"בן אדם, חוד חידה" (יחזקאל שם, שם)

hillelg

New member
"בן אדם, חוד חידה" (יחזקאל שם, שם)

[אלא שהפעם אני עצמי לא זוכר את כל הפתרון. התנצלותי שלוחה.] לרגל איזה אירוע נכתב השיר בו נאמר המשפט "יום גדול ממתין בפתח"? ומה הקשר בין השיר לבין ברית המועצות לשעבר?
 

מוגג

New member
קלינקא קלינקה

א- שישים שנה לגבע ב- מישהו צבא אדום השקדים לשקדי...
 

hillelg

New member
כל הכבוד

ונמשיכה: היכן יש טעות דקדוקית בביצוע של "הבן יקיר לי אפריים"? והיכן יש כזו בשיר ידוע של מתי כספי? --- ועוד שאלות, לא קשורות: 1. מי מכיר את האיש שבקיר? 2. מיהו המיילל ברוח? 3. מי האיש החפץ חיים? 4. מי אני, מי אני, כן אני? 5. מי אני, מה אני? 6. אז מי אם לא אני? 7. מי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג´מה? -- 8. מי מדד בשעלו מים? טוב, זה עדיין לא הולחן. אבל כל השאר - מילים, לחן, ביצוע. בבקשה!
 

התרנגול

New member
מזתומרת טעות דקדוקית?

אתה מתכוון לטעות בין הפס´ לביצוע? או טעות לשונית במילים עצמם? 1. מילים אהוד מנור?? 3. אה... נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה? מילים- דוד המלך נראה לי. לחן- אין לי מושג. 4. שיר ישראלי. מילים- אהוד מנור. לחן- שלמה גרוניך. ביצוע- שלמה גרוניך ומקהלת שבא. 7. ביצוע- משינה.
 

ST

New member
ננסה... ../images/Emo29.gif

מה שתרני עוד לא ענה (ומה שאני יודעת). 1. האיש שבקיר - מסתבר שמכירים אותו די הרבה אנשים. :) כתב: יהודה פרדיס, הלחין: מאיר הרניק, ומבצעים: שמשון בר-נוי, וברי סחרוף (לא ביחד. :) ) 2. מיהו המיילל ברוח: מילים: יעקב אורלנד, לחן: רוסי. 3. מי האיש החפץ חיים. מילים: תהלים ל"ד, י"ג-ט"ו. לחן: ברוך חייט (אגב, יש עוד מנגינה יפה למילים האלו, אבל היא מתחילה מ"לכו בנים, שמעו לי יראת ה´ אלמדכם". ובכלל עוד הרבה מנגינות. מה שכתבתי למעלה מתייחס לידועה <שנשמעת כמו "מיהיהי האיש">) 7. מי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג´מה? מילים: ע. הלל, לחן: דובי זלצר. ביצוע של משינה. נראה לי שזהו, כרגע. בוקר טוב ומאושר!
נ"ב: סליחה שנעלמתי אתמול, היה טלפון.
 

lexigali

New member
הפיג´מה בוצעה עוד הרבה לפני משינה,

ילדודעס! (למשל, על-ידי גליה ישי, ועוד). "ומי אם לא אני" = השר מונטיפיורי. ואיך שכחנו את השיר הזה בשרשור הסוסים! ("ודיו לסוסים אמ-א-א-א-אר").
 

ST

New member
מאה אחוז. ../images/Emo29.gif

זכרתי את הביצוע שלהם כשכתבתי. :)
 

hillelg

New member
טוב, אני רואה

שעדיין לא עניתם על הכל. אז אפתור את שתי השאלות הראשונות: 1. בביצוע ה-ב´ דגושה: הבּן יקיר לי אפרים, כאילו זוהי ה´ היידוע, ולא היא! זוהי ה´ התמיהה, ולכן ה-ב´ היא רפה: הֱבֵן יקיר לי אפרים, אם ילד שעשועים, כי מדי דברי בו זכור אזכרנו עוד? (זוהי תמיהה שהתשובה עליה חיובית, שלא כצורה הנפוצה). 2. בשיר "זו ילדותי השניה" - בביצוע המקורי הוא שר "זוּ", בשורוק (אחר כך נראה לי שהוא תיקן את זה). זוּ
טעות נפוצה, של אנשים שלא יודעים כל כך לשון, אך מנסים לדבר יפה. אז כאן המקום להבהיר: זוּ, בשורוק, אינה הצורה ה"יפה" של "זוֹ", בחולם! זוּ (שורוק) פירושה "אשר" - כמו "עם זו גאלת", "עם זו יצרתי לי", "מפני רשעים זו שדוני" וכו´. זוֹ (חולם; הקיימת רק בלשון המשנה) משמעותה "זאת" בלשון המקרא, כמו: "ולא זו בלבד" (ברכות א, ג). אם כי מעניין שיש גם ל"זה" משמעות של "אשר": "הר ציון זה שכנת בו". ואכמ"ל. ועדיין נשאר לכם שיר מס´ 5 (הוא באמת עממי יותר), ועוד כמה פרטים על האחרים. בכל אופן, כל הכבוד על מה שפתרתם עד עכשיו!
 

מוגג

New member
יש לי שתי רכבות דוהרות בעיניים

מי אני מה אני מי אני מה אני מי אני מה אני מי מה מה? זה לא שיר זו הצהרת הון...
 

shellyland

New member
יש לי ציפור משוגעת ששרה בתוך גרוני

ואי ואי ואי ואי ואי... הגשש כאן קצת יורדים על עצמם, בקטע הזה. למה? ככה: כי השיר הנפלא "יש לי ציפור קטנה בלב" נכתב במקור לגששים, אך פשנל, המפיק שלהם, סירב לקבלו, כי הוא טען שהשיר לירי מדי וש"אין לו סיכוי" להצליח. יגאל (איזה חתיך) בשן שמח לשיר אותו במקומם, והשאר היסטוריה. והמלצה: אני יודעת שהשיר הזה שחוק כבר מרוב השמעות, והדבר היחיד ששומעים ממנו היום זה את ה"ני נה ני ני ני", אבל בפעם הבאה שיצא לכם לשמוע אותו - תקשיבו. תקשיבו למילים. תקשיבו לקול הנפלא של בשן. תקשיבו למנגינה, במקום לפזם את הפזמון באופן אוטומאטי. כי היא טובה, לבנת כנף. איתה אני מרגיש חופשי. והיא יושבת על ענף במיתרי לבי. יש לי בלב ציפור קטנה, עם שתי גומות ומנגינה. אה.
 

עגנון

New member
השיר לא נכתב

לגשש, אלא המנגינה (כמו גם המנגינה של חיל האוויר -לה לה לה לה - חמש דקות מבאר שבע).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
והעיקר - איזו מנגינה נבחרה בסוף?

אני זוכרת ששמעתי את הסיפור הזה בהופעה, וכל מה שאני זוכרת שלאחד מהשירים הידועים שלהם הם קיבלו את 2 המנגינות האלה וויתרו עליהן, ואני לא מצליחה להיזכר איזה שיר זה! ועוד יותר מצחיק - ממש לפני שבוע דיברתי על זה עם ידיד שלי. גם הוא זכר את 2 המנגינות האלטרנטיביות, אבל גם שנינו יחד לא הצלחנו להיזכר איזו מנגינה נבחרה ובאיזה שיר מדובר...
 

עגנון

New member
השיר הוא

הין הזמנים בין ארוחה לארוחה בין עבודה למנוחה בין החלום למציאות בין אביגיל לבין רות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אויה, אני לא מצליחה להיזכר בלחן ../images/Emo10.gif

גרוע מכך - כשקראתי את המילים, הן מייד התחילו להתנגן לי בלחן של "תמיד עולה המנגינה"...
אני יודעת שאני מכירה את הלחן שנבחר, זה שיר ידוע, ושמעתי אותו כבר אז בהופעה... ויוק! המוח לא מסכים לשתף פעולה. יש לו אולי פזמון שתוכל לצטט לי? נ.ב. מדהים לראות כמה הפורום שוקק חיים בשעה הזו... חשבתי שאני המטורפת היחידה.
 
למעלה