בחינת בגרות-(פרוזה)

aiziq

New member
בחינת בגרות-(פרוזה)

בכל שנה,עם שוך הגשם היינו יוצאים בשבת לגבעות לראות את הפריחה. היינו קמים מוקדם בבוקר,מכינים לנו סנדביצ'ים, ממלאים מימיות ,נועלים נעליים גבוהות ויוצאים את הבית.אני ,אחותי הגדולה ואימא. החורף עדין לא ממש פינה מקומו לאביב והבוץ הכביד את הליכתנו אך היציאה לטיול הקטן הזה מלאה אותנו בשמחה ועליצות כאילו היינו אנו פיות האביב המביאות בשורה אל הטבע. אימא ידעה לתת שם לכל פרח שראינו. אני ואחותי חיפשנו פרחים חדשים,כאלה שאימא בטח לא מכירה אבל אימא הכירה:"זה מטה אהרון" קראה בהתלהבות כשהצגנו לה את הצמח המוזר שגילינו,"תראו איך לפרי שלו יש צורה של מקל סבא ,רואים?". גם את הזחלים והפרפרים הכירה אימא בשמם.אחותי הגישה לה חרק ירקרק לזיהוי ואימא אמרה לה:"זה מכושן ארסי,תורידי אותו בעדינות לארץ".אחותי נבהלה והתחילה לבכות,אימא צחקה, סילקה את החרק וסימנה לנו להמשיך אחריה. הלכנו ,נזהרים שלא לדרוך על גללי הפרות שהיו פזורים בשטח ושרנו בין רקפות ונרקיסים שכבר הכרנו לבין פרחים אחרים שרק אימא הכירה ולא היה קץ לאושרנו . בשנים הבאות יצאנו לגבעות רק אני ואחותי,אימא כבר עייפה מלטייל איתנו ונשארה בבית לבשל או לטפל באחינו הנוספים.היינו הולכים באותם מסלולים ומתענגים על כל פרח שהכרנו כמו זיכרון מתוק ואם לא זכרנו,היינו מכניסים את הפרח לכיס ומקווים שכשנחזור,אם עדין ישמור הפרח על צורתו,אימא תזכיר לנו מה שמו. בשבתי על ספסל הלימודים,בשיעור הגדרת צמחים הייתי מלא ביטחון בידיעותיי,שכן מטיוליי בגבעות כבר למדתי שמותיהם של מאות פרחים וידעתי אפילו מדוע ניתן להם שמם .לא טרחתי להקשיב להסברי המורה ,בליבי ידעתי שאני יודע יותר טוב ממנה. את מבחן הבגרות בהגדרת צמחים סיימתי ראשון מבין כולם."מטה אהרון" כתבתי במחברת והגשתי לבוחן. כשנודע לי כי נכשלתי בבחינה,פתחתי לראשונה את מגדיר הצמחים . לא היה שם שום צמח בשם הזה...
 

קסנדרה*

New member
../images/Emo91.gif איציק כמה יפה ואיזה סוף ../images/Emo9.gif

בכל שנה,עם שוך הגשם היינו יוצאים*(יצאנו) בשבת לגבעות לראות את הפריחה. היינו קמים*(נהגנו לקום) מוקדם בבוקר,מכינים לנו סנדביצ'ים, ממלאים מימיות ,נועלים נעליים גבוהות ויוצאים את הבית. אני ,אחותי הגדולה*(אחותי הגדולה, אני) ואימא. החורף עדין לא ממש פינה מקומו לאביב והבוץ הכביד את*(על) הליכתנו אך היציאה לטיול הקטן הזה מלאה אותנו בשמחה ועליצות כאילו היינו אנו פיות האביב המביאות בשורה אל הטבע. אימא ידעה לתת שם לכל פרח שראינו. אני ואחותי*(אחותי ואני) חיפשנו פרחים חדשים,כאלה שאימא בטח לא מכירה אבל אימא הכירה:"זה מטה אהרון" קראה בהתלהבות כשהצגנו לה את הצמח המוזר שגילינו,"תראו איך לפרי שלו יש צורה של מקל סבא ,רואים?". גם את הזחלים והפרפרים הכירה אימא בשמם. אחותי הגישה לה חרק ירקרק לזיהוי ואימא אמרה לה:"זה מכושן ארסי, תורידי אותו בעדינות לארץ". אחותי נבהלה והתחילה לבכות,אימא צחקה, סילקה את החרק וסימנה לנו להמשיך אחריה. הלכנו , נזהרים שלא לדרוך על גללי הפרות שהיו פזורים בשטח ושרנו בין רקפות ונרקיסים שכבר הכרנו לבין פרחים אחרים שרק אימא הכירה ולא היה קץ לאושרנו . בשנים הבאות יצאנו לגבעות רק אני ואחותי*(אחותי ואני), אימא כבר עייפה מלטייל איתנו ונשארה בבית לבשל או לטפל באחינו הנוספים. היינו הולכים*(הלכנו) באותם מסלולים ומתענגים*(מתענגים) על כל פרח שהכרנו כמו זיכרון מתוק ואם לא זכרנו, היינו מכניסים את הפרח לכיס ומקווים שכשנחזור, אם עדין ישמור הפרח על צורתו, אימא תזכיר לנו מה שמו. בשבתי על ספסל הלימודים, בשיעור הגדרת צמחים הייתי מלא ביטחון בידיעותיי, שכן מטיוליי בגבעות כבר למדתי שמותיהם של מאות פרחים וידעתי אפילו מדוע ניתן להם שמם .לא טרחתי להקשיב להסברי המורה , בליבי ידעתי שאני יודע יותר טוב ממנה. את מבחן הבגרות בהגדרת צמחים סיימתי ראשון מבין כולם."מטה אהרון" כתבתי במחברת והגשתי לבוחן. כשנודע לי כי נכשלתי בבחינה,פתחתי לראשונה את מגדיר הצמחים. לא היה שם שום צמח בשם הזה... איציק זכרון מאד יפה ואהבתי מאד את ההבעה והכתיבה. יש כמה הערות בגוף הטקסט לתשומת לבך, בגדר הצעה כמובן. אגב הערה קטנה נוספת: כשאתה מסמן פסיק, צ"ל רווח אחרי הפסיק לבין המילה הבאה אחריה. כאן ריווחתי לך
קסנדרה
 

aiziq

New member
קסנדרה,תודה על תגובתך

מקבל בחום את כל התיקונים וההמלצות. אחכה לתגובות נוספות ואז אעלה שכתוב משוכלל.
 

kaya11

New member
איזה יופי איציק ../images/Emo13.gif

לטייל אתך בשבילי ילדותך
כתוב נפלא...
 
כמה נחמד, איציק

איציק, איזה סיפור נחמד, שמעלה חיוך. תודה. מצרפת לך פרח. קוראים לו "פרח תרבותי". שלך,
 

frustrated

New member
איציק, סיפור מקסים

כל כך נוגע ללב... ככה, בבגרותינו, נשברים כל המיתוסים שבנינו סביב הורינו, ואנו מגלים, לאכזבתנו הרבה, כי גם הם בני אדם.
 
../images/Emo91.gifיופי של סיפור

יו היום אני קוראת המון פרוזה
אתה יודע כשהיינו קטנים חשבתי שלאבא שלי יש סולם שמגיע כמעט עד שמיים... ביום אחד המתוס הזה התנפץ לי ישר בפרצוף, הוא לא הכי חזק בעולם וגם לא הכי חכם בעולם אבל הוא הכי הכי האבא שלי. אהבתי את היצירה שלך שבוע טוב סנדרלין
 

aiziq

New member
תודה שאהבתם!

אגב,בשבת התארחו אצלי הוריי והראיתי לאימי את הסיפור שכתבתי אודותיה. אמא שלי ישבה מול המסך,ביקשה שאגדיל לה את הכתב כי לא הביאה עימה משקפיים.והחלה קוראת בקול רם,כאילו כדי לקבל ממני אישור שהיא מבטאת את המילים הכתובות כהלכה וכשהגיעה לקטע בו מסרנו לה את הצמח לזיהוי היא אומרת:" הו מטה אהרון כבר מזמן לא ראיתי את הפרח הזה"
 
פואנטה כפולה!?!

איציק, התוספת הזו היתה יכולה להיות פאונטה נפלאה נוספת! האם אפשר פואנטה כפולה? שאלה למחשבה... שלך,
 

TמחפשT

New member
../images/Emo91.gif

איציק! קראתי ונהניתי! "בחינת בגרות" - איזה יופי!
 

קסנדרה*

New member
פרח אני לא חושבת, אבל

המסיימת תהייה הפואנטה בהא הידיעה
האנקדוטה הקודמת תוביל אל הפואנטה. קסנדרה
 
למעלה