עפרונית מהודרת
New member
בעיות תפיסה / NVLD
שלום לכולם
בני בן ה- 8 נולד פג (שבוע 34). סובל משלל בעיות התפתחותיות: מוטוריות, סנסוריות, למידה, קשב, תקשורת וגם תפיסה.
אבל האינטלגנציה תקינה פלוס.
הקשיים שלו הם בתחומים רבים, אבל בשום תחום הם לא עמוקים מאוד.
הוא לא ממש נכנס לשום "קופסה" אבחנתית, אבל האבחנה הרשמית שלו מאז גיל 5 היא: NVLD. לקות בלמידה הלא-מילולית.
כי האינטלגנציה המילולית שלו גבוהה, והאינטליגנציה הביצועית - נמוכה מאוד.
הוא מתאים גם לאבחנה של אספרגר, אבל לדעתי יותר בולט הקושי התפיסתי מאשר החזרתיות, ולכן NVLD זו אבחנה יותר "נכונה" לדעתי.
עד כה הוא למד תמיד במסגרות רגילות, במסגרת תוכנית השילוב.
הוא ילד יפה ושמח, נהנה ומתקדם בלימודים, ויש לו חברים וחברות
אבל זקוק לתיווך רב.
בשנה-שנתיים האחרונות נעשתה יותר בולטת הבעיה של התפיסה (perception).
הוא מתקשה אפילו להבחין בין קו אופקי לקו אנכי (אם כי מעניין שלמד די בקלות לקרוא).
כשהוא מחזיק כוס, הוא יכול להחזיק אותה באלכסון (לא חושב על זה שהמשקה יישפך).
גם מטרייה הוא מחזיקה הפוכה כלפי מטה, ובאלכסון (אם לא מעירים לו).
מתקשה להבחין בין דמות ורקע וכו'.
הוא רואה כל דבר בחלקים, ומתקשה לראות את השלם.
גם התפיסה שלו של בני אדם היא די "מכניסטית".
הוא מעולה במתמטיקה ואף מאובחן כמחונן בתחום זה, אבל גרוע מאוד בגאומטרייה!
מתקשה להבין למשל מה ההבדל בין עיגול לכדור.
מתקשה למצוא חפץ בערמה. כשמצביעים על משהו, הוא מסובב את הראש, אבל לא לכיוון הנכון.
כעת הוא כבר מתחיל להיות מודע בעצמו לקשיים שלו, ואומר "אני חושב שאני עיוור!".
הוא טופל כבר על ידי שלל מרפאות בעיסוק.
המרפאה בעיסוק האחרונה היא מומחית לנושא התפיסה, והיא מאוד מוטרדת.
זה נראה לה מאוד מוזר.
שמתי לב שיש בפורום זה אנשים שילדיהם מאובחנים עם NVLD.
ולמיטב ידיעתי גם ילדים על הספקטרום נולדים עם בעיות תפיסה.
האם ידוע לכם האם יש דרך לשפר את התפיסה של ילדים שנולדים עם קשיים אלה, או רק לפצות על היעדרה?
איזה איש מקצוע עוסק בכך?
(מבחינת מרפאים בעיסוק היינו כבר אצל לפחות 3-4 במהלך השנים).
אם נוירופסיכולוג, אז אשמח לקבל המלצה באזור תל אביב.
שאלה נוספת: האם קשיים מהסגנון שתיארתי יכולים להיות קשורים לקשב?
כי יש לו הפרעת קשב והוא לא מטופל תרופתית (ובבית הספר לא מתלוננים).
כל מידע נוסף בתחום זה יועיל, כי אנחנו קצת מבולבלים...
תודה.
שלום לכולם
בני בן ה- 8 נולד פג (שבוע 34). סובל משלל בעיות התפתחותיות: מוטוריות, סנסוריות, למידה, קשב, תקשורת וגם תפיסה.
אבל האינטלגנציה תקינה פלוס.
הקשיים שלו הם בתחומים רבים, אבל בשום תחום הם לא עמוקים מאוד.
הוא לא ממש נכנס לשום "קופסה" אבחנתית, אבל האבחנה הרשמית שלו מאז גיל 5 היא: NVLD. לקות בלמידה הלא-מילולית.
כי האינטלגנציה המילולית שלו גבוהה, והאינטליגנציה הביצועית - נמוכה מאוד.
הוא מתאים גם לאבחנה של אספרגר, אבל לדעתי יותר בולט הקושי התפיסתי מאשר החזרתיות, ולכן NVLD זו אבחנה יותר "נכונה" לדעתי.
עד כה הוא למד תמיד במסגרות רגילות, במסגרת תוכנית השילוב.
הוא ילד יפה ושמח, נהנה ומתקדם בלימודים, ויש לו חברים וחברות
אבל זקוק לתיווך רב.
בשנה-שנתיים האחרונות נעשתה יותר בולטת הבעיה של התפיסה (perception).
הוא מתקשה אפילו להבחין בין קו אופקי לקו אנכי (אם כי מעניין שלמד די בקלות לקרוא).
כשהוא מחזיק כוס, הוא יכול להחזיק אותה באלכסון (לא חושב על זה שהמשקה יישפך).
גם מטרייה הוא מחזיקה הפוכה כלפי מטה, ובאלכסון (אם לא מעירים לו).
מתקשה להבחין בין דמות ורקע וכו'.
הוא רואה כל דבר בחלקים, ומתקשה לראות את השלם.
גם התפיסה שלו של בני אדם היא די "מכניסטית".
הוא מעולה במתמטיקה ואף מאובחן כמחונן בתחום זה, אבל גרוע מאוד בגאומטרייה!
מתקשה להבין למשל מה ההבדל בין עיגול לכדור.
מתקשה למצוא חפץ בערמה. כשמצביעים על משהו, הוא מסובב את הראש, אבל לא לכיוון הנכון.
כעת הוא כבר מתחיל להיות מודע בעצמו לקשיים שלו, ואומר "אני חושב שאני עיוור!".
הוא טופל כבר על ידי שלל מרפאות בעיסוק.
המרפאה בעיסוק האחרונה היא מומחית לנושא התפיסה, והיא מאוד מוטרדת.
זה נראה לה מאוד מוזר.
שמתי לב שיש בפורום זה אנשים שילדיהם מאובחנים עם NVLD.
ולמיטב ידיעתי גם ילדים על הספקטרום נולדים עם בעיות תפיסה.
האם ידוע לכם האם יש דרך לשפר את התפיסה של ילדים שנולדים עם קשיים אלה, או רק לפצות על היעדרה?
איזה איש מקצוע עוסק בכך?
(מבחינת מרפאים בעיסוק היינו כבר אצל לפחות 3-4 במהלך השנים).
אם נוירופסיכולוג, אז אשמח לקבל המלצה באזור תל אביב.
שאלה נוספת: האם קשיים מהסגנון שתיארתי יכולים להיות קשורים לקשב?
כי יש לו הפרעת קשב והוא לא מטופל תרופתית (ובבית הספר לא מתלוננים).
כל מידע נוסף בתחום זה יועיל, כי אנחנו קצת מבולבלים...
תודה.