בנוגע דייג בולונז

bigi100

New member
בנוגע דייג בולונז

לאחרונה קראתי על הנושא הזה והתחלתי להתעניין בסגנון דייג זה ( עד עכשיו אני דג בבוס) ורציתי לדעת אולי יש איזה מדריך מצולם לדייג זה?
 
מישהו אמר לי פעם ,כדי להצליח בבולונז אתה חייב

לצאת 3 חודשים רק עם הבולונז ,ולשכח מבוס . אם הצלחת לשכח את הבוס ודבקת בבולונז , הרווח כולו שלך . אני ניסיתי את זה ולא הצלחתי ,הבולונז לא הקנה לי את אותה השלווה והרגיעה שקיבלתי מהבוס ,לכן הבוס חזר לתפוס את מקומו הבלתי מעורער ,והבולונז ,משמש רק כשחקן מחליף ,בהתאם למצב הרוח . בניתי מספר בולונזים בחיי , ואף התמקצעתי בדייג , אבל עוסק בזה אך ורק כשאני מרגיש משיכה חזקה ותאבון מיוחדים . אחרת לא נוגע . רק בוס . יש מצבים שהבולונז גורם לך להתעצבן ולצאת משלוות הדייג ,לכן קיבלתי החלטה ,לא בבית סיפרי , למרות כל היתרונות על פני דייג בוס , שישאר לאחרים . לגבי תוצאות הדייג , לא הייתי בא ואומר שבזכות הבולונז התוצאות יהיו טובות יותר , זה הכל עינין של אמונה , תאוריות , תקוות ואשליות ,אבל לא הייתי בא בקביעה שאם שנינו נצא לדייג ,אתה בולונז ואני בוס , אתה תביא 2 קילו בורי בזכות הבולונז ,ואני רק חצי קילו . המציאות הראתה לא פעם תוצאות הפוכות , אבל מי אני ,כל אחד עושה מה טוב בשבילו ,ומה הוא מאמין . אם תרצה החלפה בוס בבולונז ,בשימחה אשמח להפטר ממנו , ולשכח מהסגא הזו לצמיתות .
 

bigi100

New member
האמת נקודה מאוד חכמה למחשבה

אולי הבעיה שלי בנוגע לבוס שעוד לא למדתי לנצל אותו כמו שצריך. ואולי פה טמון הכלב . אולי לחילופין טיפים טובים לבוס במקום.
 

shai1412

New member
דעתי ...

תראה אני דג בשיטת הבולונז מעל 10 שנים ואגב עם אותה חכה (KG-70 של דאיוה) יכול לומר לך שזה המון תלוי במקומות אליהם אתה הולך לדוג ,סוג הדגים שבדרך כלל אתה תופס והים שאתה מחפש. אני דג במרכז מחפש בעיקר כרסים ובורים וללא ספק הדייג בשיטת הבולונז התפיסות הם מרובות יותר ולא כי אני חלילה דייג טוב יותר אלא פשוט כי יותר נוח והגישה לדגים טובה יותר . בים עובד קל יותר להביא כרסים בעזרת משקולת פקמן וזריקה לסלעים מה שבבוס אתה לא יכול לעשות אלא אם הם אוכלים בין הרגלים שלך מה שבדרך כלל לא קורה כנל גם עבודה עם מצוף וזריקה לבורות הרצויים שלא תמיד קרובים אלייך. בים שקט כאשר הבורי אוכל על המים אבל רחוק ממך כמו למשל בנמל תל אביב אתה עם בוס יכול להתייבש יחד עם קומוניסטים ובבולונז לא תצליח להרים אותם מעל המרפסת מרוב שהם גדולים . בכלל עם בולונז האפשרויות פתוחות לך כמו שקרה לי פתאום ראיתי מרדף של לברק בחוף ,מייד קרס 12 ,תפיסת טלוויזיה השחלה שחרור של הרולר ואחרי שתי דקות הוא כבר היה שלי (מזח דולפינריום) או מרמרים/דניסים על משקולות קטנה ומה לא . שוב אני מדבר מהניסיון שלי אבל רק באזור המרכז צריך לקחת בחשבון שהדייג קצת יותר מסורבל ,זה לא "נקי" כמו בוס אבל בהחלט יש תמורה . אם הדייג של הוא בעיקר ממשטחי ריפים סטייל הבונים ,קיסריה יפו וכדומה אז בוס יעשה את העבודה מצוין ואפילו טוב יותר מבולונז. עזבו אותכם מבוס או בולונז מצידי לדוג עם מקל בבמבוק העיקר שיהיה כבר דגים !!!! המון הצלחה
 

bigi100

New member
שחשבתי על כיוון הבולונז חשבתי יותר

בדייג מהחוף על פלטות של סלע דבר שאי אפשר לעשות עם בוס רגיל או שאני טועה?
 

shai1412

New member
תשובה

אם אתה עומד על הפלטות לא בהכרח צריך בולונז כי הבורות הם לידך ,אם מהחוף לכיוון הפלטות אז בוודאי שעדיף בולונז אבל שוב זה הכול סגנון של דייג ,אני לא שואל את עצמי לפני הדייג איזה מקל לקחת אני פשוט לוקח את הבולונז ומתאים את עצמי למקום אם זה לעבוד עם כל המקל פתוח או רק חלק אם זה על רגש או מצוף או בכלל מלכודת לבורים ,כפי שאתה רואה הכול פתוח בסגנון הזה וזה מה שנוח ,אני גם לא מחפש לחזור אם 5 קילו דגים אבל בסופו של דבר מה שאני מחפש זה רוגע ושלווה אבל שהיה גם דגים ,אני לא צריך להסביר איזה כיף זה שאוכל טוב ... תעשה את הבחירה שלך ידידי לכן ולכן אתה תהנה מאוד.
 

bigi100

New member
תודה על ההתיחסות

הבעיה היא שבאמת בשביל להתנסות בסגנון חדש צריך ציוד חדש והבתחשב בעובדה שיש סיכוי שלא תשתמש בו אז זה לא חבל?
 
הוא שאמרתי ,כל אחד והעדפותיו ואמונותיו .

אני , השלווה והשקט עדיפות ראשונה , אחר כך הדגים . 20 אראסים , או 4 בורים בשבילי זה בכלל לא משנה , מה שקיבלתי על הבוס הרי שזה טוב ומספיק בשבילי ,העיקר שזה בא עם השלווה והרוגע . אם אין את זה , כל הדייג לא שווה לי אפילו שהוצאתי 5 בורים בגודל קרפיון על בולונז . אני לא דייג צייד ,ולא מחפש להביא את הדגים ששוחים מעבר לאופק , בגבול תורכיה וקפריסין. אפשר לפתח ולשכלל את הסגנונות כיד הדימיון , השאלה מה המטרה של כל אחד ,מה אנחנו רוצים להשיג מהדייג , וזה מה שכל אחד צריך לשאול את עצמו ובהתאם לזה להערך לדייג . המשך יום נעים .
 
למעלה