בעיות תנועה.

בעיות תנועה.

שבת שלום לכולם! התחלתי להכין ש.ב לחופש במתמטיקה ואני לא מבינה 4 תרגילים בנושא "בעיות תנועה",אני לא יודעת מאפילו מאיפה להתחיל בהן. בבקשה תוכלו להסביר לי מה אני צריכה לעשות? מאיפה להתחיל? אם תוכלו,תוכלו להסביר גם בדרך כזאת (היא יותר בררה לי): כמה שווה זמן? כמה שווה הדרך? כמה שווה המהירות? והשאלות.. 1. אופנוע ומשאית שהמרחק ביניהם 150 ק"מ יצאו באותו הזמן ונסעו באותו הכיוון כך שהאופנוע נסע אחרי המשאית. מהירות האופנוע היתה גדולה פי 2 ממהירות המשאית. האופנוע השיג את המשאית אחרי 3 שעות. לאחר מכן הם המשיכו בנסיעתם. א. מה היו המהירויות של המשאית ושל האופנוע? ב. כמה שעות אחרי שהאופנוע השיג את המשאית המרחק ביניהם היה 125 ק"מ? תשובה מהספר-> א. 50קמ"ש,100קמ"ש. ב. 2.5שעות. 2. B נמצאת בין A ל-C לאורך הנהר. המרחק בין A ל-B הוא 20 ק"מ. סירה אחת יצה מ-A ושטה לעבר B במהירות של 12 קמ"ש. שעה אחרי שהסירה הראשונה יצאה לדרך יצאה סירה שנייה מ-B ושטה ל-C במהירות של 8 קמ"ש. הסירה הראשונה השיגה את השנייה ב-C. א. כמה שעות מאז יצאה הסירה הראשונה לדרך היא השיגה את הסירה השנייה? ב. מהו המרחק בים B ל-C? תשובה מהספר -> א. 3 שעות. ב. 16 ק"מ. 3. שני הולכי רגל הלכו מיישוב א' ליישוב ב'. הולך רגל הראשון יצא בשעה 8.00 בבוקר והולך רגל שני יצא בשעה 8.30 בבוקר. שניהם הגיעו ליישוב ב' בשעה 10.30בבוקר. מהרותו של הולך הרגל הראשון היתה קטנה ב-1 קמ"ש ממהירותו של הולך הרגל השני. א. חשב את המהירות של כל אחד מהולכי הרגל את המרחק בין 2 הישוביים. ב. חשב את היחס בין המהירותיות של הולך הרגל הראשון והשני ואת היחס בין זמני ההליכה שלהם. מה המסקנה? תושבות מהספר-> א. 5קמ"ש,4קמ"ש,10ק"מ. ב. 4:5,5:4 4.האחרון רכבת נסעה במשך 3 שעות במהירות של 120 קמ"ש. לאחר מכן התעכבה למשך חצי שעה ואחר כך המשיכה במהירות של 160 קמ"ש. הרכבת הגיעה ליעדה באותו הזמן שהיתה מגיעה לו המשיכה לנסוע במהירת הראשונה ללא עיכובים. מצא את זמן הנסיעה ואת המרחק שעברה הרכבת. התשובה מהספר -> 600ק"מ,5שעות. אני מתנצלת על כך שהשאלות ארוכות, מקווה שמשהו או משהיא יוכל או תכול הסביר לי.. תודה.
 

The Transposer

New member
אני אעזור עם השאלה הראשונה

את השאר אני מקווה שתצליחי לבד בדומה לזאת. כל מה שצריך לדעת כאן זה s = v*t כאשר s מרחק/דרך, v מהירות, וt זמן. לשאלה 1: נסמן את מהירות המשאית בv, ולכן מהירות האופנוע היא 2v. נסמן את הנקודה ממנה יוצא האופנוע בA, הנקודה ממנה יוצאת המשאית בB, ונקודת המפגש בM - כלומר, אם שתיהן נוסעות שמאלה, השרטוט יהיה משהו כזה: 150 M --------B -------A האופנוע נוסע מA לM במהירות 2v, המשאית מB לM במהירות v. נתון לנו שעד המפגש כלי הרכב נסעו 3 שעות - t=3. המרחק שעבר האופנוע מA עד לנקודת המפגש הוא 3*2v, כלומר AM = 6v. המרחק שעברה המשאית מB עד לנקודת המפגש היא v*3, כלומר BM = 3v. ידוע לנו גם ש AB = 150. קל לראות שAB+BM = AM, ואם נציב את הערכים שמצאנו להם במשוואה הזו נקבל 6v = 3v + 150 ולכן v= 50. ההמשך מכאן הוא פשוט ביותר.
 
תודה רבה, אבל בכל זאת לא הבנתי את

השאר התרגילים.. ההמשך בתרגיל שלך עשיתי, ההסבר היה טוב מאוד תודה רבה!!
 

YAJerusalem

New member
תרגיל 2

בדרך כלל נוח לבחור בתור נעלם את מה שמבקשים למצוא כמה שעות מאז יצאה הסירה הראשונה לדרך היא השיגה את הסירה השנייה = t עכשיו צריך לעשות משוואה מכיוון שמדובר פה על 2 סירות שנפגשו, נוכל לבנות משוואה על בסיס דרכים שהן עברו. אנחנו יודעים שסירה ראשונה עברה 20 ק"מ יותר מהשניה, כך שמשוואה תהיה: X1=X2+20 נבטא את X1 (דרך שעברה סירה ראשונה) וX2 (דרך שעברה סירה שניה) באמצעות הנעלם שבחרנו t X1=V1*t=12t X2=V2*(t-1)=8(t-1)zzzz t-1 מפני שהסירה השניה התחילה לזוז שעה אחרי הסירה הראשונה נציב את זה במשוואת הדרכים: 12t=8(t-1)+20 מקווה שתוכלי להמשיך מכאן
 
למעלה