורה שמבינה
אותי כנל צייור ,מתמטיקה וכיום שירה,אז יש במה לאמין, שהיה רק טוב מכול הלב.
 
תודה על התיקון והעידוד

אכן התכוונתי לתפיסה חזותית/ מרחבית (בגלל זה הדגשתי באנגלית - perception.)

נדמה לי שגם לאוטיסטים יש בעיות בתפיסה חזותית.
ראה תגובתה של "פרח לי" כאן למטה, וגם תחום המחקר של הבעל של תקווה.
ייתכן שבעיות בתפיסת מרחק למשל הן הגורמות לקושי של אוטיסטים בלימוד נהיגה.

ההישגים שלך באמת נשמעים מרשימים, ונהדר שהם עלו על הציפיות של אנשי המקצוע.
הציפיות של הסביבה מהבן שלי נשמעות לי סבירות בהחלט (לא נמוכות בקיצוניות ולא גבוהות מדי). ומי שלא מאמין בו בכלל -- אני דואגת להרחיקו מסביבתנו.
רובם מאוד מעריכים את הנחישות והעבודה הקשה שלו.

מהרגע שהוא התחיל להתלונן על קשיים ורגשי "נחיתות" למיניהם הסברתי לו שהוא נולד פג ("קטן מדי"), ולכן דברים קשים לו יותר.
הראיתי לו גם עוד ילדים שהיו פגים בסביבתנו, וקשה להם בתחום כזה או אחר. הוא לא מכיר את האבחנות שלו, אבל מבחינתו הפגוּת היא הסבר מספק בינתיים.

מאחלת גם לך הרבה טוב, וקבלה מהסביבה. ושתמשיך להפתיע לטובה!
 
בהצלחה לך ולו

תחזקי אותו במה שהוא טוב אני מאמין שבכולם יש גרעין של חכמה, לא מאמין בפיגור כולם חכמים/ וטיפשים בו זמנית.
את צריכה למצוא את החכה שלו, ויש לו לפי מה שאת אומרת וזה בולט,ולחזק אותו בקשר לבעיה תפיסה אני לא מבין בזה.
אבל שעברתי מבחנים בחזותי יצא שאני ברמה גבוהה מאוד, למשל לזהות צורות/ להרכיב וכולי, יכול להיות שיש אוטיסטים שיש
להם בעיה כזאת ,אבל זה לא נראה לי מאפיין שנכנס להגדרה של איבחון אוטיזם זה לפחות לפי ידעתי.
 

גור42

New member
אוטיסטים רואים דברים אחרת - לפעמים זה כולל תפיסה מרחבית שונה

ואין שני אוטיסטים זהים.

לי, למשל, אין שום בעיה בראייה מרחבית בפועל, אבל יש לי קושי רציני בלדמיין צורות תלת-ממדיות. המצב כל-כך גרוע, שתמיד התקשתי בגאומטריית המרחב, למרות שאני דווקא מוכשר מאוד במתמטיקה באופן כללי.

לאישתי (גם אוטיסטית), לעומת זאת, יש יכולת כמעט על-אנושית ללהטט בצורות תלת-ממדיות במוחה. אבל דווקא בהתמצאות במרחב הפיזי שמסביבה, קשה לה.

בקיצור, אל תמהר להסיק מהמקרה האישי שלך לכלל המקרים. זה כמו שלך יש כשרון נדיר לשירה, ואני מבין בזה שום דבר. כל אוטיסט הוא שונה.
 
למעלה