בעיות במטרונית

  • פותח הנושא ai22
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
כבר ציינתי פה שתדירות היא הבעיה העיקרית בכרמל

שוב, לא דיברתי על הלילה. ומה אתה חושב שבחיפה?
גם קו 200 הוא פעם בשעה, אבל בלילה זה סביר; בחיפה הקווים שאני צריכה באים בתדירות של 20 דקות (לפעמים גם יותר), שלא לדבר על קווים של פעם בשעה... במהלך היום!

במשך שנים חשבתי לעצמי שבכוונה דואגים שמהכרמל לטכניון יהיה אוטובוס פעם בשעה ומנו"ש לאוניברסיטה פעם בשעה, וככה אפשר יהיה לפזר את הסטודנטים, שלא יתערבבו חלילה.
כבר ציינתי פה שתדירות היא הבעיה העיקרית בכרמל
 

mister K

New member
כבר ציינתי פה שתדירות היא הבעיה העיקרית בכרמל

שוב, לא דיברתי על הלילה. ומה אתה חושב שבחיפה?
גם קו 200 הוא פעם בשעה, אבל בלילה זה סביר; בחיפה הקווים שאני צריכה באים בתדירות של 20 דקות (לפעמים גם יותר), שלא לדבר על קווים של פעם בשעה... במהלך היום!

במשך שנים חשבתי לעצמי שבכוונה דואגים שמהכרמל לטכניון יהיה אוטובוס פעם בשעה ומנו"ש לאוניברסיטה פעם בשעה, וככה אפשר יהיה לפזר את הסטודנטים, שלא יתערבבו חלילה.
כבר ציינתי פה שתדירות היא הבעיה העיקרית בכרמל
באמת שאת לא מחדשת לי דבר.
 

droriko

New member
57 ו-52 הם לא קוים גבעתיימים


רובם לא ממש קווים גבעתיימיים של ממש
אלא רק עוברים בה בקצוות. אין ספק שגם בגבעתיים יש בלילה אזורים שלא נוח להגיע אליהם או מהם, אבל שוב, זה גם בחיפה וכנראה בכל עיר.
התלונה שלי על חיפה היא לא בלילה, היא ביום. זה שבלילה אין לי איך להגיע זה לא נורא כי זה לא קורה לעתים קרובות. זה שביום הנסיעה בתחבורה ציבורית מכפילה לי את זמן הנסיעה (במקרה הטוב) זו הבעיה הקשה.
57 ו-52 הם לא קוים גבעתיימים

אז מה זה קוים כפר סבאים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עזוב, דרוריקו, חבל על הזמן שלך ושלי ביחד.

57 ו-52 הם לא קוים גבעתיימים

אז מה זה קוים כפר סבאים?
עזוב, דרוריקו, חבל על הזמן שלך ושלי ביחד.
עוד לא הייתה פעם אחת בתפוז שנהניתי להתדיין איתך, וזה לא עומד להשתנות עכשיו. אני מפסיקה לענות לך מעכשיו, אל תיעלב, בסדר?
 

mister K

New member
מערכת BRT בתל אביב בהחלט הייתה עוזרת לי

נכון, אבל גבעתיים קטנה, הם מכסים אותה לא רע
"מי שצריך קווים אחרים בגבעתיים בלילה" – אילו?
זה לא שבמהלך היום עוברים בה כ"כ הרבה קווים...
קצת יותר, אבל היא מעולם לא הייתה מעצמה תחבורתית.

שוב, אלה שנוסעים לקריות, כלומר אלה שיוצאים מהעיר, ואלה שנכנסים אליה. רוב החיפאים לא גרים קרוב לציר המטרונית, ולמי שלא עובד שם או צריך לנסוע לקריות, זה פשוט לא רלוונטי בעליל.

לי בתור תושבת חיפה לא אכפת שיש לי מטרונית, כי שוב, היא לא משנה כלום בחיי. פשוט כלום.
אם אכפת לך בתור תושב ת"א שאין לך מטרונית, חשוב שהייתה לך כזאת והיא הייתה נוסעת מבת ים, לאורך רחוב הירקון ועד לרידינג, נגיד. זה היה עוזר לך הרבה בחיים? אולי, לא יודעת איפה אתה גר; אבל יש הרבה יותר שזה לא היה עוזר להם בכלל.
מערכת BRT בתל אביב בהחלט הייתה עוזרת לי
כמובן בתנאי שהיא הייתה גוררת ארגון וסידור מחדש של כל הקווים.
זה שבמטרופולין כמו גוש דן אין מערכת להסעת המונים זה אבסורד.
 

droriko

New member
תודה אלוהים!!!

זה לא דיון מבחינתי, אלא החיים. ציינתי עובדה.
גרתי בגבעתיים 21 שנה, הייתי יוצאת עם חברות להצגה שנייה בדיזנגוף סנטר והיה לי עדיין 63 לחזור איתו הביתה. בחיפה אני כבר עשר שנים, ועד לאחרונה לא היה שום דבר שהתקרב לזה בכלל... אז עכשיו יש קו לילה שעושה רונדלים בכל העיר פעם בשעה... זה נחמד, אבל לא עוזר לי במהלך היום.

אני חיה בחיפה, אני יודעת אילו קווים יש בה, למעשה אפילו נעזרתי במפה שהכין מנהל הפורום. כשלכל שכונה נכנס קו אחד פעם בעשרים דקות, למה בדיוק אתה מצפה? אני צריכה לצאת ולהיכנס איתו לכל שכונה, אפילו שכונות שמחוברות ביניהן וברכב זו נסיעה של 5 דקות.

ואכן, אין שום טעם לדון בזה כי זה לא יפתור שום דבר... אתם לא תמצאו לי עוד קווי אוטובוס מתחת לבלטות, כי אין. העובדה היא שנסיעות באוטובוס בחיפה לוקחות לי לפחות כפול מהזמן שהן לוקחות ברכב, וזה במקרה שאני לא צריכה להמתין לאוטובוס (בתדירויות מבישות רוב היום), או שאין עיכובים מיוחדים ושלל מרעין בישין.

לא אכפת לי שבת"א אין שום דבר שדומה למטרונית, זה לא מזיז לי! מה זה שיר ההלל לפאקינג מטרונית הזאת? מה אכפת לי?
לא נסעתי מעולם במטרונית וגם לא סביר שאסע בקרוב. אני גרה על הכרמל ולא צריכה לנסוע בציר העיר או לקריות, המטרונית לא שינתה פסיק מחיי. היא משרתת יותר את אלה שמגיעים מחוץ לעיר, לא את רוב חיפה. תסתכל במפה ותבין.

למעשה היא אפילו פוגעת בחיפאים, באלה שנזקקים לקווים בתוך העיר שעד לא מזמן נסעו בנתיבי המטרונית. בתקופה שגרתי בנו"ש ועבדתי במושבה הגרמנית הייתי נוסעת בקו 17 והנסיעה בנתיבי המטרונית קיצרה לי מאוד את זמן הנסיעה, הוא לא נתקע עם כל המכוניות בכבישים הצפופים שנשארו בעיר אחרי שבנו את הנתיבים האלה. חששתי מה יקרה ביום שבו המטרונית תתחיל לעבוד, אבל מאז עברו 5 שנים ורק עכשיו היא התחילה לעבוד, אז זו כבר בעיה של מישהו אחר.
תודה אלוהים!!!
סוף סוף היא מסכימה לחשוף קלף אחד! 63!

יצא לך פעם לנסוע עם הקו "הגאוני" הזה ב-7 בבוקר לעבודה? לאוטובוס בכלל היה מקום להכניס אותך פנימה? ומה בדבר הסיבוב ההזוי שלו דרך רמבם?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא "חושפת" שום "קלף" וזה פשוט לא עניינך

תודה אלוהים!!!
סוף סוף היא מסכימה לחשוף קלף אחד! 63!

יצא לך פעם לנסוע עם הקו "הגאוני" הזה ב-7 בבוקר לעבודה? לאוטובוס בכלל היה מקום להכניס אותך פנימה? ומה בדבר הסיבוב ההזוי שלו דרך רמבם?
אני לא "חושפת" שום "קלף" וזה פשוט לא עניינך
אני אפרט על חיי מה שמתאים לי כמה שמתאים לי. השתמשתי בחיי אין ספור פעמים ב-63 לשלל מטרות שונות והוא שירת ועדיין משרת אותי נאמנה. אם זה משנה את חייך וגורם לך להודות לאל, אחלה.
 

droriko

New member
זה פורום תחבורה ציבורית.

אני לא "חושפת" שום "קלף" וזה פשוט לא עניינך
אני אפרט על חיי מה שמתאים לי כמה שמתאים לי. השתמשתי בחיי אין ספור פעמים ב-63 לשלל מטרות שונות והוא שירת ועדיין משרת אותי נאמנה. אם זה משנה את חייך וגורם לך להודות לאל, אחלה.
זה פורום תחבורה ציבורית.
אנשים מספרים על קוים שהם נוסעים. זה הפואנטה של הפורום.

תגידי בפורום מוזיקה עברית כששואלים אותך אם את אוהב את יגאל בשן את גם עונה "אל תיכנס לי לחיים"?
 
אף אחד לא חייב לחשוף כאן את מקום מגוריו

זה פורום תחבורה ציבורית.
אנשים מספרים על קוים שהם נוסעים. זה הפואנטה של הפורום.

תגידי בפורום מוזיקה עברית כששואלים אותך אם את אוהב את יגאל בשן את גם עונה "אל תיכנס לי לחיים"?
אף אחד לא חייב לחשוף כאן את מקום מגוריו
או את הרגלי הנסיעה שלו. לא צריך לקחת את זה ללב.
 

droriko

New member
לא ביקשתי את מקום מגוריה

אף אחד לא חייב לחשוף כאן את מקום מגוריו
או את הרגלי הנסיעה שלו. לא צריך לקחת את זה ללב.
לא ביקשתי את מקום מגוריה
אבל אם היא חושבת שהתחבורה הציבורית כאן היא כל כך נוחה אז שתפרט למה. ועם כל הכבוד להגיד "בגלל ש-63 עובד עד הלילה"(וואו!) זה לא מספיק.
 

droriko

New member
אז את לא צריכה לנסוע במטרונית

זה לא דיון מבחינתי, אלא החיים. ציינתי עובדה.
גרתי בגבעתיים 21 שנה, הייתי יוצאת עם חברות להצגה שנייה בדיזנגוף סנטר והיה לי עדיין 63 לחזור איתו הביתה. בחיפה אני כבר עשר שנים, ועד לאחרונה לא היה שום דבר שהתקרב לזה בכלל... אז עכשיו יש קו לילה שעושה רונדלים בכל העיר פעם בשעה... זה נחמד, אבל לא עוזר לי במהלך היום.

אני חיה בחיפה, אני יודעת אילו קווים יש בה, למעשה אפילו נעזרתי במפה שהכין מנהל הפורום. כשלכל שכונה נכנס קו אחד פעם בעשרים דקות, למה בדיוק אתה מצפה? אני צריכה לצאת ולהיכנס איתו לכל שכונה, אפילו שכונות שמחוברות ביניהן וברכב זו נסיעה של 5 דקות.

ואכן, אין שום טעם לדון בזה כי זה לא יפתור שום דבר... אתם לא תמצאו לי עוד קווי אוטובוס מתחת לבלטות, כי אין. העובדה היא שנסיעות באוטובוס בחיפה לוקחות לי לפחות כפול מהזמן שהן לוקחות ברכב, וזה במקרה שאני לא צריכה להמתין לאוטובוס (בתדירויות מבישות רוב היום), או שאין עיכובים מיוחדים ושלל מרעין בישין.

לא אכפת לי שבת"א אין שום דבר שדומה למטרונית, זה לא מזיז לי! מה זה שיר ההלל לפאקינג מטרונית הזאת? מה אכפת לי?
לא נסעתי מעולם במטרונית וגם לא סביר שאסע בקרוב. אני גרה על הכרמל ולא צריכה לנסוע בציר העיר או לקריות, המטרונית לא שינתה פסיק מחיי. היא משרתת יותר את אלה שמגיעים מחוץ לעיר, לא את רוב חיפה. תסתכל במפה ותבין.

למעשה היא אפילו פוגעת בחיפאים, באלה שנזקקים לקווים בתוך העיר שעד לא מזמן נסעו בנתיבי המטרונית. בתקופה שגרתי בנו"ש ועבדתי במושבה הגרמנית הייתי נוסעת בקו 17 והנסיעה בנתיבי המטרונית קיצרה לי מאוד את זמן הנסיעה, הוא לא נתקע עם כל המכוניות בכבישים הצפופים שנשארו בעיר אחרי שבנו את הנתיבים האלה. חששתי מה יקרה ביום שבו המטרונית תתחיל לעבוד, אבל מאז עברו 5 שנים ורק עכשיו היא התחילה לעבוד, אז זו כבר בעיה של מישהו אחר.
אז את לא צריכה לנסוע במטרונית
אבל יש המון המון המון אנשים שכן נוסעים בה. המטרונית מלכתחילה לא היתה אמורה לקשר כל מקום בחיפה לכל מקום אחר. מי גרם לך לחשוב ככה?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כשאבין מה גורם לך לחשוב שאני חושבת

אז את לא צריכה לנסוע במטרונית
אבל יש המון המון המון אנשים שכן נוסעים בה. המטרונית מלכתחילה לא היתה אמורה לקשר כל מקום בחיפה לכל מקום אחר. מי גרם לך לחשוב ככה?
כשאבין מה גורם לך לחשוב שאני חושבת
מה שנדמה לך שאני חושבת, אולי יהיה לאן להתקדם. אבל כבר נמאס לי לתקן את הפרשנות המוטעה שלך לדבריי, אז באמת, די.
 

droriko

New member
בבקשה

כשאבין מה גורם לך לחשוב שאני חושבת
מה שנדמה לך שאני חושבת, אולי יהיה לאן להתקדם. אבל כבר נמאס לי לתקן את הפרשנות המוטעה שלך לדבריי, אז באמת, די.
בבקשה
"לא נסעתי מעולם במטרונית וגם לא סביר שאסע בקרוב. אני גרה על הכרמל ולא צריכה לנסוע בציר העיר או לקריות, המטרונית לא שינתה פסיק מחיי. היא משרתת יותר את אלה שמגיעים מחוץ לעיר, לא את רוב חיפה"

לא יודע אם היא משרתת את רוב חיפה או לא, אבל היא כן משרתת הרבה מאד אנשים(קו 1 זה לדעתי הקו הכי עמוס בארץ). ואגב סתם לידיעתך, המטרונית היא לא מיזם חיפאי, אלא מיזם של חיפה וכל הקריות שהמטרונית עוברת בהן. היעד שלה הוא לא לשרת את רוב חיפה(איפה זה כתוב) אלא לשרת את כל אלה שבאים אליה מהקריות+חיפאים כמובן
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואיפה כתבתי על היעד שלה? *אנחה*

בבקשה
"לא נסעתי מעולם במטרונית וגם לא סביר שאסע בקרוב. אני גרה על הכרמל ולא צריכה לנסוע בציר העיר או לקריות, המטרונית לא שינתה פסיק מחיי. היא משרתת יותר את אלה שמגיעים מחוץ לעיר, לא את רוב חיפה"

לא יודע אם היא משרתת את רוב חיפה או לא, אבל היא כן משרתת הרבה מאד אנשים(קו 1 זה לדעתי הקו הכי עמוס בארץ). ואגב סתם לידיעתך, המטרונית היא לא מיזם חיפאי, אלא מיזם של חיפה וכל הקריות שהמטרונית עוברת בהן. היעד שלה הוא לא לשרת את רוב חיפה(איפה זה כתוב) אלא לשרת את כל אלה שבאים אליה מהקריות+חיפאים כמובן
ואיפה כתבתי על היעד שלה? *אנחה*
 
לא הייתי מרחיק לכת לגבי ההיררכיה.

אני אתקן את מי שאני רוצה כל עוד נכתבת טעות
ותסמכי עלי שאני מכיר את חיפה ואת הקווים בה מספיק טוב אפילו שאני לא גר בה.
דברי מתבססים אך ורק על עובדות ופעילות תח"צ בחיפה 24/7 זו עובדה.

לגבי היעילות, יש מקומות בחיפה בהם קיימת בעיות תדירות שפוגעת ביעילות. אם תצייני מהם המקומות אליהם את מתכוונת נוכל להתייחס ולהביע דעה.
אבל אם מסתכלים על המערכת החיפאית באופן כולל, קיימת היררכיה ברורה לעומת הבלאגן של גוש דן.
לתח"צ בגוש דן יש רק יתרון אחד על חיפה והוא תדירות הקווים.
לא הייתי מרחיק לכת לגבי ההיררכיה.
התחבורה הציבורית בחיפה מבוססת ברובה על קווים ארוכים ומפותלים מדי, שמבצעים לרוב תפקיד מטרופוליני ושכונתי כאחד. אני מתכוון ל-136 שכמעט סוגר מעגל דרך כל חיפה ובדרך גם נכנס לרוממה, 24 שגם הוא נכנס לרוממה, 3 ו-16 שעושים סיבובים סביב עצמם, ועוד רבים וטובים. הקווים האלה, שהם בין התדירים ביותר בחיפה, מתעלים בחוסר ההיגיון של המסלול שלהם אפילו על המפלצות של גוש דן (דוגמת 89 או 104).
 

mister K

New member
יש מה לשפר בתחום הזה

לא הייתי מרחיק לכת לגבי ההיררכיה.
התחבורה הציבורית בחיפה מבוססת ברובה על קווים ארוכים ומפותלים מדי, שמבצעים לרוב תפקיד מטרופוליני ושכונתי כאחד. אני מתכוון ל-136 שכמעט סוגר מעגל דרך כל חיפה ובדרך גם נכנס לרוממה, 24 שגם הוא נכנס לרוממה, 3 ו-16 שעושים סיבובים סביב עצמם, ועוד רבים וטובים. הקווים האלה, שהם בין התדירים ביותר בחיפה, מתעלים בחוסר ההיגיון של המסלול שלהם אפילו על המפלצות של גוש דן (דוגמת 89 או 104).
יש מה לשפר בתחום הזה
קווים כמו 136 ו-24 לא צריכים להיכנס לתוך השכונות. קווי השכונתית בחיפה הם דבר מבורך שנועד להוציא מהשכונות קווים ראשיים וחבל שזה לא קיים בשכונות נוספות.
לעומתם, קווים כמו 3 ו-16 נותנים מענה למספר מטרות ולכן המסלול הארוך שלהם שאף אחד כמובן לא נוסע את כולו (כך גם קווים נוספים כמו 115 למשל).

גם בגוש דן צריך להפריד בין קווים שמתאימים למטרות שלהם (89 למשל הוא כזה למרות המסלול הארוך, להוציא את החלופה המטופשת ברמת החייל) לעומת קווים שסתם סירבלו במסלול שממרר לנוסעים את החיים (104, 31, חלופת הלילה של 39, 126 בחולון וכו')
 

trilliane

Well-known member
מנהל
השכונתיות הן האסון! זה טוב רק למי שנוסע בראשי

יש מה לשפר בתחום הזה
קווים כמו 136 ו-24 לא צריכים להיכנס לתוך השכונות. קווי השכונתית בחיפה הם דבר מבורך שנועד להוציא מהשכונות קווים ראשיים וחבל שזה לא קיים בשכונות נוספות.
לעומתם, קווים כמו 3 ו-16 נותנים מענה למספר מטרות ולכן המסלול הארוך שלהם שאף אחד כמובן לא נוסע את כולו (כך גם קווים נוספים כמו 115 למשל).

גם בגוש דן צריך להפריד בין קווים שמתאימים למטרות שלהם (89 למשל הוא כזה למרות המסלול הארוך, להוציא את החלופה המטופשת ברמת החייל) לעומת קווים שסתם סירבלו במסלול שממרר לנוסעים את החיים (104, 31, חלופת הלילה של 39, 126 בחולון וכו')
השכונתיות הן האסון! זה טוב רק למי שנוסע בראשי
למי שצריך להגיע משכונה לשכונה, זה כל פעם לחכות 20 דקות לשכונתית, לצאת מהשכונה, ואז לקחת אוטובוס, להיכנס לשכונה אחרת עם שכונתית...
וככה נסיעות שברכב אורכות מספר דקות חד ספרתי מתנפחות וארוכות פי כמה וכמה. זה בדיוק חוסר היעילות. זה נורא נחמד למתכננים על הנייר, לאדם כמוני שאשכרה צריך להשתמש בזה, סיוט. זו אחת הסיבות שאני משתמשת ברכב.
 
מעבר לבעיית התדירות, השכונתיות קצרות מדי

השכונתיות הן האסון! זה טוב רק למי שנוסע בראשי
למי שצריך להגיע משכונה לשכונה, זה כל פעם לחכות 20 דקות לשכונתית, לצאת מהשכונה, ואז לקחת אוטובוס, להיכנס לשכונה אחרת עם שכונתית...
וככה נסיעות שברכב אורכות מספר דקות חד ספרתי מתנפחות וארוכות פי כמה וכמה. זה בדיוק חוסר היעילות. זה נורא נחמד למתכננים על הנייר, לאדם כמוני שאשכרה צריך להשתמש בזה, סיוט. זו אחת הסיבות שאני משתמשת ברכב.
מעבר לבעיית התדירות, השכונתיות קצרות מדי
לדעתי. לדוגמה, למה קווים 9, 20 ו-38 מגיעים רק עד זיו/נווה שאנן ולא ממשיכים לתחנת החלפה מרכזית יותר, כמו הגרנד קניון? ואפילו יותר טוב - למה שקו 9 לא ימשיך במנהרות לאחת התחנות המרכזיות, כמו שנעשה עם 29 שהוארך עד מרכזית חוף הכרמל?
האם זה הגיוני שמכבביר וכרמליה יהיה קו רק עד מרכז הכרמל, ולא, נניח, לחורב?
התדירות של הקווים כל כך נמוכה, שחייבים לפצות על זה לפחות בכך שהשכונתיות יגיעו ליותר נקודות החלפה, ולא רק לאחת, שגם היא לעתים משנית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
התדירות היא מכה. כשאני צריכה לנסוע בשני קווים

מעבר לבעיית התדירות, השכונתיות קצרות מדי
לדעתי. לדוגמה, למה קווים 9, 20 ו-38 מגיעים רק עד זיו/נווה שאנן ולא ממשיכים לתחנת החלפה מרכזית יותר, כמו הגרנד קניון? ואפילו יותר טוב - למה שקו 9 לא ימשיך במנהרות לאחת התחנות המרכזיות, כמו שנעשה עם 29 שהוארך עד מרכזית חוף הכרמל?
האם זה הגיוני שמכבביר וכרמליה יהיה קו רק עד מרכז הכרמל, ולא, נניח, לחורב?
התדירות של הקווים כל כך נמוכה, שחייבים לפצות על זה לפחות בכך שהשכונתיות יגיעו ליותר נקודות החלפה, ולא רק לאחת, שגם היא לעתים משנית.
התדירות היא מכה. כשאני צריכה לנסוע בשני קווים
שכל אחד מהם בא פעם ב-20 דקות, לרוב אני מבזבזת לפחות עשרים דקות רק על ההמתנה, לא כולל זמן הנסיעה עצמו שגם הוא ארוך משמעותית באוטובוס... וכל השכונות מלאות בבמפרים אז זו בכלל חוויה (היום נסעתי בשכונתית והנהג קפץ בבום על איזה במפר וכל הנוסעים צעקו).

ואם אתה כבר מדבר על כבביר וכרמליה, אם אתה צריך להגיע ממעמקי כבביר למעמקי כרמלייה באוטובוס, כמה זמן זה ייקח לך, לעומת כמה זמן ברכב? ואלה שתי שכונות צמודות...

והכי אירוני זה שנסיעה של פחות מחמש דקות משמשון לגרנד קניון מתארכת כי האוטובוס עושה סיבוב בוורדייה ואז יוצא דרך רוממה... ברכב אפשר לחתוך כיום דרך ראש מיה, אבל למיטב ידיעתי אף קו לא עובר שם כי אין שם נוסעים. יוצא מזה שכדי להגיע למשל ממוריה לגרנד קניון או לנו"ש באוטובוס צריך לעשות מעקפים וסיבובים מפגרים לחלוטין אף שברכב זה שטויות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה