בעיה עם אחי

Fujar

New member
בעיה עם אחי

שלום גרא, יש לי אח בן 29, אחי האמצעי, ונראה שהוא בדיכאון קליני. גובהו 195 ס"מ ושוקל 67 ק"ג, לא אוכל סדיר, לא יוצא לבלות, לא מנהל חיי חברה, ושקוע במשחקי רשת במחשב. הוא עובד בגן ילדים של אמא שלנו, לעיתים לא מתעורר לעבודה, גר בבית, ומעשן באופן קבוע. בקיצור מצבו ממש לא טוב. אני האח הקטן, בן 21, ודואג לו מאוד, תמיד חשבתי שהוא צריך יעוץ אך הוא לעולם לא הסכים, והוא לעולם לא רצה. הדבר הכי טוב שהוא עושה זה ללמוד רפואה אלטרנטיבית (פסיכוטרפיה וכד'.). זהו צעד משמעותי מכיוון שהוא לעולם לא למד, והוא דיסלקט ודיסגראף. היום הוא התקשר אלי באמצע שיעור ופרץ בבכי וסיפר לי שנודע לו לא מזמן מההורים שבגיל 3 הוא חטף מכות רצח מאמא שלנו, שהייתה בשלב קשה בחיים לאחר שניצחה את הסרטן, והוציאו לה את בלוטת התריס, היא טוענת שהייתה בתהליך הורמונלי קשה, ולכן הכתה אותו. הוא לא זוכר דבר, אך כנראה בשיעור היה משהו שעורר אצלו את המחשבות על השיחה שעשה עם ההורים. הוא נורא מחובר למשפחה, נורא אוהב את ההורים, אך גם מתווכח איתם לא מעט. הוא רואה באחינו הבכור כדמות "אלוהית" ואליי מתייחס כ"האח הכי מוצלח במשפחה" בגלל עבודות ויוזמות שלקחתי והם אכן היו גדולים לגילי. בשיחה הסברתי לו שאני אוהב אותו מאוד, ומעריך אותו וחושב שמעטים האנשים שהיו מגיעים לאן שהוא הגיע בהתחשב במצבו הנפשי, והדברים שחווה. בגיל 3 ההורים, ואחי הבכור מספרים שהוא מרח את החיתול שלו המלא בצואה על השטיחים והרהיטים. הוא מאוכזב מכך שאימנו שידעה מה הדבר מסמן בשלבי התפתחות הילד, מכיוון שלמדה זאת, בכל זאת החליטה לכעוס ולהכות. הוא סיפר לי שנהג לגנוב כסף מההורים והם בתגובה רתחו עליו, ולא ניסו לעבוד איתו על בעיותיו. הוא גם סיפר לי היום משהו שזיעזע אותי מאוד, על כך שלא מעט חשב על המוות, אלו דברים שאני קראתי בתור מפקד על קיצד לזהות דיכאון קליני, ואני חושב שהוא במצב מתקדם מאוד. אני רוצה לעזור לו לנהל חיי חברה, לעזור לו להצליח ולצאת מהדיכאון הנוראי הזה. מה לדעתך צריך לעשות?
 

גרא.

New member
Fujar,אחיך חייב להגיע לאבחון וטיפול לפסיכיאטר

אבל לא יהיה בזה טעם אם הוא לא ירצה בעצמו לקבל עזרה.יתכן שיוצא לו לפי שעה רק טיפול תרופתי,תלוי במצבו הנפשי.אין דרך בינתיים להכריח אותו ללכת לטיפול,כיוון שהוא אדם בוגר,כנראה אינו במצב פסיכוטי ולא מסוכן לעצמו או לזולתו.מאחר והוא לדבריך לומד רפואה אלטרנטיבית (פסיכוטראפיה וכו')יתכן שאפשר להעזר במי מהמורים הנוכחיים שלו,בכדי לנסות לגרום לו ללכת לפגישה עם פסיכיאטר,לכאורה כמתחייב במסגרת הלימודים הזו.מה גנוגע לפעילות ספורטיבית? אחיך גבוה מאד,ויכול להצליח בכדורסל,זה יכול לעניין אותו?
 
גרא, רק לעניין הכדורסל:

הבחור אכן גבוה -- אבל מאוד מאוד רזה. שוקל כ- 20 ק"ג מתחת למשקל המתאים לגובהו! זה נשמע הגיוני בהתחשב בכך שאינו אוכל. מכאן, שלמרבה הצער, הוא לא במצב לשחק כדורסל כרגע. אני מסכימה עם ההצעה שלך לפנות למורים שלו בלימודים.
 

גרא.

New member
עופרה מהודר,לא התכוונתי שיצטרף למכבי ת"א,אלא

שינסה להתקרב פיזית לסוג זה של ספורט.להבנתי הוא יכול גם אם הוא שחיף,לעסוק בספורט הזה.או אם יש לך הצעה לסוג ספורט אחר.
 

Fujar

New member
אח שלי

אכן שיחק כדורסל בעבר, ופעם גם הצלחתי לקחת אותו איתי לחדר כושר והוא עלה למשקל 80+! אך לצערי הוא הפסיק להתמיד, וירד חזרה בזמן קצר מאוד. איני יודע מה לעשות. האם טיפול תרופתי היא הדרך היחידה? כי לדעתי הוא יסרב, הוא נורא בוכן כל דבר שהוא מכניס לפה, בין אם זה אוכל, ועל אחת כמה וכמה תרופה...
 
תשמע

אם אח שלך לומד פסיכותרפיה במסגרת אלטרנטיבית, אז סביר שהוא באמת מתנגד לתרופות. לעומת זאת, לשיטת הטיפול אותה הוא לומד בטח יש פתרונות אחרים למצבים כמו זה שממנו הוא סובל. יש מגוון שיטות אלטרנטיביות לטיפול בדיכאון והפרעות דומות: פסיכותרפיה גופנית -- זה אולי מה שהוא לומד. שם מטפלים במגע. כמו כן יש שיטות טיפול כמו פרחי באך, NLP, הילינג ועוד ועוד. בתחום צמחי המרפא קיים צמח ה"פרע" / היפריקום (Saint John's wort) שיש לו השפעה אנטי-דיכאונית שהוכחה גם באופן מדעי. ניתן לקנות תמצית של הצמח הזה בבתי טבע וברשתות הפארם, ולהציע לאחיך לשתות אותו. לרפואה הסינית יש פתרונות משלה, וגם להומאופתיה. סביר שחלק מהמורים של אחיך שמו לב לרזון שלו.... ואולי גם למצב הרוח הירוד. אני מחזקת את דעתו של גרא שכדאי לפנות אל מישהו מהמורים במגמה שלו. בעיקר אם יש מורה אחד אותו אחיך מעריך במיוחד. מדבר עליו בבית וכו'.להתייעץ מה ניתן לעשות.
 

Fujar

New member
תודה

תודה רבה לכם אנשים יקרים, ממש כיף לדעת שיש אנשים כמוכם, אתם עושים עבודת חסד. אני אנסה את שאמרתם, שוב תודה רבה.
 


 
למעלה