בוקר טוב אליהו..

מה אתה מצפה?

שבהודעה של כמה שורות בפורום אני אצליח ליצור לך סל מוצרים? מן הסתם הרכב הסל, כמו גובה הקצבאות, גובה המס, גובה שכר המינימום וגובה הענישה הפלילית ולמעשה כל חוק בספר החוקים הוא פרי של פשרה מסוימת. באופן עקרוני אין שום בעיה ליצור סל שכזה. אתה מרכיב אותו ראשית מהמזון המינימלי הנדרש כך שתסופק תזונה "מספקת" מבחינה בריאותית (קרי, לחם לבן לכל החודש זה לא מספיק). אתה מוסיף הוצאות מתחייבות על חשמל, מים, שכ"ד מינימלי (לא צריך לגור בפנטהאוז). עוד מספר מוצרים בסיסים הכרחיים (מוצריי חשמל שהם הכרחיים או כמעט הכרחיים בימינו) וזהו (אלא אם שכחתי משהו). עקרונית, הסברתי לך בדיוק את השיטה. אתה דואג לקיום בסיסי של בן אדם + מספר מוצרים שנראים, בתקופה המודרנית, כהכרחיים. מן הסתם יתקיים דיון (פוליטי) על הרכב הסל, אך ברמה התיאורתית, אין שום בעיה ליצור סל שכזה ועם התקדמות הטכנולוגיה לעדכן אותו מפעם לפעם.
 

eitangn

New member
הגדרת העוני ע"י סל

"אתה מרכיב אותו ראשית מהמזון המינימלי הנדרש כך שתסופק תזונה "מספקת" מבחינה בריאותית (קרי, לחם לבן לכל החודש זה לא מספיק). אתה מוסיף הוצאות מתחייבות על חשמל, מים, שכ"ד מינימלי (לא צריך לגור בפנטהאוז). עוד מספר מוצרים בסיסים הכרחיים (מוצריי חשמל שהם הכרחיים או כמעט הכרחיים בימינו) וזהו (אלא אם שכחתי משהו)." - תוסיף ספרים וצרכי לימוד, ביגוד והנעלה הכרחיים, נסיעות (באוטובוס כמובן), חשמל כולל חימום בחורף (נוותר על מיזוג בקיץ). תסכם את עלות כל אלה למשפחה ממוצעת עם 3 ילדים ותגלה, לדעתי, כי זה מביא אותך לחישוב של הרבה יותר עניים מהחישוב כיום...
 
אז?

זו הגישה הנכונה. ודרך אגב, לגבי ביגוד והנעלה, בהחלט אפשר להסתפק בביגוד סיני זול ואין צורך לקנות בפולגת. לגבי ספרים, לא צריך כמעט שום ספרים. יש ספריות לצורך כך. גם אין צורך לקנות מחברת ממותגת ואפשר להסתפק בדפתר זולה. כנ"ל לגבי השאר. אם התוצאה תהיה גבוהה מקו העוני הנוכחי, אין לי שום בעיה עם זה. ככה צריך למדוד קו עוני ומדידה כזאת מאפשרת לדעת כמה אנשים נופלים מתחת לרף מינימלי.
 
למעלה