ברור שלא.
"יש חלוקת תפקידים, הקוסם ישגר כדור אש, הלוחם ישפד, הפלדין ירפא והבארד ינופף בפונפוניו (כן, יש כאן נימת זלזול)" יודעת מה, לא הייתי מצטטת את הדבר הזה - לא בפורום של אנשים שבשבילם משחקי תפקידים זה יותר מאשר "חתוכ'תם וחסל'תם"- בקרב לוחם ישפד, אבל מה עוד לוחמים יודעים לעשות בעולם שמחוץ למבוך? האם לכוהן בשבילך אין יותר ערך מאשר ההוא שירפא פצעים? האם קוסם הוא רק תותח אנושי שתפקידו לשגר כדורי אש? אם כן, את די מעידה על סיגנון המשחק שלך. פייטן הוא דמות קצוות - אתה או מעריך אותו מאוד או לא סובל אותו בכלל, ומה דעתך עליו די מעיד על סגנון המשחק שלך. הפייטן הוא כמו הכריזמה - בעיקרון הוא לא יהיה בעל השפעה רצינית כאשר מדובר בקרב, או בכל מאמץ פיסי אחר, אבל כאשר לוקחים את זירת ההתרחשות מהמבוך אל אזורים שבהם נמצאים בני אדם אחרים, הפייטן הופך להיות אולי הדמות השימושית ביותר. הגעתם לעיר מבוצרת והשומרים על החומות לא מתלהבים מלהכניס לעיר חבורת אנשים לובשי שיריון מוכתם בדם וחרבות נוצצות? או אולי בחור שרשום לו על המצח "אני גנב"? ברור שלא, מי רוצה עושי צרות כאלה בסביבה? לעומת זאת, הבחור עם הפונפונים שיספר להם חדשות מהערים הרחוקות או יצחיק אותם בבדיחה יתקבל בברכה. צריכים להקסים את הבת של האציל הגדול בכדי שהיא תעזור לכם להשאר עוד יום בטירה? גיליתם שאנשים לא מתים על מטילי קסמים? אולי הפייטן יכול לנופף בפונפוניו ולשיר על שיערה הזהוב של הנסיכה ( שהיא בכלל לא נסיכה, וגם יש לה שיעור חום) ועל עורה הצח והיפה, אולי זה יועיל יותר. צריכים סיפורים על עולמות אחרים? על חרבות מקסימות ושטויות כאלה? את מי תשאלו? את הלוחם המשפד, התוחת האנושי, סליחה, הקוסם שמטיל כדורי אש או את מנופף הפונפונים האנושי שאולי גם מספר סיפורים ואגדות? אבל לאנשים שמשחק תפקידים שלהם זה ללכת במבוך ולהרוג מפלצים, אז כנראה פייטן זה מקצוע מיותר לחלוטין.