בלי צנזורה.

בלי צנזורה.

אז הרגשתי לבד והתקשרתי אליו. היו לי הרבה דברים להגיד. הוא השתדל לסיים את השיחה מהר. אמרתי לו שאני מרגישה קצת רע ואין לי עם מי לדבר, שהוא היחיד שעלה לי לראש... הוא הצהיר בזאת שהוא הולך לישון. אז אמרנו לילה טוב ולהתראות. הוא איחל לי שאני ארגיש טוב או משהו. טוב. אין באמת עם מי לדבר. מעלה בראש כל מיני אנשים להתקשר אליהם. אין עם מי לדבר. מנסה לחשוב חיובי, ולמען האמת, מפתיעה את עצמי. דוחה כל פעם את המחשבה האובדנית וחושבת בחיוב. מחשבה משועשעת - מתייגת את עצמי "זאבה בודדה". אמרו לי היום דברים על עצמי, כמו איזה מן רצח אופי שעשו לי. הגיעו למסקנה שאני ילדותית, שטחית, מוגבלת ומתנשאת. אלו הדברים הרעים. אה, אמאו גם שאני כפייתית (וחזרו על זה בכפייתיות). הדברים הטובים שאמרו: נהדרת, מקסימה, מתוקה, חכמה, מלאת חיים... אולי אני אלך להתייעץ עם איזה רואה נסתרות, איזה גרפולוג או רב...חחח... מה אני אעשה הלילה? מה? ככה אלך לישון? ככה עם כל המחשבות המתסכלות? עם כל הבדידות? אתנהג בפסיביות עד שיעבור? רוצה לעשות שינוי. משהו שיעשה לי טוב. אולי מקלחת, סדר בחדר, משהו טעים לאכול, לקרוא את הספר, לעשות עבודה להגשה ללימודים...משהו שאחריו אני אוכל להרגיש שעשיתי משהו. אז יכול להיות שבאמת אני מתנשאת? אולי לפעמים יש לי קטעים כאלו שאני מעירה הערות ציניות על דברים שאנשים אומרים - אולי זה מתנשאת. אבל אני מודעת לקטעים האלו, לא תמיד אוהבת אותם, זה גם לא קורה הרבה. ומה הקטע של ילדותית ושטחית? אולי בגלל שאני אוהבת לשחק, אולי בגלל שאני אוהבת להתנסות, אולי בגלל הסקרנות, התמימות. אולי זה בעצם הערות ילדותיות כמו "אמרתי לך" בתוספת לשון בחוץ. שטחית עם כל העומק? אולי כי בכל זאת אני נצמדת לקילשאות שבהן אני מאמינה. ומה עם המוגבלות? מהי המוגבלות? המוגבלות השכלתנית? זאת שלא מאפשרת היסחפות אחר הרגשות (לקח לי חודשים, אם לא שנים, של אימונים). יש לי עוד רעיון בקשר לילדותיות! ---> מילוי מיידי של יצרים. משהו כמו "אני רוצה את זה ועכשיו". משתעממים ממני? אבל כולם שותקים, אז אני מדברת. מה עדיף? לדבר על מזג האוויר או התפלספות חסרת טעם? או אולי יצרים, מחשבות, רגשות, פנטזיות? מה עדיף? שיחה על מדע, פוליטיקה, פסיכולוגיה? מה עדיף? רכילות? שיחות תאולוגיות? אני לא יודעת. תגידו לי מה אתם מעדיפים. אני מוכנה לדבר על הכל, אבל בהחלט לא לוותר על הדעה שלי בנושא. כאילו, אם תגידו למשל "ואוו, טלנובלות זה סוף הדרך!!"...לא בהכרח שאני אסכים. אני שמה לב לדפוס חוזר ביחסם של אנשים כלפיי: או שהם שונאים אותי (עד כדי איחולי נידוי חברתי או תאונה) או שהם אוהבים אותי ומהללים אותי- מקיצוניות אחת לאחרת. אני לא מושלמת, אני לא מתיימרת להיות מושלמת. נכון, יש בי קטע של פרפקציוניזם, אבל לא סגידה למושלמות. אני בד"כ מסתכלת על הטוב שבאנשים, בד"כ אוהבת אנשים, מקבלת אותם. כל אחד הוא מיוחד, ויש כאלה שממש בולטים בשטח. כל אחד הוא עולם שלם להכיר ולהסחף לתוכו. הבחורה מהקורס, שלצערי פרשה, הייתה ה"יריבה" שלי, אהבתי אותה מאוד. כאילו שהיא מבינה מה זה ליטול אחריות של להוביל ולהדריך. לתת את הטון בקבוצה. היא הייתה קולנית ורעשנית, חצופה ונועזת. לא הסכמתי איתה, בכלל לא הסכמתי איתה, אבל קלטתי את הראש שלה והזדהתי איתה - הבנתי אותה, אהבתי אותה. עכשיו שהיא פרשה, אני מרגישה כאילו חסר הטון בכיתה, זה כבר לא אותו הדבר. כולם אומרים שטוב שהיא עזבה. אנשים לפעמים אכזריים.
 
היי

אני ממש חדשה כאן ולא בדיוק יודעת מה להגיד אבל סתם שתדעי שיש כאן עדיין אנשים בשעה הזו ואם בא לך לדבר אז אני כאן... ועוד משהו.. אני לא מכירה אותך ולא יודעת אם זה במקום אבל שמת לב שדיי התעלמת מהדברים הטובים שהם אמרו? "הדברים הטובים שאמרו: נהדרת, מקסימה, מתוקה, חכמה, מלאת חיים..."
 
אויש תנוחיי!!!!

כמו שאומרים אצלינו!.. את רואה, אני אפילו מפר את נדר השתיקה שלי בפורום בשבילך. די לעשות לעצמך חיים קשים! די לנתח כל דבר למוות.. את פשוט בונה איזו חומה מסביבך עם כל החשיבת יתר והערכים האלה שלך.. הדבר הזה שאת קוראת לו התבגרות, מה שאת כל כך גאה בו, וטוענת שאני הוא לא (בוגר)- זו פשוט בניית חומות ותירוצים! זו לא בגרות, זה סתם להפוך את עצמך לקדוש מעונה. אולי בגרות זה לדעת לקבל את המציאות כמו שהיא, ולא לחרטט יותר מדי. אולי את צריכה להתבגר. ואני אומר את זה רק כי איכפת לי ממך, יא עמה!
רק אל תקחי את התגובה שלי בתור התקפה או משהו, פשוט תקראי אותה, ולפני שאת מגיבה, אם בכלל, קחי נשימה עמוקה, תלכי לטייל בחוץ, תלכי לישון, פשוט תשכבי על המיטה ותרוקני את המח.. אל בגיל ההתבגרות, וזה המצב שהמח שלך אמור להיות בו- ריק!! אל תעמיסי עליו, הוא ייתקע או יפלוט פלט שגוי... די קורין.. די.. די.... דיייייי! תנוחיייי..... שימי יד על הלב שלך ותרגישי את הדופק, תני לזמן לעבור.. קחי פסק זמן ואל תעשי בו שום דבר משמעותי.. ששששששששששש....... שקט................
 
ובשביל לעודד אותך עוד קצת..

את יכולה להסתכל על הסרטון המפגר וההזוי הבא-- ואם את לא צוחקת ממנו, סימן שהמח שלך עדיין עובד! אז תכבי אותו ואז תסתכלי עליו עוד פעם עד שתחשבי שהוא מצחיק! http://corky.net/~dorimani/animations/blisodot.htm חשווווווד מאוד!!!!
 

שיר69

New member
רק דבר אחד מעניין אותי בהודעתך

נדר שתיקה?! מה פיספסתי פה....? ומסכימה עם מה שכתבת... קורין תנוחי...
 

שיר69

New member
../images/Emo12.gif מישהי קצת כועסת עליי?

ממש לא התכוונתי לפגוע כפרה עלייך. ואני נחתי מספיק, תודה רבה חג שמח שנה טובה וצום קל.
 
טוב...../images/Emo7.gif

לאחר שיחה עם הנ"ל, הגעתי למסקנה ש.. יכול להיות שיש אנשים שחושבים וחיים לפי פילוסופיית חיים (עצם הביטוי הזה כבר לא מוצא חן בעיניי) אחרת משלי!! פאק... איך זה יכול להיות? אויש.... כנראה שאני אאלץ להשלים עם העובדה הזו.. עד כמה שקשה לי לקבל את זה.. שיש אנשים שמתכננים את החיים שלהם לפי עקרונות אחרים... למרות שלי זה נראה מיותר ומלאכותי בכלל לבנות לעצמך מערכת חוקים כזו, אבל... טוב נו... אוווףףףףףףףףף!!!! קשה לא להרגיש תחושת החמצה ממש חזקה אחרי כל העניין.. אני מתגעגע לכל מה שהיה לנו.. אני מרגיש כמו אחרי הלוויה... קשה לי להשלים עם עוד אובדן כזה.. אבל אני משתדל להשאר כמה שיותר אופטימי ולחשוב על דברים אחרים..ללמוד.. הכל חוץ מלשכב במיטה ולרחם על עצמי.. למרות שהפיתוי גדול... רגע אחד בא לי לחזור בזמן ולדעת מה בדיוק אני אמור להסתיר ומה לא לפלוט כדי לא להרוס, מצד שני אני יודע שאני לא יכול לשמור על הפה שלי! אני תמיד חייב לומר את האמת ולספר על עצמי הכל?!?!? למה לעזאזל למה?!?! חבר שלי מנהל מערכת יחסים טובה עם מישהי כבר שנה והוא מסתיר ממנה כמה פרטים, שלפי דעתי נראים דברים די טריוויאלים שלא צריכים לשנות.. אבל זה מה שגם אני חשבתי על מה שאני סיפרתי לה.. ותראו מה קרה!! אוףףף!!! תגידו לי, אני אמור לא לספר את כל האמת על עצמי?? אולי ככה אפשר לנהל את הקשר המושלם... לא יודע... מה שאני יכול לומר בוודאות כרגע, זה שאני לא יודע.. פשוט לא יודע... ל-א י-ו-ד-ע-!-! טוב, שפכתי, חפרתי, ועכשיו אני מכסה....
 

archybanker

New member
לזאבה הבודדה

קודם כל, אם התקשרת אליו והוא לא רצה לדבר איתך כשהרגשת לבד אז הוא לא שווה, וכדאי שתחפשי מישהו שיהיה שווה אותך כי את נראית לי מישהי שיש לה המון מה להציע... רק לפי העומק (כן, העומק !!!) של הרגשות שמובעים במכתבך. ודרך אגב, כזאב לזאבה: אמנם זאבים מוגדרים כבודדים אבל הם החיה היחידה בטבע עם רגש נאמנות לבני-זוגם. כשבן/בת זוג של זאב מתה הוא לעולם לא ימצא בת זוג אחרת... ותחשבי על זה...
 
../images/Emo140.gifתודה

מצטערת שלקח לי זמן להגיב בחזרה (המחשב היה בתיקון, לא שזה עזר...). הבנתי דברים חדשים. התייעצתי עם המרצה שלי לתקשורת בין-אישית (מסיימת דוקטורנט בפסיכולוגיה חברתית) וטיקסתי איתה כמה אפשרויות למה שהיה. הגעתי למסקנה שכל הדברים שנאמרו עליי, לא רק שהם לא נכונים, הם גם נאמרו בחוסר אחריות ואינם תקפים כמשוב עצמי: -האנשים שאמרו את הדברים האלו לא מכירים אותי יותר מדי. -הכל התחיל מהוצאת תיסכול של מישהי עליי (בצורה בוטה ותוקפנית) והשאר נגררו אחריה מבלי להבין את דבריהם עצמם. -מי שאמרו לי את זה לא יכלו לתת לי סיבה או ביסוס לדבריו. הבנתי עוד דבר: איכשהו, אני כנראה הזמנתי את הסיטואציה הזאת לעצמי. משהו בי ביקש את המצב הזה...אני עדיין עובדת על זה. תודה לך על ההתייחסות הנאותה לדברי, על שלא ניתחת את אופיי ולא הצעת לי הצעות בסגנון "להשתנות".
 
יש פה איזה טרול שמסתובב...

ואוהב לזרוק על אנשים קקה.. ואולי חלק מהאנשים נגרר אחריו, כי זה הדבר שהכי קל לעשות. את לא צריכה להתייחס לזה בכלל, אבל באמת אולי מישהו יכול לקחת את זה יותר מדי קשה.. אז בהזדמנות, צריך להדביר את הטרול הזה לפני שמישהו ייקח את מה שהוא אומר יותר מדי קשה.
 
יש לי תחושה שהבנת אותי לא נכון

לא התכוונתי אליך...התכוונתי למישהי והיא יודעת מי היא וגם מי שאמר את הדברים האלו יודע מי היא.
 

archybanker

New member
שמחתי לעזור-ולו במעט

אני לא מאמין שאנשים צרכים להשתנות (אלא אם הם פוגעים בעצמם או בזולתם) ומאיזה שהוא גיל זה גם מאד קשה לכל אחת ואחד יש את הזכות ואת החובה להיות מיוחדים בדרכם ואנשים כמוך שהם בעלי מודעות עצמית גבוהה, וחוש ביקורת עצמית מפותח (אבל זהירות לא להגזים ולא להחמיר עם עצמנו...וביקורת גם צריך לדעת ממי לקבל כמובן) הם אנשים טובים שמהם תגיע גם העזרה לזולת... שזוהי המשמעות של הפורום הזה. "כל בני האדם שונים זה מזה אך שוים זה לזה"
 
../images/Emo42.gif../images/Emo65.gif../images/Emo142.gif../images/Emo141.gif../images/Emo42.gif

מעלה השערות, אולי סוגשל חרדה חברתית גרמה לי להקלע לסיטואציה שכזאת.
 
ריי ../images/Emo24.gif../images/Emo23.gif

קודם כל אני גאה בך, שאת מצליחה לדחות את המחשבות האובדניות. זה לא קל. את נורא מיוחדת, מאוד מאוד. בהתחלה לא ראיתי את זה. ונכון, אין מושלם. אף אחד לא מושלם. אם את מקבלת את מה שאמרו (ילדותית,שיטחית,מוגבלת וכפייתית) אם את חושבת שחלק מהדברים לפחות הם נכונים, ובסדר לך עם זה אז אל תשתני. אם את חושבת שיש דברים שאת צריכה לשנות בעצמך, תלמדי לקבל את הביקורת הזו, למרות שהיא נוקבת, ואולי מפה תבוא הדרך להתחיל לשנות. *חושבת לעצמי מי חושב שאת שיטחית ?* אם את שיטחית אז מה יגידו אזובי הקיר... ? וחוץ מזה שהיו כאלה שאמרו שאת מקסימה,מתוקה,מיוחדת,נהדרת וחכמה. ולי יש כמה להוסיף משלי: חזקה, שורדת, מציבה לעצמה מטרות ועומדת בהם, חמודה בטירוף, כיף נורא לדבר איתך על הכל. אז יש שלושה דברים בעצם שרציתי להגיד לך: שאל תסתכלי רק על השלילי, תסתכלי גם על החיובי. שאם את השלילי הזה אמרו לך אנשים שכן אכפת לך מדעתם, אולי תקשיבי ותנסי להיעלב כמה שפחות ? אולי אמרו לך את זה מתוך אכפתיות ? (למרות ואני מסכימה איתך שיש צורה להגיד כל דבר) ואם את השלילי הזה אמרו לך אנשים שלא ממש אכפת לך מדעתם, שאת לא מתחברת אליהם במילא, אז שימי קצוץ ותישארי כמו שאת. ועל הדיעה שלך אל תוותרי לעולם. הדיעה שלך זו את.
ואיך את מרגישה היום ?
 
מה שהיא אמרה../images/Emo8.gif

בכלל אחרי השיחה שלנו אתמול הבנתי שלפעמים, ככה מדי פעם, לא הבנתי ולא הערכתי איזה בן-אדם מקסים וחכם את. אז... שתדעי
 
../images/Emo3.gif

אני לא יכולה, תפסיקו! אתה יודע שאתה תמיד מוזמן להתקשר ולנהל שיחות נוקבות לתוך הלילה...או לתוך הצהריים (תלוי מתי התקשרת), בכל נושא.
 
טוב, את כבר יודעת שאני מתה עלייך!

כמו שאמרתי לארצ'י, אני לא חושבת שהדברים נכונים ואני גם לא התייחס אליהם. תודה, הלחיים שלי עולות באש מרוב מחמאות, לא עומדת בזה. והיום שלומי טוב יותר, רק הנה הערב שבו כולם יוצאים הגיע ואני תקועה בבית. :(
 
למעלה