שיום ושליפה נמצאים כל הזמן בפעילות
אצלינו, רק מרוב שזה אוטומטי, אנחנו לא חושבים על זה.... ישנם ילדים שאם תראי להם תמונה של פסנתר הם יגידו "כינור" יש כאן בעיה וצריך לבדוק האם הוא בכלל יודע מה זה פסנתר, האם הוא מתקשה להוציא את המילה המדויקת ובמקרה תפס מילה אותה משפחה (כלי נגינה) והאם בכלל יש אבחנה בתפיסה חזותית, של זיהוי העצם "פסנתר".... זה נורא מורכב ומכאן חשיבות האבחון והטיפול בהתאם. לכל בעיה נרכיב טיפול הולם כדי או לנסות "לתקן" את הבעיה, או ניתן "כלים" להתגבר על הקושי ו/או נעקוף את הבעיה וחסל... ו"קוגנטיבי" פירושו "הכרתי" הכוונה לתפקודי חשיבה ולמידה, זיכרון ופעולה, תפקודים מוחיים (נמוכים וגבוהים) שמתבצעים במקום "וירטואלי" למדי "ההכרה" שלנו, למעשה זה מתבצע כמובן במוח שלנו...