מהירות החושך
New member
בנוגע לבדיקות התפתחות לילדים בגיל הרך
טוב השאלה שלי מתחלקת לשני חלקים: 1. האם אפשר כתואר שני בחינוך ללמוד אבחוני התפתחות לילדים, או שתנאי הקבלה הם תואר ראשון בפסיכולוגיה התפתחותית? 2. האם מישהו מאתכם מבין קצת בבדיקות ההתפתחות הללו? חברה סיפרה לי הבוקר שהבת שלה, בת 3 וקצת, עברה אתמול בדיקות התפתחות ויצא שהיא לא בשיא היכולת שלה מבחינה מוטורית (מוטוריקה עדינה בעיקר). אני דווקא עוקב אחרי הילדונת הזאת ולא שמתי לב שיש לה מוגבלויות מוטוריות כלשהן, היא עשתה עלי רושם של ילדה די מפותחת לגילה. מה הם הקריטריונים בבדיקות הללו? מה ניתן לעשות כדי לשפר את המוטוריקה העדינה שלה בשלבים אלו (אני מכיר מספר שיטות, אך אשמח לשמוע עוד רעיונות מהשטח). למה הבודקים נותנים לילדה פידבק תוך כדי הבדיקה? היא יצאה מבואסת (הקטנה) כי היא הרגישה שעל חלק מהדברים אמרו לה "יופי" ועל חלק לא אמרו כלום... לא חבל?
טוב השאלה שלי מתחלקת לשני חלקים: 1. האם אפשר כתואר שני בחינוך ללמוד אבחוני התפתחות לילדים, או שתנאי הקבלה הם תואר ראשון בפסיכולוגיה התפתחותית? 2. האם מישהו מאתכם מבין קצת בבדיקות ההתפתחות הללו? חברה סיפרה לי הבוקר שהבת שלה, בת 3 וקצת, עברה אתמול בדיקות התפתחות ויצא שהיא לא בשיא היכולת שלה מבחינה מוטורית (מוטוריקה עדינה בעיקר). אני דווקא עוקב אחרי הילדונת הזאת ולא שמתי לב שיש לה מוגבלויות מוטוריות כלשהן, היא עשתה עלי רושם של ילדה די מפותחת לגילה. מה הם הקריטריונים בבדיקות הללו? מה ניתן לעשות כדי לשפר את המוטוריקה העדינה שלה בשלבים אלו (אני מכיר מספר שיטות, אך אשמח לשמוע עוד רעיונות מהשטח). למה הבודקים נותנים לילדה פידבק תוך כדי הבדיקה? היא יצאה מבואסת (הקטנה) כי היא הרגישה שעל חלק מהדברים אמרו לה "יופי" ועל חלק לא אמרו כלום... לא חבל?