ביצי חופש

Ramus1

New member
ביצי חופש

שלום לכולם,
אני במגמת צמצום צריכה של מוצרים מן החי ובאותה נשימה מתכוון לעבור לביצי חופש. הבעיה היא שקראתי קצת על הנושא וראיתי שכמו הרבה דברים במדינה שלנו אין ממש תקנים ופיקוח והרבה משווקים מצהירים על ביצי סוללה שהן ביצי חופש, וגוזרים קופון על התרנגולות והצרכנים. יש למישהו/י אינפורמציה על משווקים שבאמת עומדים בהצהרות שלהם (או על כאלה שכנראה שלא?).
תודה מראש.
נ"ב: בפורום "צמחונות וטבעונות" כמעט כל התגובות קראו לי להפסיק לאכול ביצים לגמרי ולא ענו על השאלה שלי. אני יודע שגם בביצי חופש "אמיתיות" יש מידה של אכזריות, שיעבוד, הרג אפרוחים זכרים וכו'. יכול להיות שיגיע יום שבו אפסיק לגמרי לאכול ביצים אבל היום הזה עוד לא הגיע אז אני מבקש שרק מי שיש לו/לה תשובה עניינית לשאלה יכתוב תגובה. תודה רבה!
 

נטאשKה

New member
לא בטוחה אם זה בדיוק עונה על שאלתך

יכולה רק להעיד באופן אישי - אני צמחונית במעבר לטבעונות, כרגע ויתרתי על חלב ועל הרבה ממוצריו, שאר המוצרים (כמו יוגורט בעיקר) וביצים בדרך.

גם אני קונה רק "ביצי חופש" אבל אחת מהסיבות שאני עוברת הלאה היא שהבנתי אחרי בירורים וחקירות שאין לי באמת דרך לדעת אם מה שהמשק מצהיר מתנהל בפועל (מלבד לארוב להם יום יום... ואיכשהו נראה לי שהבוס שלי לא יסכים לזה). אצלי באופן אישי ההחלטה להכנס לתהליך של להוריד ולבסוף להפסיק עם הביצים הייתה קלה כי אני הגעתי לזה מהמקום האידיאולוגי, יחד עם זאת גם

אצלי היו "חפירות" (ועדיין יש) סביב הנושא, כי בוא נאמר שאם הייתה לי אפשרות לגדל תרנגולת בחצר ולקחת ממנה רק ביצים שהיא החליטה לוותר עליהן וזנחה אותן, יש מצב שהייתי עושה את זה (לא סגורה על זה סופית). רק חבל שזאת לא אופ' בכלל.

שיקול שלך מה שנקרא ואולי יכתבו גם אנשים עם מידע אחר...


בקיצור - מוסרת לך את המידע האישי שלי, זה לא לחלוטין עונה על השאלה, אבל זה מה שאני יודעת. מקווה שעזר.

במאמר מוסגר, קצת התלבטתי אם לענות לך או לא - כי לא היה לי נעים שניסית להכתיב את הדיון בהודעה איזה סוג של תגובות אתה מוכן לקבל וגם התלבטתי אם התגובה שלי "עומדת בקריטריונים" שלך, עד שהחלטתי שאכתוב מה שבא לי ובעיה שלך


אני לא כותבת את זה כדי להטיף לך או משהו, פשוט - הרי מי שרוצה לענות לך תגובה אחרת ממילא יענה, אבל אולי דווקא בן אדם עם מידע שרלוונטי עבורך עשוי להרתע מלהגיב בגלל הניסוח. נראה לי שיותר הגיוני פשוט להתעלם מתגובות לא רצויות מאשר לנסות להכתיב לאנשים מה לענות.

מה גם שכשלא חוסמים את הדיון עשויות לעלות תשובות מפתיעות. אולי בן אדם שיש לו אידיאולוגיה לוהטת אבל גם ידע ירצה לך במשך פוסט שלם ובשור האחרונה יתן לך את המידע הרצוי? סתם נקודה למחשבה בשבילך. אם לא רלוונטי לך תתעלם באלגנטיות וזהו
ברוך הבא לפורום!
 

Ramus1

New member
קודם כל תודה

אני לא אמרתי אילו תגובות אני מוכן לקבל, אנשים יכתבו מה שהם רוצים ואין לי שליטה על זה. ביקשתי (לדעתי בנימוס) להימנע מתגובות מסוג מסויים כי בדיוק כמו שהעדת על עצמך אני מצוי באיזשהו תהליך ולא מרגיש נכון עבורי לעשות את כל הדרך בבת אחת. כשאני מקבל כמעט 100% תגובות שמנסות להגיד לי שהצעד שאני מנסה לנקוט הוא לא טוב מספיק במקום לתת לי את איזושהי תשובה על מה ששאלתי זה מתסכל. אם התגובות היו מכל מיני סוגים ובינהן פה ושם גם איזושהי תגובה מטיפה /מחנכת לא הייתי טורח להתייחס לזה. זה לא המצב.
תחשבי שאת מכורה לסיגריות, נכנסת לפורום בריאות ומבקשת טיפים לרדת משתי קופסאות ביום לחצי קופסה ביום וכל מי שעונה לך אומר לך "חצי קופסה ביום זה נורא לא בריא" ומלווה את זה בלינקים עם תמונות של חולי סרטן. את באמת יכולה לומר לי שזה לא מעצבן אפילו קצת?
 

נטאשKה

New member


איפה עשרות התגובות המטיפות? בנתיים רק אני ונעלמה לי הסיסמא ענינו


אני גם מבינה את התסכול שלך וגם מקווה שלא עבר שהטפתי לך (כי זאת לא הכוונה, ניסיתי לענות כמיטב ידיעתי ויכולתי), זאת הייתה לגמרי נק' למחשבה במאמר מוסגר. לגבי התשובה כמו שאני ונעלמה לי הסיסמה כתבנו לך - למיטב ידיעתינו קשה מאוד לקבל מידע רציני וגם קשה מאוד להסתמך על מידע מתעשייה שנתפסת שוב ושוב בשקרים.

אני ביקרתי בלולים (וגם במשחטה אם כבר) וגם בלולי חופש. כמו שכתבתי אין לי תשובה חד משמעית בשבילך. גם עצם הביקור הוא ביקור מתואם וידוע מראש וזה לא אומר שמה שאתה רואה בביקור (שהוא כשלעצמו לא מלבב ואני עדינה) באמת קורה שם אחרי שאתה הולך.

מה רמת האמון שלך במערכת - זה אתה תכריע. זה משהו נורא אישי.
 

Ramus1

New member
לא דיברתי על הפורום הזה

דיברתי על הניסיון שלי לקבל תשובה בפורום צמחונות וטבעונות. גם שם לא היו הרים של תגובות אבל כמעט כל התגובות שהתקבלו היו בסגנון שדיברתי עליו. לא דיברתי עלייך בהקשר הזה
.
 

M a b e l

New member
לדעתי ההקבלה צריכה להיות קצת שונה,

כי לעשן סיגריות פוגע רק בך.
נסה לדמיין שאתה קורא בפורום הודעה של מישהו שאומר "אני נוהג לבעוט בכלב שלי על בסיס קבוע, אני מבקש בבקשה המלצות לנעליים שיפצעו אותו קצת פחות" - האם היית מרגיש בנוח לתת המלצות כאלה?
אני לא אומרת את זה כביקורת כלפיך - רק כדי שתבין מאיפה התגובות הגיעו (להבנתי לפחות)
 
ביצים

אני צורכת ביצים.
מה שאני יודעת להגיד, שאחרי תקופה של ביצים אורגניות וביצי חופש
חזרתי לביצים רגילות.
הפערים במחירים היו יותר מדי עבורי.

בתעשיה של הביצים כרוך סבל לחי, כמו שאומרים let's face it.
יתכן ואצל מגדלי ביצי חופש יש פחות סבל, לא סגורה על זה.
אני מציעה שאם זה נושא מהותי עבורך, תנסה לבדוק אצל מגדלים שנמצאים בקרבת מקום,
כך תוכל להפתיע אותם ולוודא תנאים לראות עיניך.

או שתעשה מה שהשכנה שלי עשתה
היא בנתה כלוב בחצר, הכניסה תרנגולות
מבקשת מהשכנים שאריות של לחם וירקות יבשים ונותנת בתמורה עודפים של ביצים.

אפשר להניח שרמות הסבל של התרנגולות אצלה הן קטנות יותר משל תרנגולות בסוללה
ועדיין יש רמה מסויימת של חופש שנלקח מהן.

יתכן וכך הן בכלל מוגנות, כי אם לא היו בתוך הכלוב, השועלים שמטיילים בלילה במושב כבר מזמן היו אוכלים אותן.
בקיצר, אם לא היו למאכל אדם, מן הסתם היו תופסות את מקומן הרגיל בשרשרת המזון.
מה עדיף? לכל אחד סולם העדיפויות שלו.

בשורה התחתונה,
לא מצאתי חומר מהימן על כך
לא הייתי סומכת על דברי המשווקים עצמם
ואם נושא זה מהותי לך
מציעה לעשות את הבדיקה בעצמך.
 

ladybug6

New member
ביצי חופש

למרבה הצער, אין פיקוח על התנאים בלולים שמכילים תרנגולות לביצי חופש, כך שכל מגדל עושה מה שבא לו. כשאתה קונה ביצי חופש בסופר אתה לא תמיד יודע מאיפה הן הגיעו.
יש לציין שגם במסגרת החוקים, בין אם הם נאכפים ובין אם לא, יש בעייתיות מוסרית קשה שאתה בטח כבר מכיר ויודע.
אז מה עושה מי שבכל זאת רוצה ביצים?
אחת משלוש אופציות:
1. קונה ביצים אורגניות. כי על האורגניות יש פיקוח ברמה מסוימת, וכל התנאים שאמורים להתקיים על לולי חופש חייבים להתקיים גם באורגני, בנוסף למזון אורגני שהתרנגולות מקבלות. זה לא מושלם, אבל זה הכי קרוב שיש בסופר, וזה עדיף על ביצי החופש.
2. קונה ביצים ממישהו שמחזיק תרנגולות בחצר ומוכר את הביצים לשכנים או אנשים בסביבה. בשביל זה צריך לחפש סידור כזה שיעבוד בשבילך וזה לא בהכרח קל או נוח אבל זה באמת הכי קרוב שיש לביצי חופש.
3. לגדל תרנגולת או שתיים בחצר ולאכול את הביצים שהן מטילות.

וכמובן שביום שתוותר על הכאב ראש הזה ותחליט להמנע מביצים, אנחנו נחכה לך כאן עם מליון מתכונים ותחליפי ביצה לכל מתכון שתרצה
 

ladybug6

New member
אני יוצאת מנקודת הנחה

שביצי סוללה מחוץ לתחום מבחינתו ושהוא לא מעוניין גם בביצי חופש מהסופר בגלל שהן לא באמת חופש ואין איך לדעת באמת.
מן הסתם הוא יודע שהוא יכול לקנות גם ביצים רגילות ובשביל זה הוא לא צריך אותי...
 

יוספה 51

New member
דווקא בעיני ההבדל מאד גדול, כמו בין 0 ל- 1

ההבדל בין תרנגולות שמשוטטות בשטח גדול, אוכלות כרצונן, מתחפרות כרצונן, מטילות במקומות שבבחירתן, אינו דומה כלל לתרנגולות בכלובי סוללה. וגם אם האופציה שציינתי אינה אידאלית (עדיין אין שם זכרים, ואין אפשרות לאפרוחים מכאן), הרי שיש הבדל ענק באיכות החיים. ביום שישי ביקרתי בלול שממנו אני קונה את הביצים, כל פעם אני מגיעה לשם, ומסתכלת כחצי שעה על התרנגולות, הן בהחלט נראו שלוות ומרוצות, מסתובבות ,מנקרות, נחות, שומעות מוסיקה קלאסית, משוחחות בנחת האחת עם השניה. לא אידאלי, כי לא חופש מוחלט, אבל כל כך לא סוללה
 

Gidi Shemer

New member
אני רק הערה

תרנגולות שונאות מוסיקה קלאסית. עשו ניסוי מעניין לפני כמה שנים באוסטרליה בין שלש קבוצות של תרנגולות, שתיים מהן גדלו בתנאי לול פתוח. לאחת השמיעו מוסיקה קלאסית 24 שעות, לשניה השמיעו היפהופ ואת השלישית גידלו בלי שום מוסיקה אבל בתנאים האיומים של כלובי סוללה.

הכוונה היתה לבדוק את שביעות רצונן של התרנגולות על פי מדדים של הטלת ביצים ובריאות כללית, אבל לא הצליחו להגיע לסיום הניסוי מכייון שאלו ששמעו מוזיקה קלאסית התעופפו לאחר יומיים מעבר לגדר לכוון כלובי הסוללה ונכנסו מרצונן החופשי לסוללות.

המסקנות די ברורות..
 

vegetalien

New member
אז עכשיו אני יודע

איך להוציא ממך מידע.
להכניס אותך לחדר סגור ולהשמיע לך את המוזיקה של ארנולד שנברג בלופ אינסופי.
 

noa555555

New member
על קלאסית, שנברג וירקות אחרים

מקווה שיש משהו ככה באמצע

בין קלאסית הארד קור (רנסנס? )
לבין שנברג (הלפ)

מי שלא חווה את זה לא יבין זאת .
הרגשתי צורך לצאת להגנת המוסיקה הקלאסית אהובת נפשי שמרימה את רוחי לספירות חדשות לגמרי ובקלות ,
לא על השמעתה לתרנגולות כמובן .
 
למעלה