Ccyclist
Well-known member
אם כך זו התוכנית הרוסית או חלופה J - יפו
לפני כמה וכמה שנים פירסמתי מספר אופציות בפורום, והחלופה לממילא (טכנית - שער יפו) היא התיירותית שבהן, אם כי היא לא משרתת את מרכז העיר המערבית. יתכן שכיום עם התפתחות מתחם ממילא ישנה נקודת מרכז חדשה שמצדיקה את הפיתוח הזה לא רק עבור התיירים (תיירות יום, מה שעלול להיות בעייתי בטווח הארוך) אלא גם עבור תושבי העיר.
(מפת ארבעת החלופות תתפרסם בתגובה משנית, לא הצלחתי לגגל את השירשור המקורי)
היו תוכניות מהסוג הזה (חיבור החאן למלחה דרך שער יפו) שהתפרסמו בפורום בעבר, הבולטת שבהן תוכנית של מהנדס רכבות רוסי שעובד עבור ר"י, אבל לדעתי המנהרה לחאן תהיה לפחות 5 אם לא 6 ק"מ, וזה בהתבסס על העובדה שמנהרה בחלופה K (המלך ג'ורג' והמלך דוד) תהיה בת 4 קילומטר.
בכל מקרה - קיומו של התוואי בין החאן למלחה, וקיומה של מסילת מלחה תמיד יקרצו למתכננים כלולאה שיש להשלימה.
אם כך זו התוכנית הרוסית או חלופה J - יפובמשרד התחבורה מקדמים הארכת A1 לממילא ולמלחה
השר כץ מעוניין לקדם את הארכת קו הרכבת החדש לירושלים במנהרה של כ 2.5 ק"מ אל מתחם ממילא מול העיר העתיקה ומשם בהמשך אל תחנות החאן ומלחה.
ההתנגדות העיקרית למהלך היא מתוך עירית ירושלים בשל החשש שהוא יבוא על חשבון פיתוח הרכבת הקלה בירושלים.
כמה פרטים שלא ברורים מהכתבה:
1) האורך של 2.5 ק"מ הוא עד לממילא, או האורך הכולל ?
2) עלות של 2 מליארד ש"ח היא רק לחלק הראשון עד לממילא ?
3) למה באמת צריך את זה, אם ניתן יהיה לעבור בקלות מתחנת האומה לרכבת הקלה, זה לא יצור כפילות מיותרת של קווים מקבילים ?
www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000887447#fromelement=hp_morearticles
לפני כמה וכמה שנים פירסמתי מספר אופציות בפורום, והחלופה לממילא (טכנית - שער יפו) היא התיירותית שבהן, אם כי היא לא משרתת את מרכז העיר המערבית. יתכן שכיום עם התפתחות מתחם ממילא ישנה נקודת מרכז חדשה שמצדיקה את הפיתוח הזה לא רק עבור התיירים (תיירות יום, מה שעלול להיות בעייתי בטווח הארוך) אלא גם עבור תושבי העיר.
(מפת ארבעת החלופות תתפרסם בתגובה משנית, לא הצלחתי לגגל את השירשור המקורי)
היו תוכניות מהסוג הזה (חיבור החאן למלחה דרך שער יפו) שהתפרסמו בפורום בעבר, הבולטת שבהן תוכנית של מהנדס רכבות רוסי שעובד עבור ר"י, אבל לדעתי המנהרה לחאן תהיה לפחות 5 אם לא 6 ק"מ, וזה בהתבסס על העובדה שמנהרה בחלופה K (המלך ג'ורג' והמלך דוד) תהיה בת 4 קילומטר.
בכל מקרה - קיומו של התוואי בין החאן למלחה, וקיומה של מסילת מלחה תמיד יקרצו למתכננים כלולאה שיש להשלימה.