קיבלתי תשובה שיכולה לעניין אתכם
ראשית אני רוצה להודות לIWCC על שהגיב, כיוון שהוא מאמן אופניים שיוכל לתרום לנו מהידע והנסיון שלו. שנית, אמנם התשובה נשלחה אלי במסרים (מחולקת לשניים), אך לדעתי חשוב שתקראו ותגיבו, כיוון שהחלפות ידע (או חוסר ידע, במקרה שלי) הן חלק ממטרותיו המכוננות של פורום זה: 1.אם אתה נועל את ברכיך בסיבוב לאחור הנך יושב גבוה ו/או רחוק מהפוזיציה האופטימאלית וזהו גם "טיפ" בחינם איך לכוון רוכבי ספינינג למיקום נכון יותר על האופניים . יום טוב 2.אחד הכללים החשובים בכל הפעילות הגופנית אשר שומרת על פעילות ופעילות נגד ליצוב (אני בטוח שלא לימדו אותך) היא התנועה הנגדית, התנועה אשר מבליטה את התנועה הראשית - נסה למשל ללכת קדימה למשך 4 דקות ואז לך אחורה דקה אחת והסתובב שוב קדימה - אני מבטיח לך שתגלה דבר מעניין על הליכה ויציבה. ואם לא אתה באמת אדם מיוחד יום טוב אני מעלה שתי שאלות: 1. בתנועת הדיווש הרגילה (קדימה...), עיקר העומס הוא על מפרק הירך בשעות 10 עד 2 של ציר הפדל. לכן, דיווש לאחור משעה 2 לשעה 10 עם עומס, ייצור מצב בו הברך הרבה מעבר לקו אצבעות הרגליים - משמע עומס בלתי רגיל על הברך. הדבר משול לביצוע סקוואטס עם מפרק הברך כדומיננטי יותר ממפרק הירך. 2. האם דיווש לאחור ללא עומס, או עם עומס קל מאוד, מחזק שרירים? האם כל פעילות תחת התנגדות מינימאלית מחזקת שרירים? האם שחייה לאחור או הליכה לאחור "מבליטות את התנועה הראשית" ותעזורנה לי לחזק את השרירים המייצבים שלי ויהוו פעולה נגדית באותה העצימות (איזון אמרנו, לא?) לשחייה והליכה? יום טוב,