בנות מה עושים בחנוכה???

נירה63

New member
בנות מה עושים בחנוכה???

עלי להכין תוכנית מפורטת לאירוע בחנוכה הורים- ילדים- מורים- מפקח אורחים וכו'...בשעות אחה"צ.... חשבתי על: התכנסות באולם ביה"ס , הדלקת נרות, שירה בציבור ( עלי להכיו מצגת עם שירים ואין לי מושג כיצד ומהיכן להתחיל) טקס , עלי להכין משהו ולשתף תלמידים מכל הכיתות... ובעיקר וכאן אנא עזרו לי..אני מחפשת ברכות להדלקת נרות חנוכה כלומר... ברכה מעניינת, מיוחדת משהו אולי ברכה לכיתות א' או ברכה לשלום או ברכה להורים או ברכה לצוות לא יודעת, זקוקה לרעיונותיכם... ומה עוד להוסיף לערב הזה? אולי הפעלה בכיתות? ומי קונה סופגניות? האם לאסוף כסף או לבקש מההורים? מה קורה אצלכם בבית הספר?
 

ירוןY

New member
נירוש מה הלחץ???

קודם כל תקחי נשימה עמוקה ותרגעי, אחרת תקרסי וחבל. בואי נתחיל ברעיונות או.קיי? באירוע אחה"צ, ייפתח בטקס קצר והדלקת נרות חנוכה, ברכת המנהלת, ברכתך כאחראית על התחום החברתי, ברכת מפקח, הורה ותלמיד. או אפשר להדליק כל נר והנר יינתן למישהו מיוחד שידילק ויברך. נגיד-נר ראשון: המנהלת מדליקה ומברכת נר שני: המפקח מדליק ומברך נר שלישי: נציג ההורים מדליק ומברך נר רביעי: נציג התלמידים מדליק ומברך. נר חמישי: נציג עיריית חיפה ומברך. נר שישי: נציג הקהילה {יו"ר השכונה\רב\איש וותיק} שמדליק ומברך. נר שביעי: נציג שיהיה הפתתעה נר שמיני: את כנציגת ביה"ס ותברכי בין כמה נירות שירי חנוכה, מקסימום הטקס 40 דקות. אח"כ ההורים והתלמידים יגיעו לכיתות האם ושם יהיה להם פעילויות משותפות בהנחיית המחנכות, המחנכות יכינו מראש פעילות שמתאימה לשכבת הגיל המתאימה. הרי אי-אפשר שתלמיד כיתה א' ותלמיד כיתה ו' ייעשו פעילות יחדיו? כמובן תסייעי להם ברעיונות והכנה מראש ותגישי תוכנית מפורטת לאחר דיבור עם המחנכות. בקשר לסופגניות,בדר"כ נקנה בכספי ועד ההורים, ולכן הועד ירכוש ותדאגי לחלק בין הכיתות. בקשר לשירה בציבור-באמת מיותר ובכלל לא קשור. הורים לא אוהבים את זה ואל תשכחי שהם באים מיום עבודה ועייפים, במקם זה בטקס יהיה 2-3 שירי חנוכה מוכרים שכולם מכירים בע"פ ובמהלך השירה לבקש מהקהל להצטרף לשיר. מה את אומרת? זקוקה לעוד דברים? עוד רעיונות? עוד הצעות? מקווה שעזרתי במשהו.
 

נירה63

New member
ירון אתה מקסים-תודה.

מחר ישיבת צוות בנושא, אספר מה החלטנו לעשות...
 

ירוןY

New member
נירה הערה חשובה ולתשומת לבך

כשהייתי מנחה מורים לתחום החברתי תמיד הבהרתי לרכזים החברתיים שבפעילות חברתית-קהילתית כמו במקרה שלך, אין זה תפקידה של רכזת ח"ח בביה"ס לארגן הכל בכוחות עצמה, יש לעבוד בעבודת צוות בית-ספרית שכמובן הרכזת מפקחת ואחראית על הקטע האירגוני. תמיד המלצתי {ואמשיך} להמליץ שבאירועים כאלה יש לשתף לא רק את צוות המורים אלה גם את מועצת התלמידים שהם תמיד שמחים לעזור ואמיני לי שיש להם רעיונות נהדרים ויוצאים פרפקט {במיוחד בגיל הזה, בשבילם זה חשוב בגלל שהם מקבלים אחריות גדולה לידים...} ולערב את וועד ההורים הבית-ספרי. ערבוב כל הגורמים מביא לערב מהנה ומקסים שכולם יישבחו אותו ואותך כמי שהייתה אחראית על הפקתו. שיהיה בהצלחה ועם תזדקקי לעוד רעיונות אני פה בשבילך {ולאחרים כמובן}.
 

LEA2004

New member
נירה 63

אצלנו בבית הספר את טקס חנוכה מכינים תלמידי כיתה ה' מעלים מסכת, או לחילופין אנו נפגשים באולם. ומכנים כל שכבת גיל פעילות בנושא חנוכה פעילות יצרתית סביבון חנוכיה דפי צביעה. מתוך נסיון של ברכות של כל כך הרבה אנשים זה משעמם את הילדים ואת הקהל. אך אם ברצונך להפעיל את הכיתה ניתן לחבר לכל ילד ברכה קצרה. אולי אפילו להשתמש בצבעי הנר שהילד יחזיק.
 

אפרת50

New member
נירה,

להזכירך - בהפעלופדיה שפע רעיונות לפעילויות והפעלות.
 

א י י ר

New member
משהו קטן לאוירה

לא בעצות הגדולות, מציעה לבנות נתיב הליכה (בהנחה שיהיה בערב) .משני צידי הנתיב נרות דולקים בתוך בתי נר כלשהם או שיצופו (נרות חימום) בכלי עם מים.כדאי לקנות נרות נשמה ולהוציאם מהקופסה בגלל מחירם הנמוך. האורחים מגיעים כבר טעוני אוירה חגיגית. ושיהיה בהצלחה
 

ים

New member
אור בחנוכה

ערב טוב נירה ילדי א יכולים להמחיז או לשיר שיר עליז לחנוכה ילד ד' שלומדים הישוב שלי יכולים להציד נקודות אור בחיפה בשלטים שיר או מצגת ילדי ו שלומדים צפון הארץ יכולים להציד בשיר את נקודות האור בצפון הארץ קצת אור ושמחה בחג או דו שיח קצר בין ילדים בטוחה שתעשי הכל על הצד הטוב ביותר
 

נירה63

New member
ים יקרה אני קצת פסימית...

איזה אור יש בדיוק בצפון הארץ? או אולי בדרום ? הרעיון שלך נהדר, אני רק פסימית לאחרונה בכל האורות בארצנו הקטנה...ואולי זה סוף החופש ...לא יודעת...תודה בכל אופן על הכוונות והרעיונות שלך. נירה.
 
שיוו... עוד לא גמרנו לפרק ת'סוכה...

איזו יעילות רצה פה :) כבר חנוכה ? מתי פורים ? אדר אדר אדר ? העיקר שנספיק מה שנרצה בכל השנה, ושיהיה לנו בכיף - הלימודים, החיים, העולם...
 

ירוןY

New member
עדי אספר לך משהו,

לפני כמעשט שלוש שנים התמנתי לסגן ורכז הח"ח במקום הסגנית שיצאה לשבתון. במהלך הקיץ הכנתי תוכנית פעילות מפורטת לחינוך-החברתי. היה לי מוכן טיולים שנתיים, טקסים {פתיחת השנה, ימי זיכרון, טקסים נוספים וסיום שנה"ל}. כל ימי השיא היו מוכנים מראש אבל ארגון פורים הכנתי. ככה הכל היה מאורגן וכל תחילת חודש שלפתי את מה שהכנתי במהלך הקיץ וחסכתי לי המון זמן ועבודה ואנשים התפלאו איך זה כבר מוכן. ארגנתי לי קלסר עם חודשי השנה ובכל חודש מה הולך להיות. נכון שבבניית לוח האירועים החודשי היו שינויים,אבל, היה פחות עבודה מבחינת הארגון. בסה"כ 95% מתוכנית המקורית יצאה לפעול. מה שכן בתחילת השנה קיבלו את ביה"ס סיילבוס על תוכנית החינוך-חברתי לשנה הלימודים והמנהלת לשעבר בסוף השנה שיבחה אותי שעמדתי על התוכנית כמו שהוצאתי בתחילת השנה. כמנחה לשעבר אשתף עוד בסוד להצלחת התפקיד והתחום: תמיד להיות מאורגנים מראש, הכנה מראש של תקופה מסויימת לפני האירוע\פעילות\טקס תמיד תצא מוצלח ולא כמו הכנה שבוע לפני ואז רואים איך יצא אותו דבר. שיהיה בהצלחה לכולנו ונמשיך לעלות רעיונות מקוריים ושיתוף פעולה יחדיו.
 

adi h

New member
ירון יקר פשוט ריגשת אותי ../images/Emo24.gif

כל הכבוד
עדי
 
למעלה