בחירת דרך
גם במקורותנו הקדמונים יש לא מעט מידע לגבי ה``דרך`` חז``לנו מקדמת דנא כבר דנו בסוגיא לגבי הדרך שייבור [ייבחר] לו האדם. קדמו להם אבותנו וחלק ממנהיגנו שבתפילותהם נשאו ענהם לשמיים וביקשו תמיד הורני דרכך. כלומר, תמיד חיפשו ממש, ממש ,כמונו ההדיוטות את הדרך הנכונה שיש לצעוד בה,ולא לחינם! אם נחשוב מה הדברים בכי בסיסיים או בשפת הילדים : ,בחר/י שלש משאלות אין ספק שאחת מהן היתה ל``ראות את הדרך``לדעת איזהו שביל יש לצעוד בו.להגיע לצומת [וכולנו מגיעים יום יום לעיתים מספר פעמים ביום] ולדעת לפנות נכון, בדרך כלל זו פריוולגיה שאיננה לחצות את הצומת ולחזור למקצה שיפורים. לדעתי,זוהי המשאלה החשובה ביותר שניתן לקבל, לראות את הדרך, זה נשמע פשוט אבל זה כלל לא כך. אני מקווה שתרמתי מעט לכולנו להביט לפינות אחרות מעט,ולחשוב על הדרך הדרך שתתחיל מאיתנו מעצמנו ותוביל אותנו לחיים מעט שונים .....
גם במקורותנו הקדמונים יש לא מעט מידע לגבי ה``דרך`` חז``לנו מקדמת דנא כבר דנו בסוגיא לגבי הדרך שייבור [ייבחר] לו האדם. קדמו להם אבותנו וחלק ממנהיגנו שבתפילותהם נשאו ענהם לשמיים וביקשו תמיד הורני דרכך. כלומר, תמיד חיפשו ממש, ממש ,כמונו ההדיוטות את הדרך הנכונה שיש לצעוד בה,ולא לחינם! אם נחשוב מה הדברים בכי בסיסיים או בשפת הילדים : ,בחר/י שלש משאלות אין ספק שאחת מהן היתה ל``ראות את הדרך``לדעת איזהו שביל יש לצעוד בו.להגיע לצומת [וכולנו מגיעים יום יום לעיתים מספר פעמים ביום] ולדעת לפנות נכון, בדרך כלל זו פריוולגיה שאיננה לחצות את הצומת ולחזור למקצה שיפורים. לדעתי,זוהי המשאלה החשובה ביותר שניתן לקבל, לראות את הדרך, זה נשמע פשוט אבל זה כלל לא כך. אני מקווה שתרמתי מעט לכולנו להביט לפינות אחרות מעט,ולחשוב על הדרך הדרך שתתחיל מאיתנו מעצמנו ותוביל אותנו לחיים מעט שונים .....