במשרד התחבורה מקדמים הארכת A1 לממילא ולמלחה

מצב
הנושא נעול.

itamo

New member
במשרד התחבורה מקדמים הארכת A1 לממילא ולמלחה

במשרד התחבורה מקדמים הארכת A1 לממילא ולמלחה
השר כץ מעוניין לקדם את הארכת קו הרכבת החדש לירושלים במנהרה של כ 2.5 ק"מ אל מתחם ממילא מול העיר העתיקה ומשם בהמשך אל תחנות החאן ומלחה.

ההתנגדות העיקרית למהלך היא מתוך עירית ירושלים בשל החשש שהוא יבוא על חשבון פיתוח הרכבת הקלה בירושלים.

כמה פרטים שלא ברורים מהכתבה:
1) האורך של 2.5 ק"מ הוא עד לממילא, או האורך הכולל ?
2) עלות של 2 מליארד ש"ח היא רק לחלק הראשון עד לממילא ?
3) למה באמת צריך את זה, אם ניתן יהיה לעבור בקלות מתחנת האומה לרכבת הקלה, זה לא יצור כפילות מיותרת של קווים מקבילים ?

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000887447#fromelement=hp_morearticles
 
המרחק מתחנה מרכזית לממילא הוא בערך 3 קילומט

במשרד התחבורה מקדמים הארכת A1 לממילא ולמלחה
השר כץ מעוניין לקדם את הארכת קו הרכבת החדש לירושלים במנהרה של כ 2.5 ק"מ אל מתחם ממילא מול העיר העתיקה ומשם בהמשך אל תחנות החאן ומלחה.

ההתנגדות העיקרית למהלך היא מתוך עירית ירושלים בשל החשש שהוא יבוא על חשבון פיתוח הרכבת הקלה בירושלים.

כמה פרטים שלא ברורים מהכתבה:
1) האורך של 2.5 ק"מ הוא עד לממילא, או האורך הכולל ?
2) עלות של 2 מליארד ש"ח היא רק לחלק הראשון עד לממילא ?
3) למה באמת צריך את זה, אם ניתן יהיה לעבור בקלות מתחנת האומה לרכבת הקלה, זה לא יצור כפילות מיותרת של קווים מקבילים ?

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000887447#fromelement=hp_morearticles
המרחק מתחנה מרכזית לממילא הוא בערך 3 קילומט
אז סביר שהמרחק המצויין בכתבה וגם העלות המשוערת היא עד לשם
אין דבר כזה כפילות מיותרת.

כמות הנוסעים לעיר העתיקה במועדי ישראל הוא עצום, ובהחלט יש מקום לרכבת שתגיע עד למרחק הליכה מחומות העיר העתיקה.
 

jp3raptor

New member
מסכים עם חול נטוש, יש צורך בקו כזה

במשרד התחבורה מקדמים הארכת A1 לממילא ולמלחה
השר כץ מעוניין לקדם את הארכת קו הרכבת החדש לירושלים במנהרה של כ 2.5 ק"מ אל מתחם ממילא מול העיר העתיקה ומשם בהמשך אל תחנות החאן ומלחה.

ההתנגדות העיקרית למהלך היא מתוך עירית ירושלים בשל החשש שהוא יבוא על חשבון פיתוח הרכבת הקלה בירושלים.

כמה פרטים שלא ברורים מהכתבה:
1) האורך של 2.5 ק"מ הוא עד לממילא, או האורך הכולל ?
2) עלות של 2 מליארד ש"ח היא רק לחלק הראשון עד לממילא ?
3) למה באמת צריך את זה, אם ניתן יהיה לעבור בקלות מתחנת האומה לרכבת הקלה, זה לא יצור כפילות מיותרת של קווים מקבילים ?

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000887447#fromelement=hp_morearticles
מסכים עם חול נטוש, יש צורך בקו כזה
כשלוקחים בחשבון כמה אנשים מגיעים לירולשים כדי להיכנס לעיר העתיקה, בין אם מדובר בתיירות פנים או חוץ.

עדיף להוציא את העומס של התיירים מחוץ למערכת העירונית.
העומס ברק"ל ירד בהרבה כאשר חלק נכבד מהמגיעים לירושלים לא יעלו על הרק"ל במטרה לרדת ב"עירייה" אלא פשוט ימשיכו בקו לממילא
 

amit1270

New member
אבל צריך לעזור לסיטיפס!

מסכים עם חול נטוש, יש צורך בקו כזה
כשלוקחים בחשבון כמה אנשים מגיעים לירולשים כדי להיכנס לעיר העתיקה, בין אם מדובר בתיירות פנים או חוץ.

עדיף להוציא את העומס של התיירים מחוץ למערכת העירונית.
העומס ברק"ל ירד בהרבה כאשר חלק נכבד מהמגיעים לירושלים לא יעלו על הרק"ל במטרה לרדת ב"עירייה" אלא פשוט ימשיכו בקו לממילא
אבל צריך לעזור לסיטיפס!
 

darkshadow1

New member
זה לא כסף של סיטיפס אלא כסף של המדינה.

אבל צריך לעזור לסיטיפס!
זה לא כסף של סיטיפס אלא כסף של המדינה.
אני לא בקיא בהסכם הספציפי בין סיטיפס למדינה- אבל פרוייקטי BOT בדרך כלל כוללים התחייבות מצד המדינה להכנסה מינימלית/רווח מינימלי, כך שאם מספר הנוסעים ברק"ל ירד בצורה דרסטית- המדינה תיאלץ פשוט לסבסד את הפעילות השוטפת של סיטיפס. כדאי לומר שההסכמים האלה עובדים לשני הכיוונים- כך שאם החברה הפרטית נהנית מרווחים מעל מסף מסויים, היא מעבירה חלק מהם למדינה ו/או מורידה תעריפים.
 

jp3raptor

New member
אפילו אם המדינה תצטרך לשלם

זה לא כסף של סיטיפס אלא כסף של המדינה.
אני לא בקיא בהסכם הספציפי בין סיטיפס למדינה- אבל פרוייקטי BOT בדרך כלל כוללים התחייבות מצד המדינה להכנסה מינימלית/רווח מינימלי, כך שאם מספר הנוסעים ברק"ל ירד בצורה דרסטית- המדינה תיאלץ פשוט לסבסד את הפעילות השוטפת של סיטיפס. כדאי לומר שההסכמים האלה עובדים לשני הכיוונים- כך שאם החברה הפרטית נהנית מרווחים מעל מסף מסויים, היא מעבירה חלק מהם למדינה ו/או מורידה תעריפים.
אפילו אם המדינה תצטרך לשלם
את הפיצוי לסיטיפס (וזה יכול מאוד להיות)

נוחות הנסיעה ומהירותה חשובים יותר.

אם אדם מהמרכז יודע שהוא יכול להגיע מתחנת רכבת בתל אביב לעיר העתיקה ב45 דקות +- זה יהיה פיתוי מאוד גדול אפילו לחובב הפריבט הגדול ביותר
 

darkshadow1

New member
לא טענתי שהפרוייקט לא כדאי,

אפילו אם המדינה תצטרך לשלם
את הפיצוי לסיטיפס (וזה יכול מאוד להיות)

נוחות הנסיעה ומהירותה חשובים יותר.

אם אדם מהמרכז יודע שהוא יכול להגיע מתחנת רכבת בתל אביב לעיר העתיקה ב45 דקות +- זה יהיה פיתוי מאוד גדול אפילו לחובב הפריבט הגדול ביותר
לא טענתי שהפרוייקט לא כדאי,
אלא שהתמיכה של המדינה ברכבת הקלה לא נובעת מדאגה יתרה לאינטרסים הכלכליים של סיטיפס אלא מדאגה מסויימת לכיס של המדינה.
 

alantan

New member
נהפוך הוא - לדעתי התכנית עוזרת לסיטיפס

אבל צריך לעזור לסיטיפס!
נהפוך הוא - לדעתי התכנית עוזרת לסיטיפס
אם תחשבו על זה, הלקוחות העיקריים של הרק"ל הם אלה שיעדם לשכונות הצפוניות ולציר הרצל, לדעתי יותר מאשר אלה שירדו מהרכבת ונוסעים רק בקטע המרכזי של רחוב יפו לאיזור ממילא.

אז במקום לרדת מהרכבת בבניני האומה ולנסוע בקו אוטובוס שעובר בירמיהו ישירות לשכונות הצפון, הנוסע ימשיך עד ממילא (הרבה יותר מהר מהזחילה ברחוב יפו) ושם יעלה על הרכבת הקלה לשכונות הצפון.
 
זה על חשבון הירושלמים

מסכים עם חול נטוש, יש צורך בקו כזה
כשלוקחים בחשבון כמה אנשים מגיעים לירולשים כדי להיכנס לעיר העתיקה, בין אם מדובר בתיירות פנים או חוץ.

עדיף להוציא את העומס של התיירים מחוץ למערכת העירונית.
העומס ברק"ל ירד בהרבה כאשר חלק נכבד מהמגיעים לירושלים לא יעלו על הרק"ל במטרה לרדת ב"עירייה" אלא פשוט ימשיכו בקו לממילא
זה על חשבון הירושלמים
במקום לפתח עוד קווי רכבת קלה ולהאריך את הנוכחי, נותנים למבקרים אפשרות נסיעה ישירה לתל אביב.
ובנוגע לחגים שיגבירו את התדירויות.
 

jp3raptor

New member
לא מסכים

זה על חשבון הירושלמים
במקום לפתח עוד קווי רכבת קלה ולהאריך את הנוכחי, נותנים למבקרים אפשרות נסיעה ישירה לתל אביב.
ובנוגע לחגים שיגבירו את התדירויות.
לא מסכים
לא כל תוכנית מגיעה "על חשבון" תוכנית אחרת.

בנוסף לזה, העברת התיירים דרך הרכבת תוריד לחץ מהרק"ל, במיוחד בחגים
 
תקציב הפיתוח מוגבל לכן עדיפים עוד קווים בתוך

לא מסכים
לא כל תוכנית מגיעה "על חשבון" תוכנית אחרת.

בנוסף לזה, העברת התיירים דרך הרכבת תוריד לחץ מהרק"ל, במיוחד בחגים
תקציב הפיתוח מוגבל לכן עדיפים עוד קווים בתוך
עדיף עוד קווי רקלת בתוך העיר.
 
אבל מה הקשר בין תקציב פיתוח רכבת ישראל

תקציב הפיתוח מוגבל לכן עדיפים עוד קווים בתוך
עדיף עוד קווי רקלת בתוך העיר.
אבל מה הקשר בין תקציב פיתוח רכבת ישראל
לתקציב פיתוח הרכבת הקלה, ולמה דווקא בירושלים אי אפשר להקים שני פרויקטים כל כך חשובים במקביל?

אם מדובר על העוגה של משרד התחבורה, הרי שהעוגה היא ארצית ולא עירונית, ולכן אם כבר, הגיוני שעיריית ירושלים תתנגד לסלילת מסילות באזורים אחרים בארץ כי זה בא על חשבון פיתוח ירושלים, ולא תתנגד לפרויקט שיעשה לירושלים כל כך טוב.
 

alantan

New member
רק שידאגו לממשק נוח באיזור ממילא בין

אבל מה הקשר בין תקציב פיתוח רכבת ישראל
לתקציב פיתוח הרכבת הקלה, ולמה דווקא בירושלים אי אפשר להקים שני פרויקטים כל כך חשובים במקביל?

אם מדובר על העוגה של משרד התחבורה, הרי שהעוגה היא ארצית ולא עירונית, ולכן אם כבר, הגיוני שעיריית ירושלים תתנגד לסלילת מסילות באזורים אחרים בארץ כי זה בא על חשבון פיתוח ירושלים, ולא תתנגד לפרויקט שיעשה לירושלים כל כך טוב.
רק שידאגו לממשק נוח באיזור ממילא בין
הרכבת לרכבת הקלה והדבר יתרום למערכת כולה.
 
ולכן דווקא צריך להשאיר את הנת"ץ על כנו

אבל מה הקשר בין תקציב פיתוח רכבת ישראל
לתקציב פיתוח הרכבת הקלה, ולמה דווקא בירושלים אי אפשר להקים שני פרויקטים כל כך חשובים במקביל?

אם מדובר על העוגה של משרד התחבורה, הרי שהעוגה היא ארצית ולא עירונית, ולכן אם כבר, הגיוני שעיריית ירושלים תתנגד לסלילת מסילות באזורים אחרים בארץ כי זה בא על חשבון פיתוח ירושלים, ולא תתנגד לפרויקט שיעשה לירושלים כל כך טוב.
ולכן דווקא צריך להשאיר את הנת"ץ על כנו
לדעתי זה פרויקט נחמד אך לא מן החשובים בתחץ , בוודאי לא בירושלים.
שבה עוד לא התחילו להאריך את הרקלת.
 

Ccyclist

Active member
לולאה תיתן אפשרות חלופית בעת עבודות תשתית

זה על חשבון הירושלמים
במקום לפתח עוד קווי רכבת קלה ולהאריך את הנוכחי, נותנים למבקרים אפשרות נסיעה ישירה לתל אביב.
ובנוגע לחגים שיגבירו את התדירויות.
לולאה תיתן אפשרות חלופית בעת עבודות תשתית

העובדה שב2020 יפתח קו דו-מסילתי בין ירושלים לעמק האלה לא תמנע את העובדה שב2025 יצטרכו לסגור אותו לשבוע-שבועיים לעבודות תשתית ותחזוקה, לא יהיו סגירות סוף-שבוע כמו בחו"ל והעבודה תחייב את קטיעת הקו בצורה שתפריע ליוממים. אני אומר את זה כי ככה המצב בכל קו דו-מסילתי שאני מכיר באנגליה - כל כמה שנים חייבים לתחזק, ופה למזלנו אפשר לעבוד בסופי שבוע.

לולאה מסילתית תאפשר לרכבות מהאומה להשתמש בקו הישן במקרים כאלו שבהם תהיה הפרעה לקו החדש. כמו כן הלולאה תאפשר להביא ציוד רכבתי נוסף לבירה דרך הקו הישן מבלי להפריע לפעולת הקו החדש (שיהיה תדיר ומהיר, ולכן לא יהיו בו סלוטים מיותרים).

יתכן גם שבעוד עשור יתחילו לחשוב ברצינות על בניית כמה ממנהרות חלופה G כדי שהתיפעול הדו-קווי לבירה יהיה יעיל הן מצפון והן מדרום.

היתרון לירושלמים מחיבור כלשהו בין מלחה לאומה הוא שבמקום שיצטרכו להגיע מכל נקודה בעיר לתחנת האומה יהיו להם מספר אופציות לעלות לרכבת הבינעירונית. אני מניח שהקו הישן ישאר תיירותי ואיטי, אך הקו המהיר לאומה יוכל להמשיך עד מלחה וארבעת רציפיה בלי בעיות מיוחדות. התוצאה תהיה שתושב גילה יוכל לעלות במלחה, תושב ארמון הנציב בתלפיות, תושבי קטמון והמושבה הגרמנית - בבקעה או בחאן, התיירים - בממילא או המלך דוד, מי שבאים לבקר במרכז העיר יוכלו לעלות במלך ג'ורג (היעד תחנה שם תהיה מכת מוות לתיירות למרכז העיר המערבית) ורק מי שאכן נמצאים מרחק נסיעה נוח מתחנת האומה יגיעו אליה דווקא.
 

cwen

New member
עד שזה יהיה מוכן

זה על חשבון הירושלמים
במקום לפתח עוד קווי רכבת קלה ולהאריך את הנוכחי, נותנים למבקרים אפשרות נסיעה ישירה לתל אביב.
ובנוגע לחגים שיגבירו את התדירויות.
עד שזה יהיה מוכן
יהיו מספיק נוסעים גם לזה וגם לזה.
 
ניצן, אתה אומר שמה שטוב לאחת הערים העניות

זה על חשבון הירושלמים
במקום לפתח עוד קווי רכבת קלה ולהאריך את הנוכחי, נותנים למבקרים אפשרות נסיעה ישירה לתל אביב.
ובנוגע לחגים שיגבירו את התדירויות.
ניצן, אתה אומר שמה שטוב לאחת הערים העניות
בארץ היא לא לחבר אותה יותר טוב לשאר הארץ, כדי שתתבוסס בבוץ של עצמה ותקרוס כלכלית עוד יותר?
 
לא אני אומר שיש דברים שיותר עדיפים

ניצן, אתה אומר שמה שטוב לאחת הערים העניות
בארץ היא לא לחבר אותה יותר טוב לשאר הארץ, כדי שתתבוסס בבוץ של עצמה ותקרוס כלכלית עוד יותר?
לא אני אומר שיש דברים שיותר עדיפים
חיבור בA1 מספיק הרי להוציא תיירים זה לא משנה אם יצאו בבנייני האומה ויחליפו לרקלת או שיצאו בממילא.
העליה בקיבולת לא משמעותית בהשוואה לחיבורים התוך העירוניים שהצעתי.
 
התיירים הם לא העניין.

לא אני אומר שיש דברים שיותר עדיפים
חיבור בA1 מספיק הרי להוציא תיירים זה לא משנה אם יצאו בבנייני האומה ויחליפו לרקלת או שיצאו בממילא.
העליה בקיבולת לא משמעותית בהשוואה לחיבורים התוך העירוניים שהצעתי.
התיירים הם לא העניין.
אני מדבר על הירושלמים. אם תהיה רכבת במרכז העיר, יהיה יותר קל לגור בירושלים ולעבוד בתל אביב, ואולי מי שמחפש עבודה יפסיק לברוח לגוש דן.
 
מדוע הגבול הדרומי של מדבר סהרה יותר דרומי דוו

התיירים הם לא העניין.
אני מדבר על הירושלמים. אם תהיה רכבת במרכז העיר, יהיה יותר קל לגור בירושלים ולעבוד בתל אביב, ואולי מי שמחפש עבודה יפסיק לברוח לגוש דן.
מדוע הגבול הדרומי של מדבר סהרה יותר דרומי דוו
לרוב הירושלמים שלא גרים דווקא שם הנסיעה העירונית לעיר או תחנה מרכזית היא כמעט זהה , במקרה של דרום העיר (תלפיות,מושבה...) החלופה אולי תחסוך 5 דקות לשאר בכלל לא.
היתרון היחיד הוא הקטנת העומס ברקלת בקטע העמוס ביותר שלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה