בעיות במטרונית

  • פותח הנושא ai22
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
לא היה לי כל כך חשוב שתדעו.

אז למה
היה לך כל כך חשוב שנדע שיותר נוח לך לנסוע בתל אביב? איך זה תרם לדיון על חיפה?
לא היה לי כל כך חשוב שתדעו.
לכן כתבתי את זה במשפט אחד בסוף הודעה ולא בכותרת.

הדיון על חיפה היה על כך שהתחבורה יעילה ונון סטופ כו', ואני טוענת שהיא לא, ובין השאר ציינתי שבת"א תמיד הסתדרתי ביתר קלות. זה הכול.
 
חסרים קווים תדירים בגוש דן?

תגיד לי מה אתה רוצה??
היא כתבה שהתחבורה הציבורית בגוש דן היא יותר טובה מהתחבורה הציבורית בחיפה. אז עניין אותי לדעת באיזה קוים היא נוסעת שהיא מסיקה מזה שהתחבורה בגוש דן היא כל כך טובה. אם היא היתה אומרת לי נניח "קוי XX4 מבן יהודה לאלנבי" אז הייתי עונה שזה לא חכמה למדוד קוים שנוסעים ממקום מרכזי אחד בתל אביב למקום שני. אבל היא מעדיפה לשמור את הקלפים בעצמה ושאני אנחש מה היא כל כך אוהב בתחבורה הציבורית כאן. ככה לא מנהלים דיון. אז מה אתה דוחף לי עכשיו מהנדסי תנועה.
חסרים קווים תדירים בגוש דן?
יש בגוש דן כמעט 30 קווים שנוסעים בתדירות של עד רבע שעה בכל שעות היום, כשרבים מהם נוסעים כל 5-10 דקות.
הקו היחיד בחיפה שנוסע כל 5-10 דקות הוא קו 1/2 של המטרונית (שבתחומי חיפה מדובר באותו קו). זהו. מה עוד אתה צריך?
 

droriko

New member
כבר ניהלנו את הדיון הזה

חסרים קווים תדירים בגוש דן?
יש בגוש דן כמעט 30 קווים שנוסעים בתדירות של עד רבע שעה בכל שעות היום, כשרבים מהם נוסעים כל 5-10 דקות.
הקו היחיד בחיפה שנוסע כל 5-10 דקות הוא קו 1/2 של המטרונית (שבתחומי חיפה מדובר באותו קו). זהו. מה עוד אתה צריך?
כבר ניהלנו את הדיון הזה
התחבורה הציבורית מתנהלת כמו טבעות. ככל שאתה מרחיק יותר מהגלעין(כיכר מגן דוד) התחבורה הציבורית הולכת ונהיית פחות ופחות טובה.
 
וואלה. נראה שמכון מור ממש התקרב לכיכר מגן דוד

כבר ניהלנו את הדיון הזה
התחבורה הציבורית מתנהלת כמו טבעות. ככל שאתה מרחיק יותר מהגלעין(כיכר מגן דוד) התחבורה הציבורית הולכת ונהיית פחות ופחות טובה.
וואלה. נראה שמכון מור ממש התקרב לכיכר מגן דוד
וכך גם המצבה בבת ים, כיכר קוגל בחולון, רמת עמידר ברמת גן ואפילו רמת אביב ג'.
 

droriko

New member
כמו שאמרתי

שמע, אין מה להשוות לתדירויות הקווים בחיפה.
כמו שאמרתי
לא מכיר את הקוים בחיפה, יכול באמת להיות שהמצב שם בקנטים, אבל ברגע שהיא לא מוכנה לפרט על הבעיות שם איך בדיוק היא רוצה שאנשים שמכירים את העיר(כמו רותם או עמוד שדרה) ינהלו איתה דיון?
 
למה אתה דואג לאחרים? תדאג לעצמך


כמו שאמרתי
לא מכיר את הקוים בחיפה, יכול באמת להיות שהמצב שם בקנטים, אבל ברגע שהיא לא מוכנה לפרט על הבעיות שם איך בדיוק היא רוצה שאנשים שמכירים את העיר(כמו רותם או עמוד שדרה) ינהלו איתה דיון?
למה אתה דואג לאחרים? תדאג לעצמך
 

droriko

New member
כי היא כותבת

למה אתה דואג לאחרים? תדאג לעצמך
כי היא כותבת
בתור דוגמת נגד שהתחבורה הציבורית בגוש דן היא יותר נוחה,אז מעניין אותי לדעת על מה היא מבססת את זה.

ותודה לך שאתה דואג לזה שאני אדאג לעצמי.
 

mister K

New member
לא הבעתי כאן שום "דעה" אלא ציינתי עובדה

קו אחד או שניים זה לא תחבורה ציבורית נון סטופ
כמו ששלושה מקומות חניה זה לא "מגרש חניה".

אני לא מתכוונת להתווכח איתך על היעילות, אני גרה כאן כבר הרבה שנים, אני יודעת מה יעיל לי ומה מגעיל לי, ודעתך לא מעניינת אותי כי היא לא מקדמת אותי בחיים, עם כל הכבוד. בפועל אין לי בררה אלא להחזיק רכב, עם כל היעילות המדהימה וה"נון סטופ"
החיפאי.

בגוש דן יש אולי בלגן, אבל גם הרבה מאוד קווים נוחים ואין לי בעיה להגיע ממקום למקום במרכז גוש דן (וגדלתי בגוש דן ואני עדיין נוסעת שם וגם אחי וגם רבים ממכריי). אני מתייחסת לת"א/רמת גן/גבעתיים, לא בת ים או פתח תקווה.
לא הבעתי כאן שום "דעה" אלא ציינתי עובדה
כל עוד לא תפרטי ספציפית על מקומות בחיפה ורק תדברי תיאורטית ותתווכחי על עובדות, אין שום טעם לדון איתך.
ולגבי גוש דן, תתפלאי אבל גם שם יש מקומות בהם התח"צ בשעות הלילה זוועתית לא פחות מבחיפה. גבעתיים היא בהחלט אחד המקומות האלה.
במרכז תל אביב היא טובה אבל גם שם פועלת רק עד סביבות 24:00 בלי שום דבר שדומה למטרונית או לקו 200 בחיפה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא דיון מבחינתי, אלא החיים. ציינתי עובדה.

לא הבעתי כאן שום "דעה" אלא ציינתי עובדה
כל עוד לא תפרטי ספציפית על מקומות בחיפה ורק תדברי תיאורטית ותתווכחי על עובדות, אין שום טעם לדון איתך.
ולגבי גוש דן, תתפלאי אבל גם שם יש מקומות בהם התח"צ בשעות הלילה זוועתית לא פחות מבחיפה. גבעתיים היא בהחלט אחד המקומות האלה.
במרכז תל אביב היא טובה אבל גם שם פועלת רק עד סביבות 24:00 בלי שום דבר שדומה למטרונית או לקו 200 בחיפה.
זה לא דיון מבחינתי, אלא החיים. ציינתי עובדה.
גרתי בגבעתיים 21 שנה, הייתי יוצאת עם חברות להצגה שנייה בדיזנגוף סנטר והיה לי עדיין 63 לחזור איתו הביתה. בחיפה אני כבר עשר שנים, ועד לאחרונה לא היה שום דבר שהתקרב לזה בכלל... אז עכשיו יש קו לילה שעושה רונדלים בכל העיר פעם בשעה... זה נחמד, אבל לא עוזר לי במהלך היום.

אני חיה בחיפה, אני יודעת אילו קווים יש בה, למעשה אפילו נעזרתי במפה שהכין מנהל הפורום. כשלכל שכונה נכנס קו אחד פעם בעשרים דקות, למה בדיוק אתה מצפה? אני צריכה לצאת ולהיכנס איתו לכל שכונה, אפילו שכונות שמחוברות ביניהן וברכב זו נסיעה של 5 דקות.

ואכן, אין שום טעם לדון בזה כי זה לא יפתור שום דבר... אתם לא תמצאו לי עוד קווי אוטובוס מתחת לבלטות, כי אין. העובדה היא שנסיעות באוטובוס בחיפה לוקחות לי לפחות כפול מהזמן שהן לוקחות ברכב, וזה במקרה שאני לא צריכה להמתין לאוטובוס (בתדירויות מבישות רוב היום), או שאין עיכובים מיוחדים ושלל מרעין בישין.

לא אכפת לי שבת"א אין שום דבר שדומה למטרונית, זה לא מזיז לי! מה זה שיר ההלל לפאקינג מטרונית הזאת? מה אכפת לי?
לא נסעתי מעולם במטרונית וגם לא סביר שאסע בקרוב. אני גרה על הכרמל ולא צריכה לנסוע בציר העיר או לקריות, המטרונית לא שינתה פסיק מחיי. היא משרתת יותר את אלה שמגיעים מחוץ לעיר, לא את רוב חיפה. תסתכל במפה ותבין.

למעשה היא אפילו פוגעת בחיפאים, באלה שנזקקים לקווים בתוך העיר שעד לא מזמן נסעו בנתיבי המטרונית. בתקופה שגרתי בנו"ש ועבדתי במושבה הגרמנית הייתי נוסעת בקו 17 והנסיעה בנתיבי המטרונית קיצרה לי מאוד את זמן הנסיעה, הוא לא נתקע עם כל המכוניות בכבישים הצפופים שנשארו בעיר אחרי שבנו את הנתיבים האלה. חששתי מה יקרה ביום שבו המטרונית תתחיל לעבוד, אבל מאז עברו 5 שנים ורק עכשיו היא התחילה לעבוד, אז זו כבר בעיה של מישהו אחר.
 

mister K

New member
אז היה לך 63 אבל זה עדיין לא מכליל על הכלל

זה לא דיון מבחינתי, אלא החיים. ציינתי עובדה.
גרתי בגבעתיים 21 שנה, הייתי יוצאת עם חברות להצגה שנייה בדיזנגוף סנטר והיה לי עדיין 63 לחזור איתו הביתה. בחיפה אני כבר עשר שנים, ועד לאחרונה לא היה שום דבר שהתקרב לזה בכלל... אז עכשיו יש קו לילה שעושה רונדלים בכל העיר פעם בשעה... זה נחמד, אבל לא עוזר לי במהלך היום.

אני חיה בחיפה, אני יודעת אילו קווים יש בה, למעשה אפילו נעזרתי במפה שהכין מנהל הפורום. כשלכל שכונה נכנס קו אחד פעם בעשרים דקות, למה בדיוק אתה מצפה? אני צריכה לצאת ולהיכנס איתו לכל שכונה, אפילו שכונות שמחוברות ביניהן וברכב זו נסיעה של 5 דקות.

ואכן, אין שום טעם לדון בזה כי זה לא יפתור שום דבר... אתם לא תמצאו לי עוד קווי אוטובוס מתחת לבלטות, כי אין. העובדה היא שנסיעות באוטובוס בחיפה לוקחות לי לפחות כפול מהזמן שהן לוקחות ברכב, וזה במקרה שאני לא צריכה להמתין לאוטובוס (בתדירויות מבישות רוב היום), או שאין עיכובים מיוחדים ושלל מרעין בישין.

לא אכפת לי שבת"א אין שום דבר שדומה למטרונית, זה לא מזיז לי! מה זה שיר ההלל לפאקינג מטרונית הזאת? מה אכפת לי?
לא נסעתי מעולם במטרונית וגם לא סביר שאסע בקרוב. אני גרה על הכרמל ולא צריכה לנסוע בציר העיר או לקריות, המטרונית לא שינתה פסיק מחיי. היא משרתת יותר את אלה שמגיעים מחוץ לעיר, לא את רוב חיפה. תסתכל במפה ותבין.

למעשה היא אפילו פוגעת בחיפאים, באלה שנזקקים לקווים בתוך העיר שעד לא מזמן נסעו בנתיבי המטרונית. בתקופה שגרתי בנו"ש ועבדתי במושבה הגרמנית הייתי נוסעת בקו 17 והנסיעה בנתיבי המטרונית קיצרה לי מאוד את זמן הנסיעה, הוא לא נתקע עם כל המכוניות בכבישים הצפופים שנשארו בעיר אחרי שבנו את הנתיבים האלה. חששתי מה יקרה ביום שבו המטרונית תתחיל לעבוד, אבל מאז עברו 5 שנים ורק עכשיו היא התחילה לעבוד, אז זו כבר בעיה של מישהו אחר.
אז היה לך 63 אבל זה עדיין לא מכליל על הכלל
רק 63 ו-55 עוד פועלים בתדירות סבירה בשעות האלו.
מי שצריך קווים אחרים בגבעתיים בלילה, עדיף שייסע במונית ספיישל...

ואל תשלחי אותי להסתכל במפות... המטרונית משרתת גם את מי שבא מחוץ לחיפה אבל גם ובעיקר את החיפאים, אלה שנוסעים לקריות ואלה שנוסעים במטרונית בין תחנות הביניים במסלול (רוב הנוסעים).
לי בתור תושב תל אביב אכפת מאוד שאין שם שום דבר שדומה למטרונית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נכון, אבל גבעתיים קטנה, הם מכסים אותה לא רע

אז היה לך 63 אבל זה עדיין לא מכליל על הכלל
רק 63 ו-55 עוד פועלים בתדירות סבירה בשעות האלו.
מי שצריך קווים אחרים בגבעתיים בלילה, עדיף שייסע במונית ספיישל...

ואל תשלחי אותי להסתכל במפות... המטרונית משרתת גם את מי שבא מחוץ לחיפה אבל גם ובעיקר את החיפאים, אלה שנוסעים לקריות ואלה שנוסעים במטרונית בין תחנות הביניים במסלול (רוב הנוסעים).
לי בתור תושב תל אביב אכפת מאוד שאין שם שום דבר שדומה למטרונית.
נכון, אבל גבעתיים קטנה, הם מכסים אותה לא רע
"מי שצריך קווים אחרים בגבעתיים בלילה" – אילו?
זה לא שבמהלך היום עוברים בה כ"כ הרבה קווים...
קצת יותר, אבל היא מעולם לא הייתה מעצמה תחבורתית.

שוב, אלה שנוסעים לקריות, כלומר אלה שיוצאים מהעיר, ואלה שנכנסים אליה. רוב החיפאים לא גרים קרוב לציר המטרונית, ולמי שלא עובד שם או צריך לנסוע לקריות, זה פשוט לא רלוונטי בעליל.

לי בתור תושבת חיפה לא אכפת שיש לי מטרונית, כי שוב, היא לא משנה כלום בחיי. פשוט כלום.
אם אכפת לך בתור תושב ת"א שאין לך מטרונית, חשוב שהייתה לך כזאת והיא הייתה נוסעת מבת ים, לאורך רחוב הירקון ועד לרידינג, נגיד. זה היה עוזר לך הרבה בחיים? אולי, לא יודעת איפה אתה גר; אבל יש הרבה יותר שזה לא היה עוזר להם בכלל.
 

mister K

New member
23, 31, 39, 52, 56, 57, 104...

נכון, אבל גבעתיים קטנה, הם מכסים אותה לא רע
"מי שצריך קווים אחרים בגבעתיים בלילה" – אילו?
זה לא שבמהלך היום עוברים בה כ"כ הרבה קווים...
קצת יותר, אבל היא מעולם לא הייתה מעצמה תחבורתית.

שוב, אלה שנוסעים לקריות, כלומר אלה שיוצאים מהעיר, ואלה שנכנסים אליה. רוב החיפאים לא גרים קרוב לציר המטרונית, ולמי שלא עובד שם או צריך לנסוע לקריות, זה פשוט לא רלוונטי בעליל.

לי בתור תושבת חיפה לא אכפת שיש לי מטרונית, כי שוב, היא לא משנה כלום בחיי. פשוט כלום.
אם אכפת לך בתור תושב ת"א שאין לך מטרונית, חשוב שהייתה לך כזאת והיא הייתה נוסעת מבת ים, לאורך רחוב הירקון ועד לרידינג, נגיד. זה היה עוזר לך הרבה בחיים? אולי, לא יודעת איפה אתה גר; אבל יש הרבה יותר שזה לא היה עוזר להם בכלל.
23, 31, 39, 52, 56, 57, 104...
קווים שמפסיקים לפעול משעה מסויימת בערב או שתדירותם צונחת לכזו שלא ניתן להסתמך עליהם.
כמי שנמצא כל יום בגבעתיים, לפעמים בשעות מאוחרות, קווים 55 ו-63 עוזרים לי כקליפת השום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רובם לא ממש קווים גבעתיימיים של ממש

23, 31, 39, 52, 56, 57, 104...
קווים שמפסיקים לפעול משעה מסויימת בערב או שתדירותם צונחת לכזו שלא ניתן להסתמך עליהם.
כמי שנמצא כל יום בגבעתיים, לפעמים בשעות מאוחרות, קווים 55 ו-63 עוזרים לי כקליפת השום.
רובם לא ממש קווים גבעתיימיים של ממש
אלא רק עוברים בה בקצוות. אין ספק שגם בגבעתיים יש בלילה אזורים שלא נוח להגיע אליהם או מהם, אבל שוב, זה גם בחיפה וכנראה בכל עיר.
התלונה שלי על חיפה היא לא בלילה, היא ביום. זה שבלילה אין לי איך להגיע זה לא נורא כי זה לא קורה לעתים קרובות. זה שביום הנסיעה בתחבורה ציבורית מכפילה לי את זמן הנסיעה (במקרה הטוב) זו הבעיה הקשה.
 

mister K

New member
לא איכפת לי גבעתיימים או לא גבעתיימים

רובם לא ממש קווים גבעתיימיים של ממש
אלא רק עוברים בה בקצוות. אין ספק שגם בגבעתיים יש בלילה אזורים שלא נוח להגיע אליהם או מהם, אבל שוב, זה גם בחיפה וכנראה בכל עיר.
התלונה שלי על חיפה היא לא בלילה, היא ביום. זה שבלילה אין לי איך להגיע זה לא נורא כי זה לא קורה לעתים קרובות. זה שביום הנסיעה בתחבורה ציבורית מכפילה לי את זמן הנסיעה (במקרה הטוב) זו הבעיה הקשה.
לא איכפת לי גבעתיימים או לא גבעתיימים
אכפת לי שהם עוברים בגבעתיים (גם אם 104 ו-56 רק בקצוות) ומשרתים נוסעים לגבעתיים ומגבעתיים ואכפת לי שבלילה הם לא נותנים שירות או שעוברים פעם בשעה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, לא דיברתי על הלילה. ומה אתה חושב שבחיפה?

לא איכפת לי גבעתיימים או לא גבעתיימים
אכפת לי שהם עוברים בגבעתיים (גם אם 104 ו-56 רק בקצוות) ומשרתים נוסעים לגבעתיים ומגבעתיים ואכפת לי שבלילה הם לא נותנים שירות או שעוברים פעם בשעה.
שוב, לא דיברתי על הלילה. ומה אתה חושב שבחיפה?
גם קו 200 הוא פעם בשעה, אבל בלילה זה סביר; בחיפה הקווים שאני צריכה באים בתדירות של 20 דקות (לפעמים גם יותר), שלא לדבר על קווים של פעם בשעה... במהלך היום!

במשך שנים חשבתי לעצמי שבכוונה דואגים שמהכרמל לטכניון יהיה אוטובוס פעם בשעה ומנו"ש לאוניברסיטה פעם בשעה, וככה אפשר יהיה לפזר את הסטודנטים, שלא יתערבבו חלילה.
 
תיקון ברשותך: 200 נוסע כל חצי שעה.

שוב, לא דיברתי על הלילה. ומה אתה חושב שבחיפה?
גם קו 200 הוא פעם בשעה, אבל בלילה זה סביר; בחיפה הקווים שאני צריכה באים בתדירות של 20 דקות (לפעמים גם יותר), שלא לדבר על קווים של פעם בשעה... במהלך היום!

במשך שנים חשבתי לעצמי שבכוונה דואגים שמהכרמל לטכניון יהיה אוטובוס פעם בשעה ומנו"ש לאוניברסיטה פעם בשעה, וככה אפשר יהיה לפזר את הסטודנטים, שלא יתערבבו חלילה.
תיקון ברשותך: 200 נוסע כל חצי שעה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
סליחה, צודק... זו הנסיעה עצמה שלוקחת שעה


תיקון ברשותך: 200 נוסע כל חצי שעה.
סליחה, צודק... זו הנסיעה עצמה שלוקחת שעה

אגב, פעם חיכיתי בלילה לקו והייתה בעיה ואחד הקווים נתקע / לא הגיע ופשוט חיכיתי באמצע הלילה שעה... ואז הגיע אוטובוס עמוס בטירוף... חוויה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה