בנאליות

limori

New member
רק בקיבוץ או במושב.

כל חיי גרתי בישוב קטן. אני זוכרת עד היום את הטיולים בפרדסים. אני זוכרת את החצבים ואני זוכרת שבכל חורף אחרי היורה הופס יוצאים החוצה ולומדים ורואים ונהנים. היום לצערי אני גרה בעיר והילדים שלי מתחנכים בעיר...ורק בחלומות הם יקבלו או יחוו את חווית הטבע האמיתית... בשה שעברה נסעתי לבקר חברה מקיבוץ אשדות יעקב התארחתי אצלם 5 ימים. ואני חושבת שילדים שמתחנכים בגנים עירונים או גנים פרטיים בעיר לעולם לא יוכלו לקבל את מה שהילדים בקיבוץ הזה מקבלים. ועד שאתה לא רואה במו עיניך אתה לא מאמין איזה הבדל. ומבלי להיות גזענית ומבלי לתייג או לזלזל וכו... בתכלס בצבא איתי לפחות הטובים ביותר היו מהקיבוץ...בכל יציאה לשטח היחידים שידעו להבדיל בין ארסי לבן לא ארסי בין פרחים לקולות לרעשים היו הקיבוצניקים... לא לתקוף אותי אני לא חושבת שהלא קיבוצניקים טובים פחות .... אבל אני חושבת שהילדים שמתחנכים בקיבוצים מקבלים יותר....
 
מהאספקט של יצירה אינדיבידואלית:

במהלך הלימודים, עבדתי בפר"ח, במועדון יצירה. כל ילד (גיל ביה"ס יסודי) היה מגיע עם חונך, והם היו יוצרים ביחד או לבד. עקרונית, היה שפע של חומרים לעבודה (צבעים, חימר, גבס וגם הרבה שאריות של תעשיות) , וכמה דוגמיות, לדברים ספציפיים שנעשו לפני החגים. היו גם שבלונות (של גבס). הגיעו ילדים שמצאו את החומרים שהתאימו להם וכבר ראית שהם יודעים בדיוק מה הם רוצים לעשות, הגיעו ילדים שהתייעצו איתנו מה כדאי לעשות ואח"כ זרמו בעצמם, והיו ילדים שלא העיפו מבט לכיוון החומרים והאפשרויות, ועשו שבלונת גבס בפעם החמישית. יש בני אדם שיצירה, מהסוג הזה, פחות מדברת אליהם, והם רק רוצים לקחת הביתה משהו שנראה משלוקלק ועשוי, וללכת לעשות משהו אחר שבאמת מעניין אותם. וזה לחלוטין לגיטימי. שימוש בשבלונות הוא לא בהכרח נוגד יצירה. היתה ילדה שלקחה כמה פיסות של בד פרחוני, כמה גפרורים, שחלק היא שברה, גזרה את הפרחים והדביקה אותם על שפיצי הגפרורים. נעצה אותם על חתיכת קרטון ויצרה שדה פורח. אני הייתי פשוט מוקסמת. אז זהו. ובדיוק כמו שלא כל הילדים חזקים ביצירה חזותית, כך גם גננות, וכל עוד יש להם דברים אחרים לתת, אז אין בעיה. ואת מה שחושבים שאין מספיק בגן, ממילא משלימים בבית ובחוץ. כן בעיה בעיני זה שגננת עושה במקום הילדים, ובכלל כל מיני השתלטויות, או הכרחות, כדי שהם ילכו הביתה עם איזה משהו "יפה" שההורים יהיו מבסוטים. ואת זה גם ראיתי בגן שעידו היה בו שבועיים.
 
למעלה